Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Endelig skjer det ting som får meg til å smile mer enn jeg vil grine ;)

 

I dag fikk jeg telefon fra svangerskapspoliklinikken. De hadde snakket med diabeteslegen min som hadde sagt at jeg SKAL få den første ledige time de har. For jeg SKAL ha kombitimer med henne og UL etterpå. Så allerede til onsdag skal jeg inn og få en ny titt på Ræga mi :strix:

Så da sa jeg til jobb at de kunne drite og dra for jeg MÅ ha fri noen timer den onsdagen. Jeg sa ikke direkte det, men sånn er ting bare. Heldigvis har jeg ei jeg jobber med som er veldig forståelsesfull som hjelper meg og ordne opp :rodmer:

 

I tillegg så var jeg hos fastlegen i dag. Alt av hb, hba1c (langtidsblodsukker) og urin så perfekt ut. Blodtrykket var fint, og ho sendte henvisning til OUL :strix: Jeg kommer til å ha så mange UL i dette svangerskapet at jeg nok blir dritt lei på slutten :fnise:

Vi snakket litt rundt dette med jobben og svangerskapspenger. Ho mente det var grunnlag for meg å søke fordi jeg har et risikosvangerskap med insulinkrevende diabetes, en stressende jobb uten mulighet for noe særlige pauser og mye bilkjøring. Hun ville at jeg skulle spørre diabeteslegen min om å skrive søknaden om svangerskapspenger siden jeg da vil stille sterkere når det kommer fra en lege på sykehuset.

Men om ikke dialegen vil gjøre det så skulle jeg bare ringe så skulle hun hjelpe meg.

Jeg har virkelig en fantastisk fastlege :rodmer: Og selv om jeg skal ofte på sykehuset vil hun fortsatt at jeg skal gå til henne også nokså ofte i tilegg til JM timer :P

 

Så en fordel med denne forbanna diabetesen og dustestoffskifte er at jeg får masse oppfølging. Føler meg veldig bra ivaretatt. Og en ny ul til uka tror jeg kommer til å hjelpe på usikkerheten min rundt hvordan det går meg lille Ræga. Krysser fingerene for at alt ser bra ut.

Mannen ville heldigvis være med på UL. Jeg hadde ganske mange sist svangerskap også, og da var han bare med 3 ganger. Nå ville han være med selv om det bare en noen uker til OUL. Er veldig glad han er så engasjert. Er jammen ikke mange som er like heldige sånn sett :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åå, så godt å høre at at du får time raskt og du blir hørt og tatt vare på. :jepp: En god og forståelsesfull fastlege er gull verdt.

 

Koselig at mannen blir med på UL også. Bare noen få dager til jo! :nigo:

 

Håper du får en fin helg, Kakaoen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ble jeg glad kakaoen! Det høres ut som en veldig fornuftig plan!! Og så bra du blir ivaretatt og kommer inn kjapt nå ... Nå håper jeg du slipper sånne dumme ekstrabekymringer i resten av svangerskapet, så kan du heller kose deg både med gledene og de vanlige bekymringene istedenfor!  :fnise:  :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå, så godt å høre at at du får time raskt og du blir hørt og tatt vare på. :jepp: En god og forståelsesfull fastlege er gull verdt.

 

Koselig at mannen blir med på UL også. Bare noen få dager til jo! :nigo:

 

Håper du får en fin helg, Kakaoen!

 

Jeg er veldig glad de ville ha meg inn fort. Jeg ser jo alltid for meg worst case, og ca alltid til ingen nytte :plystre:

Jeg er veldig glad mannen ville være med. Jeg sliter jo enda med frykten for at det ikke skal være liv lenger. Selv om jeg tror jeg kjenner litt liv hver dag så er jeg jammen ikke helt sikker :sjenert:

Håper du også har en fin helg :klemmer:

 

:hoppendeglad: Flott at noe godt kan komme ut av det!

 

Jaaaa.. Det skulle bare mangle :hoho: Skal jo være sprøytenarkis i 5 og en halv mnd :ler:

 

Nå ble jeg glad kakaoen! Det høres ut som en veldig fornuftig plan!! Og så bra du blir ivaretatt og kommer inn kjapt nå ... Nå håper jeg du slipper sånne dumme ekstrabekymringer i resten av svangerskapet, så kan du heller kose deg både med gledene og de vanlige bekymringene istedenfor!  :fnise:  :hug:

 

Jeg trenger virkelig mer tid til å nyte ja. Jeg er så sliten hele tiden. Ukedagene er stress fordi jeg jobber så mye og orker ingenting på ettermidagene. Helgene er litt slitsomme de også fordi ungen er rastløs og man må hit og dit. Men dog MYE bedre med helg enn ukedager altså :opplyser:

Hvilke vanlige bekymringer synes du jeg skulle ha? :fnise:

 

Hurra, for en god dag sånn egentlig!

 

:hoppendeglad: Fredager er jo i grunnen alltid gode da :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndag og fint vær..

Jeg skulle liksom sove leeeeenge i dag. Men jeg klarer ikke sove leeeeenge. Bare litt lengre enn vanlig. Våkner av at jeg er veldig sulten og må sjekke blodsukkeret. Jeg tar langtidsvirkende insulin før jeg legger meg om kvelden, så da er jeg litt spent på om verdiene er der de skal om morgen. I går spiste vi pizza til kvelds, som gikk bra med en god dose insulin. Men på natta har jeg nå gitt dobbelt så mye som hva diasykepleieren sa jeg burde prøve meg på. Høres mye ut, men er bare 8 enheter.. Jeg begynte på 4..

Alikavel er jeg bare rett innenfor riktig verdi om morgenen. Bs skal være under 5.5 fastende om morgen. Jeg fikk 5.5 i dag. Så mulig jeg bør gi meg selv enda mer  :sjokkert:

 

Da jeg var gravid sist begynte jeg ikke med insulin før i uke 32 tror jeg det var. Og da merket jeg at behovet for mer insulin ble større når jeg nærmet meg fødsel. Jeg synes allerede nå at jeg har likt behov som sist. Og jeg har jo såååå mange uker igjen. Hvordan skal dette enda :bond:

 

Ellers grei helg. Var hos ei venninne i går og mini fikk leke med kompisen sin. De koser seg masse sammen. Veldig gøy å se på :) Kom hjem og skulle så på butikken, men jeg satt meg i sofan og sovnet  :sjokkert:  Totalt utslitt. Energi hvor er duuuu? :bond:

I dag skal vi til mine foreldre, så jeg håper det blir sløving på sofan for min del :danse:

 

Håper dere får en fin søndag :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet den følelsen når du er såååå sliten og utslitt at det er tiltak å reise seg fra sofan og gå og legge seg  :grine:

Gruer meg til å gå på jobb i morgen  :cry3:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: er det lenge til du får søkt om svangerskapspenger? Siden ting er som de er så er det kanskje greit å få det unna litt tidlig slik at du forhåpentligvis kan få litt lettere dager fremover.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kose: Jeg har tro på at det snart ordner seg sånn at du får slappet av og forhåpentligvis kost deg litt.

Hva slags jobb er det du har? Mye fysisk eller kontor-type jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper arbeidsdagen ble bedre enn forventet :hug: Ikke noe særlig og måtte presse seg hver dag :( Håper du finner en løsning snart :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: er det lenge til du får søkt om svangerskapspenger? Siden ting er som de er så er det kanskje greit å få det unna litt tidlig slik at du forhåpentligvis kan få litt lettere dager fremover.

 

Jeg skal ha alt av papirer klart til jeg skal til legen på sykehuset til onsdag. Så håper ho er grei og vil skrive en dokumentasjon til meg. Aner ikke hvor lang tid det tar å få den behandlet gjennom nav. Skal i hvertfall ringe og mase mye om det tar tid :P

 

:kose: Jeg har tro på at det snart ordner seg sånn at du får slappet av og forhåpentligvis kost deg litt.

Hva slags jobb er det du har? Mye fysisk eller kontor-type jobb?

 

Krysser fingrene :) Jeg sender deg pm om jobben min jeg. Er så top secret :hoho:

 

:hug: Håper du får være hjemme snart, dette er ikke bra!

 

Håper jeg også :klemmer: Er så aboslutt ikke verdt å slite seg ut for dette her altså :opplyser:

 

Håper mandagen har vært bedre enn fryktet søte kakao!

 

Tja.. Den var ikke så ille som fryktet, men jeg gjesper meg gjennom hele dagen :sjenert:

 

:klemmer:

 

:klemmer:

 

Håper arbeidsdagen ble bedre enn forventet :hug: Ikke noe særlig og måtte presse seg hver dag :( Håper du finner en løsning snart :hug:

 

Takk for masse klemmer :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en hormonell mental breakdown i parkeringskjelleren på jobb i dag. Jeg tåler ingenting for tiden. Superkort lunte og tårene sitter så løst :plystre:

Vi har faste plasser i kjelleren og det er TRANGE plasser. En kollega, nærmere bestemt sjefen, hadde parkert ved siden av meg. Jeg rygget inn og klinte bilen ca 3 cm fra stolpen på høyre side. Og ho hadde parkert så langt inntil min plass. Så tror dere jeg kom ut av bilen?? Nope..

Det er så nedverdigene for en tjukk gravidass at jeg klikka helt. Måtte klatre over midtkonsollen for å komme meg ut på andre siden. Tårene pressa på og jeg finnes ikke realistisk. Like før jeg sendte en sinnamail til alle kollegaene mine for å be de slutte å parkere som noen jævla idioter :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er alltid irriterende når folk parkerer for trangt, så at du som er gravid klikker for det skulle jo bare mangle :hoho:

Klipp ut bokstaver fra aviser og lim ned på ark sånn som i skumle filmer, så sender du det anonymt til alle kollegaene dine :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde garantert vurdert en sånn sinnamail i et slikt tilfelle :ler:

Håper alt går greit på onsdag. Slikt bør jo ikke ha så lang behandlingstid akkurat, krysser alt for at det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Ser det for meg! Irriterende med folk som parkerer som tullinger. En tidligere kollega av meg gikk rundt med sånne lapper skrevet ut fra youparklikeanasshole.com og la på biler som stod dustete parkert en periode. :fnise:

Vurderte det sterkt selv da naboen stadig hadde besøkende som parkerte oss inne i carporten der vi bodde før, men endte med å ta det face to face en dag jeg fikk nok og ikke hadde spist på en stund. :plystre:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde en hormonell mental breakdown i parkeringskjelleren på jobb i dag. Jeg tåler ingenting for tiden. Superkort lunte og tårene sitter så løst :plystre:

Vi har faste plasser i kjelleren og det er TRANGE plasser. En kollega, nærmere bestemt sjefen, hadde parkert ved siden av meg. Jeg rygget inn og klinte bilen ca 3 cm fra stolpen på høyre side. Og ho hadde parkert så langt inntil min plass. Så tror dere jeg kom ut av bilen?? Nope..

Det er så nedverdigene for en tjukk gravidass at jeg klikka helt. Måtte klatre over midtkonsollen for å komme meg ut på andre siden. Tårene pressa på og jeg finnes ikke realistisk. Like før jeg sendte en sinnamail til alle kollegaene mine for å be de slutte å parkere som noen jævla idioter :hoho:

 

Assholes! De hadde fortjent en sinnamail. Føler med deg! 

 

Husker tilbake til min tid som gravid og hvordan jeg gikk fullstendig i oppløsning fordi folk (Særlig menn rundt 40-50) ignorerte meg glatt og presset seg på bussen før meg. De bare latet som de ikke så meg for å slippe å ta hensyn til hun gravide.. Jävlor!  :sinnatagg:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...