Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Måtte google Forever Living, tror ikke jeg har hørt om det før. Det blir sikkert spennende!

Sørlandsbanen går vel forbi der jeg bor og her har ekstremværet vært mindre ekstremt enn fryktet så det blir sikkert ikke noe nevneverdig trøbbel med toget. Er helt enig med deg angående buss for tog, det er så nedtur. En stille og rolig togtur er en helt annen verden. :Nikke:

God tur til Oslo! :klem:

 

Tusen takk :klemmer:

Håper togturen går greit ja. Har lagt inn film på ipaden, rolig musikk på telefonen, pakka ned noen blader og strikketøy. Skal koooose meg :nigo:

Skal se etter deg når jeg fyker forbi der du bor :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå tar jeg helg gitt :nigo: Og det trengs. Herregud hvor det trengs.

 

Ble vekket i natt av at husalarmen ulte som fyyy  :sjokkert:  Ikke brannalarmen, men innbrudsalarmen :sjokkert:  I det jeg våkner ringer de også fra Alarmselskapet og sier at bevegelsesdetektoren i første etasje har gått av. Kjente adrenalinet pumpa. Men han kunne ikke se noe på kamera, så han mente det var en falsk alarm. Mannen ble preget av paranoia og måtte løpe huset rundt for å se etter folk. Herregud for en jævlig måte å bli vekt på. Adrenalinet var så høyt at jeg bruke 30 min på å sovne igjen etterpå :bond:

Anbefales IKKE...

 

Dagen på jobb gikk greit. Har heldigvis bare en uke igjen med full jobb før jeg trapper ned. Det skal bli så godt.

 

Når jeg kom hjem lå det ENDA et brev fra sykehuset i postkassa. Er seriøst det 3. brevet jeg får denne uka. I brevet stod det at jeg har fått utslag for gruppe B streptokokker :bond: Som betyr at jeg må gå på en antibiotika kur nå. Og får intravenøst antibiotika under fødselen. For babyen kan bli smittet av dette under fødselen. Og om den blir smittet kan det bli veldig syk. Type blodforgiftning og hjernehinnebetennelse  :grine:

Sjansen for at smitten skjer er veldig veldig liten da. Men alikevel, den er tilstede. Og med diabetesen i tillegg så kjenner jeg at dette trengte jeg virkelig ikke nå :(

Krisemaksimerer alt og ser for meg en ny fødsel lenket til sengen med en veneflon i hver hånd og ledninger om magen. At ting drøyer ut og blir tungt og vanskelig og med komplikasjoner som gjør at ungen blir tatt fra meg pga for lavt blodsukker og fare for streptokokk infeksjon  :grine:

 

Jeg blir så negativ at jeg blir sprø av meg selv.. Det sliter så på psyken og følelsen av at jeg ikke får til noe. Savner virkelig terapauten min :cry: Burde jeg kanskje prøve å finne en ny en??

Skulle jo liksom nyte dette svangerskapet, men det klarer jeg ikke når jeg får så mye stress rundt meg :( Virker ikke som at kroppen min er spesielt glad i å være gravid :sjenert:

 

Det var dagens klage. Skjønner godt hvis dere blir lei av å lese all klaginga her inne, men det hjelper med en ventil. Er så lei av å gå rundt å være sliten og lei :cry:

 

 

Kos deg masse med en liten husmorferie ;)

 

Takk :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Skjønner godt at du har vanskelig for å tenke positivt jeg. Når man er så sliten og i tillegg får ekstra bekymringer så ER det veldig vanskelig å forholde seg positiv til alt sammen. Det hjelper ikke å bli vekket på en så grusom måte heller, jeg hadde freaka ut. :haar:

Forhåpentligvis blir det bedre med mer overskudd og om 1 liten uke har du muligheten til å få det. :Nikke:

Synes absolutt du skal vurdere en ny terapeut. Men først kose deg masse med et avbrekk i helga! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på sånn ForeverLiving arrangement. Så blir spennende å se hvordan de folkene er :fnise: Noen er jo veldig høyt oppe, men jeg er mer på bakken og tar ting som det kommer. Er en hobbyinntekt..

Jeg tenker mest på at det er en FRIHELG.. Gleder meg så sykt til togturen som tar over 4 timer. Håper bare ikke denne stormen ødelegger sørlandsbanen slik at det blir buss for tog. Jeg HATER buss for tog :fnise:

 

 

Ja da skjønner jeg litt mer. Er svigerfar mer innvolvert eller?

 

2 år snart  :sjokkert:  Skal si det går unna da. Hører du mye mas ang nummer 2 eller? Føler folk har mast på meg i et par år nå ang neste unge :fnise:

Svigermor sine ord når vi sa jeg var gravid var: så koselig. Ja vi har jo i grunnen ventet på dette en stund :lur: (ho ligna litt på den lur smilyen også :fnise: )

 

Ho skulle bare visst hvordan hele barnelagingsprosessen har vært.. Det værste er at jeg er ganske sikker på at de slet med å få barn de også. De fikk kun to stk, det er mye alder mellom mannen og broren og ho var over 40 når nummer 2 kom. Også er ho typen som burde hatt 5 unger :fnise:

 

Neh.. han bor enda lenger vekk. Ikke i kjøreavstand for å si det sånn ;)

Ingen som maser på oss om nummer 2. Kanskje de ikke tør etter alt vi har vært gjennom? Eller kanskje de ikke synes jeg er egnet til å få et barn til  :fnise:  Har ikke hatt noen "livet er så herlig, jenta vår er så snill og grei, elsker å være i permisjon og bare nyter"-tilværelse. Føler alle rundt meg har det sånn, og jeg har så lyst å møte noen som kan si at "det er helt jævlig.. ungen er dritslitsom..forholdet flyter rundt i dass.." osv.. Men neida, alt er så fint og flott atte. Og jeg tror egentlig ikke de sier det bare for å holde på fasaden heller, jeg tror bare jeg enten har vært veldig uheldig eller at jeg ikke er helt egnet for småbarnslivet  :plystre:  Men det går bedre nå altså!  ;)

Noen har kanskje vett nok til å ikke mase også, for man aner jo ikke hva andre går gjennom som du sier. Kanskje har man prøvd iherdig i månedsvis allerede, men at det ikke har klaffet. Og det er jo godt mulig svigermoren din også har hatt utfordringer med sine graviditeter ja. Kunne ønske det var mer åpenhet om slike ting. De aller fleste jeg kjenner innrømmer etterhvert at de både har hatt flere spontanaborter og vanskeligheter med å få det til å klaffe før det endelig går. 

 

Det verste er at jeg følte meg veldig klar for nummer to når mini var tre måneder! Da begynte ting å bli litt mer rutinert og jeg følte livet var ganske greit! Så gikk det litt til helvete etter det da :rolleyes:  Og det er jo først nå jeg føler at jeg kan puste igjen! 

 

Er det mye styr med ForeverLiving? Tror jeg har en venninne som holder på med det, og det er mye reklame og promotering. Håper hun tjener noe på det, for det virker som mye strev! 

Og har du troen på disse greiene, eller er det bare "just another beauty product"? Hva er egentlig greia med ForeverLiving?

Er ikke så bevandret i dette  :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker ikke om jeg har gratulert! Men føler for å bidra negativt, jeg er og god på krisemaksimering og dumme tanker. Ikke lur nok til terapeut, men uansett! To unger suger! Mas, stress, ingen sover (den eldste har aldri gjort det), intet gøy i senga på OVER ETT ÅR, osv.. Totalt manglende rosa skyer

Litt trøst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stoor klem til deg kakaoen! Håper du har hatt en fin helg og fått ladet opp kakao-batteriene dine. Det vil si, ikke mamma-batteriene, ansatt-batteriene eller kjæreste-batteriene, bare dine helg egne batterier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper helgen har vært fin :hug:

Og du? Det er lov til å klage så mye man vil/har behov for i sin egen dagbok. Et sted må det jo ut, og hvilken arena passer vel bedre? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke om jeg har gratulert! Men føler for å bidra negativt, jeg er og god på krisemaksimering og dumme tanker. Ikke lur nok til terapeut, men uansett! To unger suger! Mas, stress, ingen sover (den eldste har aldri gjort det), intet gøy i senga på OVER ETT ÅR, osv.. Totalt manglende rosa skyer

Litt trøst?

 

Ånei Kvakk, det hørtes jo ikke særlig oppløftende ut  :(  Men det må jo bli bedre en gang?  :vetikke:  :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En liten update fra meg..

17 uker er passert og jeg er jo pokker snart halvveis :bond:

Humøret er i dag mye bedre. Vel og merke i dag :fnise: Helgen var fin, men den var veldig slitsom for kroppen min. Jeg hadde jo gledet meg til togtur og avslapping. Ikke lett å slappe av når man har så vonde seter :fnise: Det samme var det på seminaret. Vonde seter og mye sitting, sammen med mye gåing i sentrum. Så ryggen og bekkenet begynner å gjøre vondt nå gitt :sjenert:

Men ellers var det veldig godt å komme seg litt vekk en helg. Og mannen overlevde her hjemme selv om han jukset og var hos svigers hele tiden..

 

Begynte på antibiotikaen denne uken og var skikkelig dårlig i går. Følte jeg skulle dau av kvalme og jeg kastet opp på jobb. Hvorfor har jeg ikke vett til å ta en egenmelding og pelle meg hjem da?? Dust ass..

 

I dag har jeg vært på sykehuset på enda en kontroll. Var inne hos samme dia sykepleier som jeg gikk til med mini :bond: omg.. Den dama irriterte meg skikkelig sist, og nå slet jeg med å holde meg alvorlig. Ho snakker til meg som jeg er 5 år gammel. Skryter hemningsløst av meg og er så positiv at ho dauer. Skulle tro ho gikk på noe :hoho: 

"Dette går jo sååå bra". "Du er jo bare så utrooolig flink til dette" "Dette er kjempe kjempe kjempefine verdier" "Åååå så flink du er, dette har du virkelig skjønt" 

Jeg bare: Eeeh ja.. Er jo bare litt insulin :klo:

Etterpå var jeg på svangerskaps pol og fikk en JM time :) Vi snakket litt om sykdommen min. Så kjente hun på magen min og kjente kanten på livmora rett under navelen. Jeg lå og kjente på etter den for et par dager siden, og fant den på akkurat samme plass som ho :rodmer:

Så skulle ho lytte etter babyen. Og var veldig påpasselig på at det fortsatt var veldig tidlig, og jeg måtte ikke bekymre meg om ho ikke fant lyden.

Ho satt doppleren på magen, vred den litt og der: dunk dunk dunk dunk :rodmer: 148 små slag i minuttet.. Og samtidig kjenner jeg noen som trommer meg på blæra. Samme som jeg har kjent i de siste dagene. Så nå er det ingen tvil lenger. Jeg kjenner liv fra lille Ræga :strix:

 

Når jeg leverte mini i bhgen i dag ble jeg så glad. Pedlederen han var der og tok han i mot og så sa hun til meg: Du, får jeg lov å spør deg om noe? Jeg svarte ja, og begynte å lure på hva i huleste jeg nå har gjort galt :fnise:

Så sier hun: Du skjønner.. Mini snakker så mye om at mamma har baby i magen sin, så jeg bare lurte på om det er sant.. :rodmer: Så rødmet hun skikkelig :hoho: Tydelig mannet seg godt opp til det spørsmålet.

Jeg bare smilte og sa at ja, det er veldig sant. Og at jeg har termin 4. mars.

Jeg har vært så usikker på hvor mye av dette mini har skjønt. Han spør aldri etter babyen hjemme og sier tidvis at pappa også har baby i magen :hoho: Så jeg ble så utrolig glad og rørt når jeg fikk høre at han hadde snakket om det i barnehagen :rodmer:

Kjenner at jeg gleder meg SKIKKELIG nå til det øyeblikket når han får møte babyen :nigo:

 

Dette gjorde dagen min sååå mye bedre..

Også har jeg 2 dager igjen på jobb før jeg går ned til halv jobbing. Det skal blir sååå godt. Gleder meg til å få overskudd til å trene litt slik at ryggen blir bedre og få roet ned stressnivået mitt. Ser for meg at humøret hjelper på også.

Det blir sååå mye kontroller fremover.

Denne uka er det legen til fredag.

1. uka er det JM time på helsestasjonene

2. uka friiii

3. uka OUL

4. uka Ny kontroll på sykehuset

5. uka sikkert ny tur til fastlegen

6. uka fri

7. uka ny UL..

 

Så ja.. Har nesten kontroll hver uke de neste 2 mnd :fnise: Men er jo bra de tar godt vare på oss. Frykten for at noe skal gå galt med Ræga er betraktelig dempet også. Det kjennes ganske godt :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

 

Er det mye styr med ForeverLiving? Tror jeg har en venninne som holder på med det, og det er mye reklame og promotering. Håper hun tjener noe på det, for det virker som mye strev! 

Og har du troen på disse greiene, eller er det bare "just another beauty product"? Hva er egentlig greia med ForeverLiving?

Er ikke så bevandret i dette  :P

 

Det som er med ForeverLiving er at man kan jo selv velge hvor mye man ønsker å legge i det. De fleste som jeg var på seminar med er folk som har lyst til å "make a living" av dette. De er skikkelig gira og legger masse i det. Men de jeg er i team med er damer på min alder som er hjemmeværende med barn. De har mer tid og energi til å bruke på dette. Jeg har veldig lite overskudd til det for tiden kjenner jeg..

ForeverLiving har eksistert siden 70 tallet. Jeg tror grunnen til at det er så i vinden nå er pga C9 programmet. Om du har hørt om det. "alle" skal jo gå på den..

De har veldig mange produkter som er veldig bra. Jeg ble kvitt eksemen min av å drikke aloegel (aloevera juice).. Desverre har jeg ikke drukket det så mye i svangerskapet siden jeg er så skeptisk til sånt når jeg er gravid, og da kom eksemen tilbake :(

Har mange gode hudprodukter også. Siden det er så etablert er det et merke som er kommet for å bli :) Verdt å teste ut. De har 60 dagers fornøyd garanti på alt også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Åh, så koselig innlegg fra deg! :hjerte: Søte Mini i barnehagen, han blir nok en fin storebror. :rodmer:

Fantastisk deilig at du bare har 2 dager igjen med full jobb. Håper det blir en merkbar økning i energi for deg etter hvert sånn at du kan nyte dagene framover. 

 

Hørtes ganske morsom ut den positive sykepleieren. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, jeg takler ikke sånne kjempepositive mennesker. Og når de snakker med sånn myk stemme og omtrent klapper deg på låret/hånda/skulderen/whatever samtidig, da holder det på å klikke for meg :fnise:

Så søt mini er som forteller om at mamma har baby i magen da. Skjønner at pedlederen syntes det var litt flaut å spørre, hum var vel redd for å tråkke i salaten. Har du lagd.tippeligaen forresten? Har jeg i så fall tippa? Om ikke tipper jeg en gutt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlige mini som snakker om babyen da :rodmer: De skjønner nok mye mer enn hva vi gir dem "kred" for altså. Jeg gleder meg så til det øyeblikket J møter babyen her, regner med det blir noen liter tårer fra mor :P

Liker veldig at du snart skal redusere jobbingen, tror det kan bli veldig bra for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker jeg er litt misunnelig på at du er halvveis i svangerskapet. Synes du det går fortere nå enn sist?

Og så koselig at mini er spent på mammas baby i magen. Det herligste er søskenkjærlighet  :rodmer:

Og bra jobbet av mannen din, selv om han "jukset"  :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...