Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

:fnise: Nei, det er ikke noe rart med deg! Isåfall er vi rare begge to. Folk ringer føden for ingen verdens ting, men når ungen knapt har sparket på to-tre dager, DA skal de se an og vente litt, redde for å bli oppfatta som hysteriske. Altså... :daane: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er da ingenting å stresse for! Dette blir jo nr 2  så du vet jo hva du går til, og du vet hva du trenger og ikke. Så lenge bleier og noen klær er klare, så går det meste bra... (nevnte jeg at jeg er veeeldig laidback? Gidder ikke rydde i leikene til unga, de havner jo på gulvet igjen imårra uansett :fnise:)

Jeg tipper jente altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at mini ble så fort frisk! :)  

Noen gravide er ekstremt hysteriske. Det er jo bare å lese her på forumet det :P Det er selvsagt viktig at man registerer endringer. Kanskje det er årsaken til at flere blir usikre. Fordi de kjenner for lite til egen kropp :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Favole skrev:

:fnise: Nei, det er ikke noe rart med deg! Isåfall er vi rare begge to. Folk ringer føden for ingen verdens ting, men når ungen knapt har sparket på to-tre dager, DA skal de se an og vente litt, redde for å bli oppfatta som hysteriske. Altså... :daane: 

Haha.. Merka det du også ja?? :hoho: Godt jeg ikke er alene.. Lyst til å klaske meg i panna opptil flere ganger om dagen :bond: 

10 timer siden, Susa skrev:

Det er da ingenting å stresse for! Dette blir jo nr 2  så du vet jo hva du går til, og du vet hva du trenger og ikke. Så lenge bleier og noen klær er klare, så går det meste bra... (nevnte jeg at jeg er veeeldig laidback? Gidder ikke rydde i leikene til unga, de havner jo på gulvet igjen imårra uansett :fnise:)

Jeg tipper jente altså!

Var du like laidback med førstemann?

Jeg merker jeg er VELDIG annerledes nå med erfaring i bagasjerommet. Sist så planla jeg, dilla og dulla mye mer. Nå er jeg ikke sånn i det hele tatt. Jeg blir litt overrasket over de jeg kommer over som venter nr 4 og 5 og er som førstegangsfødene :klo: 

Ha.. Jeg gidder heller ikke alltid å rydde i lekene til mini. Som du sier så sprer han de jo utover igjen i morgen. Er jo et eviighetsproskjekt det der :P 

9 timer siden, Sjela skrev:

Så godt at mini ble så fort frisk! :)  

Noen gravide er ekstremt hysteriske. Det er jo bare å lese her på forumet det :P Det er selvsagt viktig at man registerer endringer. Kanskje det er årsaken til at flere blir usikre. Fordi de kjenner for lite til egen kropp :klo: 

Er vel de som er mest hysteriske som burde hatt internettsperre :hoho: 

 

Jeg kjenner jeg har en kropp proppa full av hormoner når jeg leser innlegg fra andre. Jeg klarer ikke å fatte at så mange går rundt og bekymrer seg over småting som om de skal bæsje på seg når de presser eller at de ikke får barbert seg nedentil før fødselen. Jeg må igjen klø meg litt i hodet :klo: Er det DET du er redd for? Jeg er redd for at noe går galt og babyen dør eller får senskader jeg.. Dumme meg med mine teit bekymringer :hoho: Altså, det er ikke noe jeg tenker mye på, men at jeg kanskje bæsjer litt er da ingenting i forhold til at det faktisk skal komme et menneske ut av det aller helligste og man vrenger hele passasjen for å få ut lille knøttet :P 
Og hva betyr litt hår mot et barn. Jeg klarer bare ikke henge meg opp i slike ting. At man skal føle seg fresh for å føde er for meg det samme som å sminke seg før man skal på trening :P Hva er vitsen med det da? Smink deg etter du har trent og dusj :lur: 

Tror nok laidback forklarer meg veldig godt ja :P I går lurte jeg veldig på hvordan jeg har blitt sånn. Har gått fra å være en sjenert, usikker tenåring full av komplekser osv til å bli en voksen som seriøst gir faen i slike ting. Lurer på når jeg egntlig bikket over the dark side :lur: Og jeg datt enda mer over dit etter jeg fødte første gangen. Ga igrunnen totalt f under fødselen jeg. Man kan godt sende inn et tv team når jeg skal føde, jeg hadde ikke brydd meg en plass :hoho: 
Synd de ikke filmer fødeavdelingen på sykehuset her, for da hadde jeg sikkert sagt ja til å bli meg :ler: 

 

I dag er formen mye dårligere enn i går. Rygg og bekken verker og jeg er så dautrøtt. Stakkars mannen var forkjøla da han våkna i dag og samme var mini. Han hosta og hadde vondt i halsen, så mannen lurte på om jeg skulle ha han hjemme. Jeg bare: eeehh nei?? Han har ikke feber og ikke ser han spesielt redusert ut i formen. De får heller ringe etter meg hvis han blir dårlig. Bedre at han får lekt og kosa seg der enn at jeg gir han ipaden og så sovner på sofaen :P 
Jeg skal ihvertfall prøve å gjøre noe her hjemme innimellom. Masse klesvask som må ordnes. Boring :plystre: 

 

Oooo og ja.. Jeg har så mye crazy drømmer for tiden igjen. I natt så drømte jeg at vi hadde skikkelig fyllefest her og jeg klikka fordi ALLE røykte. Hadde til og med invitert de som jobber i bhgen til mini :klo: Spesielt ho ene ped lederen hans dukker stadig opp i drømmene mine (kan totalt feiltolkes…) :ler: 
Men det beste var natt til i går. På søndag sa jeg til mannen at jeg må få kommet meg til frisøren, for det kan bli lenge til neste gang :P Ja du må vel frisere deg både her og der sa han :P Så jeg sa at å barbere høna skal man ikke gjøre og ikke orker jeg.. Så natta etter drømte jeg at jeg plutselig fikk sett meg selv naken i et speil. For jeg kan jo ikke se hva som foregår nedi der. Men da hadde det grodd PELS over hele og helt ned til knærene mine :hoho: Og da snakker vi pels som ligner de mørkebrune lammeskinnene man får kjøpt på ikea :hoho::hoho:  Var egentlig heeeelt greit å våkner igjen etterpå og kjenne at alt bare var en drøm :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoho: Elsker oppdateringene dine! Og kjenner meg så igjen i alle de merkelige og virkelige drømmene om dagen. Jeg er jo reint sliten når jeg våkner :P 

Så godt du er fri for bekymringer :) Foreløpig tar jeg det litt som det kommer, men jeg kjenner på at jeg har nok litt mer komplekser enn deg når det gjelder fødsel :hoho: Men selv JEG vet at man ikke skal barbere seg før fødsel da på grunn av infeksjonsfaren da. Men jeg må allikevel si at jeg trodde jeg hadde vært mer hysterisk som gravid. Når jeg først sitter her med en liten en i magen er jeg plutselig super-chill og avbalansert. Ligner ikke meg i det hele tatt :ler: Men det er godt å være fri fra bekymringer og angst enn så lenge. Den kommer vel før eller siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk å plutselig se fødselen din på tv!!! Det hadde jo vært ganske gøy! Jordmødrene er vel filmet på Drammen, der jeg fødte. Jeg kunne sikkert sagt ja til noe sånt etter den første fødselen. Men da hadde det nok blitt dårlig tv, hylte omtrent hele tida de to timene fødselen varte. 

Husker ikke helt om jeg var like laidback med første jeg, da var det nok litt merviktig for meg at alt var på stell, men jeg tar som regel ting som de kommer. Du har jo vært gjennom dette før,og da er du mye tryggere på hva du går til. Men det er nok noen stunder som blir drit slitsomme, f.eks hvis eldstemann er syk og baby sover dårlig! Trass og baby går også littdårlig sammen syns jeg. Og drt der at begge trenger deg samtidig, og du må si nei til eldste! Det er ganske vondt!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du har en kjempefin holdning til det. :Nikke: 

Jeg nyter veldig å ikke vite hva jeg går til og gruer meg heldigvis ikke foreløpig, må gjennom det på et vis uansett. Tror også det er en fordel å være såpass voksen som jeg er, er ikke spesielt sjenert og usikker så jeg slipper mange av disse bekymringene man leser at andre har. I tillegg til de du har nevnt så har jeg sett at flere bekymrer seg for hvem og hvor mange som kommer til å være inne på fødestua.. Hent for Guds skyld inn alle som trengs tenker jeg :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg ang hysteri. Folk lar jo være å spise Philadelphiaost, egg, krydre maten med basilikum og drikke en kopp med urtete :daane: Vet noen ganger helt ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Men så vil de ikke ringe føden når det er lite/ingen bevegelse? Forstå det den som kan :hoho: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Monday, January 04, 2016 at 19.31, Susa skrev:

:klem::hjerte::P

Haff. Her skjer det noe rart når jeg skal skrive. Ikke bry deg om det over der 😅

-------------

:hoho: Gotta love gravid - drømmer :laugh:

 

Hysteri ja...Nei, det får da virkelig være måte på! 

Og dette med intimbarbering og generelt velvære før en fødsel..jaja. Jeg kunne heller ikke brydd meg mindre. Bæsj, tiss, hårvekst, lange tånegler..Whatever.  Det viktigste er som du sier; at barnet kommer helskinnet og friskt ut og at det Ikke oppstår komplikasjoner hos den ene eller den andre. Jeg husker da jeg fødte L, så sto jordmor og regelrett skifta på meg etter at vannet hadde gått. Dro av buksa og trusa og sokkene og kledde på meg nettingtruse med giga bleie oppi. Og kledde av meg alt på overkroppen for å sette på sånn finfin sylehusskjorte. Det var flere inne I rommet der men det brydde meg ikke en døyt ass. 

Jeg elsker folk som er så laidback som deg. Og jeg kjenner litt på angsten når jeg kommer til et hus med barn det det ikke ser ut som det bor barn, hvis du skjønner? Der det er strigla og rent og pent og ingen leker som flyter, ingen fjernkontroller under sofaen, ingen sjokalde eller yoghurtflekker på veggen etter klissete barnehender. Bare sterilt.  Hjææææælp. Jeg kjenner et par sånne folk.

 

Godt å høre at du ikke gruer deg. Får du lov å føde i badekar? I såfall har du mine sterkeste anbefalinger til å gjøre nettopp det! Du skal se denne fødselen uansett kommer til å gå som en drøm!! Og jeg er SÅÅÅÅ stolt av deg som har greid å ikke vite kjønnet :hoppe::rodmer:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så om å tråkke i salaten.. Gjett hvem som har hatt en tur på føden i dag da :bond: 

 

Hørtes det ut som det var veldig alvorlig?? For det var det ikke :hoho: Var på diakontroll og jm ville ta ctg av meg. Men alle maskinene var opptatt, så vi måtte gå opp på føden og låne et rom der :fnise: 
Men det var veldig rart å gå inn der. Også var det DØNN stille. Ikke et pip fra noen rom, så endten var det ingen i fødsel.. Eller så var de dopa hele gjengen :hoho: 

Jeg skulle egentlig bare ha ctg i 20 min.. Men ble sittende der i over en time :sjenert: Lille knøttet hadde litt for høy puls. Men det er jo ikke noe rart sånn som den styra på inni der :P Men til slutt roa det seg og jeg sovna :hoho: Satt og duppa av i stolen der :plystre:  

Så alt i alt så er det helt bra. Jeg spurte jm ang modningsakupunktur siden jeg vil være supermoden til igangsettingen. Og det skulle jeg få. Så er satt opp til det i begynnelsen av februar. Her skal man teste ting altså. Har i dag kjøpt bringebærblad ekstrakt også. Har hørt at det kan hjelpe modningen og gjøre fødselen lettere. Så vi får nå se da.

 

Den 19. januar 2016 at 10.36, Kokos skrev:

Høres ut som du har en kjempefin holdning til det. :Nikke: 

Jeg nyter veldig å ikke vite hva jeg går til og gruer meg heldigvis ikke foreløpig, må gjennom det på et vis uansett. Tror også det er en fordel å være såpass voksen som jeg er, er ikke spesielt sjenert og usikker så jeg slipper mange av disse bekymringene man leser at andre har. I tillegg til de du har nevnt så har jeg sett at flere bekymrer seg for hvem og hvor mange som kommer til å være inne på fødestua.. Hent for Guds skyld inn alle som trengs tenker jeg :fnise: 

Ignorence is bliss det altså. På en måte skulle jeg ønske jeg ikke visste ting, men på en annen måte er det sååå godt å vite at jeg har klart dette en gang før. Så da må det jo bare gå denne gangen også.
Hent inn lokalavisa for alt jeg kunne brydd meg om. Mus er mus :ler: 

20 timer siden, kaffemor skrev:

Enig med deg ang hysteri. Folk lar jo være å spise Philadelphiaost, egg, krydre maten med basilikum og drikke en kopp med urtete :daane: Vet noen ganger helt ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Men så vil de ikke ringe føden når det er lite/ingen bevegelse? Forstå det den som kan :hoho: 

haha.. Den beste var når ei spurte om ho kunne spise kalde pølser.. Seriøst???? *superpanneklask* Er underholdene i det minste da :P 

20 timer siden, ara skrev:

Haff. Her skjer det noe rart når jeg skal skrive. Ikke bry deg om det over der 😅

-------------

:hoho: Gotta love gravid - drømmer :laugh:

 

Hysteri ja...Nei, det får da virkelig være måte på! 

Og dette med intimbarbering og generelt velvære før en fødsel..jaja. Jeg kunne heller ikke brydd meg mindre. Bæsj, tiss, hårvekst, lange tånegler..Whatever.  Det viktigste er som du sier; at barnet kommer helskinnet og friskt ut og at det Ikke oppstår komplikasjoner hos den ene eller den andre. Jeg husker da jeg fødte L, så sto jordmor og regelrett skifta på meg etter at vannet hadde gått. Dro av buksa og trusa og sokkene og kledde på meg nettingtruse med giga bleie oppi. Og kledde av meg alt på overkroppen for å sette på sånn finfin sylehusskjorte. Det var flere inne I rommet der men det brydde meg ikke en døyt ass. 

Jeg elsker folk som er så laidback som deg. Og jeg kjenner litt på angsten når jeg kommer til et hus med barn det det ikke ser ut som det bor barn, hvis du skjønner? Der det er strigla og rent og pent og ingen leker som flyter, ingen fjernkontroller under sofaen, ingen sjokalde eller yoghurtflekker på veggen etter klissete barnehender. Bare sterilt.  Hjææææælp. Jeg kjenner et par sånne folk.

 

Godt å høre at du ikke gruer deg. Får du lov å føde i badekar? I såfall har du mine sterkeste anbefalinger til å gjøre nettopp det! Du skal se denne fødselen uansett kommer til å gå som en drøm!! Og jeg er SÅÅÅÅ stolt av deg som har greid å ikke vite kjønnet :hoppe::rodmer:

 

 

Jeg ble også skifta på av jm sist etter de tok vannet. Skifta bindet som ble så fullt av fostervann. Veldig spesiell følelse av å bli skifta bleie på, men sånn er vel vanlig tenkte jeg :P 

Uff nei strigla rene hus.. Det virker så utrolig slitsomt å måtte ha det sånn til en hver tid. Damene sliter seg jo totalt ut med å rydde konstant jo :bond:  Noen av de støvsuger hver dag og vasker gulvet flere ganger i uken. Og det uten at de har hunder. :bond: Nei takke meg til med litt støv :P 

Nei :grine::grine::grine::grine:  Jeg får ikke lov til å føde i badekar. Får ikke lov til å være oppi der en gang for smertelindring. Pga dustediaen må jeg være kobla på ctg maskinen hele fødselen. Og de ledningene tåler jo ikke vann.
Det er en stor sorg for meg å ikke kunne få oppleve det. Har drømt og sett det for meg i flere år før jeg ble gravid med V. :(  Men men.. Er jo ikke noe å gjøre noe med. Nå er jeg fornøyd bare ungen ligger riktig vei og jeg kan føde for egen maskin :) 

Ja tenk.. Om 4 uker vet vi svaret på spørsmålet om kjønnet. Da A kom ut fikk du se selv hva det var, eller sa jm det? Jeg har liksom sett for meg at jeg ligger på rygg og presser og at jm da løfter opp babyen sånn at vi begge kan få se hva det er selv uten at noen roper ut hva det ble :rodmer:  Det er litt av drømmen da. Så vi får se. Føler jeg fortjener litt sånne småting etter dette svangerskapet. :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bumper opp denne jeg.. Om jeg har glemt å føre på noen så hyl ut :opplyser: 

 

Lillesøster :babyjente:

Kakaofamilien.. Sånn ca alle sammen :sjenert:  

Favole

Lille Frosk

Kaffemor

La Traviata

Ara

Carouselle

Blomst12

Susa

Mazilla

Sjela

Mirabella

 

Lillebror :babygutt:

Kakaovenninne

Mini sier plutselig at babyen er en gutt. Han innså at jenter ikke har tissefanter, så da måtte jo babyen ha tissefant :hoho: 

Frøkenstrøken

Kokos

*bakepulver*

miore

A4-livet

Poppsilopp

 

*det gøyeste med tippeliste er at noen av dere kommer garantert til å tippe feil* :hoho: 

Endret av Kakaoen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det jeg trodde, for mener å huske at det er litt krav til å bruke badekaret. 

 

Jeg løfta henne  opp for å se selv! Var helt fantastisk:biggrin::rodmer:

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mazilla skrev:

Jeg tror jente! 

Notert :nigo: 

1 time siden, ara skrev:

Var det jeg trodde, for mener å huske at det er litt krav til å bruke badekaret. 

 

Jeg løfta henne  opp for å se selv! Var helt fantastisk:biggrin::rodmer:

 

 

 

 

Ååååå… Vil også :sjenert: Teite badekar regler. Sist var det bare såvidt jeg fikk lov til å gå på do pga registreringa.. :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, Sjela skrev:

What, har jeg ikke tippet!? Jeg tipper jente :nigo: 

Du er herved ført på :lur: 

 

Fyttibikkja så kaldt der er her i dag. Er nesten -20 grader ute. Og det er MYE til å være sørlandet. Så nå har jeg fyrt i ovnen. Og jeg fikk det til :hoho: Jeg aner ikke hva jeg gjør galt, men jeg er et sånt naut som aldri klarer å fyre :ler: Uansett så dør det ut og jeg blir sittende med lighterbensin for å få det til å funke :plystre: Men i dag klarte jeg det uten noe ekstra fuel :danse:

Har ingen andre planer enn å være hjemme i dag. Og la vaskemaskinen gå ca hele tiden. Begynner å minske veldig på lista over ting som må vaskes.
Det jeg har igjen nå er bilstolposen, lammeskinnet og bæresjalet. Bilstol trekket og bæreselen er i maskinen as we speak. Og etter det tror jeg ikke det er stort mer. Alle klærene er blitt vasket, alt av sengetøy er blitt vasket, gulpekluter.. Trekket til newborseatet..

Jeg har gått og tenkt på appelsiner i de siste dagene, så tenker jeg må en tur på butikken og kjøpe det etterpå. Tenkte også å kjøpe inn nyfødtbleier og ammeinnlegg også slik at det er gjort. Jeg synes det er litt deilig å få ting klart snart sånn at jeg bare kan sløve og kose meg på egenhånd den siste tiden fremover :nigo: 

Jeg driver og småstrikker og har holdt på med en sparkebukse. Disse helvettes settepinnene altså. Så venstre hånda begynner bli vondt igjen :( Dritt.. Så i går prøvde jeg meg på hekling. Noe jeg i utgangspunktet HATER. Og skjønner ikke oppskriftene på. Fikk en heklebok til jul med kosedyr i og tenkte mest helvette heller da jeg fikk den :P Men nå prøver jeg da. Fikk til å hekle et hode i går da. Skilpaddehode :P Så lurer på om det blir en liten vognpynt eller noe ut av det. Vi får se. Jeg får skikkelig abstinenser og MÅ ha noe i hendene sånn ca hele tiden :bond: Vet at jeg er rar altså :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med strikking og hekling :rodmer: Det er så fint å ha noe å pusle med mens man f eks har TV-en på i bakgrunnen. Jeg synes det blir så pirkete med disse hekledyra og synes det er vanskelig å få til. Nå har jeg bare prøvd et par ganger men det blir bare surr med telling og det hele så jeg gir opp til slutt :P Lettere er det å f eks hekle jakker, bukser og sokker. Jeg vil anbefale oppskriftene fra Hekleguri. Hun skriver veldig detaljerte oppskrifter og forklarer hvor langt og bredt det er underveis. Jeg har blant annet heklet dette settet fra Hekleguri nr 4. Det blir også en bilstolpose etterhvert fra samme hefte tenker jeg :) Jeg har mer ærefrykt for disse settpinnene jeg :fnise: Jeg har prøvd meg noen ganger på strikking, men har mer eller mindre bare gitt opp hele greia. Det blir løst og stramt om hverandre, og plutselig er det et hull der fordi jeg har mista en maske :sur:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med håndarbeid, jeg må dra meg i gang når det kommer til det igjen jeg også. Er jo så tilfredsstillende når man klarer å lage noe selv, men jeg blir veldig grinete av å ikke få det til ... Jeg vil også hekle kosedyr! Ellers synes jeg også det er dritt med badekaret, jeg skulle gjerne brukt det som smertelindring under åpningsfasen i alle fall, men det blir vel utelukket for meg og. Vil tro jeg også blir lenket til CTG-monsteret. :dry:

Vi har jo snakket litt om det før også, men jeg misunner deg litt evnen til å være så hemningsløs og avslappet på sykehuset! Jeg er mye mer forknytt, og er en av de som faktisk gruer meg skikkelig til å for eksempel bæsje på meg :fnise: Men jeg tror kanskje det handler litt om at det er enklere å bekymre seg for sånne småting, enn for de store og potensielt veldig skumle tingene! Og det at du vasser rundt i det du vil etter fødsel og ikke bryr deg så mye er jo også bare bra, det handler jo om å ha fokus på riktig plass. Jeg håper jeg er litt der jeg og ... Men jeg tviler bittelitt :fnise: En gang jåle, alltid jåle :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...