Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

12 timer siden, Favole skrev:

Hvis det ikke er noen andre som kan stille opp for å hjelpe til hadde jeg nok vurdert kraftig å be mannen om å droppe konserten. Nyfødt og alt som det innebærer kombinert med mann som er bortreist.. Hm, nei. Synes egentlig mannen burde se den selv.

Signerer denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er en del av det å være voksen å prioritere familien når det blir sånn.. Mannen min skal egentlig på guttetur til i Europa til neste helg, men går ut ifra at han dropper det pga situasjonen hjemme! Heldigvis har han selv begynt å tenke at det er lurt, for det er ikke gøy å være sur kjerring.. Men synes du at du må si fra, så gjør det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, litt vrien den der ja. 

Hvis jeg skal tenkte med meg selv, så hadde det gått greit, særlig hvis det da bare gjelder mandagen, og du får hjelp dagen før. En nyfødt er lettere å ha med å gjøre enn en på 2 mnd. Er de så ferske, sover de jo hele tida. Men det kan jeg si nå, som jeg ser tilbake på det. Tror kanskje ikke jeg hadde vært veldig fornøyd om jeg var i dine sko nå, da hadde jeg nok vært grinete på mannen og bedt han avlyse konserten.

(Fra minstemann var 2-8 mnd var mamma her når mannen skulle på trening. Da begynte minste å kreve sitt midt i leggetida til storebror og alt var et kaos om jeg skullle ta det alene!) 

For alt vi vet kan du jo fremdeles ligge på sykehuset da! Igangsetting kan jo ta litt tid...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Troor kanskje jeg også ville bedt han om å droppe konserten. Men hadde sittet langt inne, så skjønner deg godt. 

Håper helgen var fin og at du har hatt en fin start på uken :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia :vinke:  

Jeg bare falt litt ut av kg verden igjen. Jeg klarer ikke følge med over alt, da blir jeg sittende på datan hele tiden. Nytter jo ikke sitte her inne på mobilen :ler: 

Konserten ja.. Jeg er litt sånn at dersom han mener vi er viktigere så må han innse det selv og la være å gå. Jeg er ikke den som ber han droppe noe som helst. Også er jeg såpass sta at jeg skal klare meg selv :plystre: 

Det kurset hans skal de ha her i byen også, men da 16 februar.. Dagen jeg skal settes igang :P Så han sa til sjefen at det skjer ikke. Så da må han til stavanger uka etter. Men han er veldig klar over at dersom formen min ikke er ok så kan han bare drite i å dra.
Jeg kom jo til å tenke på det at det er ikke sikkert vi kommer hjem så fort fra sykehuset heller. Hva om baby trenger lysbehandling pga gulsot?? Mini var i grenseland der, jeg hadde det selv da jeg ble født og det er jo vanligere når babyen kommer før termin.

Jeg føler at vi må ta det litt på sparket. Som sagt så er jeg såpass sta at jeg vil gjerne klare dette. :fnise:  Om jeg ikke føler for det så kan jeg sikkert spør naboen om hjelp også. Nabojenta kjenner jo mini og ho er 17 år gammel så vil tro ho fint klarer å gå innom bhgen og hente han og ta han med på bussen hjem. Pappa også kan jeg bruke som reserve. For han har det mer fleksibelt på jobb til å komme bortover.
Vi får se hvordan det går, men jeg er innstilt på at det burde gå bra.

Spurte ei venninne av meg også som har mann som jobber på båt og er borte 2 uker i slengen, og ho kikka på meg og sa at 1 dag klarer du lett :P  

Ellers denne uka så har jeg vært på shopping og kjøpt inn det jeg mangler til baby. Eneste jeg ikke fikk tak i var ny kalesje til buggisen. Jeg vil ha i den petrolgrønne fargen og den hadde de ikke inne på barnashus. Så de bestilte en inn til meg. Kunne ta 3-6 uker sa de. Men det gjør ikke noe, for jeg har jo en fra før av. Jeg vil bare ha den nye med forlenger på kalesja :lur:  Og de fargene de hadde inne var svart, rosa, lyseblå og orange. Nei til alle tre :ler: 

Har også brukt mye tid på å vaske alle babyklærene. Og det var jo ikke like koselig som sist. Jeg stod der og tenkte over hvor herlig jeg synes det var sist gang og nå kjennes det jo ikke noe annerledes ut :klo: Er jo bare klær :hoho: 
Så det som mangler nå er å få stua i orden og kjøpe inn småting. Jeg har jo seff bestemt meg for å omøblere hele stua siden jeg først var i siget :ler: Heeeelt normalt.. Så nå er det et evig kaos av rot. Har en papirbunke like høy som meg selv som jeg må gå gjennom og sortere og kaste.

I dag er lufta da gått litt ut av meg. La meg etter frokosten og har sittet på sofan siden. Har dusja da :opplyser: Det er da noe :P 

I morgen skal jeg til jm på helsestasjonen. Og vi skal prate fødsel :danse: Gleder meg til det. Og det blir muligens siste gangen jeg skal inn til henne. Det har ikke blitt så mange ganger siden jeg henger så ofte på sykehuset.
Og etter det er det helg. Blir litt handling på lørdagen. Mannen må kjøpe nytt dolokk siden han klarte å knekke det andre :hoho: Det øverste lokket som er knekt da :P Og jeg takler ikke at det ikke er lokk på doen. Ser for meg bakterier som spruter over alt når man drar ned. 
Og på søndag er det bursdagsfeiring for nevøen min. Mini gleder seg masse til det, han har snakket om det hele uka :) 

Apropo.. Må vel manne meg opp og hente denne ungen snart. Utslitt og mannfolket jobber overtid i dag. Så det blir enkel middag og så fylle opp badekaret sånn at mini kan sitte der og kose seg uten at jeg trenger å gjøre så mye :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milepæler i graviditeten

 

9/6-15 Eggløsningen finner sted

4/7-15 Det lille hjertet slår

28/7-15 De første bevegelsene

17/8-15 Privat UL (her var det liv)

18/8-15 12 uker     :strix:

25/8-15 2. Trimester

29/9-15 Første time hos Jordmor

30/9-15 Du kjenner bevegelser

12/10-15 OUL

14/10-15 Du er halveis og babyen har et søvnmønster

21/10-15 Jordmortime på sykehuset

3/11-15 Babyen kan høre deg

6/11-15 Om babyen blir født nå vil de prøve å redde den       :hjerte:

11/11-15 Mer Dia UL

30/11-15 Jordmor

9/12-15 3.Trimester

24/12-15 Julaften

11/1-16 Nå er det trangt i magehuset

12/2-16 Permisjonstart

16/2-16 Igangsettingsdato

4/3-16 Termin       :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Nå er det virkelig ikke lenge til :nigo: Utrolig spennende! 

Hvordan gikk samtalen med jordmor? 

Jeg må også alltid ha lokket nede på do. Har heldigvis en flink mann som alltid legger det ned etter seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødselsprat med jordmor er så kos! Gleder meg til jeg kommer så langt selv :P Er bare en måned igjen jo til igangsettelse :bond: (pluss to dager, men likevel... HYL).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plager dere med lange innlegg :lur: Fant denne hos frosken, så tenkte å stjele den :P 

Oppdatering uke 33! 

Termin: 05.03.15. Igangsetting 16 feb :danse: 

På vei: 33+ :klo: 

Igjen til termin: Rundt 50 dager tror jeg.. Snart høygravid

Kjønn: Fortsatt ukjent :danse: Er ganske stolt over at jeg har klart å holde meg til den der altså :nigo: 

Navn: Jentenavn er mest sannsynlig i boks. Jeg har et forslag, mannen likte det. Men vi må se ungen først. Jeg har endelig funnet et guttenavn jeg liker og kunne tenke meg å bruke, og mannen synes det var ok :danse: Er så kjip at jeg ikke deler det med noen da :P Ikke her og ikke til så mange privat.   

Hodet festet: Tviler jeg på. Kjennes ut som ungen har planta rumpa si i ribbeina mine. Så tviler på at knøttet er såååå langt. Ikke har jeg nedpress heller.

Aktivitet: Noen dager er det skikkelig bajasbevegelser inni der. Spes når jeg sitter med datan(nå..), strikker og kjører bil. 

Utålmodig: Ikke så veldig i grunnen. Men begynner å bli tyngre nå alts!!

Vektøkning: 0.5 kg :P helt utrolig..

Vann i kroppen: Begynner å komme nå ja Ser det når jeg klemmer på leggene mine.

Søvn: Sover som regel greit om natta når jeg først sovner. Våkner ofte kl 5 og må skikkelig tisse. Og sliter hardt med å komme meg opp av senga uten å brøle av smerte. Bekkenet er totalt låst :( Ikke rart siden jeg ligger konstant i en stilling hele natta.

Neste kontroll: I morgen. Jordmorkontroll ho jordmor på helsestasjonen. Har funnet frem papirer fra fødselen med mini, så gleder meg til fødselsprat :danse: 

Barnerom: Nope.. Må bygge om en kjellerstue for å få det til, og det har vi ikke penger til nå.

Utstyr: Jeg var på shopping på mandag og har nå alt i hus. Eneste jeg trenger er nye lange singletter til meg.

Strekkmerker: Nei. Er ferdig strekt fra forrige svangerskap jeg :ler:  Så ingen nye med andre ord. *bank i bordet* Ikke at jeg egentlig bryr meg..

Melk i brystene: Nei.. Ingenting. Og det er helt greit. Gleder meg ikke en plass til ammestyret, så lekkasjene kan godt la vente på seg for min del.

Tanker om fødselen: Blanda følelser gitt.. Av og til tenker jeg at jeg må være gal som vil det igjen. Men så husker jeg at jeg var så fornøyd med meg selv etter forrige gang. Så dette skal gå bra. Har lite forventninger, men ønsker at jeg skal være med mobil denne gangen. Så mobil det går an med disse dustebeltene rundt magen. Det som bekymrer meg mest er at jeg ikke skal være moden i det hele tatt når jeg kommer til igangsetting. Er så redd for å måtte ligge der lenge før det skjer noe. Mest pga mini :sjenert: 

Plager: Diaen begynner å bli en plageånd!! Ok.. Den har vært det en stund da :P Ellers har jeg mer vondt i bekkenet. Å ligge på sofaen så låser det seg og blir veldig vondt. Får kynnere om jeg beveger meg for mye og halsbrannen har begynt å komme :P Men jeg føler det kunne vært værre jeg da..

Oppgående: Jepp. Overraskende nok. Oppegående og rolig i hodet. Er lenge siden jeg har hatt en meltdown med grining nå. Faktisk et par måneder siden..

Sulten: Hele forbanna tiden. Og dårlig matlyst. Ingenting som frister..

Dilla på: Ikke så mye. Blitt veldig glad i kalde appelsiner da.

Kynnere: Ja. Kommer av og til når jeg er i bevegelse. Gir seg med en gang jeg setter meg ned.

Tungt: JA.. Føler meg som en flodhest..

Sykehusbagen: Har goooood tid :ler: Har i det minste vasket babyklær nå da. Så bagen blir vel pakket neste uke. Ihvertfall noen deler av det. Mannfolket får litt hetta med tanke på at evt han må pakke for meg :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker lange innlegg og slike oppdateringer :nigo:

Spent på navn da, ææh! Veldig ok at mannen ikke har store innvendinger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Favole skrev:

Liker lange innlegg og slike oppdateringer :nigo:

Spent på navn da, ææh! Veldig ok at mannen ikke har store innvendinger :P

Bra. Føler jeg er best på sjeldne med lange innlegg :P 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll i dag ho jordmor. 

Blodtrykket var fint.

Urinen var negativ.

Fosterlyden fortsatt 150

Sf målet fint

Og leie på babyen.. Definitivt IKKE hodeleie lenger :bond: Svarte faen var vel det jeg tenkte :fnise: Den lå da riktig vei på ul forrige uke. Kanskje den bare gjør seg til for kamera :P Men nå har den altså snudd seg. Jm kjente og kjente og kjente og dro dopleren over hele magen min. Men hver gang ho fant fosterlyden så flytta ungen på seg :P Så ho ble veldig usikker på hvordan babyen ligger. Men ho kunne ikke kjenne noe hode nede ved utgangen :blink:
Så ho skrev Seteleie? på helsekortet.. Såeh ja.. Jeg har ikke peiling på hva som er hva inni der, og synes jeg kjenner liv litt over alt.

Skal på ul pga diaen i uke 36. Hadde jeg ikke hatt den hadde jm sendt meg på ul rundt den tiden for sjekk av leie. Så knøttet har 2 1/2 uke på seg til å snu seg slik det skal være :opplyser: Hvis ikke blir mora ganske så sur altså.

Vet ikke hva som skremmer meg mest. Setefødsel eller keisersnitt :sjenert: 

Da jeg kom hjem gikk det knappe 10 min før telefonen ringte. Det var fra bhgen. Og mini var ikke i form. Så jeg måtte dra ned og hente hjem en febersyk gutt som var kjempesliten. Så nå ligger han på sofaen ved siden av meg og ser på tv på ipaden. Mens jeg har sendt mannen ut etter middag. Det vil si pizza :sjenert: Så blir å synde litt i kveld siden pizza tilvarer diabetiker gift :bond: 

Håper bare mini blir frisk i løpet av morgendagen. For til søndag skal vi i bursdag. Som han har snakka om hele denne uka. Så hadde vært utrolig kjedelig om vi må avlyse. Men jeg ser ikke så lyst på det må jeg innrømme :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for langt innlegg, liker! Mye mindre hurra for syk mini ... håper han kommer seg fort!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker lange innlegg :nigo: 

God bedring til mini. Skal krysse alt jeg har for at han blir frisk nok til bursdag på søndag. Kjedelig å måtte avlyse slikt han har gledet seg til lenge. Men må man, så må man :( 

Ha en fin kveld og god helg Kakaoen :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffda. Stakkars mini :( Håper han blir fort frisk! 

Håper baby velger å snu seg tilbake i hodeleie før fødsel! Skjønner godt at både keisersnitt og setefødsel virker skremmende, men ikke ta sorgene på forskudd :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var helgen over og ny uke er igang :)  Mini ble ikke noe mer syk i helgen. Jeg hadde håpet på noen vannkopper eller noe slik siden feberen kom så plutselig. Men det ble ikke noe feber på lørdagen, han var bare i grenseland. Og på søndag var han helt fin igjen. Så gudene vet :P 

I dag var han i bhgen igjen og jeg har vært på besøk hos en kollega som er sykemeldt :) Veldig koselig og litt rart å snakke om jobben. Jeg føler ikke det er så lenge siden jeg var på jobb sist, men det er jo det :P Og det er veldig lenge til jeg skal på jobb igjen. Jeg kjenner jeg savner jobben bittelitt. Er jo så typisk meg å savne det jeg ikke har, og når jeg får det savner jeg noe annet :hoho: 

 

Ikke så mye som skjer med magen for tiden. Jeg tror knøttet ligger med rumpa opp igjen, Men h*n sitter definitivt ikke fast i bekkenet for jeg kjenner rumpa litt all over the place. Jm forklarte meg hvordan jeg kunne kjenne forskjell på rumpe og hode, så jeg tror det er rumpa som er opp. Men at den legger seg mye på skrå.
Jeg kjenner heller ikke noe som helst nedpress og ikke har jeg fått den hjulbeinte gravidvuggingen :blink: Men jeg aner ikke når jeg begynte med det sist. Jeg husker seriøst ca ingenting av når jeg kjente ting sist :hoho: Tror jeg må hoste opp den gamle dagboka mi for å lese litt.

Ellers så føler jeg at jeg tar ting veldig rolig. Stresser ikke med en dam shit for å si det sånn :P Alt er ikke på stell, men det gjør ikke noe. Det kommer vel :P Jeg har ikke pakket bagen. Null stress :P 
Er på termingrupper på face og føler det er så mange der som er så hysteriske for så mye :bond: Vil ringe føden for veldig lite og bekymrer seg for alt mulig.
Er det meg det er noe galt med som ikke er sånn i det heeeeeele tatt?? :klo:  Jeg tenker at det går vel bra, mye rare plager er normalt og jeg føler meg trygg. Renner jo ned dørene til jordmødre, sykehus og lege hver uke for kontroll pga diabetesen. De spør meg om jeg lurer på noe, er noe jeg vil snakke om osv. Og jeg svarer som oftest nei.. Går vel greit detta :P

Lenge leve naiviteten :fnise: Mitt motto for denne babytiden som kommer er: Enten så går det, eller så går det over :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...