Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

9 timer siden, A4-livet skrev:

Alltid litt godt å høre at man ikke er alene om det. Håper E og jr blir litt mer fornuftige ifht soving snart. Eller pleier det ikke være så tidlige morgener hos dere?

Hun har for det meste sovet til 6-6.30, men har vært i overkant tidlige morgener flere ganger den siste uken. Håper at jr skjønner at det er best å sove lenger :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag våknet jr 06.23 :strix:Han sovna i lesekroken i går, men jeg vekket han etter en halvtime. Og så utsatte jeg legging til halv åtte. Det fungerte tydeligvis :) Nå er han en tur hos naboen og vekker ungene der, de er fra 9 og oppover. Han elsker naboene våre, går bort med en gang de er ute :fnise: Har sagt at de bare må si nei, men de syns det er koselig med småunger igjen. Deilig for meg når jeg er alene med han, mannen var på guttekveld i går så er ikke hjemme ennå.

Ellers har jeg skikkelig vondt på et punkt i magen, skrått over navlen. Kjenner det er litt ubehagelig hele tiden men gjør skikkelig vondt hver gang jeg f.eks bøyer meg eller løfter jr. Tror nok mannen må få størsteparten av ansvaret for jr når han kommer hjem. Puh, nå er det så varmt at jeg skal skifte til shorts. Elsker september! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, i dag hadde jeg en skikkelig skremmende opplevelse. Jr drev og syklet på balansesykkelen, og plutselig forsvant han og en annen gutt nedover veien (som bare går inn til våre hus og tre hus til) og så syklet jr rett ut i en vei rett foran en bil. Hun kjørte heldigvis sakte og stoppet en meter før hun traff han, så han kjørte bare rett i grøfta. Tror han ble ganske skremt selv, for han lå helt stille helt til jeg kom fram. Hun var heldigvis veldig forståelsesfull hun som kom i bil, jeg kom jo løpende etter så hun skjønte at jeg prøvde å stoppe han. Det kom endel tårer fra meg, det er jo det der som hele tiden har vært det jeg har fryktet. Bare flaks at det ikke kom noen som kjørte fort, da hadde det gått skikkelig gæærnt :( Tror heldigvis at jr forstod alvoret når han så at jeg begynte å gråte når jeg snakket med han. Måtte få klem fra ene naboen etterpå, hun ble nesten like skremt som meg. Nei uff, det der var bare fryktelig ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff det var en skremmende opplevelse, flaks det gikk bra! Skjønner godt at du ble skremt og at det kom noen tårer.. Du får bare klamre deg til det faktum at det gikk bra, og ikke tenke for mye på hva som kunne ha skjedd. Og så får vi virkelig håpe Jr. lærte noe av det! Det er vel ikke så lett å hindre at de setter utfor veien heller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke jeg helt klarer å tenke hva som hadde skjedd om hun ikke hadde klart å stoppe, det er for grusomt å tenke på. Heldigvis klarte både jr og jeg å riste av oss hele opplevelsen ganske raskt, men det kommer nok til å sitte i en stund i bakhodet. Han kræsja forsåvidt i en bil senere på dagen, men det var en liten lekebil som en av de andre toåringen satt på så det resulterte bare i litt grining før jr skulle tilbake på sykkelen. Både han og han andre var veldig flinke til å holde seg på hver sin side av veien så de ikke kræsja igjen etter det :fnise: Og jr begynte faktisk å bremse når han nærma seg folk. Så: fremgang :Nikke:

Ellers er jeg drit sliten nå. Sånn tvers gjennom sliten fra toppen av hodet til tærne. Eller, det var verre før middag, mannen var ute med jr en halvtime i stad og det pluss barnetv gjorde at jeg fikk slappet av litt. Men er definitivt ikke sånn at man er uthvilt etter helgene lenger.... Nå sitter jr på potta før han skal legge seg. Gjort det tre-fire ganger før uten at det har kommet noe. Mannen hadde snakket med jr om dette med potte så da har han prøvd litt etter det. Jeg gidder ikke stresse med bleieslutt, syns det er ganske behagelig å ikke måtte følge på do hele tiden egentlig :fnise: Neste sommer er greit da, men før det er det fint med bleier. Ikke er han i nærheten av å være klar heller. I dag stod han og stirret med i øynene typen 30 cm unna meg og bæsja. Ikke snakk om å gjemme seg bort nei :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La meg klokka ni i går, dødssliten, men ikke pokker om jeg fikk sove. Hver gang jeg lukket øynene så jeg for meg jr alt fra bevisstløs foran bilen til i en liten hvit kiste i kirken. Uff, kjenner tårene presser på bare jeg skriver om det nå. Skulle gjerne sendt en stor takk til hun damen som kjørte bilen, var jo takket være henne at alt gikk bra. Hun fortjener en blomsterbukett og sjokolade! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det gikk bra med jr i går, men skjønner godt at tankene om hva om og hvis kom når du la deg :klemmer:

Det må noen ganger til at doss små får seg en støkk før de forstår at de skal være forsiktig hvor de sykler, og det har han fått nå!

E sykler rundt her hjemme som om hun er den eneste som ferdes, men når man bor i boligfelt med altfor mange som bare tenker på seg selv og ikke at det kan være småbarn ute får jeg hetta hver gang hun er ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem::klem::klem: Huff, for en grusom opplevelse! Skjønner godt at den der sitter i kroppen altså. Det er jo helt umulig å forhindre sånt uten å omtrent binde ungene fast (og det er jo helt uaktuelt), men fy søren så skummelt når man ser hvor fort det kan gå. Satser på at mini fikk seg en liten støkk og husker på det til neste gang. :hug: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ånei, ja det var det jeg fryktet at du skulle la tankene vandre. Er vel ikke til å unngå :( Utrolig bra at det var en bilkjører som reagerte raskt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg fikk ting ut av systemet i går. Og håper virkelig at jr lærte noe av det. Han kommenterte hvertfall at mamma hadde vært lei seg litt senere i går. Veldig godt å få ut ting her inne også, jeg kjenner ikke så mange med barn (med unntak av ca alle naboene våre) så er liksom dere jeg snakker med når noe skjer :)

I dag sa jeg til de i barnehagen at vi kan prøve å kutte ned duppen til jr til en halvtime i håp om at han sover litt mer på natta. Får prøve det noen uker hvertfall og se om det hjelper. I dag våknet han ti over seks, da hadde han ikke sovet noen ting i går. Han klarer seg jo fint uten dupp hjemme, så vi tar sjansen på at det funker. Ellers er ikke formen min helt på topp. Veldig godt i halsen og varm og slapp. Måtte skifte til kjole i stad, alt for varmt å ha på seg bukse. Spørs om det ikke blir en sykedag på meg i morgen, bedre å ta en dag før man blir skikkelig dårlig og er syk mye lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ludodama

HJELPES for en ekkel opplevelse!!!! Skjønner godt du gikk helt i spader av det der anså, jeg hadde sannsynligvis grått og hylt om hverandre i ren angst - det er så sjukt ekkelt å tenke på sånne scenarier!

Apropos det med leggings så har faktisk det hjulpet oss å legge fast 19.30 - da kan han sove frem til sånn 06.30 og enkelte ganger helt frem til 07. Ikke alltid natten gjennom akkurat, men asså - alle fremskritt hjelper :)

Men han klarer å være våken så lenge nå, så det hadde vært litt vanskelig om han satt stuptrøtt fra kl 18 iksom ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tenkt på å legge han tidligere ja, @Ludodama. Sånn som i dag ble han lagt nå kvart over sju, da sovner han hvertfall ikke før halv. Tror det er veien å gå kanskje :)

 

I dag har jeg vært hjemme fra jobb, litt feber og forkjøla og når man blir vekket 5.30 føltes det innafor å ta en hjemmedag :Nikke: Får se an formen i morgen, har ikke lyst å smitte andre på jobb med feber heller liksom. Men kom meg på myldredag i kirken sammen med jr da. Var gratis middag og så sang etterpå, følte liksom at jeg kunne klare å sitte i en sofa mens mannen sang med jr (mannen er litt pinglete på sånn, kan ikke dra om jeg ikke blir med :fnise:). Var fem andre fra barnehagen der, så jr hadde det ganske gøy. Pluss at han elsker kirken, har ikke vært i en siden han var 9 mnd så aner ikke hvorfor, så han ble jo kjempegira bare vi sa at vi skulle dit. Pussig fyr....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Carouselle skrev:

Må bare poste denne linken av verdens søteste genser hos deg, siden jeg sa jeg skulle dele alle fine jenteting i dagboken din :rodmer:

Den må vi jo ha :Nikke: Burde være en det står storebror på også, da hadde de alltid måtte gå med de genserne :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, A4-livet skrev:

Den må vi jo ha :Nikke: Burde være en det står storebror på også, da hadde de alltid måtte gå med de genserne :fnise:

De har det :hoppe: Kjempesøt den også!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Carouselle skrev:

De har det :hoppe: Kjempesøt den også!

 

Den MÅ jeg jo kjøpe til jr sånn at han kan bruke den når lillesøster blir født :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte kjøpe til Mini og lillebror :sjenert: 

De var litt dyre, men det er jo fra Livly - det er jo litt dyre plagg. Måtte bare ha de :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...