Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for alle lykkeønskninger alle sammen :nigo: 

Natten gikk veldig greit.. Tatt i betraktning. Det vil si at jeg sovna ikke før kl var ca 1. Opp og tisse kl 3. Mini våkna kl 5 og kom inn til meg, måtte da opp og hente bamsen hans for den gadd han ikke ta med seg :P Og da måtte jeg tisse igjen. Og så opp kl 7. Tydelig jeg ikke er så kravstor lenger når jeg da sier at natta gikk greit :ler: 

I dag har det vært nyyyydelig vår vær her. Masse sol. Så da passet det veldig godt at jeg måtte tilbringe 5 timer på sykehuset!!!! :blink::blink::blink:

Blodprøver.. Med seriøst verdens tregeste bioinginør. Jeg har tatt blodprøver der nå annenhver uke i ca 5 måneder. Og ho her tok kaka på treghet :bond: 
Så var det å slå seg ned i kiosken og notere ned alle blodsukkerverdiene mine fra de siste 14 dagene over i boka sånn at legen kunne lese de :P 
Inn til dialegen og få dagens første dom. Som var veldig grei. Han var fornøyd med verdiene, blodtrykket var fint, urin var fin, og vannet i beina mine var ikke kommet enda så fikk nesten ikke noe på ødemer. Men om kvelden derimot :ler: 
Videre bort til UL.. Sitte der og glo litt i en vegg før jeg kom inn. Til min siste UL på leeeenge :danse: Noen synes UL og vekstestimering er veldig gøy. Men i uke 36.. IKKE GØY EN PLASS.
Tar en halv evighet å få meg rigget på plass på benken som er helt grusom å ligge på :kjefte: Så skal jeg ligge der og puste rolig mens jeg blir kvalt av min egen livmor og baby i 10 minutter :hoho: 
Knøttet ligger nå med hode ned. Ho sa ingenting om hodet var festet, men det var ikke så nøye. Det ligger der det skal sa ho. Good enough for me :nigo:  Knøttet skulle seff ikke samarbeide i dag heller. Så målene som ble tatt måtte jeg ta med en klype salt. Men slik det ser ut så er den nå +12% i vekst, noe som var veldig fint. Følger kurven sin pørfekt. Og blodgjennomstrømingen var fin. Eneste var at legen synes lille hadde litt høy puls. Så ho ville ha meg på en ctg før jeg fikk gå hjem. Fikk heldigvis lov til å gå og spise lunsj først da.
Vi snakket litt om igangsettingen og tiden etter fødsel også. At så snart babyen har fått godkjent stabilt blodsukker så kan jeg få dra hjem. Så sant alt går bra da selvfølgelig.
Så sa legen til meg: Og så fort denne ungen er ute må du få ordnet deg med noe prevensjon. For nå må kroppen din få hvile. Ingen nye babyer med det første :opplyser: 
Jeg blir da litt slik: :hoho: sex?? Er du helt gal eller. Skal ikke noen ny graviditet her med det første. Så prevensjon er null problem :hoho: 

Så da var det bort i kantina og spise lunsj med frosken :nigo: Kjempekoselig med en lunsjpartner og skravla gikk i ett :lur: Vært mye på sykehuset i det siste og det var ganske greit å ha noen å snakke med mens man sitter der og glor.

Tilbake til sv.pol hvor jeg da skulle få ctg og innskrivingssamtale. Da JM kom så var ctg rommene fulle, så ho sa vi kunne ta innskrivingen først. Og den er bare masse spørsmål.
Ho sa at jeg måtte vente litt til så kom en annen jm og tok ctg. Så tilbake på venterommet. Og etter 40 min kom ei ny jm :plystre: Ho hadde ikke fått med seg byttinga som ho trodde jeg skulle ha innskrivingssamtalen :P Litt styring og fikk ctg på plass. Knøttet vil jo igjen ikke samarbeide, så tok litt tid før ho fant en plass ho kunne høre stabil hjertelyd.
Så var det å sitte der og glo i 40 min.. Eller glo og glo. Ctg er så føkkings boring at jeg duppa av flere ganger :P Lille var nokså rolig under hele greia også. Jeg kjente det strammet seg i magen, men bare littegrann. Samme følelsen jeg har fått flere ganger før og tenkt at det er mini. Men det er det jo ikke. Jeg så på skjermen at sammentrekningstallet økte.. Og dabbet av. Så det er jo kynnere jo :hoho: Det har jo ikke jeg skjønt. Smart ass :ler: Men er bra da. På ctg for 2 uker siden var det ingen slik aktivitet i det hele tatt. Var verken vondt eller ubehagelig. Og det er litt vanskelig å kjenne om magen min er stram eller ikke til tider pga all isolasjonen :fnise:
Slapp heldigvis ut til slutt da. Vært der da fra kl var 09.09 til 14.05 stod det på parkeringsbiletten min :P 

 

Har i hele dag hatt mens smerter som kommer og går.. Vet ikke hvor lenge de varer. 20 sek kanskje :klo: Er det dette som er begynnende maserier? Eller maserier? :klo: Jeg hadde jo nada sånn sist, så jeg føler meg veldig newbie der gitt :P Men her tar jeg alt jeg kan få.
Legen ringte føden for å bekrefte at jeg hadde fått igangsettingsdato. Og det har jeg. 16/2 kl 9 skal vi møte opp på sykehuset :bond: 
Skal tilbake for jm kontroll neste uke også da. De tar ingen sjanser med denne diaen. Så jeg fikk beskjed om å ha veldig lav terskel for kontakt dersom jeg begynner å kjenne mindre liv :opplyser:  Det passer jo perfekt siden jeg selv har super høy terskel for sånt :hoho: 
Men må bare ta det alvorlig. Jeg har sett litt på jordmødrene på FEM i det siste og der har de hatt engelske med sv.dia. Og de snakker ikke så mye om veksten til babyen. Der er det faren for dødfødsel de er mest opptatt av :blink: Så det er jo greit å se på det og skremme seg selv littegrann :ler: 

I kveld skal jeg være litt sosial.. Skal ut og spise med noen gode kollegaer. Gleder meg til det :jepp: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig koselig å møte deg også i dag altså!! Vi sykehustraverne - burde funnet hverandre for lenge siden (min feil der, det innrømmer jeg :fnise:). Kos deg masse i kveld! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke begynnende fødsel alt vel?? 😲 

 

Så kjekt å endelig ha fått en dato.  Herreguuuuud så fort dette har gått.  Du er jo snart i mål jo :rodmer:

Men shit så mange timer på sykehuset. Jeg hadde dævva, men koselig med lunsjdate da :nigo:

Håper du får en koselig kveld med kollegaer!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 3. februar 2016 at 18.23, lille_frosk skrev:

Veldig koselig å møte deg også i dag altså!! Vi sykehustraverne - burde funnet hverandre for lenge siden (min feil der, det innrømmer jeg :fnise:). Kos deg masse i kveld! 

Ja vi skylder på deg :ler: Eller heller på ctg registreringer som tar føkkings lang tid!! Om du skal på kontroll etter jeg har født har du bare å pelle deg opp og hilse på ihvertfall. Dette må lett gjentas :nigo: 

23 timer siden, ara skrev:

Ikke begynnende fødsel alt vel?? 😲 

 

Så kjekt å endelig ha fått en dato.  Herreguuuuud så fort dette har gått.  Du er jo snart i mål jo :rodmer:

Men shit så mange timer på sykehuset. Jeg hadde dævva, men koselig med lunsjdate da :nigo:

Håper du får en koselig kveld med kollegaer!

 

Vel.. håper ikke jeg føder riktig enda altså :P

Men har funnet ut at jeg må få pakka denne fødebagen :P Sånn i tilfelle. Har hatt litt mensmurringer i dag også som kommer og går. Men ikke så jevnt som de kom i går da. Man vet jo aldri. Kjenner jeg bare ikke er innstilt på å spontant føde i det heeeele tatt :fnise:

 

___

Fikk melding av mamma nettopp og ho lurte på om mini kom på besøk til helga. Så de skal ha han fra lørdag til søndag :danse: Så får jeg om mannen finne på noe annet og sove. Og jeg spurte mamma om ho kunne utsette fastelaven til 2-3 uker frem :P Jeg klarer ikke se på folk stappe i seg nystekte dødsgode boller altså. Så jeg sa at jeg kommer kun bort og henter mini til søndag dersom det IKKE er boller der :fnise: Og det var greit. De kunne spise boller på lørdagen.
Insulinbehovet mitt har økt veldig mye de siste ukene, så om jeg skal spise boller fylt med noe digg så må jeg ha så voldsomt mye insulin. Så da er det bedre og holde seg unna.

Nå må jeg reise meg fra sofan og inn og vekke mannen. Han har sovna inne hos mini. Jeg hører han snorker. Har prosjekt brette MASSE klær som må gjøres før jeg kan pakke kofferten min og gjøre mer klart til lille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært gøy om det hele starter av seg selv da :nigo: 

Kos deg med barnefri i helga, jeg må booke ei overnatting for mini hos svigermor før lillesøster kommer. :) Godt og helt nødvendig med en bitteliten pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sovehelg!!!! :nigo: 

Boller er digg, men ikke lett å få til gode boller som er glutenfrie. Jeg har kjøpt en miks, men de må spises helt ferske hvis ikke blir de knusktørre. Selv er jeg ikke så fan av all den kremen, så tenker jeg kjører på med skolebrød i stedet :fnise: 

Synes familien din er snille som holder av fastelavn! Kjipt å gå glipp av godsakene. Jeg synes du har vært utrolig flink altså! Så husk å skryte litt av deg selv :danse: Snart kan du fråtse ;) 

Det hørtes koselig ut med sykehusdate med frosken i kantina etter så mange timer venting! Håper også knøttet fortsetter å holde seg med hodet nede. Tenk, snart føder du :strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVOR ER ENERGIEN MIN??? Sånn seriøst!!

I dag har jeg ikke orket en dam shit. Stod opp og kledde trassetrollet. Som hadde karneval i bhgen i dag. Og vi fikk et skriv fra bhgen om å ikke bruke penger på kostymer. Null problem tenkte jeg og kledde på han brannmann sam pysjen han har og brannhjelmen han fikk på åpen brannstasjon :P Vips.. En brannmanngutt :nigo: Og mini var jo kjempefornøyd med seg selv :danse: 

Men ja, leverte han, hjem og spise frokost mens jeg ser på jordmødrene på FEM. Så sovne på sofan i 2 timer og våkne og føle meg skikkelig dritt når jeg våkna igjen. Da ble det 2 timer til på sofan før jeg fikk surra meg ut av huset for å kjøpe bursdagsgave til nevøen min. Hjem og lande på sofan, sende melding til mannen og be han hente i bhgen for jeg orka bare ikke innom der.
Så underholde mini frem til middag og frem til leggetid. Og siden har jeg sittet her :hoho: Fy søren jeg er produktiv :ler: Men jeg har i det minste prøvd å leke med mini. Og merker jo hvor ekstremt glad han blir for det fremfor at jeg bare gir han ipaden. Tenker at vi må prøve å være flinkere til å sette av en time før leggetid til å gjøre noe sammen fremover. Spes når babyen kommer så er det ekstra viktig.

Når jeg tenker meg om så tror jeg at jeg vet hvorfor energien har vært dårlig i dag. Sovnet ikke før kl 1.30 i natt. La meg litt over 11. Ble liggende og glo. Så kom mannen og ville ha mini på do siden han hadde tisset ut senga natta før. Så han vekker ungen og det gikk jo bare totalt til helvette :sjenert:  Ungen KLIKKA for at han ble vekt. Og nekter å tisse på doen. Og attpåtil så skulle han da ikke sove i egen seng. Han skulle sove inne hos oss. Og har vi tisselaken i senga vår? Nope. Så mannen prøvde å flytte en sovende mini.. som funka IKKE. Endte med at han tok på han en bleie sånn just in case.

Men når vi endelig kom dit så begynte jeg å bli dårlig og kjempesulten. Opp og måle. Og ny føling ja. Så da ble det mat på ho mor.
Og det er så tungt. Jeg må spise litt nå også før jeg legger meg. Jeg er såååå sulten for tiden men ingenting frister. Ikke en dritt av mat. Hverken som vi har i hus eller de har på butikken :cry3: Det er jeg mest lei av for tiden. Føler jeg tvangspiser ca halve dagen.

Jaja.. I morgen kan jeg telle ned 10 dager til igangsetting. Og mamma kommer og henter mini. Noe som er godt for alle :) Liker det at de vil ha han over natta.
Eneste er at vi burde ha svigers på besøk en dag også. Er jo de som skal ta seg av mini når jeg skal føde. Så mannen må vise de hvor bhgen ligger ettersom det å forklare de over telefonen funket dårlig :P 
Men vi får se. Nesten ingen mensvonde tak i dag så det er bra. Skal ikke føde i helgen altså :opplyser: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke rart du er sliten! :daane: Godt å få helgen for seg selv og bare kunne lade opp!

Det hadde vært SÅ gøy om fødselen hadde startet av seg selv, for eksempel etter en helg der du har fått hvilt godt ut.. :lur: 

Tenk at det bare er DAGER igjen! :bond: Gleder meg sånn på deres (og egne :fnise:) vegne! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da var ungen levert til mine foreldre. Mamma skulle lage fastelavensboller i dag siden jeg ikke vil ha noe med disse bollene å gjøre i morgen :P Det finnes faktisk ikke noe som frister mer enn nybakte varme boller :bond: Og det er jo ikke bra for diabetikeren i det hele tatt. Da må jeg nok tømme hele insulin pennen på et måltid :fnise: 
For å tegne et bilde på hvordan ting har utviklet seg.. Da jeg i uke 14 begynte med insulin tok jeg 4 enheter til to skiver brød med ost. Nå.. Er jeg oppe i 24-26 enheter for akkurat samme måltid :bond: Det er en ganske heftig økning føler jeg. Tlrr ikke tenke på hvor mye insulin jeg hadde trengt til boller :plystre: 

Mini har vært helt i hundre i hele dag. Mamma kom for å hente han og hun hadde med seg hentesettet til knøttet og den fine vognposen hun har laget :rodmer: Jeg må få lagt ut bilde på insta i morgen.
Så spurte hun mini om han ville være med mormor hjem. Ja sier han og hiver bamsene som han skal ha med ned trappa og durer etter de. Lenge siden sist den ungen var så medgjørlig til å få kledd på seg :fnise: Jeg skulle bare opp på kjøkkenet og hente vannflaska hans og da jeg kom ned igjen var han allerede forsvunnet ut av døra med mormor uten å si hade. Jeg tusla etter han og når han fikk se meg så pekte han bare på meg og sa: NEI mamma… Du får ikke lov å blir med meg!!! :opplyser:
Så ingen tvil om at han var klar for overnattings hos mormor og morfar :hoho:

Etter han dro har vi bare handlet og gjort fint lite. Sofan er min bestevenn. I morgen blir det å sove så lenge som mulig før vi skal hente pjokken. Så kjenner jeg meg selv rett får jeg ikke sove noe særlig i morgen tidlig :fnise: 

Ellers har disse maseriene som jeg har valgt å kalle de gitt seg. I gjengjeld tror jeg knøttet står og stanger meg i symfysebeinet. For det er helt grusomt vondt å gå. Kjennes ut som noen presser så hardt på symfysen min at den snart skal knekke :bond: På tide å få denne tøysekoppen ned i bekkenet hellet :opplyser:

Strikkeprosjektene mine fortsetter.. Holder på med denne shortsen til baby og storebror nå. Tenkte de kan ha de på seg når vi skal ta nyfødt bilder. Så håper de passer :bond: 
nr._7.thumb.jpg.5930b3d6e3999c3a909437ac

Har også fått laget et bein på en selebukse til knøttet. Men der sa det stopp. Fingrene har fått litt vann i seg og blir lett vonde sammen med at de sovner. Så jeg må krype til korset og spør mamma om ho gidder å strikke buksa ferdig :sjenert:  Den er jo i str 0-3 mnd, så om ikke ho gjør den ferdig får jeg vel ikke gjort det før den er for liten. Ser jo ikke akkurat for meg at jeg sitter og strikker på barsel :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk du sovet noe særlig i dag? Det gjør man jo bare ikke når man først har muligheten, jeg tror det er en naturlov faktisk! :fnise: Utrolig nydelig sett, hvilke farger bruker du? Skulle ønske jeg også kunne strikke!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lille_frosk skrev:

Fikk du sovet noe særlig i dag? Det gjør man jo bare ikke når man først har muligheten, jeg tror det er en naturlov faktisk! :fnise: Utrolig nydelig sett, hvilke farger bruker du? Skulle ønske jeg også kunne strikke!!!

Jeg fikk sove :danse: Men det gjør jeg jo hver natt da :fnise: Sovnet rundt midnatt som jeg pleier, var på do en gang i natt og våknet kl 9. Ble liggende og slappe av i senga og stod opp kl 10. Da var bekkenet så vondt at jeg ikke orket ligge der mer.

 

Du må bare se å lære deg og strikke :lur: Youtube vettu :fnise: 

Jeg har brukt denne til shortsen til lillebrøster:

11817741_stovet-gronn_72dpi_noste.thumb.

(herregud for et svært bilde det ble)
Den er vel så og si lik den grønnfargen på bildet med babyen på.. Veldig fin farge. Og jeg er så drittlei av å bruke brunt, beige, hvitt og grått :fnise: 

Shortsen til storebror fikk denne fargen:
11817572_petroleum_72dpi_noste.thumb.jpg

Så de matcher hverandre :rodmer:  Hehehe.. Håper bare at de passer. Jeg synes den minste shortsen er ALT for stor til en som bare er en uke gammel. Så jeg tror jeg må trikse litt og feste en snor i livet slik at den ikke faller av :ler: 

 

Nå sløver jeg på sofan etter å ha inntatt et frokostmåltid med kaviar og egg :sikle: Mannen sover enda. Noe som er helt ok. Jeg synes det er nydelig og ha huset for seg selv :jepp: 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra du fikk sove! Nyt å ha huset for deg selv ei stund, det er så herlig☺ tenk 9 dager igjen!

så fine farger! Tror mamma kjøpte det samme garnet i blått igår, jeg fant en heldress med raglandsfelling som jeg ønska meg! Kjekt å bestille fra mamma, hun MÅ ha noe å pusle med☺ jeg skjønner jo ikke hva sånn felling er en gang...

Endret av Susa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...