Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Godt å høre at jeg har flere på mitt lag ang bilsikring!! Er viktig å stå på sitt. Jeg fatter ikke hvordan folk nå til dags kan la være å sikre ungene sine! Jeg ringte jo politiets tipstelefon i fjor høst da jeg oppdaget at et foreldrepar i bhgen til mini ikke sikret ungen sin. De bare plaserte den i forsetet slik at ungen stod på gulvet og holdt seg i dashbordet og så kjørte de. Jeg var så forbanna at jeg kunne ha klikka på de. Er det virkelig mulig :kjefte: 

 

Jeg håper du har hatt en kjempefin julebordhelg!! Du var helt supernydeligkjempefin i kjolen! :hjerte: 

Enig med lille_frosk! Hvooor har du kjøpt kjolen? :nigo:

Takk for det dere :rodmer: Kjolen er seff fra ebay Favole :ler: Hvor ellers liksom? :P 

 

Helgen gikk fint den. Vi fikk levert mini hos svigers på torsdag kveld. Og mamman satt og smågrein sine hormonelle tårer da vi dro fra han. Mini derimot brydde seg fint lite om at vi skulle dra :fnise:  Jeg kjenner bare at sånne til virkelig trigger en dødsangst i meg. Er så ekstremt redd for at noe skal skje oss slik at mini mister foreldrene sine. Og det er jo bare sååå typisk at noe sånt skal skje når vi skal på helgetur uten baby :sjenert: 
En grunn til at den er så trigget av det er fordi vi ikke har noen klare planer for hva som skal skje med mini dersom noe faktisk skjer med oss. Vi er ikke enige rett og slett på hvem som kunne tatt vare på mini :sjenert: 

Men men.. Vi overlevde vi altså. Helgen var helt grei den. Fikk MASSE oppmerksomhet rundt gravidmagen min :rodmer:  De fleste andre "konene" på jobben til mannen er eldre enn oss og har store barn og barnebarn. Så de synes det var så gøy å snakke graviditet og baby. Veldig uvant for meg siden familien ikke er veldig engasjerte og de jeg jobber med heller ikke er så veldig babygira.
Snakket masse med kona til sjefen til mannen. Ho gleder seg så til babyen vår kommer siden det er ho som får lov til å svi av penger til barselgave :hoho: Så jeg sa til mannen at etter babyen er født får vi heller invitere begge to til å komme og hilse på den lille :) Jeg er ikke så bekymret for dette med besøk etter fødselen. Vi bor jo en times tid unna familien, så jeg er vandt til at de ikke renner ned dørene her :fnise: 

Ellers så var det helt greit med hotellhelg. Selv om jeg har sovet helt ekstremt dårlig :sjenert:  Hotellrom rett ved utested så masse bråk og ikke minst det helvettes bekkenet mitt. Det gjør så vondt at jeg brøler når jeg må snu meg midt på natta eller opp på do. Til og med mannen reagerte og lurte på om det gikk greit med meg :P 
Knøttet i magen har blitt SKIKKELIG aktiv siste uka. Jeg trodde jeg hadde en rolig baby inni der jeg, men neeeei da :fnise: Før julebordet i går så lå jeg og mannen i senga og sløva på hotellet. Jeg la meg på venstre side og knøttet la seg tydeligvis lit likt og sparket noe helt vannvittig. Så mannen fikk endelig kjenne masse liv han også :rodmer:  Og han måtte fortelle det til folk på julebordet etterpå :fnise:  Så han er engasjert når han vil altså ;) 

Så nå er helgen snart over og en ny uke står for døra. Er jo ikke lenge igjen til jul nå, så jeg må få ting litt ferdig snart. Lage pepperkakehus, mer konfekt, fikse julegaver, rydde, pakke inn gaver, må få sendt julekortene også :bond: Osv osv osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen folk er så latterlig dumme ang bilsikring! Naboen her har flere ganger henta sine unger i barnehagen med veteranbil UTEN belter i. Barna er 2 og 3 år gamle!! Vi bor litt over en km unna barnehagen så hun kunne fint ha gått for å hente de dagene mannen hennes hadde den andre bilen. Jeg har sagt det til henne flere ganger men hun ser ikke ut til å bry seg. Dumskap. Jeg er jo dum jeg også som ikke ringte politiet. Det gjør jeg neste gang! 

 

Og mer sladder ang teite svigermødre. Min svigermor presterte en gang å si, fordi der var trangt i baksete da hun skulle sitte på, at L trenger vel ikke bilstol på den korte turen vi skulle utpå! Da hadde ikke L bikka året en gang 😂 Hoho, så komisk og dumt. En bitteliten baby i baksetet med bare belte? Yeah right. 

 

 

 

Hørtes ut som en koselig helg dere hadde da!! Og jeg er helt enig i at du så helt smashing ut 😍 Og babymagen er helt perfekt!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda godt dere overlevde! :fnise: Kjenner meg veldig godt igjen i katastrofetetenkningen altså.. For meg er det spesielt når det gjelder bilkjøring. Man kan kjøre så forsiktig man bare vil, men vet likevel aldri hvilke gærninger man kan komme til å møte på. Ekkelt! Men det er jo risikoen man tar, og det går stort sett bra heldigvis. :)

Så koselig med kollegene til mannen! Og med mannen selv også. :rodmer: Hørtes ut som et hyggelig julebord! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere fikk en fin tur tross alt! Men akk, så dritt med så bekkenvondt at det ødelegger nettene, der har du min fulle sympati. Først nå skjønner jeg hvor mye vi bytter stilling i løpet av en natt, for nå våkner jeg jo hver gang jeg prøver! Skal du til kiropraktor eller noe sånt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere fikk en fin tur tross alt! Men akk, så dritt med så bekkenvondt at det ødelegger nettene, der har du min fulle sympati. Først nå skjønner jeg hvor mye vi bytter stilling i løpet av en natt, for nå våkner jeg jo hver gang jeg prøver! Skal du til kiropraktor eller noe sånt? 

Jeg ser det må morgensveisen min hvor lite jeg beveger meg om natta for tiden :P Vanligvis ser jeg ut som et lykketroll når jeg våkner, men nå for tiden er det helt likt som når jeg legger meg for natten.
Det knekker og bråker noe veldig fra bekkenet mitt når jeg snur meg om natta. Fælt.. Og denne ungen koser seg så høyt i livmora så magen kjennes nokså tung ut den også.
Jeg har gått til kiro siden uke :klo: 15?? Litt av og på med hyppigheten, men sist jeg var der så kjentes det mye bedre ut sa han. Og det er mest om natta jeg plages fordi det låser seg sånn at å ligge i ro. På dagen går det vanligvis ganske greit. Eneste er hvis jeg går meg en tur og så setter meg i sofan så er det totalt låsning og au når jeg skal opp av sofan igjen :sjenert:  Er bare sånn det er, tror ikke man kan gjøre så mye med det annet en å avlaste det man kan.
Håper det blir bedre når babyen tar til vett og snur seg med hode ned i bekkenet. Stabilisere faenskapet :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello hormoner.. Så.. jeg startet dagen i dag med å kaste opp. YAY.. Og det før frokost. Veldig gøy å stå og brekke seg og spy opp magesyre :klo: 
Jeg skal jo ikke klage for jeg har kastet opp veldig lite dette svangerskapet kontra det forrige. Men i dag skulle jeg bare åpne matboksen til mini og kaste gårsdagens rester. Og det lukta noe veldig selv om det bare var 1 dag gammel. Så jeg begynte å brekke meg og skjønte at kjøkkenvasken var det lengste jeg rakk. Mens jeg holder på står mini bak meg og maser etter pepperkake.. Jeg bare: jaaaa.. bare spis pepperkake *barf* :hoho: Så lurte han på om jeg hadde vondt i magen min, og det sa jeg at jeg hadde..
Men det desidert værste med dette er hva som skjer nedetil. HVOR I HELVETTE ER BLÆREKONTROLLEN MIN??? :kjefte: Seriøst.. Greit å skvette litt, men når jeg kaster opp klarer jeg ikke holde på noenting. Så kjente det rant nedover beina mine. Faen altså :blink: Da måtte jeg bare dusje litt også etterpå og mini lurer jo på hvorfor. Mamma må vaske beina sine sa jeg bare.. Hadde jo vært typisk at han løp rundt i bhgen i dag og så at mamma har vondt i magen og tisser på seg, så jeg lot være å fortelle det :hoho: 

 

Men fra spy til mat.. Jeg holder på meg julekonfekt nå. Måtte bare sette meg litt fordi jeg blir så sliten. Jeg troooor jeg har kynnere :klo: Men vet da søren jeg. Jeg kjenner magen strammes og føler det presser så at den skal gå i lufta :fnise: Og den slapper ikke av før jeg setter meg ned. Husker jeg kjente det samme med mini også. Men det kommer ikke i tak slik som andre beskriver. Ikke er det vondt heller.. Og ikke ligner det noe jeg opplevde som rier sist gang. Men det må da være kynnere :klo: Får spør legen i morgen eller jm neste uke.
Nå har jeg laget sukkerfrie karameller, sukkerfrie sjokoladeboller, og to porsjoner sukkerfri marsipan. Den ene med mandelmel og sukrinmelis. Og den andre med malte mandler og litt rom essens. Sistnevnte ble best :P 
Det er egentlig veldig greit med sukkerfritt. For jeg orker søren ikke så mye av den. Var kjempesugen på noe søtt istad, tok en sukkerfri sjokoladebolle og da var det greit :P Hadde de vært med sukker hadde jeg vel spist 5 stk før jeg blir kvalm :hoho: 
Sitter nå og venter på at karamellene skal stivne slik at jeg kan bruke formene igjen. Tenkte å lage gelekonfekt. Altså trekke formene med sjokolade, legge de i frysen, så fylle på med bringebær fun light som jeg har varmet med gelatin og så avkjølt igjen. og så sjokolade på toppen. så får vi se. Håper det smaker :nigo: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det høres veldig ut som kynnere, mine kommer ikke alltid i tydelige "tak" de heller, jeg kjenner bare at magen strammer seg og det presser på. Jeg har også de som kommer nesten regelmessig og i tak og er vonde, men det er kynnere alt sammen visstnok. Ikke at jeg er noen ekspert. Jeg ELSKER forresten å lese dagboken din, du er så herlig brutalt ærlig! Blærekontroll ja ... Jeg har også begynt å merke visse mangler på det området, og det er ganske pyton når man for eksempel skal kose seg litt ekstra med mannen :hoho: ER du flink til å gjøre knipeøvelsene dine da? :opplyser: :fnise: 

Du har også min fylle sympati - å spy magesyre er grusomt. Dårlig start på dagen!! Håper ikke det blir en trend!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres veldig ut som kynnere, mine kommer ikke alltid i tydelige "tak" de heller, jeg kjenner bare at magen strammer seg og det presser på. Jeg har også de som kommer nesten regelmessig og i tak og er vonde, men det er kynnere alt sammen visstnok. Ikke at jeg er noen ekspert. Jeg ELSKER forresten å lese dagboken din, du er så herlig brutalt ærlig! Blærekontroll ja ... Jeg har også begynt å merke visse mangler på det området, og det er ganske pyton når man for eksempel skal kose seg litt ekstra med mannen :hoho: ER du flink til å gjøre knipeøvelsene dine da? :opplyser: :fnise: 

Du har også min fylle sympati - å spy magesyre er grusomt. Dårlig start på dagen!! Håper ikke det blir en trend!

Kjekt å høre at andre også ikke har kynnere "etter boka" :P Noen ganger sparker denne ungen i fra veldig også sånn at det presser på. Så er søren ikke lett å vite hva som er hva :klo: 
Så lenge det ikke gjør vondt tenker jeg at da er det ikke farlig :plystre: 

Knipeøvelser?? :plystre: Ikke sånn 3 ganger daglig flink nei. Men litt bedre enn ingenting. Burde vel få pumpa opp pilatesballen igjen så kan jeg sitte på den og gynge og knipe til krampa tar meg :hoho: 
Spørs om den tåler vekta til tjukkebolla da :fnise: 

___

Pause i konfektlaging.. Operasjon gelekonfekt er på vei til helvette :bond: Smartypants klarte å ha for mye cocosa sammen med sjokoladen sånn at den ble veldig tyntflytende.. Og gelen gikk litt sånn all over the place når jeg skulle sette formene i frysa. Så vi får nå se. Dette blir garantert ikke noe jeg gir vekk. Holder kanskje med hjemmelagde sukkerfrie karameller og sjokoladeboller pluss en god Forever krem og en lebepåmade til hver av de ansatte. Uansett tanken som teller :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er gravid når hosting, nysing, å kaste opp, å le osv er risikosport :haar: Det er jammen ta delikat å være preggers!! Ingen uhell enda, men det blir vel min tur etter hvert, grøss :P

Det er vel ingen fasit på hvordan kynnere "skal" være, men synes det høres ut som det er det du opplever da.

Kniping orker jeg ikke kommentere engang. Glemmer det hele forbanna tiden. Blir vel lekk som ei sil etter fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kraftig forkjølelse da jeg var rundt 25 uker med lillebror, husker jeg hosta som en gal og skvetta litt hver gang! Hadde med meg ekstra truse i veska om jeg skulle ut. Husker mannen dro opp trusa da han leita etter bilnøklene mine, han lurte no jævlig....tror det er ganske vanlig! Babyen og livmora blir jo ganske tung og dytter på blæra!

Så flink du er til å lage sukkerfri konfekt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si du er flink til å mekke julesnop! Også sukker fritt i tilegg da! Tenkte jeg skulle lage karameller snart, og det blir vel det eneste 😅 Men har bakt pepperkaker og serinakaker da 😉

 

Vet alt om bekkenplager. Var hos fysioterapeut en til to ganger i uka med A. Han hadde enkle treningsoppgaver til meg hver gang for å styrke hele kroppen. Alt i rolig og mitt tempo. Funket fjell det altså. Men kiropraktor er helt sikkert flott det også. Jeg ble også tipset om å tulle sammen en dyne og legge mellom låra og leggene slik at beina ligger i samme høyde om natten.  Det hjalp veldig på smertene. Brukte ammepute jeg 😄

 

Hva er planene for jula da? Skal dere feire hjemme? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet du er gravid når hosting, nysing, å kaste opp, å le osv er risikosport :haar: Det er jammen ta delikat å være preggers!! Ingen uhell enda, men det blir vel min tur etter hvert, grøss :P

Det er vel ingen fasit på hvordan kynnere "skal" være, men synes det høres ut som det er det du opplever da.

Kniping orker jeg ikke kommentere engang. Glemmer det hele forbanna tiden. Blir vel lekk som ei sil etter fødsel!

Kniping er desidert verdens mest kjedeligste styrkeøvelse.. Rett etter armhevinger. Det hater jeg som pesten :hoho: 

The joys of pregnancy.. Er det ikke det man skryter så av? :P  Den fantastiske gløden jeg fikk i ansiktet etter spyinga.. Sprenger masse små blodkar i ansiktet så er rødprikkete og ser ut som jeg har fått juling. Takk gud for sminke :hoho: 

Jeg hadde en kraftig forkjølelse da jeg var rundt 25 uker med lillebror, husker jeg hosta som en gal og skvetta litt hver gang! Hadde med meg ekstra truse i veska om jeg skulle ut. Husker mannen dro opp trusa da han leita etter bilnøklene mine, han lurte no jævlig....tror det er ganske vanlig! Babyen og livmora blir jo ganske tung og dytter på blæra!

Så flink du er til å lage sukkerfri konfekt! 

Haha.. Ekstra truse :P Det har jeg faktisk ikke. Men går konstant med truseinnlegg. Ikke fordi jeg lekker så mye av andre saker. Men i tilfelle jeg hoster eller nyser med kroppen i litt feil vinkel :sjenert: 
Tanx :nigo: Må jo sørge for noe søtsaker til meg selv. Er jo ingen andre som sørger for det :hoho: 

Skal si du er flink til å mekke julesnop! Også sukker fritt i tilegg da! Tenkte jeg skulle lage karameller snart, og det blir vel det eneste 😅 Men har bakt pepperkaker og serinakaker da 😉

 

Vet alt om bekkenplager. Var hos fysioterapeut en til to ganger i uka med A. Han hadde enkle treningsoppgaver til meg hver gang for å styrke hele kroppen. Alt i rolig og mitt tempo. Funket fjell det altså. Men kiropraktor er helt sikkert flott det også. Jeg ble også tipset om å tulle sammen en dyne og legge mellom låra og leggene slik at beina ligger i samme høyde om natten.  Det hjalp veldig på smertene. Brukte ammepute jeg 😄

 

Hva er planene for jula da? Skal dere feire hjemme? 

Jeg var hos legen i dag og ho spurte hva jeg tenker ang fysio. Men jeg føler ikke det er så viktig enda. For jeg funker veldig bra på dagtid. Gjør ikke vondt å bevege meg. Det som gjør vondt er jo alle fy fy bevegelsene som å bøye seg, løfte ting.. Komme seg opp fra liggende stilling. Men dersom jeg ombestemmer meg så er det jo bare en telefon til legen så er jeg henvist videre. Så det er greit å vite :) 

Vi har ikke veldig store planer for jula. Jeg orker ikke styre så veldig. Skal feire julaften med svigers i år. Vi bytter annet hvert år med svigers om mine foreldre. Jeg ville helst være hjemme men det blir til at vi er hos svigers. Jeg får bytte bort en natt i en annen seng (som sikkert blir passe jævlig) mot det at jeg slipper rydding, vasking og ikke minst matlaging på julaften.
Ble litt sjokkert over svigermor for ho sa de kunne lage kalkun til julaften 
:hakeslepp: De har alltid ribbe og det liker jeg ikke. Synes i grunnen ribbe og pinnekjøtt er litt :kvalm: Så jeg var i grunnen klar for å ta med meg noen kjøttkaker og kalle det medisterkaker :P Julemat er ingen big deal for meg i grunnen. Svigers har ca aldri laget noe spesielt for meg før, så fikk litt sjokk da ho sa det ble kalkun.. Mannen og broren hans blir sikkert møkk sure for det da :hoho: 

Så da overnatter vi hos svigers og kjører videre til mamma og pappa 1.juledag for å spise "frokost" sammen med søster og familie og min bror og dama. Blir da gaveåpning for ungene den dagen også. De får jo så mye, så når de er så små enda foreslo jeg at vi sparer gavene fra hverandre til første juledag :) 

Dere da? Masse juleplaner?

 

Du er så flink til å lage snacks!! Superflinkis! 

Takk :klemmer: Prøver så godt jeg kan. Lagde grov marsipan med littegrann romsmak og litt sjokolade på som også er sukkerfri. Etter et døgn i kjøleskapet ble det supergod :sikle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare syteklage litt her også.. Fader som en ulykkesfugl jeg er til tider. Tok tidens beste i dag morges. Skulle dusje og var nesten ferdig med mitt da jeg satt beinet til ut i siden av dusjen. Der var det litt såpeglatt (er mannen som har ansvaret for dusjskrubbing for tiden.. Skylder på han :sur: ) så jeg sklir og smeller storetår rett i veggen på dusjen som seff er av glass..

Å slå tåa er jo så inni helvette satan vondt. Så jeg stod i dusjen og brølte mine gloser (alene hjemme :nigo: ) Kikker ned og ser det begynner å blø under hele neglen. Og da ble jeg så ekstremt kvalm. Jeg blir alltid det av å smelle tåa borti noe. Og dette var jo med værre kraft enn når jeg slår den i bordbeinet :sjenert: Måtte bare komme meg ut av dusjen og få satt meg ned for jeg følte jeg skulle gå i bakken. Tørket meg og kjente da forsiktig på tåneglen. HELE FORBANNA GREIA VAR LØS :bond: Og det gjorde enda dødsvondt og det blødde. FFFFF.. Tårene mine spruta fordi jeg var skada og det ikke var noen hjemme og jeg var så oppgitt over at det gikk an og jeg så for meg at nå blir jeg storetånegl løs det neste halve året :ler: Sa noen hormoner??

Så jeg la på et sånt tørt kompress og surra den fast med medisinteip. Og det har vært såååå vondt i hele dag :cry3: Fyttigrisen hvor ynkelig jeg har vært :plystre: Det går greit å gå på foten inne, men ikke med sko. Da er det vondt å belaste foten. Så jeg halter :tommel: Og ikke bare det.. Dette dustebekkenet mitt er jo mest vondt på høyre side. Og jeg har skada venstre fot. Så når jeg da legger mest vekt på høyre foten istedenfor får jeg vondt i bekkenet :kjefte: 

Klarte å komme borti stolen til mini med tåa også istad da vi spiste middag. Hadde tåa vært frisk hadde det ikke gjort vondt. Men nå måtte jeg brøle til og det var like får tårene kom igjen. Så mini måtte da se at mamma hadde bandasje på tåa si og det var til og med litt blod der. Jeg presiserer at blodet er ikke farlig, men mamma synes det gjør vondt. Så da fikk jeg litt trøst av han. Han stryker meg på armen og sier: Går det bra me dæ mamma?? :rodmer: 

Så, jeg er herved handikappet og mannen har fått beskjed om å skrubbe dusjen!! Helvette heller. Dette kommer sikkert til å være vondt lenge. Om negler faller av tar det vel mange måneder før det kommer en ny :hakeslepp: Og da tror jeg at jeg spyr altså.. Er så grusomt sensitiv for tær og negler.. At noe så lite kan gjøre noe så inni helvette vondt?? Skulle ikke være mulig:jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AUAUAUAU! Det høres fryktelig vondt ut. :(

Jeg er ingen ekspert på tåneglskader, men mannen spiller fotball så hans tær får gjennomgå og der skiftes storetåneglen ut med jevne mellomrom. :fnise: Det fikser seg selv på ganske imponerende vis egentlig, men hvis hele neglen er løs så er det ikke godt å si hva som er det lureste å gjøre. Innbiller meg at det er verre å tvinge den på plass igjen, enn å være uten, men dette har jeg egentlig ingen peiling på. Det hørtes i hvert fall skikkelig vondt ut og du har min fulle sympati! :troest:

Må samtidig si at det var raust av svigermor å tilby seg å lage kalkun! :jepp: Skikkelig koselig gjort. Samme om sønnene blir misfornøyd vel, kanskje hun er drittlei av julemat selv og bare er glad for å få en unnskyldning til å lage noe annet. :lur: Jeg hadde i hvert fall tatt kalkun over julemat når som helst! Med waldorfsalat, ååååh.. :sikle: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pokkers dritt.. Må bare skrive litt diadagbok. Mest fordi jeg skal ha noe å se tllbake på når jeg skal på kontroll neste uke..

For 2 uker siden gikk jeg på to saftige smeller samme helg. Eller de er ikke supersaftige i følge diasykepleier, jeg fikk bare litt hetta da jeg etter måltid med en del insulin målte over 9..

I kveld er det motsatt :blink: Er møkk lav.. Når jeg gikk på høy smell så var det fordi vi hadde et annet brød i hus enn vi pleier som var mye lysere i grovheten. Samme i kveld.. Mannen som har handla. Jeg liker å ha samme brød for da kjenner jeg grovheten og vet ca insulindose. Det er grovbrød fra rema med 87% grovhet.
Det i mannen kjøpte i kveld hadde 57% grovhet. Så da la jeg på ca 3-4 enheter insulin til kveldsmaten. Spiste to brødskiver med leverpostei og 18 enheter insulin. Hadde nok tatt 14e med remabrødet. kanskje 16.. Det er fordi langtidsinsulinen min er ute av systemet når det er tid for kveldsmat, så jeg må ha litt mer kortidsinsulin enn til lunsj og middag. Samme må jeg til frokosten fordi da har ikke langtidsinsulinen begynt å funke. Tar visst noen timer..

Men anyway.. Jeg spiste 2 brødskiver med leverpostein ca kl 20. Kl 21 var jeg fortsatt sulten (jævla sultmas..) Så jeg spiste en appelsin. Fordi det gir veldig lite utslag på blodsukker.
Litt over kl 22 så målte jeg 4.4 i blodsukker. Liker helst å være på 5 tallet etter måltid (alt under 7 er bra, er det lavere enn 4 er det for lavt og jeg har tatt for mye insulin)
Så gikk jeg i kjøleskapet og tok meg en eller to kuler med hjemmelaget sukkerfri marsipan som er dyppet i sukkerfri mørk sjokolade.. Mandler er forøvrig kjent for å senke blodsukkeret..
40 etterpå kjenner jeg skjelvingen og uroen i kroppen kommer og jeg blir veldig varm og svett. Så jeg mistenker føling og måler igjen. 3.0.. Føling. Dritt. Så jeg tar en banan og en pepperkake og føler meg etter 15 min mye bedre. Setter kveldsdosen med langtidsvirkende insulin og er i seg litt over kl 23. Blir liggende og prate med mannen og knøttet i magen er turbo.
Føler meg plutselig dårlig igjen, men tenker at det er jo rart om jeg er lav enda. Men jeg føler jeg bare må sjekke. Står opp og måler 2.6  i blodsukker.. Hva faen!!! Jeg skjønner ca ingenting. Da er klokka 23.50.

Tok nå en druesukkertablett og stjal sjokoladen til mannen for å mumse litt på den. Føler meg mye bedre nå da. Men jeg skjønner pokker ikke noen ting av dette i kveld. Ikke har jeg vært spesielt aktiv pga idiot tå skaden min :kjefte: 

Bah.. måtte bare få dette ned sånn at jeg husker det.
Noen som kjenner de er misunnelige på svangerskapsdiabetesen min?? :fnise: Nei, jeg har ikke lagt på meg noe, og ja.. jeg er sååå heldig som får babyen min 2 uker før termin. Men pokker heller. Jeg er sååååå dritt forbanna møkka lei denne sykdommen :kjefte: Vet ikke hva jeg gjør om jeg ikke blir kvitt dette :cry3: 

Nå 20 min etter er blodsukkeret oppe på 4.6 igjen.. Kanskje sove nå?? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres veldig slitsomt ut med den diabetesen altså!! :kose: Og stakkars tåa di. Jeg så jo snappen i går😅 Helt forferdelig å slå tåa!!

 

 

Men dæven så snill svigers er da, som mekker kalkun istedenfor ribbe 😃 Jeg er ikke så begeistra for ribbe selv men synes pølse og medister og alt av tilbehør er digg. Men nå er jeg like kresen i matveien som et bortskjemt lite barn da så..  :flau: 

Planene for jula høres veldig koselig ut 😄

Vi skal feire hjemme hos oss selv i  år, for første gang siden vi fikk barn 😉 Søstera til gubben óg dattera hennes kommer da. Så det blir nok hyggelig. Ellers er det jo sånne familiesammenkomster og litt jobbing som står på lista videre. Kjedelig å jobbe i jula. Hilsen hu som jobber turnus for første gang. Må venne meg til å jobbe dumme dager og dumme tidspunkter 😬

 

Håper dere får en fin dag og helg :klem:

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres vanvittig slitsomt ut med diabetesen altså, og så mye vanskeligere å kontrollere enn det jeg i min uvitenhet har trodd at diabetes er. Skjønner godt du er redd for å ikke bli kvitt den etter fødsel, jeg krysser alle fingre og tær jeg har for det. Sånn ellers, har du en fin helg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drittdiabetes!  💩  syns du er flink som lager så  mye godt da,  jeg måtte være forsiktig med sukker i svangerskapet og var mest sur for det.  Du er hakket mer løsningsorientert altså  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...