Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Man har ingen garanti for at ungen snakker sørlandsk selv om man bor her, så ikke ta gleden på forskudd lille_frosk.. Fireåringen min snakker så standard østnorsk at det er helt pinlig. "Jeg har så vondt i beeenet mitt" sa hun i går, og jeg bare "øh, du kan godt si beinet altså.. " :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

OUL er overstått :strix:

 

Mannen kom hjem fra jobb til å finne meg i en krøll på sofan. Jeg var så kvalm at jeg ikke helt visste hvor jeg skulle gjøre av meg :sjenert: Fikk dratt med opp, sparklet trynet litt og på med rene klær og kommet oss avgårde.

 

Når vi kom på sykehuset og inn på venterommet sitter kollegaen til mannen der sammen med dama si. Og mannen har kun fortalt at jeg er gravid til et par stykker på jobb, og ikke han her. Så de fikk jo megasjokk da de fikk se oss :ler: Ble bare sittende der og le alle sammen. For viser seg at vi har termin ca samtidig også. Så det blir visst litt snakkis på jobben hans nå om hva de egentlig drev med den helgen i juni :fnise:

 

Kom inn til jordmor og gikk gjennom alt praktiske. Så kikket ho på Knøttet og ALT så fint ut :strix: Frisk og fin baby it is :bolledeig:

Når jeg lå der så kjente jeg nysgjerrigheten ovenfor kjønnet bare vokste og vokste.. Men, jeg klarte å holde meg. Så vi vet fortsatt ikke hvem som skjuler seg i magen :rodmer:

Mannen mener det er ei jente, for han kunne ikke se noen tissefant på skjermen. Akkurat som at han har peiling da :hoho:

 

Baby ligger med hode ned og vridd slik at det var veldig vanskelig å få et fint bilde. JM dytta og dytta, men ikke tal om at ungen gadd å endre posisjon. Den lå heldigvis slikt fint til at h*n var lett å måle.

Jeg ble satt 1 dag tilbake, så ny termin er 5. mars. Er så facinerende. For med mini så hadde jeg menstermin 2. desember, og ul termin ble 3. desember. Altså satt tilbake 1 dag da også :P 

Kroppen min er ei klokka visstnok :P

 

Skal inn til ny sjekk av baby i uke 24. Da blir det faktisk 2 UL den uken. 1 ul skal være hos samme dama som i dag. Pga at jeg fikk sv.diabetes så tidlig ville hun se nærmere på hjertet til lille. Alt så ut som det var i skjønneste orden nå, så er en dobbeltsjekk. I tillegg skal jeg sjekkes av ho som har med sv.diabetes å gjøre. Og det gikk ikke an å kombinere, så jeg må inn mandagen og onsdagen den uka :sjenert:

Tror jeg blir møkk lei av UL til slutt gitt :fnise:

 

Her kommer bilde av lille. Jeg må finne tilsvarende bilde av mini og sammenligne. For med første øyekast så føler jeg ikke denne ligner i det hele tatt på bildene av mini :P

 

post-59715-0-69835400-1444647677_thumb.j

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, posta likt vi!

Så bra at alt er i skjønneste orden! Først så er det kjempespennende med flere ultralyder, og så blir en ganske lei til slutt☺

Men det er jo godt å vite at de tar ekstra godt vare på deg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra med vel overstått ul :) imponert over at dere ikke vil vite kjønnet! Men må jo da være kjempespennende og føde da egentlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaoen!! Du skal på OUL i dag! Gleder meg til oppdatering etterpå! Det blir gøy å høre :) Og jeg må si, jeg synes det er så kult at dere ikke vil vite kjønn. Jeg er jo ikke der, som du vet ... :fnise: Men det er så stilig at andre er det!

Dialektforskjellene i Agder er jo kjempestore, ikke bare mellom fylkene. Man hører glatt forskjell på bygda jeg bor i og nabobygda for eksempel. Samme med Kristiansand-Mandal, Mandal-Lyngdal og Lyngdal-Flekkefjord, og det er ikke langt mellom de plassene heller! Jeg snakker jo kjedelig østlandsk, og gleder meg masse til å få en unge som snakker sørlandsk. Det er jo helt utrolig søtt med smårollinger som snakker dialekt altså!

Vi er tydeligvis en fin gjeng her nede nå! Jeg bor også 40 min unna Kristiansand :)

Oi så spennende. Blir så nysgjerrig på hvor dere bor samtidig som jeg vil være anonym her inne! Haha er alt for beskjeden:) men du har helt rett på dialektene. Man skal ikke kjøre langt før det er totalt forskjellig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gøy! Ser perfekt ut, og så godt å vite at alt ser bra ut! :hjerte:

Du er laget av stål, kvinne! Som klarer å motstå fristelsen. Sa JM noe om det var mulig for henne å se kjønn eller ikke?

Synes det virker så rart når man velger å ikke få vite, at en utenforstående kan sitte på mer info enn en selv. Men spennende er det! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for perfekt baby! Kjempesøt profil altså :hjerte: Jeg tror du er laget av noe annet stoff enn meg ... :fnise: Jeg kjenner at det klør på innsiden av hjernen ved tanken på å vente helt til fødsel med å vite. Men, jeg synes det er fantastisk kult, og kjempegøy å "være med" på reisen!

Mazi: Jeg nekter. Jeg har bestilt en sørlending. :ler:

Blomst12 - tenker det samme selv. Men skulle du bli veldig nysgjerrig er det bare å sende meg en privat melding, så kan du få vite uten at hele verden vet

Sorry kakao, jeg overtok dagboken litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, posta likt vi!

Så bra at alt er i skjønneste orden! Først så er det kjempespennende med flere ultralyder, og så blir en ganske lei til slutt☺

Men det er jo godt å vite at de tar ekstra godt vare på deg da.

 

Med mini synes jeg det var kjempegøy med ekstra ul. Merker at det er ikke like spennende denne gangen :plystre: Men heller ekstra oppfølging enn ingen oppfølging. Men blir jo litt småredd når det er snakk om ekstra hjertesjekk :sjenert:

 

Så bra med vel overstått ul :) imponert over at dere ikke vil vite kjønnet! Men må jo da være kjempespennende og føde da egentlig :)

 

Jeg må virkelig kjempe for å ikke gi etter nå ang kjønn. Det er SÅ MANGE som maser ang det. De som ikke bryr seg så mye er mannen og meg. Snodig siden vi er foreldrene?? :fnise:

Jeg tenker at det må jo være ekstremt spennende å se hvem som kommer ut. Ser for meg jm løfter opp ungen før jeg får den på brystet slik at jeg kan se med egne øyne hva det er :rodmer:

Er kjempenysgjerrig på hvor du bor jeg også :sjenert: Bare å sende pm.. I do not bite :lur:

 

Gøy! Ser perfekt ut, og så godt å vite at alt ser bra ut! :hjerte:

Du er laget av stål, kvinne! Som klarer å motstå fristelsen. Sa JM noe om det var mulig for henne å se kjønn eller ikke?

Synes det virker så rart når man velger å ikke få vite, at en utenforstående kan sitte på mer info enn en selv. Men spennende er det! :jepp:

 

Vet du.. JM brydde seg ikke en millimeter om det. De er sikkert dritt lei folk som maser om hva kjønnet er. For noen skulle man jo tro det var poenget med oul :sjenert: Jeg sa bare at om ho kunne se noe så skulle ho IKKE si det. Ho var ikke i de baner og kikket en gang, så jeg aner ikke om ho så noe.

Tviler på ho bryr seg. Jobben hennes er jo å sjekke at babyen ser frisk ut. Samma for ho om det er gutt eller jente ho ser på :fnise:

Forrige gyn jeg var hos synes det var veldig gøy at jeg ikke ville vite det. Ho synes det var sjeldent ho opplevde det, og at det var mye mer spennende. Det er litt god motivasjon :)

Woman of steel ja :ler:

 

Hurra for perfekt baby! Kjempesøt profil altså :hjerte: Jeg tror du er laget av noe annet stoff enn meg ... :fnise: Jeg kjenner at det klør på innsiden av hjernen ved tanken på å vente helt til fødsel med å vite. Men, jeg synes det er fantastisk kult, og kjempegøy å "være med" på reisen!

Mazi: Jeg nekter. Jeg har bestilt en sørlending. :ler:

Blomst12 - tenker det samme selv. Men skulle du bli veldig nysgjerrig er det bare å sende meg en privat melding, så kan du få vite uten at hele verden vet

Sorry kakao, jeg overtok dagboken litt!

 

Bare å ta over :P

 

Ja tenk så spente dere kommer til å være da. Dere får jo vite når jeg er på føden og kanskje noe underveis. Og så blir det helt tyst frem til en stund etter ungen er ute :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milepæler i graviditeten

 

9/6-15 Eggløsningen finner sted

4/7-15 Det lille hjertet slår

28/7-15 De første bevegelsene

17/8-15 Privat UL (her var det liv)

18/8-15 12 uker     :strix:

25/8-15 2. Trimester

29/9-15 Første time hos Jordmor

30/9-15 Du kjenner bevegelser

12/10-15 OUL

14/10-15 Du er halveis og babyen har et søvnmønster

21/10-15 Jordmortime på sykehuset

3/11-15 Babyen kan høre deg

6/11-15 Om babyen blir født nå vil de prøve å redde den       :hjerte:

11/11-15 Mer Dia UL

30/11-15 Jordmor

7/12-15 3.Trimester

24/12-15 Julaften

11/1-16 Nå er det trangt i magehuset

12/2-16 Permisjonstart

4/3-16 Termin       :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter og tenker på en ting.. Jeg lurer på om jeg har lyst til å høre med søsteren min om ho vil være med på fødselen :sjenert:

 

Mannen er en klagefant. Og når vi snakker om forrige fødsel så gnåler han om at han måtte løpe frem og tilbake og hente ting til meg. Ikke fikk lov til å gå ut av rommet av meg :P Måle blodsukkeret mitt og sitte på en krakk.

Han er virkelig helt dust.. Jeg har ikke helt skjønt om han klager fordi han mener det eller om han gjør det for å være irriterende. Men det sistnevnte funker :kjefte:

Stakkars han som var oppe i nesten 24 timer og måtte løpe rundt. Ikke tenk på meg som lå der med smerter og trøkka en baby ut av høna mi :bond:

 

Så jeg lurer på å høre om søster vil være med. Tror ho vil det. Og kanskje han kan holde kjeft om han har en som holder han med selskap og de kan dele på maset mitt. Jeg blir nok i min egen boble uansett. To stk til å hjelpe meg siden jeg nok blir koblet med masse ledninger mot diverse..

Er spent på hva mannen sier om den saken :sjenert: Er jo hva jeg føler er riktig som betyr mest. Men vil ikke tvinge ho inn dersom han ikke vil. Men da får han faen mæ holde kjeft og ikke klage!! Han gjør da heller mer nytte for seg på en pub :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig at alt så fint ut på OUL :hjerte: Nå ble jeg veldig glad på dine vegne.

Og ja; stålkvinnen!! Jeg er imponert :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars mannen som måtte være våken og stille opp for dama si som var i fødsel ass.. Hardt liv! Skjønner godt om du vurderer å ha med en ekstra person, om han synes det er ille får han bare innfinne seg med at han faktisk har en jobb å gjøre den dagen han også, og det er å ta vare på deg mens du føder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gratulerer så mykje med overstått OUL! :hoppe: Så godt at alt såg fint ut med den lille i magen. :) Du er jammen flink som klarar å ikkje vita kjønnet! Eg er altfor nysgjerrig til at eg hadde klart det. ;)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med overstått og vellykket OUL! Du er sterk som ikke vil vite kjønn, håper vi også gjør det slik på nr 2. Er det lov å tippe kjønn enda eller? Du er jo halvveis i morgen :nigo:

Jeg synes det ser ut som en liten pike ivertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...