Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Så digg at nyheten er ute da :danse: Har du kommet over en termingruppe på face også eller??

Du har termin 1 april? Jeg kan få deg inn i marsgjengen. Du er jo neeeesten mars :nigo:

Er så stas med de gruppene :rodmer:

3./4. april, litt avhengig av om du spør lege eller jordmor. Så får vel holde meg trygt plassert i aprilgruppen ... :P Har ikke meldt meg inn enda, men det kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmm litt skeptisk til og prøve pepsi med ny smak, hva om jeg ødelegger hele brusa??

 

Ingenting kan ødelegge pepsimax :nigo: Ikke en gang oppkast :ler: Den var helt ok synes jeg. Jeg må bare prøve når det kommer noe nytt. Så for en liten stund siden iste med granateple og kullsyre. Granateple er da godt tenkte jeg. Men neida. Den var grusom.. Money down the drain :sur: Måtte faktisk helle den ut fordi den smakte høgg :opplyser:

 

Pingle! :fnise: Eller, skjønner deg godt jeg i grunnen.. :sjenert:

 

Den jobben ja, den pleier å være en sikker vinner i enhver sammenheng... Men nå har han faktisk søkt ny jobb. :lur:

 

Og yes.. Missunner virkelig dere "sivilie" som ikke skjønner hva vi koser oss med når vi snakker jobb :hoho:

 

3./4. april, litt avhengig av om du spør lege eller jordmor. Så får vel holde meg trygt plassert i aprilgruppen ... :P Har ikke meldt meg inn enda, men det kommer!

 

Aha.. Såpass. Ja det stemmer jo det når jeg ser på tickeren din. Du er så og si akkurat 4 uker bak meg :) 

Lege og jm blir ikke enige her heller ang termin :fnise: Skal bli greit med OUL sånn at jeg får noe mer håndfast å forholde meg til :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brev av Nav i dag.. Svangerskapspenger er innvilget :danse::strix::bolledeig:

 

DET var deilig å få bekreftet altså. Herlighet :rodmer:

Jeg har feiret med å få lønn og driver og shopper på ebay :fnise: Har ikke kjøpt noe særlig på noen måneder og nå begynner jeg julehandelen. Har funnet masse småting jeg skal kjøpe som kalendergaver til mini. Han har ikke hatt julekalender før, så det blir stas å se hvordan han tar dette :)

Har stappet i meg mandariner i dag, noe som er supergodt. Og jeg får en så god følelse av den gode lukta. Minner meg så om jul.

Og jeg er skikkelig motstander av å ta jula på forskudd :opplyser: Så dette er ikke meg i det hele tatt :fnise:

 

Mannen sover på sofan, jeg har spist to brødskiver og er fortsatt sulten :plystre: Må vel finne flere brødskiver før jeg blir kvalm.

Jeg er bare så møkk lei brødmat med kjedelig pålegg :opplyser: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa! :hoppe: Så deilig at det har gått i orden med svangerskapspengene! Da kan du senke skuldrene og hente inn ny energi. Hvor mye skal du jobbe framover nå?

 

Jeg har kjøpt 1 julegave allerede. :danse: Det er så deilig med alt man kan få unna sånn at man bare kan nyte førjulstida når den kommer. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting kan ødelegge pepsimax :nigo: Ikke en gang oppkast :ler: Den var helt ok synes jeg. Jeg må bare prøve når det kommer noe nytt. Så for en liten stund siden iste med granateple og kullsyre. Granateple er da godt tenkte jeg. Men neida. Den var grusom.. Money down the drain :sur: Måtte faktisk helle den ut fordi den smakte høgg :opplyser:

Hehe, kanskje jeg skal prøve den! Kanskje jeg faktisk liker den, og er jo alltid spennende med nye smaker uansett :) jeg er generelt dårlig på og smake nye ting, må skjerpe meg!

Gratulerer med svangerskapspenger, så deilig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurraaa for innvilget svangerskapspenger! Det var gode nyheter (og skulle bare mangle, helt riktig vurdering - man skal ha det man har krav på og fyller vilkårene for liksom). Nå kan du senke skuldrene og puste litt. Håper det gjør at du får nyte resten av graviditeten!

 

 

Aha.. Såpass. Ja det stemmer jo det når jeg ser på tickeren din. Du er så og si akkurat 4 uker bak meg :)

Lege og jm blir ikke enige her heller ang termin :fnise: Skal bli greit med OUL sånn at jeg får noe mer håndfast å forholde meg til :lur:

Jm sa faktisk til meg "midt i mellom 3. og 4. april - hva nå enn det betyr. 3,5? 3 og 3/4? :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaaa! :hoppe: Så deilig at det har gått i orden med svangerskapspengene! Da kan du senke skuldrene og hente inn ny energi. Hvor mye skal du jobbe framover nå?

 

Jeg har kjøpt 1 julegave allerede. :danse: Det er så deilig med alt man kan få unna sånn at man bare kan nyte førjulstida når den kommer. :Nikke:

 

Det var såååå godt å få det gjennom. Også tok det ikke så lang tid som fryktet. Fikk brev av de forrige uke ang at søknaden var motatt og de ventet på inntektsopplysninger fra arb.giver.

Jeg skal jobbe 50% fremover. Så ser vi hvordan det går :)

Har merket at jobben gir kundene som kommer inn til de andre fremfor meg nå da :/ Så når denne måneden er over så er det ikke mange kunder jeg har igjen :sjenert:

Så jeg sa ifra at de må jo fortsette å gi meg nok å gjøre selv om jeg ikke skal jobbe så særlig mye mer enn frem til jul. Hvis ikke er det jo ikke noe vits at jeg er der :opplyser: Så vi får se hva de sier :P

 

Hurra for innvilga svangerskapspenger! :hoppendeglad:

 

:danse:

 

Hehe, kanskje jeg skal prøve den! Kanskje jeg faktisk liker den, og er jo alltid spennende med nye smaker uansett :) jeg er generelt dårlig på og smake nye ting, må skjerpe meg!

Gratulerer med svangerskapspenger, så deilig :)

 

Man må jo nesten prøve nye smaker :P Altså, jeg kommer nok ikke til å hamstre den pepsien, men men..

Husker du pepsi twist? Med sitronsmak? Den var såååå god. Skikkelig savn der altså :sjenert:

 

Hurraaa for innvilget svangerskapspenger! Det var gode nyheter (og skulle bare mangle, helt riktig vurdering - man skal ha det man har krav på og fyller vilkårene for liksom). Nå kan du senke skuldrene og puste litt. Håper det gjør at du får nyte resten av graviditeten!

 

Jm sa faktisk til meg "midt i mellom 3. og 4. april - hva nå enn det betyr. 3,5? 3 og 3/4? :fnise:

 

Takk :) Blir plutselig litt glad i nav jo :fnise:

Nyte?? Hvem klarer å nyte dette?? :hoho: Det er nok en myte. Er der nå at ting er ok, så blir det tyngre og tyngre og til slutt blir du så dritt lei og sprø at du gleder deg til det smertehelvette det tar å få ungen ut :hoho: Hehe.. Hilsen "optimisten"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nyte?? Hvem klarer å nyte dette?? :hoho: Det er nok en myte. Er der nå at ting er ok, så blir det tyngre og tyngre og til slutt blir du så dritt lei og sprø at du gleder deg til det smertehelvette det tar å få ungen ut :hoho: Hehe.. Hilsen "optimisten"

Ah, jeg gleder meg!  :rodmer::fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var faktisk skråsikker på at det var torsdag helt til jeg tok dagbokrunden og ser at folk er glade for fredag. Herlig!  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig at du fikk avklart det med svangerskapspenger, selv om jeg tar det som en selvfølge at slike ting går på plass når man først er kvalifisert. Men skjønner godt at det er en lettelse når man først får den offisielle bekreftelsen på at alt er ok. For man vet jo aldri med NAV  :glare:

 

Enig i at ingenting kan ødelegge Pepsi Max  ;)  Likte den med kirsebær ganske godt jeg, og den Pepsi Twist var også ganske god. Men den kan jeg fint lage selv, et lite skvis med sitron i vanlig Pepsi max så er vi der vettu  :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig at du fikk avklart det med svangerskapspenger, selv om jeg tar det som en selvfølge at slike ting går på plass når man først er kvalifisert. Men skjønner godt at det er en lettelse når man først får den offisielle bekreftelsen på at alt er ok. For man vet jo aldri med NAV  :glare:

 

Enig i at ingenting kan ødelegge Pepsi Max  ;)  Likte den med kirsebær ganske godt jeg, og den Pepsi Twist var også ganske god. Men den kan jeg fint lage selv, et lite skvis med sitron i vanlig Pepsi max så er vi der vettu  :sjarmor:

 

ÅÅÅ.. jeg må ut og kjøpe pepsi max of sitroner :bond: Hvorfor i svarte har jeg ikke tenkt på det før?

Mannen tok lørdagshandelen i går mens jeg var hos frisøren med mini og kjøpte han pepsi?? Nope..  :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og DER smalt det i ryggen.. Motherffff :kjefte: Jeg har hatt det ganske greit i den avdelingen ganske lenge, men i går sa det stopp. Sånn ca ut av det blå..

Hadde med meg mini til frisøren i går formidag. Noe som gikk strålende. Jeg var ganske spent til hvordan han kom til å ta det. Han var litt sjokka og ganske facinert. Var hos en barnefrisør her i byen som har masse gøye effekter for de. Så han satt oppi en liten politibil og så på brannmann sam på tv.

Jeg kunne se på han at han ikke helt visste hva han skulle gjøre. Men han satt ca helt stille mens ho klippet. Reagerte ikke når ho kom men maskinen en gang :P Jeg ble totalt sjokka.

Etterpå fikk han velge seg en slikkepinne og en ballong, og fikk masse skryt. Så han var dødsfornøyd når vi gikk tilbake til bilen. Og mamman bobla litt over av stolthet. Resultatet ligger på instagram for de som lurer :sjenert:

 

Men.. Når vi kom hjem så løftet jeg han ut av bilen. Det har jeg gjort tusen ganger før, men denne gangen ble det låsning. 

Resten av dagen var vi i dyreparken sammen med mini sin bestekompis fra barnehagen og familien hans. Det er så gøy å se de leker sammen og er så gode venner.

Jeg var skikkelig gåen i korsryggen etter den dagen. 

I dag morges følte jeg meg mye bedre. Så jeg styra rundt sammen med mini og drev og ordnet på rommet hans. Det tålte ryggen ikke :( Så da ble det låst igjen.

Er bedre nå da etter noen timer på sofan. Men i morgen blir det å ringe kiro og pelle seg avgårde på trening. Ingen unnskyldning nå altså.

 

Ellers så skal jeg jobbe MYE mindre denne uken som kommer. Det skal bli godt. Må sjekke når jeg egentlig begynner på jobb i morgen :P Og dette blir en uke uten en eneste kontroll hos JM eller lege :bond: I grunnen litt deilig også :P

I dag har jeg kjent MASSE liv i magen. Spreller så mye inni der at magen min rister med :rodmer: Men jeg kjenner ikke noe når jeg legger hånda på magen. Og da slutter jo seff sprellingen også :P

Nå ser vi alt for norge og slapper av :) Første søndag på lenge hvor jeg ikke gruer meg til mandagen :danse: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en skikkelig fin liten fyr på bildet du la ut, han er bare så skjønn! Jeg burde definitivt klipt J, men jeg er så redd for de fine krøllene hans :sjenert: Bortsett fra at ryggen har klikka litt høres det ut som en bra helg, og så godt å lese at du ikke gruer deg til jobbuka som kommer :jepp: Men behandling og trening høres helt klart riktig ut nå.

 

Deilig å kjenne så mye liv :rodmer: Kjenner litt innimellom, men gleder meg veldig til det blir hver dag og ordentlige spark :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enig med Favole, en ordentlig liten fining! Så deilig å ikke grue seg til mandagen ... Det er en pyton følelse altså, og man burde jo virkelig ikke være nødt til å ha det sånn. Men så kjipt med ryggen! Jeg har helt angst for ryggproblemer, er det noe du sliter mye med? Håper kiro hjelper! Åh, og jeg gleder meg såå mye til jeg også kjenner liv! Det skal bli helt rart og veldig stas på en utadæjsjæl-måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dumme ryggen!! Håper du går bukt med det kjapt!

Så hyggelig at V har en god kompis fra barnehagen. L har en bestevenn men vi har vært skikkelig dårlig til å besøke/være sammen med han. *SKJERPINGS* Tror det er viktig å hjelpe barna litt med å bygge relasjoner 😊

V er bare dødssøt :rodmer: Ser ut som en skikkelig sjarmør 😀

Deilig med mindre jobbing nå. Håper du får en super uke 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kjekk liten fyr! Og så flink som tar klipp hos frisøren på strak arm. :Nikke:

Håper det med ryggen bare er noe forbigående som kiro enkelt kan hjelpe seg med og at du får en fin start på uka! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en skikkelig fin liten fyr på bildet du la ut, han er bare så skjønn! Jeg burde definitivt klipt J, men jeg er så redd for de fine krøllene hans :sjenert: Bortsett fra at ryggen har klikka litt høres det ut som en bra helg, og så godt å lese at du ikke gruer deg til jobbuka som kommer :jepp: Men behandling og trening høres helt klart riktig ut nå.

 

Deilig å kjenne så mye liv :rodmer: Kjenner litt innimellom, men gleder meg veldig til det blir hver dag og ordentlige spark :Nikke:

 

Mini har krøller i nakken han også. Bak ørene.. Jeg er ikke spesielt glad i langt hår på gutter. Jeg liker kort hår mye bedre. Er så deilig å stryke han i nakken med det korte håret :rodmer:

 

Tenk så gøy det blir når vi endelig får kjenne spark på utsiden da.. Føles som en evighet til :fnise:

 

Enig med Favole, en ordentlig liten fining! Så deilig å ikke grue seg til mandagen ... Det er en pyton følelse altså, og man burde jo virkelig ikke være nødt til å ha det sånn. Men så kjipt med ryggen! Jeg har helt angst for ryggproblemer, er det noe du sliter mye med? Håper kiro hjelper! Åh, og jeg gleder meg såå mye til jeg også kjenner liv! Det skal bli helt rart og veldig stas på en utadæjsjæl-måte!

 

Takk :nigo:

 

Jeg begynte ikke å slite med ryggen før et år før jeg ble gravid med mini. Hadde en kraftig låsning som gjorde at jeg ikke kom meg ut av senga uten å hylgrine. Da måtte mannen kle på meg og kjøre meg til legevakta, hvor en lege kikka rart på meg fordi jeg ikke hadde tatt noe smertestillende :fnise:

Men det kom mest da jeg ble gravid og etter fødselen. Samme plassen hele tiden, og får lett betennelse i vevet ut mot hoftene. Så burde egentlig trene fast 3 ganger i uken. Noe som jo er såååå lett å få til. NOT :fnise:

 

Dumme ryggen!! Håper du går bukt med det kjapt!

Så hyggelig at V har en god kompis fra barnehagen. L har en bestevenn men vi har vært skikkelig dårlig til å besøke/være sammen med han. *SKJERPINGS* Tror det er viktig å hjelpe barna litt med å bygge relasjoner

V er bare dødssøt :rodmer: Ser ut som en skikkelig sjarmør

Deilig med mindre jobbing nå. Håper du får en super uke

 

Dere må jo bare finne på noe med bestisen hans da :) Det er sååå gøy å se de leker sammen :rodmer:

 

Skikkelig kjekk liten fyr! Og så flink som tar klipp hos frisøren på strak arm. :Nikke:

Håper det med ryggen bare er noe forbigående som kiro enkelt kan hjelpe seg med og at du får en fin start på uka! :klem:

 

Takk :) Jeg ble ganske så overrasket over han gitt :P

 

Jeg fikk faktisk komme inn til kiro allerede i dag. Knakk nakken min og ryggen og prøvde å trykke bort noe av vondten. Han har en spesiel gravidpute jeg kan ligge på med plass til magen. Men jeg ble kvalm etter noe minutter :P

Litt vittig.. Når jeg kom inn til han, er jo et år siden sist, så ser han bare på meg og sier: javel.. Enten har du lagt på deg en del eller så er du gravid :fnise: Første personen som har vært så direkte med meg. Måtte bare le av han og sa han var ganske så modig som torde si noe sånt til ei dame :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...