Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Marimba skrev:

Et helt halvt år var fin :) Du får se filmen også! Søt, men trist! 

Tror ikke jeg klarer å drasse med meg mannen på den altså :fnise: Men kommer sikkert på filmleie etter hvert.

9 timer siden, Carouselle skrev:

Alltid spennende når jordmødre kommer med "spådommer" :) Min gjettet sist at jeg fikk en "kjempebaby", men det var bare fostervann. Fødte en helt normalvektig baby ;) 

Blåbær er digg! Blåbærmuffins er det beste! :Nikke:

Sprekt av deg å orke plukke blåbær! Jeg orker ikke ta opp ting jeg mister på bakken en gang :ler2:

Jeg hadde sikkert ikke klart det om ti uker altså :ler: Og fordelen med blåbær er jo at de vokser på tuer så man kan bare stå nedenfor de og plukke. Trenger nesten ikke bøye seg :jepp: 

Ei venninne var på vektestimering og fikk beskjed om at babyen kom til å være rundt 4,5 kg. De bomma med en kilo... Så ja, de kommer når de kommer og er så store de er uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen som bestemte seg for at jeg skulle bli satt i gang var 100% sikker på vekten til lille, men hun bommet ganske godt. Jeg skulle ønske hun hadde rett, for da hadde jeg sluppet å være på Barsel 1. Skjønner ikke at de tørr å uttale seg om vekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var så redd for å sitte og strigråte under Et helt halvt år, så jeg klarte ikke å nyte filmen i det hele tatt fordi jeg nektet å la den gå for mye inn på meg :ler: Så jeg må nok se den en gang til når man kan leie den eller se den på nett eller hva man nå gjør i disse dager (jeg ser altfor sjelden på film!), sånn at jeg kan sitte hjemme og snufse i fred ;) Oppfølgeren til boka var sånn helt ok i mine øyne forresten, så ikke ha for høye forventninger om du har planer om å lese den :P 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, sitronkake skrev:

Jeg var så redd for å sitte og strigråte under Et helt halvt år, så jeg klarte ikke å nyte filmen i det hele tatt fordi jeg nektet å la den gå for mye inn på meg :ler: Så jeg må nok se den en gang til når man kan leie den eller se den på nett eller hva man nå gjør i disse dager (jeg ser altfor sjelden på film!), sånn at jeg kan sitte hjemme og snufse i fred ;) Oppfølgeren til boka var sånn helt ok i mine øyne forresten, så ikke ha for høye forventninger om du har planer om å lese den :P 

Æsj, kanskje jeg ikke burde lese den da. Ligger hjemme og venter på meg. Har tenkt at den umulig kan være like bra og at jeg kanskje burde la være. Ryker nok på den i løpet av uka likevel....

 

Nå sitter jeg på banen omringet av tre fjortisjenter. Eller, de er kanskje 12 da. Skikkelig slitsomme. Herregud, jeg føler meg gammel nå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, A4-livet skrev:

Æsj, kanskje jeg ikke burde lese den da. Ligger hjemme og venter på meg. Har tenkt at den umulig kan være like bra og at jeg kanskje burde la være. Ryker nok på den i løpet av uka likevel....

 

Nå sitter jeg på banen omringet av tre fjortisjenter. Eller, de er kanskje 12 da. Skikkelig slitsomme. Herregud, jeg føler meg gammel nå :ler:

Den er ikke så verst altså, men jeg hadde så høye forhåpninger da jeg leste den fordi jeg likte Et helt halvt år så godt, så da ble det litt nedtur :Nikke: 

Kjenner følelsen forresten! Det er i sånne øyeblikk at jeg innser at jeg umerkelig har blitt litt kjerring de siste årene. Snart går jeg med fotformsko og strykefrie bukser fra postordrekatalogen :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hylskreik av den boka :fnise: Jeg har også oppfølgeren liggende klar, men jeg vet at den ikke er like bra så jeg sliter med å starte... :P 

Øhr, fjortiser. De har så grufulle samtaler. Blir flau av å tenke på alt vi lirte av oss på bussen på den tiden :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var på stoff og stil i dag. Der var det en klasse som var for å handle (1 året på vgs tipper jeg). Det var så høylytt og flaut at jeg bare hadde lyst til å dra derifra. To gutter som garantert er homofil (noe annet ville overrasket meg) som hadde musikaloppvisning. Blir så flau jeg. Hvorfor må de lage så mye lyd? #plutseligharjegblittengammelddame🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bah, jr våknet 05.20 i dag. Og jeg blir så irritert når mannen rydder 80% og så må jeg ta resten, og så mener han selv at han er sååååå ryddig og flink (mulig jeg ikke hadde blitt like irritert om jeg ikke hadde stått opp så jævlig tidlig i dag, men det er noe som irriterer meg hele tiden egentlig). Gikk heldigvis veldig enkelt å levere jr da. Var en som hadde kommet før han, og da ville han leke med han så han bare løp inn og satte seg på en sånn mus med hjul (hadde glemt at de finnes, jeg ville jo ha en humle eller marihøne til jr) og sa hadet. Såvidt jeg fikk hadekos :fnise:

Æsj, nå får jeg vondt i bekkenet når jeg går opp trapper også. Blir bare å gå nedoverbakker og ned trapper på meg framover da....

(Syteinnlegg ferdig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sånn mus har lille. Hun er sånn halvveis intr, men nevøen vår elsker den. Jeg pleier å ha den nede på rommet når han kommer på besøk for han styrer sånn med den, men han henter den alltid opp. Full fest i stuen vår 🙈  

Men er det ikke sånn vi er satt sammen da? Vi klarer ikke se det positive fordi vi henger oss sånn opp i det negative? Jeg kan komme inn på badet hvor jeg ser at mannen har vasket speilet og vasken osv, men det henger en helt tom dorull på veggen. Da koker jeg litt og brummer "hvor vanskelig er det egentlig å skifte dorull?!":fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, 05:20 er for tidlig ass! :natti: 

Menn og rydding, finnes det noen som faktisk er gode på det? Og hvis de er gode på det, er de ikke egentlig litt skada? :roll:

Min er veldig dårlig på å ta hverdagsrot, men kan finne på å plutselig klikke når ting har hopet seg litt opp og vi f.eks. skal ha svigermor på besøk. Da er det plutselig ekkelt og j....., og alt skal skrubbes. Han går inn i det med en sånn hissig og sur mine hvor alt utføres aggresivt med masse sukking, huffing og stønning som lydeffekter.  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Carouselle skrev:

Huff, 05:20 er for tidlig ass! :natti: 

Menn og rydding, finnes det noen som faktisk er gode på det? Og hvis de er gode på det, er de ikke egentlig litt skada? :roll:

Min er veldig dårlig på å ta hverdagsrot, men kan finne på å plutselig klikke når ting har hopet seg litt opp og vi f.eks. skal ha svigermor på besøk. Da er det plutselig ekkelt og j....., og alt skal skrubbes. Han går inn i det med en sånn hissig og sur mine hvor alt utføres aggresivt med masse sukking, huffing og stønning som lydeffekter.  :rolleyes:

Min er god på å klage over rotet. Ikke alltid like god til å gjøre noe med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Carouselle skrev:

Huff, 05:20 er for tidlig ass! :natti: 

Menn og rydding, finnes det noen som faktisk er gode på det? Og hvis de er gode på det, er de ikke egentlig litt skada? :roll:

Min er veldig dårlig på å ta hverdagsrot, men kan finne på å plutselig klikke når ting har hopet seg litt opp og vi f.eks. skal ha svigermor på besøk. Da er det plutselig ekkelt og j....., og alt skal skrubbes. Han går inn i det med en sånn hissig og sur mine hvor alt utføres aggresivt med masse sukking, huffing og stønning som lydeffekter.  :rolleyes:

Akkurat sånn er det her også! Er ikke måte på hvor slitsomt det er å måtte rydde litt enkelte ganger. Vel, jeg syns ikke det er spesielt morsomt å måtte rydde brukte bleier og møkkete klær fra badet når det er han som har lagt jr kvelden før. Og hvis man bare gidder å ta med det jeg har lagt i trappa opp når man går opp eller ta med brukt undertøy fra badet når man legger seg blir det på magisk vis mindre å rydde når man får besøk. Tomme ølbokser på kjøkkenbenken føler jeg heller ikke mye ansvar for forresten. Særlig ikke når panteposen står i boden ved siden av badet som blir brukt til å pusse tenner på kvelden.

Men han er mye flinkere enn meg på å vaske bil og sånt  da, det skal han ha :Nikke:

9 minutter siden, Pentu skrev:

Min er god på å klage over rotet. Ikke alltid like god til å gjøre noe med det. 

Høres kjent ut......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forresten ikke sitteplass på toget selv om jeg så at folk så meg. Utrolig hvor mange som trenger det sitteplassene mer enn en gravid. Måtte sende sutresnap til mannen og kjøpe trøsteboller på Narvesen, var rett før jeg bare snudde og dro hjem igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dustefolk på toget! :sur: Jeg skjønner at det ikke er noe fristende å gi fra seg plassen altså, men man får pokkermeg ta seg sammen og være et medmenneske. Det er ikke akkurat noen tvil om at du er gravid heller, så de kan ikke bruke den unnskyldningen. 

Har du et bilde av en sånn mus på hjul eller? :sjenert: Googla uten å bli sånn kjempemye klokere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, juliane skrev:

Dustefolk på toget! :sur: Jeg skjønner at det ikke er noe fristende å gi fra seg plassen altså, men man får pokkermeg ta seg sammen og være et medmenneske. Det er ikke akkurat noen tvil om at du er gravid heller, så de kan ikke bruke den unnskyldningen. 

Har du et bilde av en sånn mus på hjul eller? :sjenert: Googla uten å bli sånn kjempemye klokere...

Sånn :)

Endret av Pentu
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mus på hjul, åhh de er jo så søte :) Mini har en sånn hun også. Tok en stund før hun ble interessert i den, men nå farer hun rundt på den i full fart. Stakkars parkett :fnise:

Og fysj og skam på de som opptok gravidplassene! En ting er de plassene som er for alle, da kan jeg forstå at noen ikke følger så nøye med. Men når du har satt deg på et sete som er reservert for eldre og gravide, da får du pokker meg følge med når det kommer eldre og gravide også! :opplyser:

(ok.. nå vet jeg ikke om disse på toget faktisk satt på de reserverte plassene, men uansett altså.. hvis dere fikk en form for kontakt burde det ikke være så forbanna vanskelig å tilby seg.. )

Trøsteboller var på sin plass! Selv om det er noen andre som burde tatt seg en bolle! :dry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Tilbake på menn og rydding, ja... ;) Vi har det ganske likt som dere, @A4-livet - det er alltid 80% rydda eller vaska når han er ferdig. Jeg legger meg jo sammen med H for tida, og det faller ham tydeligvis ikke inn å ta en liten runde på kvelden og samle sammen kaffekopper og glass, sope lekene inn i lekekroken osv. 

Men de gangene han virkelig setter i gang, derimot...da blir han ALDRI ferdig! For da snakker vi nøkkelhullrens med q-tips og fargesortering av Legoklossene, sånn omtrent. Derfor vasker jeg heller selv mens han har ungene, det går så mye fortere :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn og rydding er gøy å snakke om! Tidligere har jeg jo nevnt at alt gjerne ryddes fra bordet bortsett fra grytene. I det siste har jeg funnet gryter i vasken, med vann og oppvaskkost oppi. What the fack? Det hjelper jo veldig. Tusen takk. Så det har altså gått fra 80 til 85 %. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn og rydding, jeg vet akkurat hvordan du har det :fnise: Mannen er også sånn 80%-rydder. Og det er når han først setter i gang, han liker seg vel best rundt en 20-30% ;) 

De wheely-bugsa er søte! :jepp: De så egentlig mye mer praktiske ut den gammeldagse metallbilen vi har. En sånn bil som SER skikkelig fin ut, men som er altfor stor for den lille stua vår. Mini kræsjer jo i alt av møbler og dørkarmer, og blir kjempefrustrert når han ikke får til å snu den fordi det er for trangt. Skjønner ikke hvordan vi skal få plass til den digra vugga vi fikk av svigers, det er liksom nok ting her fra før. Ønsker meg større stue jeg :nigo: 

Endret av sitronkake
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...