Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

15 uker i dag :strix:

 

Nå går det plutselig litt mer unna gitt. Dagen i dag har gått i ett. Men jobb, svømming og PDL party hvor jeg har fått brukt litt penger :P

Klarer ikke helt å lande enda og komme meg i seng. Skal jobbe hektiskt fra kl 7.30-12.00 uten pause i morgen. Møte for blodprøver mellom 12.15-12.30, dia legen kl 13 og UL kl 13.30..

Må bare få skrevet ned alle mine spørsmål.

 

Har enda en ting som styrker saken min da. Leste om bs påvirkning av stress. Og stress kan gjøre til at bs stiger. Kanskje derfor jeg trenger så mye insulin :bond:

Tar langtidsvirkende om kvelden og morgenen. Fikk beskjed om å begynne på 4 enheter. Og jeg har skjønt at jo høyere bs jeg har før jeg legger meg jo mer insulin trenger jeg om natten. Jeg spiste ganske sent i går, og torde ikke ta så mye insulin som jeg trodde jeg måtte ha. Jeg burde hatt 10 enheter.. Det er ganske mye mer enn de 4 dia sykepleieren ba meg begynne på forrige uke :bond:

 

På morgen i dag var jeg så stressa at jeg fikk røska med meg måleutstyret mitt og insulin pennen i siste lita. Rakk ikke spise frokost, så skulle gjøre det i bilen etter jeg hadde levert i bhgen. Tok kaviar på skiva, noe jeg vet ikke er bra for bs. Men det er det eneste som frister. Når jeg satt meg i bilen etter avlevering av avkommet så ser jeg at jeg har tatt med meg feil insulin. Tok den langtidsvirkende og ikke den hurtigvirkende. Og jeg hadde ikke tid til å kjøre hjem og hente den andre for da hadde jeg kommet for sent på jobb, og det går ikke når kunden venter på meg.

Jeg burde vel kunne dra det som argument også om noen skulle bli vanskelige?? :klo: Kjenner jeg nesten forbereder meg på en skikkelig kamp :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vel, dette må jo bare ordne seg i dag. :Nikke: Ingen vettug lege lar deg fortsette sånn. Ser på klokka at du snart er ferdig med den hektiske formiddagsjobbingen, det må være godt. Håper det har gått greit i dag og at legen tar godt vare på deg etterpå! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk greit i dag altså :)

Møtte opp og tok et bøttelass med blodprøver. Noen fra dia legen, noen fra fastlegen og de man må ta i begynnelsen av svangerskapet. Så det ble til sammen 11 glass  :hakeslepp:  Ny personlig rekord :fnise:

 

Kom inn til legen og hun synes jeg hadde veldig fine bs målinger og at jeg taklet det fint med insulinen. Så skulle jeg spør ho om svangerskapspenger og da kom tårene  :frown:  Totalt ufrivillig, men de kom. Og det styrket virkelig saken min for hun var helt enig med fastlegen og skrev ut en attest om tilstanden min og hvordan jobben min preger tilstandet og at det er farlig for babyen :danse: Jeg føler meg såååå lettet.

Så i kveld skal jeg skrive ferdig søknaden og få sjefen til å signere i morgen. Ho må signere på at de ikke kan tilrettelegge for meg. Så tenkte jeg å ringe nav og spør hvordan jeg skal få frem at jeg søker graderte sv.penger, hvor lang tid det tar før den er godkjent og hvordan jeg skal jobbe i mellomtiden. Og om jeg kan sykemeldes samtidig som sv.penger. Type at jeg har 50% svangerskapspenger nå, og kanskje etter uke 30 får 50% sykemelding samtidig. Jeg ser virkelig ikke for meg at kroppen min orker denne jobben min så mye lengre enn det. Men samtidig føler jeg det er litt mye å gå på 100% sv.penger allerde nå.. Det blir så lenge å være hjemme..

 

Så var jeg på UL etter timen hos dialegen. Var ei kjempekoselig lege jeg fikk. Hun fant en fortsatt levende Ræga i magen min :rodmer: 

Men ikke tal om at Ræga skulle bli tatt bilde av :fnise: Hun fikk ikke målt hele lengden på h*n, fikk ikke sett ansiktet, h*n lå trøkka i morkaka og gadd ikke flytte stort på seg, og å se kjønn kunne man se langt etter :strix: Jippi for meg som ikke vil vite kjønnet :strix:

Men ut fra de målingene hun klarte å ta stemmer det med mensterminen min. Hjerte slo som bare det og alle 4 hjertekammerene er der, det var væske i magesekken og i urinblæra, samt at hjernen så helt fin ut. Deilig å se :rodmer: Så for meg gjør det ikke noe at vi ikke fikk noen bilder. Jeg er bare glad for å se at alt er fint.

En skikkelig latsabb baby da som ikke gidder å sprelle for mamma og pappa. H*n gadd jo ikke det på TUL heller :fnise:

 

Har fått tid til OUL nå da. 12 oktober skal jeg i ilden igjen. Knappe 5 uker til :nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lover godt! En avslappet og bedagelig baby er sikkert ikke dumt. ;) Deilig å få vite at alt ser bra ut, det er tross alt det viktigste! :hjerte:

Så greit at det ikke var mulig å se kjønnet, da trengte du ikke å ta noe mer stilling til det akkurat nå. Hva tror du om OUL? Klarer dere motstå fristelsen hvis det er mulig å få vite det tror du? :babyjente::babygutt:

 

Godt at dialegen var på din side og at ting antakeligvis roer seg for deg snart! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 glass?! Nesten så du bør få sånn liten gave man får når man har gitt blod, da  :fnise:

 

Så bra at legebesøket gikk den veien du håpet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lover godt! En avslappet og bedagelig baby er sikkert ikke dumt. ;) Deilig å få vite at alt ser bra ut, det er tross alt det viktigste! :hjerte:

Så greit at det ikke var mulig å se kjønnet, da trengte du ikke å ta noe mer stilling til det akkurat nå. Hva tror du om OUL? Klarer dere motstå fristelsen hvis det er mulig å få vite det tror du? :babyjente::babygutt:

 

Godt at dialegen var på din side og at ting antakeligvis roer seg for deg snart! :jepp:

 

Vet du.. Jeg er faktisk ikke nysgjerrig på kjønnet i det hele tatt :bond: Sa til gyn i dag at dersom ho ser hva det er inni der så må ho IKKE si det. For jeg vil ikke vite det. Og ho ble så glad :fnise: Næmmen så gøy så ho, en så stor overraskelse får man ikke så ofte her i livet :) Og ho har sååå rett :nigo:

Jeg var mer nysgjerrig med mini. Men på OUL så sa jeg til JM at ho kan si hva det er hvis ho 100% er sikker på at det er det kjønnet. Jeg vil ikke høre noe at det kaaaanskje blir en gutt eller jente :opplyser:

Var ikke å ta feil av han da der han lå og skræva :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 glass?! Nesten så du bør få sånn liten gave man får når man har gitt blod, da  :fnise:

 

Så bra at legebesøket gikk den veien du håpet!

 

Jeg fikk nesten sjokk selv og spurte om jeg kom til å svime av av blodtap etterpå :hoho: Blodtappedama bare lo av meg. Så regnte ho sammen og sa at det var totalt 40 ml.. Altså ikke en halv desiliter en gang :plystre: Og når man gir blod gir man visst 400 ml :sjenert:

Men det så virkelig ut som laaaangt mer enn 40 ml :P

Er glad jeg overlevde uten å svime av jeg da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stadig inne og leser.

Unnskyld men jeg måtte bare le litt av innlegget der det var så jævlig trangt å parkere for jeg begynte å tenke på alle de morsomme "idiot - parkering" snappene du har sendt😅 Men så synes jeg synd på deg i samme slengen da. Hormoner i fra hælvete. Fikk meg til å tenke på da jeg var gravid med A. Skulle flytte en diger stol fra et rom til et annet. Men den ville IKKE ut av døra uansett hvordan jeg gjorde ting. Husker jeg grein og slo stolen i frustrasjon og sinne 😂

Godt å høre at alt står bra til med Ræga og at ting forhåpentligvis går i boks slik at du kan roe ned jobbingen og fokusere på ruging ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så godt at du blir møtt ned så stor forståelse av legen, deler viktig at man føler man blir tatt på alvor. Og bra alt stod fint til med Ræga, håper den er like rolig etter de. Er født også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så glad det gikk bra hos legen og at du blir tatt på alvor og ivaretatt! Det skulle bare mangle også  :hug:

Forresten hadde jeg elsket snap'er av dårlige parkeringer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra de var forståelsesfulle og skrev erklæring!!

11 glass? Jeg tror jeg hadde svimt av

 

Hehe.. Merker at noe av sprøyteskrekken min er kurert altså. For 4 år siden hadde jeg faktisk svimt av. Men er ikke så kurert at jeg kan bli blodgiver :sjenert:

 

Stadig inne og leser.

Unnskyld men jeg måtte bare le litt av innlegget der det var så jævlig trangt å parkere for jeg begynte å tenke på alle de morsomme "idiot - parkering" snappene du har sendt Men så synes jeg synd på deg i samme slengen da. Hormoner i fra hælvete. Fikk meg til å tenke på da jeg var gravid med A. Skulle flytte en diger stol fra et rom til et annet. Men den ville IKKE ut av døra uansett hvordan jeg gjorde ting. Husker jeg grein og slo stolen i frustrasjon og sinne

Godt å høre at alt står bra til med Ræga og at ting forhåpentligvis går i boks slik at du kan roe ned jobbingen og fokusere på ruging ♡

 

Hehe.. Er sånne situasjoner som er komiske å se tilbake på, men som er et reint helvette når man er oppi det :bond:

Bra du liker snappene mine :lur:

 

Åå, så godt at det gikk din vei hos legen :hjerte: virkelig glad på dine vegne!

 

Jeg er så utrolig glad og lettet selv også for tiden :hjerte:

 

Det er så godt at du blir møtt ned så stor forståelse av legen, deler viktig at man føler man blir tatt på alvor. Og bra alt stod fint til med Ræga, håper den er like rolig etter de. Er født også :)

 

Er jo lov å håpe denne blir rolig. Krysse det jeg har. Men jeg kjenner noe liv hver dag nå. Helst litt om kvelden. Er ikke tydelige spark, men kjenner at det IKKE er tarmsystemet mitt :fnise:

 

Så glad det gikk bra hos legen og at du blir tatt på alvor og ivaretatt! Det skulle bare mangle også  :hug:

Forresten hadde jeg elsket snap'er av dårlige parkeringer!

 

Er sååå glad i legene mine. Er det innafor å sende de sjokkis og blomster i julegave?? :fnise:

Send meg snap navnet ditt på pm da så skal du få dusteparkeringsnapper. Det er MANGE som lett kan bli avbildet skjønner du :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Enda en dag er omme og i morgen er det jo fredag. Jeg føler denne uken virkelig har flydd avgårde.

I dag fikk jeg underskrift av sjefen på at de ikke kan tilrettelegge for meg. Så ringte jeg nav og fikk hjelp til å fylle ut resten av skjemaet og svar på spørsmål.

Og det sier jeg dere!!! Jeg skal aldri aldri aldri igjen gå inn på Nav kontoret her i byen om jeg lurer på noe. For de som sitter der er sure, lite hjelpsomme og må google seg til svarene. Ho i telefonen derimot var kjempehyggelig og hjelpsom. Jeg ble skikkelig imponert. Lurer jeg på noe ang foreldrepengene senere så ringer jeg før jeg går innom kontoret altså :opplyser:

 

Så da fikk jeg levert den søknaden og sa til jobben at om 2 uker går jeg over til å jobbe 50%. Sjefen ble glad for at jeg ga de to uker på seg til å rydde i kundene mine og flytte over en del av dem til kollegaer :)

Jeg er bare sjeleglad for at jeg slipper å jobbe meg ihjel mer enn i 2 uker fremover. Jeg spurte ho på Nav hva som skjer dersom søknaden ikke blir godkjent. Men ho sa at den blir godkjent. De i Nav kunne ikke gå inn og overstyre legens beslutning. Så da ble jeg såååå glad :strix:

 

Kjente jeg fikk ny giv rett og slett. Så etter mini fikk lagt seg i dag så gikk jeg ut og gikk en tur. Jeg gikk i nesten 1 time i skogen. Det var ALT for lenge. Fatter ikke hva jeg tenkte med :fnise: For når jeg var 10 min hjemmenfra merket jeg at energien totalt forsvant. Blodsukkeret var sunket, men jeg visste ikke hvor mye. Men fikk da somlet meg hjemmover og kom meg hjem. Neste gang går jeg ikke så langt, evt har jeg med meg niste :fnise:

 

Mini er så søt for tiden. Han driver å sier at pappa har baby i magen, mamma har baby i magen og mini har baby i magen :fnise: Mannen spurte han om han er glad i pappan sin og han svarer: JA.. Glad i pappa OG mamma. Så da spurte jeg han om han var glad i babyen i magen. Han nikker og sier: pappa baby i magen :hoho: Litt forvirra kan du si. Jeg gleder meg såååå til vi kan kjenne spark på utsiden slik at han skjønner mer av at det faktisk er en baby inni mammas mage :rodmer:

I går når vi la han drev jeg og tulla med han med bamsen hans. Han synes det er så gøy når jeg er stemmen til bamsen hans. Herja litt med han også sier han strengt: NEI bamse. Du ikke gjøre sånn. Du har en bitte lille baby i magen din :opplyser:

Herregud for en fin alder altså :rodmer: Veier opp for ALL trassing, som det er mye av :plystre:

 

Nå skal jeg ta meg en dusj og legge meg og sooooove. Helt til jeg skal opp føkkings tidlig i morgen også. Men snart er det heeeeelg :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aww, så skjønn han er :rodmer:

 

Fantastisk hyggelig å lese at ting ordner seg! :hoppe: Og at jobben attpåtil er fornøyd med løsningen er jo kjempebra. :jepp: Må være deilig å se enden på denne slitsomme perioden!

 

Fredag i morgen!  :danse:

Endret av Kokos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at ting med jobb ordner seg :hoppe: Han sønnen din høres ut som den søtnosen :hjerte: Det er en så fin alder!

Håper du får en fin helg Kakaoen :hug: Kos deg og slapp av masse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...