Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Marimba skrev:

Sov, slapp av og nyt en rolig natt for deg selv :) Er ikke et badekar der du kan putte deg oppi også? 

Badet har såvidt plass til do, vask og dusj (dusj = ene enden av badet med dusjforheng *grøss*). Skikkelig crappy bad :fnise: Men tror jeg skal legge meg nå altså, klokka ni er innafor liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Herregud fly halv sju! Det er umenneskelig. Må opp halv seks da hvis man er heldig og bor skikkelig nærme flyplassen :P jeg hadde dauet. Fungerer ikke før ni tidligst nå når jeg er gravid. Du er en maskin altså! Imponert:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var opp klokka fem, gikk ganske greit. Sikkert fordi jeg sovna rundt halv ti sånn at det tross alt ble ganske mange timer med søvn. Og så fikk jeg jo sett en fin soloppgang da :) Satt og slappet av litt på flyet i stad, men innså at jeg ikke kom til å sovne så da ble det kg i stedet. Liker fly med WiFi :jepp:  (kommer til å være trøtt i kveld da, spørs om det ikke blir natta klokka ni i dag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en umenneskelig tid å ta fly på! Alt som involverer å måtte stå opp før klokken 06:00 for å nå et fly er egentlig uhørt i min verden :erter: Men jeg gjør det likevel - bare ikke i jobbsammenheng :fnise:

Og yey for wifi på fly! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WiFi på fly er gøy, satt og sendte snapper liksom :fnise:

I dag er det to mnd igjen til termin :hakeslepp: sitter og sender inn søknaden til NAV nå. Har tatt ferie i påsken og rundt alle helligdagene i mai/juni. Sparer inn sju eller åtte feriedager på det, er så teit at røde dager også teller som permisjonsdager....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To måneder! Snart permisjon :nigo:

Fasiken, blir kvalm av å tenke på de papirene. Jeg fikk "bevis" av jordmor i går, men jeg må sende inn til både jobb og NAV så jeg må finne en kopimaskin en plass :tongue:

Hos oss får vi ikke velge når ferien er, så vi kan ikke flytte den. Fagforeningen jobber med saken, men det ser ikke ut som de magisk fikser det før min permisjon :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 uker i dag, og skal på jordmortime etter lunsj (faktisk må jeg dra midt i lunsjen så må ta pause litt tidlig så jeg rekker å spise). Veide meg i dag og trodde jeg bare hadde gått opp en halv kilo siden forrige gang (sykt fornøyd med det) men så sjekka jeg papirene mine nå og det var visst halvannen kilo. Jaja, det går hvertfall ikke like fort som det har gjort da :fnise: Er nå på samme vekt som jeg var da jeg født jr. Sa til jr at vi skulle måle oss i dag, han har kalt å veie seg for å måle tidligere. "Måle rumpa mamma" fikk jeg til svar. Eh, den har aldri vært så stor før så nei takk.... fikk veid oss begge to da, så da var han fornøyd :)

Går bedre med vikaren min nå, nå begynner jeg liksom å venne meg til at hun er der. Tok visst litt tid.... og så er jeg ganske opplagt om dagen, det hjelper nok også. I går la jeg meg klokka ni og våkna ikke før vekkerklokka ringte halv sju. Det gjorde forsåvidt ikke mannen heller, så han var seint ute til jobb i dag. Jr sovna ikke før åtte i går, vi var en tur hos naboen os spiste bløtkake, så han var nok dødssliten. Håper han sover like lenge i helga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmortime unnagjort på litt over 15 minutter. Jeg er sånn kjedelig gravid der alt er fint og flott og jeg har ikke noe jeg vil snakke eller spørre om. I dag har jeg mye å gjøre på jobb også (blir overtid i dag for å si det sånn) så passet meg fint. Var hos hun jordmora jeg var hos en gang i sommer, så nå var sf-målet nede på den røde streken. Veldig tydelig at man måler litt forskjellig, forrige gang lå jeg jo ganske høyt. Nå er jeg på vei tilbake til jobb, skal kjøpe med en kake på veien. Usikker på hvor mye jeg orker da ( :(), tror jeg begynner å få mindre plass til mat. Skulle ikke spist så mye lunsj :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å være "kjedelig gravid" da ;) Jeg spør alltid om masse, men jeg er jo newbie :fnise: 

God helg! Ekstra deilig etter en så lang dag :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Måle rumpa mamma" :fnise: De har mye rart for seg, de derre små.

Deilig å være kjedelig gravid da ;) Når er det man begynner å ta sf-mål egentlig? Uke 20 og noe? :klo: Mange småting jeg har glemt fra forrige gang gitt. Synes det er litt synd at jeg ikke har helsekortet til Mini liggende, hadde vært artig å sammenligne denne graviditeten med forrige. 

Og kake! Mmm. Blir dessverre skikkelig kvalm av både kaker og sjokolade for øyeblikket :cry3:Sikkert ikke det dummeste man blir kvalm av, men som den snopemonsen jeg er MÅ jeg liksom spise litt likevel. Lærer aldri :ler: 

Kos deg i helgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er og en sånn "kjedelig gravid". Hun spør meg alltid om jeg lurer på noe. Svarer alltid nei :P Men vi finner alltid noe å prate om alikavel.

Jeg er glad for at jeg bare går til henne på kontroller og ikke til fastlegen. Tipper det hadde blitt stor sprik i mål og vekt. I følge jordmoren min så har jeg ikke den letteste livmoren å måle heller, så kunne blitt noen rare mål :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, sitronkake skrev:

 

Deilig å være kjedelig gravid da ;) Når er det man begynner å ta sf-mål egentlig? Uke 20 og noe? :klo: Mange småting jeg har glemt fra forrige gang gitt. Synes det er litt synd at jeg ikke har helsekortet til Mini liggende, hadde vært artig å sammenligne denne graviditeten med forrige.

Det er endret litt fra forrige gang så nå måler de fra uke 24 i stedet for 16 eller 20 som de gjorde forrige gang. Fikk du ikke helsekortet ditt etter fødsel eller har du bare kastet det? Jeg fikk det tilbake etter fødselen med jr hvertfall. 

Godt å lese at det er andre kjedelige gravide her, syns liksom alle er så fornøyd med å gå til jordmor for de kan man spørre og snakke om alt mulig mens jeg i løpet av (snart) to graviditeter ikke har hatt behov for å snakke om noe som helst.

Tror halsbrann har kommet nå. Har aldri hatt det før, men plutselig kom det for en time siden ca. Håper det ikke er pga kanelbollene i stad, jeg kan ikke leve to mnd uten hvetebakst :daane:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Håper jeg får halsbrann av brokkoli, pliiiis ikke la det være kanelbolla" :ler:

Jeg husker jeg hadde helt sjukt vegring mot alt av mat - og det var virkelig ikke digg, men om jeg blir gravid igjen håper jeg at det kan rette seg fornuftig og spesifikt - type "hater sjokolade som pesten, elsker grønne grønnsaker". VIl helst ikke få halsbrann, bare vegres av tanken :P

De jordmortimene husker jeg ikke som så veldig fornuftige, generelt synes jeg helsestasjonene har svar på ekstremt lite. Alt er normalt, er svaret jeg tror de lærer på helsesøsterutdanningen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så smart at du har tatt ferie på de røde dagene! Hvorfor tenkte jeg ikke på det... jeg har rett på 5 uker til neste år pluss 4 uker fra i år så jeg har syykt mye ferie plassert strategisk utover permisjonen :fnise: 

Jeg har alltid noe å spørre jordmor om. Og alt er alltid helt normalt og greit :tongue: husker så lite fra da jeg gikk med L. Jeg har jo som oftest googlet det jeg lurer på lenge før jeg kommer dit, men jeg spør likevel så jeg er heeelt sikker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, Ludodama skrev:

"Håper jeg får halsbrann av brokkoli, pliiiis ikke la det være kanelbolla" :ler:

 

Har spist bolle, har ikke hatt mer halsbrann. Krise avverget :nigo:

9 timer siden, Strikkesokken skrev:

Så smart at du har tatt ferie på de røde dagene! Hvorfor tenkte jeg ikke på det... jeg har rett på 5 uker til neste år pluss 4 uker fra i år så jeg har syykt mye ferie plassert strategisk utover permisjonen :fnise: 

Jeg har alltid noe å spørre jordmor om. Og alt er alltid helt normalt og greit :tongue: husker så lite fra da jeg gikk med L. Jeg har jo som oftest googlet det jeg lurer på lenge før jeg kommer dit, men jeg spør likevel så jeg er heeelt sikker :fnise:

Må snike til meg de ekstra fridagene jeg kan få, da blir det bare 3-4 uker ulønnet permisjon. Og når systemet er som det er må man utnytte det der man kan :jepp:

 

Nå har mannen lagt jr og jeg lager knekkebrød. Har to biter igjen etter forrige gang bare, litt krise når jeg spiser de til frokost hver dag.... Jr har vært en gullungen hele helga, så denne helga har virkelig flydd. Hadde besøk av pappa og dama en tur i går, og så var vi en tur hos søstra mi i dag. Ellers har vi bare vært ute sammen med de andre ungene i gata. Siste fire dagene har jr vært inne hos to forskjellige naboer og lekt til sammen tre ganger. Noen som er litt glad i å leke med andre sine ting, får se åssen det går når de kommer hit :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 17.9.2016 at 19.34, A4-livet skrev:

Det er endret litt fra forrige gang så nå måler de fra uke 24 i stedet for 16 eller 20 som de gjorde forrige gang. Fikk du ikke helsekortet ditt etter fødsel eller har du bare kastet det? Jeg fikk det tilbake etter fødselen med jr hvertfall. 

Jeg fikk det ikke tilbake etter fødselen, ellers hadde jeg nok tatt vare på det. Har en mappe med diverse gravidpapirer fra Mini liggende et sted i kjelleren, kjekt å ha :ler: Tror jeg har bestilt jordmortime i uke 24, så da måler hun vel da.. noe som minner meg på at jeg må finne ut når den timen er. Trodde jeg hadde lagret det på telefonen jeg, men nei :klo: 

Og takk for tips om ferie på de røde dagene! Smart! :jepp: Vi har et håp om å være hjemme i permisjon helt frem til høsten 2018, så jo mindre ulønnet permisjon vi må ta, jo bedre. Fremdeles noen uker til jeg må begynne å tenke ordentlig på det greiene der, heldigvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, sitronkake skrev:

Og takk for tips om ferie på de røde dagene! Smart! :jepp: Vi har et håp om å være hjemme i permisjon helt frem til høsten 2018, så jo mindre ulønnet permisjon vi må ta, jo bedre. Fremdeles noen uker til jeg må begynne å tenke ordentlig på det greiene der, heldigvis. 

Vi var også hjemme med jr til høsten han var 1,5. Hadde fire mnd ulønnet, men om dere tar 80% blir det ikke så lenge da. Skikkelig kabal det greiene der altså...

 

Argh, jeg blir gal av at vikaren min driver og tar seg til rette på kontoret mitt! To dager på rad nå har hun sittet på mitt kontor når jeg har kommet på jobb halv ni. Why????? Hun har da sitt eget kontor! Skal alliere meg med hun som sitter ved siden av meg (som er borte denne uka) sånn at hun sier fra om hun ser at hun er på vei inn. Om ikke begynner jeg å låse døra. Sa i dag at om hun er redd for å ikke høre om tlf ringer kan hun bare ta med seg den trådløse bort til sitt kontor, får se om hun tok hintet. Kjente det ødela starten av dagen min faktisk....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun skal jo ikke ta over for deg før du faktisk skal i permisjon. Syns det er litt frekt jeg 😕  Har du bedre kontor enn henne?

Hvordan er formen din for tiden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...