Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Godt å høre at du har tatt den avgjørelsen !! Jeg er sikker på at det var det riktige!

Kjenner meg veldig igjen i den der med at det er lettere å gi andre råd, enn å følge de selv :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Signerer de andre her!! Tror absolutt du har tatt riktig valg! Nå kan du bruke disse ukene du har igjen til og pleie deg selv og gro baby! Det er virkelig en jobb i seg selv :) og når du får dårlig samvittighet, bare tenk på hvor godt det er for baby i magen at du har det godt med deg selv. Og ikke minst barnet du har på utsiden, happy mom,happy children :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra kakao! Og for et fint innlegg lille frosk!

 

Takk du :klemmer: Og er veldig enig ang frosken :nigo:

 

Blir godt, og vel fortjent! kjenner følelsene dine så alt for godt. Jeg gjør ALT jeg kan for å gjøre en god jobb, passer på å følge opp oppgavene min ordentlig og ikke gi de andre ekstraarbeid. Men hva skjer? De andre har vondt i lillefingeren, tar av prinsipp ikke på seg noe utenfor A4-skjemaet av en arbeidsavtale (og ikke alt innenfor heller), så ender med at preggisen er den eneste i teamet som kommer på jobb og må gjøre de andres oppgaver i tillegg til sine egne. .

 

Det er jo såååå typisk!! Vi får jo ikke noe igjen for å slite oss ekstra ut. Og det er jo ganske surt når man tar i ekstra og ingen ser det. Du må passe deg sånn at du ikke sliter deg helt ut du også da!! Dere har det kanskje litt hektisk nå før jul?

 

Utrolig bra at du har bestemt deg, tror det er det beste du kan gjøre for deg selv akkurat nå

 

Vinglepetter not so vinglete anymore? :fnise: 

 

Høres ut som riktig avgjørelse. Tror det er for alles beste, også jobben din

 

Det tror jeg også. Jeg er jo en hissigpropp på jobben og har så ekstremt lett for å irritere meg over de andre. Er noen ting vi ikke er helt enige om måten vi gjør det på. Og når de som har mindre erfaring enn meg kommer med pekefingeren blir jeg så sur :fnise: 

 

Bra, Kakaoen! Det var godt å høre! Bare 2 dager igjen med jobbslit.

 

Jaaaa… I morgen blir det ekstra jobbslit. På jobb kl 8.30-12. Sykehuset ca kl 13-14.30, og kveldsjobbing fra 17.30-21.30. Er eneste kvelden jeg skal ha på dritlenge da :P Så det er overkommelig. Gode penger :lur:

 

Godt å høre at du har tatt den avgjørelsen !! Jeg er sikker på at det var det riktige!

Kjenner meg veldig igjen i den der med at det er lettere å gi andre råd, enn å følge de selv :sjenert:

 

Er jo no turning back etter jeg har gått ut. Men jeg tror ikke jeg kommer til å angre. Noen er jo sånn som kjeder seg om de går hjemme. Jeg er ikke sånn. Liker å ta dagene med ro. Kan f.eks bruke mer tid på å gå med mini til bhgen fremfor å kjøre :) Noe som også er bra for diabetesen :)

Bare pass deg så kommer jeg med pekefingeren tilbake på deg når du blir mer sliten :opplyser::fnise:

 

Signerer de andre her!! Tror absolutt du har tatt riktig valg! Nå kan du bruke disse ukene du har igjen til og pleie deg selv og gro baby! Det er virkelig en jobb i seg selv og når du får dårlig samvittighet, bare tenk på hvor godt det er for baby i magen at du har det godt med deg selv. Og ikke minst barnet du har på utsiden, happy mom,happy children

 

Takk :hjerte: Det er jo mer krevende enn man skulle tro å være rugekasse. Jeg kan bli så sliten av ingenting.

Happy wife happy life :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk foressten svar på mailen min fra sjefen. Et veldig snilt og beroliggende svar. Det var veldig godt. Så jeg skal snakke med ho i morgen før jeg skal på sykehuset. Er greit å få det gjort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Allis Hagtorn

Asså, angående lav tsh og lav t4 på ei gang så kan jeg ikke særlig om det, men stusset litt - og jeg fant følgende:

 

  • Ved overordnet, hypofysær eller hypothalamiskhypotyreose er s-fritt T4 lav samtidig med lav eller normal s-TSH
    • I slike tilfeller må hypofysefunksjonen undersøkes

Noen mente at man da skulle dosere etter t4, altså om det var overordnet/hypofysær osv, men det må jo undersøkes nærmere. Isåfall skal du heller øke enn å senke om du trives best med høyere dosering - eller; gå ut fra følt form uten å se til tsh, men heller se til t4 slik jeg oppfattet det.

 

Poenget mitt er egentlig at jeg lurer på om de har nevnt noe om dette?

Jeg fikk nemlig ikke helt med meg hva verdiene dine på t4 er nå, kan jo være de er mer sammenfallende med tsh enn jeg fikk inntrykk av siden du snakka om 10tallet liksom.

 

Hos meg er tsh på 0,5 ofte 16-17, mens lavere tsh gjerne gir t4 på kanskje 17-19 osv. 0,00(x) gir typisk lett forhøyet hos meg, type 20-22. Noe høyere har jeg ikke testet, jeg får overdoseringssymptomer når jeg sniker meg opp på 19+tallet, og symptomer på for lavt når jeg sniker meg under 16.

På 8-15(t4) har eg det dritt. Ikke sjans til å funke normalt en eneste plass og alt er så sirup at det gjør fysisk vondt liksom. Litt som kroppen brenner et tonn energi på å gjøre den enkleste ting og noen har på en konstant energistøvsuger og alt er siiiiiiruuuuuuuuuup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en bra avgjørelse kakaoen! Som legen din sa, du har ganske mye på gang med helsa og kroppen din, og da bør du ikke stresse enda mer. :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at du fikk et greit svar fra arbeidsgiveren din. Hadde du ikke fått det så skulle du bare gitt lang f.. i det, MEN det er selvfølgelig mye hyggeligere og enklere når man blir møtt med forståelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk foressten svar på mailen min fra sjefen. Et veldig snilt og beroliggende svar. Det var veldig godt. Så jeg skal snakke med ho i morgen før jeg skal på sykehuset. Er greit å få det gjort :)

BRA! :strix: 

Gikk det greit å snakke med sjefen?

Endret av Kokos
Smilefjæs-issue
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

I dag har jeg hatt siste dag på jobben. Det var deilig, vemodig, godt og trist. Masse følelser. Jeg har ikke fått forklart meg til alle sammen om hva som skjer fordi det er så vanskelig å vite hva jeg skulle si. Et par stk var sånn: åååååå… Kommer til å savne deg såååå. Jeg må få en klem :hjerte: Og da er det jo nesten at jeg begynner å gråte. Og jeg hater det når det er masse folk rundt meg :sjenert: 

Jeg snakket med sjefen i går og det gikk veldig bra. Hun var veldig forståelsesfull og synes jeg skulle ta meg tiden hjemme med god samvittighet. Og de har allerede ordnet opp i kundene mine og fordelt de ut på de andre. Skal bare innom i morgen og levere tingene som er jobben sine. Blanda følelser dette her gitt :plystre:

 

Jeg var på kontroll hos lege og jm i går. Fikk mye info om stoffskiftet, så Allis jeg skal svare deg mer senere :)  Kontrollen hos jm gikk bra. Livmoren har vokst seg langt opp nå. Helt sjokkert over hvor mye den har vokst på en måned. Knøttet hadde det fint og nok en gang hjerterytme på 150. Og knøttet HATER dopleren. Da jm skulle sette den på magen så sa hun at hun kanskje måtte lete litt etter hjertelyden. Ho setter den på og det var helt stille. Og så kommer det et høyt svosj og jeg kjenner at knøttet sparker rett i dopleren så hele magen hoppet :hoho: Litt sånn "ha deg vekk" spark :P Og det kom MANGE på rappen gitt. Og det over til noe annet. Jeg kan kjenne MASSE spark på utsiden av magen :rodmer: Er helt sinnsykt hvor sterk knøttet har blitt sist uke. Kjente i dag morges masse sparking over navlen også. Gud så deilig :bolledeig: 

 

Nå er jeg totalt kjørt. Mini bestemte seg for å starte dagen mellom 5-5.30 i dag og bråka skikkelig. Så jeg har vært så usansynlig trøtt i dag!! Men nå skal jeg jo ikke på jobb mer :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spark på utsiden av magen, det virker så sykt! Akkurat nå synes jeg det virker mest skummelt og alien-aktig, så det er godt å høre at du synes det er stas. :ler: Bra alt stod bra til, at knøttet er bestemt og har sterke spark. :hjerte:

Hørtes ut som du hadde en fin siste dag, selv om det var litt blanda følelser! Synes det er kjempebra at du kunne slutte å jobbe mens du fortsatt har positive følelser for stedet og ikke er så utkjørt at det bare er hat fordi du har latt det gå altfor langt.

Deilig at du endelig kan hvile ut etter en tøff periode og en fryktelig tidlig start på dagen! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det var både fint og trist med siste dag på jobben. Godt at sjefen har møtt deg på en god måte og alt er ordnet opp i rent praktisk da. :)

Deilig å kjenne spark på utsiden :rodmer: Jeg forbanner den helsikes morkaka som har bestemt seg for å være planta på fremsiden denne gangen :jolie: Kjenner jo liv, men vil kjenne meeeer :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hørtes ut som du hadde en fin siste dag, selv om det var litt blanda følelser! Synes det er kjempebra at du kunne slutte å jobbe mens du fortsatt har positive følelser for stedet og ikke er så utkjørt at det bare er hat fordi du har latt det gå altfor langt. 

Dette er et sabla godt poeng!  Jeg jobba for lenge, og syns det var helt jævlig. Har nesten ikke snakka med noek kollegaer i permisjonen fordi jeg bare blæh. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spark på utsiden av magen, det virker så sykt! Akkurat nå synes jeg det virker mest skummelt og alien-aktig, så det er godt å høre at du synes det er stas. :ler: Bra alt stod bra til, at knøttet er bestemt og har sterke spark. :hjerte:

Hørtes ut som du hadde en fin siste dag, selv om det var litt blanda følelser! Synes det er kjempebra at du kunne slutte å jobbe mens du fortsatt har positive følelser for stedet og ikke er så utkjørt at det bare er hat fordi du har latt det gå altfor langt.

Deilig at du endelig kan hvile ut etter en tøff periode og en fryktelig tidlig start på dagen! :nigo:

Du.. Det virker ganske alien aktig med spark på utsiden her også :fnise: I følge appen min så er babyen ca 20 cm fra hode til rumpe og total lengde ca 30 min (skulle liksom finne måpe smiley her da.. Men helsikke.. Jeg skjønner ikke smiley greia til nye kg :bond: ) Men babyen begynner jo å bli STOR. 30 cm?? Skal bare bli 20 cm til så er den ferdig bakt :fnise: 

Ja, det var en veldig grei siste dag :) Og i dag følte jeg jeg gjør noe galt ved å "bare" være hjemme. Er som at jeg forbereder meg på spørsmål om hvorfor jeg ikke jobber..

Skjønner at det var både fint og trist med siste dag på jobben. Godt at sjefen har møtt deg på en god måte og alt er ordnet opp i rent praktisk da. :)

Deilig å kjenne spark på utsiden :rodmer: Jeg forbanner den helsikes morkaka som har bestemt seg for å være planta på fremsiden denne gangen :jolie: Kjenner jo liv, men vil kjenne meeeer :ler: 

Det var veeeeldig deilig at sjefen tok det så pent. Ho var faktisk veldig positiv til det hele. Nesten litt vel positiv :ler: 

Jeg er så glad jeg kjenner liv på utsiden allerede nå. Jeg husker ikke helt hvor langt jeg var på vei med mini, men tror det var rundt uke 25 før jeg kunne kjenne sparkene på utsiden. Og inni kjente jeg fra uke 16 med han, så det var lenge å vente før han klarte å sparke gjennom spekklaget :fnise: Husker du når du kjente spark på utsiden med J?

Dette er et sabla godt poeng!  Jeg jobba for lenge, og syns det var helt jævlig. Har nesten ikke snakka med noek kollegaer i permisjonen fordi jeg bare blæh. 

Very true :opplyser: Jeg kjente jo litt på den følelsen for et par uker siden at jeg bare ville langt langt vekk fra hele dritten. Og da tenkte jeg at jeg ikke orka komme innom så ofte. Så jeg er glad jeg hadde et par uker nå hvor følelsen var bedre. De fleste kollegaene mine sa jeg måtte komme innom HVER gang jeg er i byen fremover :P Så vi får nå se ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 cm, det er langt ja! :hakeslepp: Og samtidig bittelite. :rodmer: Min er 14-20 mm ifølge app og jeg synes det var enormt (i forhold til forrige uke da den var 4-5 mm). :fnise:

Hvilken app bruker du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå kan skuldrene senkes Kakaodamen! Godt når alt av formaliteter og ting man gruer seg til er overstått, nå skal du ruge, slappe av, være mamma, være kakaoen og være kjæreste med litt mer å gå på. Hurra! Hurra for spark også, jeg gleder meg skikkelig til å kjenne skikkelige spark, og at mannen kan kjenne ordentlige spark på utsiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var helgen over gitt og jeg skal jo ikke på jobb i dag :bond: Herregud så deilig å kunne skru av vekkeklokka :P Og resultatet ble jo at mini sov helt til 7.30. Noe som for han er LENGE :fnise: Jeg føler meg ekstremt uthvilt. Merkelig det der, men en ekstra time om morgenen gjør underverker. Vi stod opp og jeg smørte niste til han og så kjørte vi i bhgen. Han er så glad i å spise frokost der, og det er jo det han er mest vandt med, så da gjør vi heller det fremfor å spise hjemme :)  Har ingen store planer i dag, men skal en tur til kiropraktoren. Mannen har kommet med en miniliste over ting jeg skal ordne nå som jeg går hjemme. Er type bestille service til bilen og ringe noen garderobe folk :P Så heftige greier er det jo ikke.

 

Helgen har vært helt grei. Vi gjorde ikke så veldig mye, noe som noen ganger er nokså deilig. Var ute med mini i et par timer i går, så det er bra for alle mann. Så fikk jeg noe som føltes som akutt føling :bond: Jeg har langtidsvirkende insulin i kroppen, så jeg kan få føling dersom det går for lenge mellom måltidene og jeg plutselig blir veldig aktiv. Tok tid mellom måltidene i går, men når jeg og mini gikk inn igjen skulle jeg lage middag. Jeg ga han noen eplebåter, og spiste et par selv fordi jeg var så sulten. Så begynte jeg å skrelle poteter og gulerøtter og skulle begynne på brun saus. Da plutselig smalt det og jeg ble kjempedårlig. Svimmel, kvalm, totalt tappet for energi og svetten piplet. For bare 15-20 min siden hadde jeg målt 3.9 i bs. Noe som er litt lavt. Derfor jeg tok eplebitene. Målte igjen når jeg ble dårlig fordi jeg skjønte ikke helt hvordan det kunne være sånn. Og da hadde bs droppet til 2.7 :klo: Noe som er VELDIG lavt for meg.. Så da var det bare å hive i seg en banan og en pakke gump og vente på at det skulle bli bedre. Jeg stod der og lurte på om jeg ikke kom til å seile om snart :sjenert: Ekle greier!! Herreguuuud som jeg gleder meg til å bli ferdig med dette :opplyser: 

Nå venter dusjen og snart er det avgårde kåre :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ekkelt med føling :s Er nok greit å ta med noe enkel mat/snacks (frukt, nøtter osv.) når dere er ute, så slipper du at det blir for lenge mellom måltidene. Men snart er du ferdig med faenskapen :jepp: Gikk det over med en gang etter fødselen sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...