Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Da blir det karameller på dia sykepleieren min ;) Har plan om storproduksjon neste uke. Skulle egentlig lage mer i dag men jeg mistet piffen totalt :(

Denne helvettes forkjølelsen altså. Har hosta så mye i natt at jeg var helt støl i magen da jeg våknet. Og jeg vekket mini med all hosting også :bond: Mannen dro til tigerstaden på morgen i dag og kommer hjem i morgen. Jeg var så skutt i dag at jeg ikke orket annet enn sofan. Og måtte legge meg og sove noen timer før jeg skulle ha med mini på svømming.
Denne ungen elsker jo vannet. Men jeg tror neste uke blir siste gang jeg kan være med han :( Noe jeg synes er veldig trist siden jeg har vært med han nesten hver gang i 2 år. Men det er så tungt, og jeg er så teit og glemmer å spise før jeg går dit, så ender opp med lett føling :sjenert: Og ikke minst.. og kanskje det viktigste så tørr jeg ikke mer pga alle sparkene han gir meg i magen. Når han skal svømme sparker han noe vilt med beina og jeg rekker ikke alltid flytte meg til siden og får da noen spark rett i magen. De er veldig dempet pga vannet, men jeg vet ikke helt jeg :klo: Var en del på dypet i dag, så da sparker han meg i ribbeina, høyere enn hvor knøttet ligger..
Men æsj altså.. Er så kjipt å måtte gi oppgaven videre til mannen. Mye fordi jeg synes han er for pinglete med mini i vannet :hoho: Ungen må utfordres til å svømme og det gjør han ikke når mannen tar han i mot og løfter han over vannskorpa når ungen fortsatt klarer å holde pusten lenger. Og mini er mer og mer klar for å svømme mer og mer selv. Har endelig fått han til å bruke svømmebriller og da svømmer han mer mot ting han ser. Han må bare lære at han kan gå opp og puste så svømmer han selv :bond: 
Så neste baby skal definitivt også på svømming :opplyser: Jeg tror jeg neste gang må si ifra til instruktøren at ho må bare snakke litt til mannen om han ikke gir mini nok utfordringer.

 

Men over til noe annet. I morgen er jeg 28 uker på vei :bond:  Hvor i svarte har det blitt av 2. trimester?? :klo: Og det er nå bare 10 uker igjen til fødselen. 10 uker :hakeslepp: Det er jo ikke mye i det hele tatt..

Skal på ny diakontroll i morgen med ul. Så jeg er veldig spent på hvor stor knøttet er nå. Merker at h*n har vokst mye i det siste, magen har blitt større og mer sprengt :P Og det begynner tidvis å bli tungt. Så kan ikke si jeg gleder meg til slutten :fnise: Diaen går det greit nok med, men jeg kjenner at julen som kommer blir en utfordring. Jeg ga meg selv gigadoser inuslin i stad og syndet skikkelig med en grandiosa :plystre:  Jeg klare bare ikke finne energien til å lage middag etter en tur på svømming og etter å ha bært en sovende mini i seng. Ungen er pokker meg tung. Han hang og dingla på skulderen min mens jeg febrilsk prøvde å få av meg skoa, og dunk.. smalt han hodet i dørkarmen :blink: Kom bare en grynt og et au fra han i søvne da :ler: Men følte meg ikke veeeeldig høy i hatten akkurat :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig av deg å tenke på andre. Og hvem blir vel ikke glad for matgaver :sikle: Hørtes nydelig ut alt sammen! Jeg har forresten samme opplevelse her: Folk blir overrasket over at det jeg har laget som både er gluten-og laktosefritt faktisk er godt. Her om dagen fant jeg gluten-og laktosefri butterdeig i butikken. Jeg har sett det tidligere men har aldri kjøpt det før nå. Kjøpte eplesyltetøy, vaniljestang og fløte også. Tenkte å lage wienerbrød som jeg ikke har spist på år og dag :laugh: 

Så tøff mini er i vannet! Men skjønner at det ikke er så greit å bli sparket i magen og brystet :( Du får lage en deal med coachen så mannen kan følge han godt opp da ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrejesus, hva skjer med at svangerskapene våre bare raser avgårde?? Når begynner egentlig 3. trimester? TI UKER TIL FØDSEL! Jeez ... Ble ikke du akkurat gravid? Mini virker jo kjempetøff i vannet, så fint for han at dere gir han denne muligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ææææ bare 10 uker igjen til fødsel? Det er jo bare helt vilt! 

Er jeg veldig rar som fikk akutt lyst på pomfritt etter at Leopanter skrev Shittpomfritt forresten? :fnise: Matvraaaak. Kommer til å gå opp 20 kilo kun i jula :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shitpomfritt, så fort det her svangerskapet går! :bond: 

No kidding :blink: Jeg er litt i småpanikk innimellom for det :bond: 

Så koselig av deg å tenke på andre. Og hvem blir vel ikke glad for matgaver :sikle: Hørtes nydelig ut alt sammen! Jeg har forresten samme opplevelse her: Folk blir overrasket over at det jeg har laget som både er gluten-og laktosefritt faktisk er godt. Her om dagen fant jeg gluten-og laktosefri butterdeig i butikken. Jeg har sett det tidligere men har aldri kjøpt det før nå. Kjøpte eplesyltetøy, vaniljestang og fløte også. Tenkte å lage wienerbrød som jeg ikke har spist på år og dag :laugh: 

Så tøff mini er i vannet! Men skjønner at det ikke er så greit å bli sparket i magen og brystet :( Du får lage en deal med coachen så mannen kan følge han godt opp da ;) 

Jeg er kronisk flink til å glede andre :jepp: Mer enn meg selv :plystre: 
Vittig at du også har samme erfaringa ang laktose og glutenfritt og egentlig alt som heter fritt da :P Folk blir jo sååå skeptiske.

Mini er skikkelig apekatt i vannet. Det er sååå gøy å være med på det. Så det blir litt trist å ikke kunne være med på en stund. Kan ikke bade i basseng før 4-6 uker etter fødselen heller. Tror det var noe sånn. Men vi tenker å dra med begge ungene på søskensvømming etterhvert. Så da kan jeg og mannen bytte på hvem som er med mini og hvem som er med babyen :) 

Herrejesus, hva skjer med at svangerskapene våre bare raser avgårde?? Når begynner egentlig 3. trimester? TI UKER TIL FØDSEL! Jeez ... Ble ikke du akkurat gravid? Mini virker jo kjempetøff i vannet, så fint for han at dere gir han denne muligheten!

Jo.. ble jeg ikke nettop gravid?? Selv om det er snart 6 mnd siden jeg fikk positiv test. De 6 mndene har gått grisefort. 3. trimester begynner når man er 28 fullgåtte uker :) 

Ææææ bare 10 uker igjen til fødsel? Det er jo bare helt vilt! 

Er jeg veldig rar som fikk akutt lyst på pomfritt etter at Leopanter skrev Shittpomfritt forresten? :fnise: Matvraaaak. Kommer til å gå opp 20 kilo kun i jula :daane: 

Haha.. matvrak :P jeg fikk ikke lyst på det. Kun fordi jeg er mett da :fnise:  10 uker er jo faktisk ingenting. Vips så er baby her :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha jeg hadde akkurat spist middag da jeg leste det :hoho: Håpløst altså! Godt jeg eier viljestyrke :P Men kommer sikkert til å tenke på det til jeg unner meg det :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milepæler i graviditeten

 

9/6-15 Eggløsningen finner sted

4/7-15 Det lille hjertet slår

28/7-15 De første bevegelsene

17/8-15 Privat UL (her var det liv)

18/8-15 12 uker     :strix:

25/8-15 2. Trimester

29/9-15 Første time hos Jordmor

30/9-15 Du kjenner bevegelser

12/10-15 OUL

14/10-15 Du er halveis og babyen har et søvnmønster

21/10-15 Jordmortime på sykehuset

3/11-15 Babyen kan høre deg

6/11-15 Om babyen blir født nå vil de prøve å redde den       :hjerte:

11/11-15 Mer Dia UL

30/11-15 Jordmor

9/12-15 3.Trimester

24/12-15 Julaften

11/1-16 Nå er det trangt i magehuset

12/2-16 Permisjonstart

16/2-16 Uke 38, Mulig igangsetting rundt denne tiden

4/3-16 Termin       :rodmer:

 

3. Trimester er herved avkrysset.. Det virket sååå langt unna da denne listen ble lagd. Neste milepæl er faktisk JULAFTEN. Og folk som lo når jeg førte det på lista :fnise: Nå er den snart her gitt ;) 

Alt så fint ut på kontrollen i dag. Også er det jo så typisk. Når jeg endelig finner en lege jeg er superfornøyd med så skal ho slutte :cry3: Jeg skal bare et par ganger til til dialege da, but still. Kjente jeg fikk gråten i halsen da ho sa det. Hormoner eller? 

Var på ul etterpå og lille ble målt til å veie ca 1200 gr nå. 10% over gjennomsnittet, men gyn sa at det gjorde ikke noe, det var normalt. Jeg har vært så skråsikker på at knøttet har lagt i hodeleie den siste tiden. Kjente på morgenen i dag noe veldig hardt som dyttet opp og ut på siden av magen. Og på ul fikk vi se en baby i seteleie :P Gyn la proben på magen min og første vi ser på skjermen er et ansikt :fnise: Så knøttet lå også med ansiktet vendt ut mot omverden. Skikkelig freaky å se det lille ailienet :ler: Jeg kunne også tydelig se at det var et ansikt.  

Er absolutt ingen krise enda at knøttet ligger i setet så lenge ungen snur seg til slutt. Jeg har litt panikk for ks, så det vil jeg helst ikke være med på :opplyser: 
Kjønnet er seff fortsatt ukjent, noe jeg er veldig glad for :) 

 

I kveld har jeg vært supereffektiv. Har bakt brød med veldig lite hvetemel i. Som jeg nettopp har momset til kveldsmat. Det ble veldig godt :) Så jeg håper jeg får fint bs måling etterpå. Har lett meg ihjel etter en oppskrift på et brød som er godt, med mindre hvetemel, men som ikke er totalt lavkarbo ;) 
Har også laget enda en porsjon med sukkerfrie karameller og sukkerfrie sjokoladeboller :nigo: Skal bli gaver til flotte folk og snacks til diapreggozilla slik at jeg fint klarer meg gjennom julen ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker de lange oppdateringene dine! Og ja, det er en naturlov at leger man liker skal slutte. Eller at de så ofte er i permisjon at man bytter lege bare for å HA en lege, og at den legen man egentlig ville ha har full liste resten av livet ditt så du aldri får henne tilbake. Du er så flink til å bake og ordne ting! Nå ble jeg skikkelig sulten ... Må ha mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satser på at ungen snur seg! :) Og whaaat, 3. trimester allerede. Tida flyr ja! :ler: Spennende overraskelse hvilket kjønn dere vil få. Jeg som er verdens mest utålmodige person skjønner ikke hvordan folk klarer å vente :fnise: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker de lange oppdateringene dine! Og ja, det er en naturlov at leger man liker skal slutte. Eller at de så ofte er i permisjon at man bytter lege bare for å HA en lege, og at den legen man egentlig ville ha har full liste resten av livet ditt så du aldri får henne tilbake. Du er så flink til å bake og ordne ting! Nå ble jeg skikkelig sulten ... Må ha mat. 

Så godt du liker de lange oppdateringene mine :) Da har jeg i hvertfall 1 fan :fnise: 

Vi satser på at ungen snur seg! :) Og whaaat, 3. trimester allerede. Tida flyr ja! :ler: Spennende overraskelse hvilket kjønn dere vil få. Jeg som er verdens mest utålmodige person skjønner ikke hvordan folk klarer å vente :fnise: 

 

Håper også den snur seg. Kjenner det irriterer litt at jeg ikke vet hvilken vei den ligger hele tiden. I dag har jeg null peiling :klo: Men det er ikke helt likt som i går..
Har tydeligvis mer tålmodighet enn de fleste ang dette kjønnet jeg :fnise: 

 

______

Sitter her og glor og venter på at verkstedet skal ringe. Leverte bilen på service kl 7.30 i dag morges og det skulle ta ca 3 timer å få den ferdig. Nå har det gått 4 timer.. Noe som jeg er redd betyr at noe er galt og at et blir jævla dyrt :sjenert: Bilen er bare 3 år gammel, så det burde ikke være noe. Vet den trengte nye bremser bak som eneste. Skal skrive ferdig her og så ringe de selv heller. Begynner å bli utålmodig og jeg klarer ikke få gjort noe av det jeg skal i dag.
Ikke at det er så mye jeg skal heller da..

Men i morgen drar vi på julebordhelg med jobben til mannen. Mine foreldre er reist nordover for å besøke søster, så min skal være hos svigers :bond: De ville egentlig hente han etter bhgen i morgen, men jeg sa til mannen at det blir bare styr.. Så jeg evt vi kjører han til dem i dag etter middag. Litt fordi det er så tungvindt å ha med alt av pikkpakket hans i bhgen og vogna.. Men mest fordi at tanken på at de skal ha mini i bilen gjør meg fysisk kvalm :plystre: Jeg stoler så lite på de ang det der.. Og ikke vil jeg at mini skal sitte i det fremovervendte setet svigermor har kjøpt fra Europris.. Eller obs.. Vet da pokker, men aldri et merke jeg har hørt om. Dama er jo livredd for å feste bleia til ungen stramt nok.. så tror du hun da tørr feste selene sånn som de skal være? Og klarer de montere bilsetet? Ho klarer jo ikke åpne en tekstmelding på mobilen sin er gang :bond: 
Nei dette gjør meg bare småkvalm.. Så jeg klarer ikke la de hente han. Da kjører jeg han heller bort selv senere i dag. Tror faktisk ikke jeg klarer å slippe den kontrollen før gutten er over i beltestol og kan tryggere sitter forovervendt og sitte i en bilstol hvor sjansen er mindre for feilmontering..

Noen synes sikkert jeg er gal og hønemor og alt sånn.. Men dette med bilkjøring og sikring av barn i bil er såååå viktig for meg.. Og basta :opplyser: 

Men anyway.. Jeg må da pakke litt ting senere. Tingene til mini og til meg selv for denne helgen. Burde ryddet, for det ser passe jævlig ut her også. Tiltaksløs deluxe.

Og jeg har sovet så dårlig i natt. Har drømt rare drømmer og kjempehøyt blodsukker. Hva faen er det å drømme om da? :hoho: Og jeg har hostet mye i natt. Jeg er helt støl i  magemusklene mine av all denne hostingen.. Har holdt på i dag også og det er så ille at jeg brekker meg.. Og enda værre. Tisser på meg :sjenert: Ikke gøy.. føler meg som ei gammal kjærring som burde gått på apoteket og kjøpt seg tena lady :plystre: 

Fortsatt ikke noen telefon fra verkstedet. jeg får ringe de og være gnålete heller :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med bilen?  Håper det ikke ble dyrt! 

 

Skjønner deg godt angående sikring i bil, jeg er kjempenøye på det sjøl. Hvis noen av besteforeldrene til T er i nærheten så sier jeg ofte sånn "Også skal vi stramme godt vet du, det må være skikkelig stramt for å være trygt". Noe sånt.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det med bilen?  Håper det ikke ble dyrt! 

 

Skjønner deg godt angående sikring i bil, jeg er kjempenøye på det sjøl. Hvis noen av besteforeldrene til T er i nærheten så sier jeg ofte sånn "Også skal vi stramme godt vet du, det må være skikkelig stramt for å være trygt". Noe sånt.  

Det gikk greit med bilen :) Jeg ringte og de bare jo. Den er ferdig om 7 minutter. :P Så da kjørte jeg dit, som tar ca 20 minutter. Og måtte stå der og vente i 30 min før de klarte å få bilen ut av verkstedet. Fyren i skranka løp ned og kjefta på de flere ganger. Er visst himla vanskelig å skifte vindusviskere :sur:  Ingenting galt med bilen. EU godkjent regner jeg med siden han ikke sa noe annet. og bremsene holder et år til.. Men alikavel skal de ha 8000 kr for shiten :blink: Bil er kjedelig dyrt ass..

Det er godt å høre andre er skikkelige nazi ang barnesikring. Desverre fungerer ikke sånne kommentarer på svigermor. Ho hører ikke etter uansett hva. For hun vet jo best selv.. En av grunnene til at jeg ikke er komfertabel med at han skal være der over så mange dager.

Har virkelig fått kjent på hormonella i dag. Jeg og mini sitter nå og venter på at mannen skal komme hjem så vi kan få kommet oss avgårde. Faens trege mannen :kjefte: 
Jeg kjenner så ekstremt sterkt at jeg ikke har lyst til dette og tårene spruta før jeg henta mini i bhgen. Skikkelig type: Nei.. jeg klarer ikke en helg uten den trasse herlige ungen min :cry3: 
Så kommer jeg i bhgen og ungen er supertrass og må nesten dras ut derfra. Tålmodigheten min går til null og jeg blir skikkelig irritert på han. Så i bilen kommer den dårlige samvittigheten og enda mer tårer :( 
Skulle ønske mannen kunne få ut fingeren og komme seg hjem fra jobb sånn at vi kan bli ferdig med dette. Kommer sikkert til å sippe når vi drar derfra og mannen kommer sikkert til å synes jeg er pinglete og rar :sjenert: 
Akkurat nå har jeg mer lyst til å være alene med mini en helg enn å forlate han hos svigers for å være på hotellhelg. Det teite er jo at dersom han hadde vært hos min mamma så hadde det ikke vært noe problem en gang.
Kjenner jeg er skikkelig sur og irritert for at jeg føler det sånn. Men skal jeg liksom klare å trylle det mer komfertabelt.. I såfall.. Kan noen lære meg hvorfor? Jeg vet jo at de er greie med ungen min, men alikavel så liker jeg det ikke :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder sikring i bil er det lov å være hønemor! :opplyser: Svigermor har kjøpt et sete for å ha i sin bil om hun skal passe J, menneh... Vi har heller bare flytta over vårt de gangene hun har hatt behov for sete. Satser på at det blir litt lettere når disse ungene blir større og setet ikke må være sånn eller sånn. Bah. Mamma og pappa var alltid skikkelig strenge på sikring i bil med oss, og regner med de kommer til å være det med J også. Må være utrolig tungt å ikke føle seg 100% trygg og komfortabel med å overlate barnet sitt til besteforeldrene for ei helg, eller bare ei overnatting for den del. Men om hun gang på gang har gitt deg grunn til å tvile på henne er det jo ikke rart at du føler det slik heller. Mine foreldre og svigermor får lett lov til å passe J alene, svigerfar? Hm, nei. Ikke før J er en del eldre, men da er jo svigerfar igjen også mye eldre, såå.. Tror ikke det blir noe av gitt. Heldigvis er både jeg og mannen enige om det, jeg hadde slitt veldig om mannen hadde vært at motsatt oppfatning altså.

:klemmer: Håper helga går greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilsikringsmafian her!! Å sikre barna i bil er SUPERVIKTIG! Jeg har sykt dårlig samvittighet for at L måtte snus nå. Men han er så lang at beina hans sovner etter 15 min i bil fordi han sitter med de så bøyd. Har testa flere seter også. Men bilen er ikke så stor så det ødelegger nok litt. Så nå sitter han framovervendt. A får sitte bakover lenge enda men synes liksom det er urettferdig, hvis du skjønner? 

 

 

Jeg føler det akkurat sånn med min svigermor som din... Men i tilegg til å ikke høre etter så drikker min, så det er vel den store forskjellen. Jeg får vondt i sjelen av å tenke på at svigers skal passe våre barn. Hun passer et par timer av og til. That's it!

 

 

Lykke til i helgen Kakaoen. Prøv å kos deg litt da ♡

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg kjempegodt kakaoen. Det er ikke så rart det stritter imot når man faktisk ikke helt stoler på de som skal passe ungen, og det er jo heller ikke noe man kan trylle seg til. Men jeg håper du klarer å slappe av og få en kjempefin julebordshelg likevel, det fortjener du!

Er også HELT enig når det gjelder sikring i bil. Jeg ble nesten hengt ut i min eks-svigerfamilie en gang fordi jeg nektet å kjøre (som helt fersk sjåfør) i to og en halv time med en liten unge fremovervendt i fremsetet på en liten toseter. Noen er utrolig slappe med bilsikring altså, jeg skjønner ikke at de tør ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg skjønner også godt at du ikke stoler på svigers når ting er sånn som de er. Sånn er svigermor her også, tror hun til og med kunne funnet på å latt en unge på 3 sitte uten noen annet enn setebelte :klaske:Men det værste er jo det som du sier at det ikke hjelper å si noe, for de vet jo selvfølgelig best selv!! :bond: Men, men, håper du klarer å nyte hotelhelgen (det hørtes unektelig deilig ut :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at folk tør å være slappe på bilsikringen :nei: Det verste tilfellet jeg har hørt om var venninna mi som fikk muntlig advarsel på jobb fordi hun sa i fra til førskolelæreren at hun nektet å sette seg inn i bilen når førskolelærer hadde tenkt å kjøre avgårde med en 16 mnd gammel unge UTEN bilstol! Kun vanlig belte. I midten bak. Hun var 19 år og jobbet som assistent i barnehage. De skulle ha med tre unger på utflukt og hadde bare to stoler. Det synes tydeligvis ikke førskolelæreren var noe problem. Venninna mi var helt sjokkert. 

Håper du har hatt en fin helg til tross fine Kakaoen :hug: Skjønner det er en kjip følelse når man ikke helt stoler på de som skal passe på barnet sitt. Spesielt når det er svigers. Vanskelig å si noe da :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...