Gå til innhold

Kakaobønna den 2.


Kakaoen

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke heeelt hva som skjedde med posten min oppfor! Skulle sitere deg, men ta bort det som var skrevet til andre.. Og deeet gikk visst ikke så fint! :vetikke:  Jaujau, sånn går no dagan.

 

Heldigvis så er jeg SUPERSMART og skjønte hva du mente :fnise:

 

Hallo Kakaoen!

Nå skal gamla her gi deg noen befalinger:

Seriøst, megaseriøst; be om full sykemelding.

Du har lavt stoffskifte, diabetes, ble behandlet for depresjon rett før du ble gravid. Du måtte vært lagd av glitter og enhjøringer med bosted ytre galakse om det skulle vært annet enn utmattende å kombinere uten baby i magen- så da sier det seg selv at babybaking vil sette deg ut av spill en periode.

Mandag morra befaler Allis deg å ringe til legen og ta vare på deg selv.

Jeg synes du presser deg selv alt for langt. Du har jo stått på som en turbo her!

Dessuten må du ikke kjøre deg selv så hardt at du bytter jobb eller blir lenge borte etter permisjon, jeg skal jo flytte hjem etterhvert og hanke deg inn :nigo:

 

Halla Allis :vinke: Ja, gi meg en preken :plystre:

Jeg kommer nok til å holde meg innen yrket altå, men mulig jeg vurderer en annen arbeidsplass ;)

 

På fredag så logget jeg meg inn på min side på NAV, og der kunne man stille spørsmål som ikke haster. Så jeg spurte hva jeg må gjøre for å utvide svangerskapspengene. Så får se hva de sier. Hvis jeg må søke en gang til og kan bruke samme begrunnelsen fra legen så er det null problem. Og trenger jeg en ny begrunnelse så skal jeg på sykehuset til onsdag. Og fastlegen mandag om en uke. Så jeg har en plan. Er jo ekstremt mer upraktisk når jeg ikke kan bruke sykemeldingen.

Tror jeg kan sykemeldes etter 4-5 desember. Og jeg er så usikker på om jeg orker å holde på så lenge.

 

Problemet mitt er jo at om jeg har en god dag så er jeg så dust og tenker at dette her skal jeg klare. Så sitter jeg her på søndag kveld og gruer meg til å gå på jobb i morgen.

Skulle heller ønske jeg hadde god tid om morgen og kunne gått med mini til bhgen. Bare jeg går en tur så synker blodsukkeret mitt, noe som er veldig bra. Bortsett fra når jeg har litt mye insulin i kroppen og det ender i føling :plystre:

De dagene jeg begynner på jobb kl 12 så frister det heller mer å kjøre ungen i bhgen, hjem og spise frokost og så SOVE… :sjenert:

 

Dypt enig med Allis ovenfor her :jepp:

Krev din plass og slå knyttneven i bordet - MED god samvittighet! :hjerte:

 

Må jeg slå?? Kan jo hende jeg får vondt :fnise: (dårlig humor…)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men.. Jeg har heldigvis hatt en fin helg i det minste :)

 

På fredag så tok jeg med meg mini i badeland. Det var STOR suksess. Og han koste seg kjempemasse.

På lørdag gjorde vi ikke så mye, bare sløving i grunnen. Jeg har blitt forkjøla. Sånn dameforkjøla hvor man bare merker noe til det om kvelden og om morgenen :P Så mannen har faktisk latt meg sove helt til kl 9 både lørdag og søndag :danse: Så kan ikke klage sååå høyt. Riktignok gikk han og la seg etter jeg stod opp på lørdag da. Så da ordna jeg og mini helgebaksten, ostehorn, og jeg var flink og skrev handleliste og lagde oversikt over middager denne uken :)

*klapp på skuldra for svarte*

 

I dag har vi vært masse ute. Var først på besøk hos naboen. De nærmeste naboene våre er en del år eldre enn oss. To av de har barnebarn på alder med mini. Men vi har fått god kontakt med den ene familien. 

For et par uker siden fortalte jeg at jeg var gravid, og spurte om vi kunne bruke de som nødbarnevakt. Man vet jo aldri hva som kan skje. Plutselig går ting galt og jeg må i ambulanse til sykehuset. Da hadde det vært veldig greit om noen kunne passe mini. Mine foreldre bor 1 time herfra, og svigers ca 40 minutter herfra. Så vi må regne 1 time før noen kan komme og passe ungen.

Jeg ble sååå glad når naboen sa at det ikke var noe problem. Vi måtte bare ringe om noe skulle skje. Midt på natta om det var så. Det var veldig godt å høre, betryggende for kaoshue mitt :nigo:

Men mini kjenner de ikke så veldig godt. Så i dag var vi på besøk hos de. Og han koste seg masse. Og ville ikke bli med meg hjem igjen :ler: Han ville være der og spise lunsj :P 

 

Det er SÅ deilig med barnehagebarn altså.. Det tar ca 10 minutter med fremmede så er han varm i trøya. Naboen jobber i barnehage, så ho synes mini var veldig lett å bli kjent med.

Han er totalt motsatt av hva mora hans var som liten i hvertfall :hoho:

 

Hadde en liten tur i dyreparken på ettermiddagen også. Så masse frisk luft i det fine været. Mini sovna da fort som fy, og jeg og mannen er passe utslitte vi også.

Det går veldig bra for meg å gå rundt med vond rygg/bekken. Problemet blir når jeg stopper opp og står stille. Da begynner det å verke en god del. Og om jeg sitter for lenge så låser det seg så. Føler meg 90 år når jeg reiser meg fra sofan :P

 

Snart natta, og snart en ny uke :( Heldigvis har jeg fri til tirsdag :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nesten ikke med meg noe av hva du skrev etter OSTEHORN! Altså.. Nam!! :bond:

Ellers hørtes det ut som en skikkelig koselig helg! Bading, baking, dyrepark og besøk :nigo: Ganske mye mer innholdsrik enn min må jeg innrømme :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babysvømming er så gull verdt :nigo: Er jo konge om dere får det til med neste også. Føder du btw?? :lur:

Nei nå har jeg gått tilbake til så og si ingen rier :( oppgitt og skuffa, haha! Men deilig og slappe av litt. Stille før stormen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei nå har jeg gått tilbake til så og si ingen rier :( oppgitt og skuffa, haha! Men deilig og slappe av litt. Stille før stormen??

 

Da søster fikk nr to hadde hun sånn som deg. Lurerier om kvelden før det sluttet. Så sov hun som en stein hele natten. Og en time etter hun stod opp kom riene tilbake for fullt :lur:

Krysser fingrene for at det samme skjer med dag :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nesten ikke med meg noe av hva du skrev etter OSTEHORN! Altså.. Nam!! :bond:

Ellers hørtes det ut som en skikkelig koselig helg! Bading, baking, dyrepark og besøk :nigo: Ganske mye mer innholdsrik enn min må jeg innrømme :fnise:

 

Ostehorn er nam.. Spes fylt med ost og skinke :nigo: Skal fylle fryseren med de før fødsel. Sånn mat er sååå digg å ha i hus etter fødsel.

 

Helgen blir plutselig litt mer innholdsrik når man har en unge. Nytter ikke gjøre null, for da blir han så hyper og plagsom :ler: Må ut og luftes. Tipper det er nokså likt som med en hund :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da søster fikk nr to hadde hun sånn som deg. Lurerier om kvelden før det sluttet. Så sov hun som en stein hele natten. Og en time etter hun stod opp kom riene tilbake for fullt :lur:

Krysser fingrene for at det samme skjer med dag :danse:

Ja ei god natts søvn høres absolutt ikke feil ut nå altså! Lov og håpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trooor det bare er å gjøre som du gjorde sist altså, i forhold til svangerskapspenger. Synes IKKE det er noe lurt at du presser deg til du kan bruke sykmelding, de dagene kan det jo godt hende du trenger senere! Og ellers er jeg helt og holdent enig med Allis. Pass på deg selv gode, fine kakoen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trooor det bare er å gjøre som du gjorde sist altså, i forhold til svangerskapspenger. Synes IKKE det er noe lurt at du presser deg til du kan bruke sykmelding, de dagene kan det jo godt hende du trenger senere! Og ellers er jeg helt og holdent enig med Allis. Pass på deg selv gode, fine kakoen! 

 

Det som hadde vært lettest er jo om jeg kunne bruke samme brevet fra dialegen som sist. For det er jo litt styr å få nytt. Tror ikke jeg skal til dialegen før 11 november. Skal på sykehuset til onsdag, men til dia sykepleier tror jeg og JM. 

Jeg tenkte å ringe nav i morgen og spør. Så kanskje jeg kan få JM på sykehuset til å fylle ut for meg. Hvis ikke vet jeg at fastlegen min gjør det til mandag :)

 

Jeg kjente i dag at jeg virkelig ikke orker mer nå. Er forkjølet også, så jeg har hatt noen heftige hostekuler på jobb. Og de ender i at jeg enten brekker meg og kanskje kaster opp, eller tisser på meg :sur:

Og når man har en jobb hvor man prater mye passer hostekuler dårlig sammen med det gitt. Har fått trent masse knipeøvelser da :fnise: Tissa ikke på meg før jeg kom hjem :plystre:

 

Så jeg var så totalt utslitt. Og har fått dårlig resultat med en kunde som bare sender meg rett i kjelleren. Føler ikke jeg gjør en god jobb for tiden. Hodet er ikke med, konsentrasjonen er dårlig og motivasjonen er vekk.

Slet med å holde tårene tilbake på jobb, var hos kiro og var like før jeg brast ut i gråt når han drev og knadde på meg. Gjør jo jækla vondt :opplyser: Og satt med en tom tristhet i bilen på vei hjem fra jobb. Gråten kom nesten før jeg svingte inn til bhgen. Er jo meg selv som holder det tilbake og stenger det inne fordi jeg ikke liker å gråte foran andre :( 

Og når jeg hadde hentet mini så skifter fokuset totalt og jeg glemmer at dagen har vært dritt.. 

Jeg må jo gjøre noe med det før det blir værre. Har heldigvis fri i morgen og skal på sykehuset til onsdag.

 

Orker bare ikke mer mas fra andre som bagatelliserer alt og sier at det går jo over, vær glad du ikke har dia hele tiden, og tenk på babyen.. Du må jo nyte svangerskapet.

:kjefte: SHUT THE FUCK UP har jeg lyst til å brøle til de :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, du altså! :klemmer: ta vare på deg selv, svangerskapet er såpass kort tid av livet ditt, men så himla viktig også. Det er ingen grunn til at du skal slite deg ut helt og fullstendig, det er det ingen som tjener på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Håper du hvertfall får slappet av og hentet deg litt inn i dag, og at du får 100% svangerskapspenger så raskt som mulig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk at det går jo over og vær glad du ikke har dia hele tiden. Tenk på babyen og NYT svangerskapet! :gravid:

.... :fnise: Jeg bare tuller.

Signerer det Allis har skrevet tidligere. Ikke la det gå for langt.

Skriv heller ned når ting føles kjipt (du har jo det du har skrevet her) og gjenfortell når du er hos legen. Hvis du har en god dag akkurat da kan du si det, men fortelle at det svinger og beskrive hvordan du har det når ting er kjipt.

Klart du ikke skal ha det sånn! Det tror jeg legen vil være enig i. :Nikke:

Håper du har en fin dag i dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefonkø hos NAV… :bond:

Sååå boring!

 

Humøret er mye bedre i dag. Har til og med gått en 40 min tur :danse: Skulle ønske hver dag var slik. :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mini er syk :bond:

Henta i bhgen til vanlig tid. De sa at han ikke ville spise noe særlig i dag og var grinete i en periode. Men han virket normal der og da. Kjente på han og synes han kjentes ganske varm ut, men ikke helt feber. Så vi dro på svømming som vanlig. Merka at han var mer daff i bassenget enn til vanlig. Og da vi gikk opp begynte han med en gang å si at det var kaldt, etter dusjing frøs han sa han og begynte å gråte. Men ikke noe et håndkle og noen kjeks kan fikse da ;)

Men da jeg kjente på han så var han ikke kald en plass. Så da begynte jeg å ane ugler i mosen. Vi måtte et ærend etter svømminga. Mens mannen handla det han skulle satt jeg og mini i bilen. Han spiste alle nista jeg hadde med og så ganske sliten ut. Men det gjør han alltid etter svømming.

Jeg spurte om han ville sove i bilen på vei hjem. Ja sa han. Fikk smokken og kosen og sovnet på et blunk. Mens bilen stod i ro :bond: Det har skjedd sånn ca ALDRI før :sjenert:

 

Jeg har lenge tenkt på at jeg må få kjøpt nytt termometer. For han hyler som en stukken gris om jeg prøver å ta tempen i baken. Og jeg stoler ikke lenger på pannetermometeret vi har. Blitt for mye avvik i det siste. Så mens vi satt i bilen googla jeg meg frem til at Elkjøp hadde et bra øretermometer fra Braun. Så måtte bare innom der før vi kjørte hjem.

Da vi kom hjem våknet han og gråt masse. Målte tempen til 39.5.. Så da ga jeg han smertestillende. Istad var den nede i 38. Så det er bra at smertestillende fungerer.

 

Så det ser jo ut som det kan bli en hjemmedag i morgen gitt. Mini har tidligere hatt feber om kvelden og våknet feberfri og helt i hundre. Så vet jo aldri. Om han har feber i morgen tidlig eller virker slapp så blir det hjemmedag. Mannen trodde ikke han kunne være hjemme, så da må jeg nok avbestille timen min hos JM på sykehuset :(

Men om han er seg selv i morgen leverer jeg han i bhgen med streng beskjed om at de må ringe meg dersom han blir varm og slapp.

Så vi får se hva natten bringer. Nå ligger han uansett og sover i senga vår. Merkelig hvor mye bedre han sover når han ligger der. Ingen oppvåkninger etter han fikk ligge der :P 

 

Humøret mitt er bedre i dag. Det hjalp med en hjemmedag. Men jeg kjenner at jeg mister motet bare av å tenke på jobben.. Mannen synes jeg skal drite og dra i hele jobben og bare være hjemme.

Selv om jeg har vært hjemme i dag og tatt det med ro. Har vasket og brettet litt klær, gått en tur, trent litt styrke, strikket, ryddet litt osv.. Så kjenner jeg at jeg er kjempesliten nå :( 

Kanskje energien kommer tilbake på denne tiden om et par år siden? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen er til Mini er bedre i dag. :kose:

Er enig med mannen ang. jobben forresten. Det høres ikke bra ut og du burde sette deg selv først, ikke slite deg helt ut. :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper formen er til Mini er bedre i dag. :kose:

Er enig med mannen ang. jobben forresten. Det høres ikke bra ut og du burde sette deg selv først, ikke slite deg helt ut. :nei:

 

Takk :klemmer:

 

 

Mini er bedre i dag. Jeg har vært hjemme med han og måtte da avlyse dagens kontroll på sykehuset. Jeg ringte og spurte om jeg kunne ta han med meg. For han var bare på kanten til feber. Men de ville ikke ha barn der, og spes ikke når de er syke. Det var i grunnen det svaret jeg regnet med å få, men tenkte at det skadet jo ikke å spør da.

Men mini er fin i formen nå. Så da blir det barnehage på han og jobb på meg i morgen :)

 

Vi har bare sløvet på sofan i hele dag. Han har vært skikkelig kosegutt :rodmer: Det gjør veldig godt. Han synes det er så gøy når jeg hjelper han med noe. F.eks bare et puslespill på ipaden. For da kan han si tusen takk til meg, jeg må si værsågod og han kaster seg over meg og gir meg verdens største klem :rodmer:

Hvis han gjør noe for meg så sier han: Mamma.. Du må si tusen takk til meg :opplyser: Så han er veldig opptatt av det for tiden :P

 

Så etter en dag på sofan så var jeg så sliten at jeg sovnet på sofan :hoho: Slokna totalt, så mannen tok seg av legginga. Vips så var klokka gått fra 17.30-19.15 :sjenert: Og jeg er jo like trøtt når jeg våkner igjen :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For en søtnos! :rodmer:

J har blitt veldig "streng" etter han har blitt satt sammen med ettåringene i barnehagen. Han er opptatt av å vise dem hvordan ting fungerer der. Men visstnok ikke på en negativ måte ifølge personalet, phju. Men når de deler på lekene f. eks, så gir han en leke til en annen unge og sier "takk" før han slipper taket, og om ikke ungen sier takk for leken ser han strengt på den stakkars ungen mens han holder fast leken og sier "takk!", den andre sier takk og de leker videre :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, de er så søte disse ungene :) Jr har lært å si takktakk, noen ganger kommer det uoppfordret mens andre ganger må jeg si vær så god først. Den soving høres forresten kjent ut. Forrige gang gjorde jeg ikke annet enn å jobbe, spise og sove i flere uker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...