Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Grastusta skrev:

Er det ikke på tide at du slipper å ta nettene nå?

Problemet er at jeg våkner mye fortere enn mannen, og så blir jeg så veldig våken så får uansett ikke sove igjen før etter mannen/jr har sovnet. Så da kan jeg jo like gjerne ta det selv. Men mannen får ikke lov å prøve mer, var derfor det tok så lang tid :fnise: Til helga skal vi på hytta og da får mannen ta nettene mens jeg tipper mamma tar morgenene. Og mandag og tirsdag skal mannen ha fri så da får han ta alt :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, A4-livet skrev:

Problemet er at jeg våkner mye fortere enn mannen, og så blir jeg så veldig våken så får uansett ikke sove igjen før etter mannen/jr har sovnet. Så da kan jeg jo like gjerne ta det selv. Men mannen får ikke lov å prøve mer, var derfor det tok så lang tid :fnise: Til helga skal vi på hytta og da får mannen ta nettene mens jeg tipper mamma tar morgenene. Og mandag og tirsdag skal mannen ha fri så da får han ta alt :Nikke:

Sånn er det her og.. Mannen våkner (eller later som han våkner) så sent i forhold til meg. Så da blir Mini enda mer oppkavet og våken, og jeg sliter med å sovne igjen. Så mennene slipper billig unna sånn sett ;) Sleipt! Ikke lett å være genetisk innstilt på å våkne av barnelyder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Carouselle skrev:

Sånn er det her og.. Mannen våkner (eller later som han våkner) så sent i forhold til meg. Så da blir Mini enda mer oppkavet og våken, og jeg sliter med å sovne igjen. Så mennene slipper billig unna sånn sett ;) Sleipt! Ikke lett å være genetisk innstilt på å våkne av barnelyder!

Men da jr var baby måtte mannen sove på eget rom fordi han mente han våknet heeeele tida av lydene til jr (jeg våknet bare når han trengte mat). Merkelig at sånt går over i løpet av to år :fnise:

 

I dag var det masse forsinkelser og innstillinger da jeg skulle til jobb så var omtrent dobbelt så mange som vanlig som skulle ta samme tog som meg. Da lønner det seg å være gravid, for det var ei dame som spratt opp og ga meg plassen sin med en gang. Jeg har sagt til mannen at jeg skal være gravid for alltid :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande
1 time siden, A4-livet skrev:

Jeg har sagt til mannen at jeg skal være gravid for alltid :nigo:

Skal minne deg på det når du er to dager på overtid, jeg :nigo::ler:

Men så bra! Godt å høre at du ikke mtåte kreve sitteplassen! :jepp:

Høres ut som om sjansene er der for gode netter fremover, i hvert fall! Du kan jo evt. vurdere ørepropper, for å slippe å våkne? :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Verdande skrev:

Skal minne deg på det når du er to dager på overtid, jeg :nigo::ler:

Overtid teller ikke :opplyser:l

2 timer siden, Pentu skrev:

Du får blåse opp magen og stryke på den. Late som du er gravid :fnise:

Det skal jeg alltids klare ja :ler: Og så fikk jeg jo en fin sånn gravid-button av Grastusta, den kan jeg alltids ta i bruk. Må bare passe på å ikke havne ved de samme folkene flere mnd på rad så de begynner å stille spørsmål :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eh, i dag er det to mnd til min første permisjonsdag. Og i morgen er det én uke til vikaren min begynner :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faack. Nå fikk jeg panikk for at jeg ikke har ordna med ting og tang på NAV. Må jo ha bevis på at du er gravid fra lege/jordmor! Må få det på neste kontroll... Er du kommet lenger enn meg i den prosessen? :rodme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Weebs skrev:

Faack. Nå fikk jeg panikk for at jeg ikke har ordna med ting og tang på NAV. Må jo ha bevis på at du er gravid fra lege/jordmor! Må få det på neste kontroll... Er du kommet lenger enn meg i den prosessen? :rodme:

Nei, den attesten skal man få etter uke 26 eller 28. Husker ikke helt. Du får den nok på neste kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jr våknet snørrete i går, men ikke feber. I dag ligger tempen på akkurat 37,5 som er grensa for feber på morgenen. Sa det til mannen (som ikke hadde dratt på jobb ennå), fikk til svar at jeg bare kunne gi en paracet og levere. Men ærlig talt, det gjør man jo ikke. Neivel, mannen hadde ikke mulighet til å være hjemme før 13.30 så han gikk. Jeg har jordmortime 8.30 og har et møte ang vikaren min som MÅ tas i dag siden hun andre reiser på ferie i morgen. Litt irritert kan man si.... :sinnatagg: Så nå ser jeg det an en halvtime og så må jeg enten avlyse alt eller så tar jeg sjansen på at det går fint og sier at de må ha lav terskel for å ringe. Sier selvfølgelig at han ligger akkurat på grensen til feber altså :Nikke: Sånn bortsett fra det var jr våken en time i natt og våkna ti over halv seks. Good times......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker det er naturlig å levere han og være tydelig på at de ringer deg med en gang hvis det er noe. Er jo veldig forskjellig. På lille er 37,5 veldig høyt, mens på andre er det helt normalt. Hvordan var allmenntilstanden hans, sånn uten om snørret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Pentu skrev:

Jeg tenker det er naturlig å levere han og være tydelig på at de ringer deg med en gang hvis det er noe. Er jo veldig forskjellig. På lille er 37,5 veldig høyt, mens på andre er det helt normalt. Hvordan var allmenntilstanden hans, sånn uten om snørret?

Den var veldig bra. Bare litt host og nys. Målte temperaturen igjen og den hadde gått ned til 37,1 så da ble det barnehage. Og sa at de bare måtte ringe :)

Da har jeg vært hos jordmor og alt var fint. Sf-mål et har gått fra midt på det lilla feltet under streken til helt på toppen av det lilla over streken. Så nesten oppe på 90%, var vel på 25% ca før :overrasket: Var en annen jordmor som målte forrige gang da, bittelitt av forklaringen kan kanskje ligge der. Men ja, stor mage her altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De målingene kan variere vilt etter hvem som måler, ifølge min jordmor :) 
Jeg har gått opp 12, og folk blir seriøst dødssjokka :jolie: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Weebs skrev:

De målingene kan variere vilt etter hvem som måler, ifølge min jordmor :) 
Jeg har gått opp 12, og folk blir seriøst dødssjokka :jolie: 

Godt vi er flere :Nikke: Nå er det nye målet å ikke gå opp over 20 liksom (helst ikke 15 men jeg begynner å tro at det er urealistisk....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Går der bedre med minsten? :)

Og ikke tenk for mye på dette med vektoppgang. Kommer til å renne av de fort etter fødsel ;) og for øvrig så er det i andre trimester man legger mest på seg ofte, så er ikke sikkert det blir så mye mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26. august 2016 at 19.56, Sjela skrev:

Går der bedre med minsten? :)

Og ikke tenk for mye på dette med vektoppgang. Kommer til å renne av de fort etter fødsel ;) og for øvrig så er det i andre trimester man legger mest på seg ofte, så er ikke sikkert det blir så mye mer :)

Ja, han bare hoster heldigvis. Forrige gang var jeg tilbake på startvekt ti dager etter fødselen (og mistet 11 til i løpet av neste halvåret ca) så burde jo ikke tenke på vektoppgang i det hele tatt. Men kan jo prøve å spise bittelitt sunnere. Sånn innimellom hvertfall :fnise:

 

Da er vi hjemme fra en helg på hytta. Har akkurat dusja, alle som har vært en helg et sted uten vann og strøm vet hvor digg det er når man kommer hjem :Nikke: Mamma stod opp med jr begge dager, akkurat som planlagt. Men fikk litt dårlig samvittighet siden han våkna kvart over fem i går ( :sjokkert:) og seks i dag. For å si det sånn, det var ikke spesielt vanskelig å få han til å sove i går kveld, han sov jo ikke noe på dagen.... Litt verre i dag siden han sov en halvtime i bilen. Sovna fire minutter etter at vi begynte å kjøre, litt synd at klokka var halv fem men vi hadde ikke klart å holde han våken i over halvannen time til uansett så like greit at han sovna så tidlig. :) Plukka 2,3 kg blåbær i dag, angret på at vi ikke hadde med en stor bøtte. Ikke bare var det myyyyye blåbær, de var dritstore også! Så nå er alt sammen i kjøleskapet og så skal jeg lage blåbærmuffins i morgen og resten skal fryses. Blåbærsyltetøy har jeg igjen fra i fjor så gidder ikke lage mer. Spiser det egentlig aldri uansett.
IMG]Og så har jeg lest "Et helt halvt år" :grine: Herregud for en fin bok. Begynte på den på onsdag, og hadde det ikke vært for at jeg ikke fikk lest på toget en dag og denne hytteturen hadde jeg antakelig vært ferdig på fredag. Sluker bøker om jeg liker de. Lånte den videre til mamma, blir spennende å høre om hun blir like hekta som meg.

Oh, og så glemte jeg å skrive at jordmoren sa at frøkna ligger veldig langt ned i bekkenet. Hun er for liten til at hodet er festet, men er den posisjonen hun ligger i (og det kjennes.....). Så hun mente at jeg ikke kom til å gå noe på overtid hvertfall. Håper hun har rett selv om jeg syns det var litt tidlig å komme med sånne spådommer. Får en ny jordmor fra og med neste gang siden hun jeg har hatt går av med pensjon nå, blir spennende å se om hun sier noe om det samme. Og ikke minst hvordan sf-målet blir, kanskje jeg dumper ned under 50% igjen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid spennende når jordmødre kommer med "spådommer" :) Min gjettet sist at jeg fikk en "kjempebaby", men det var bare fostervann. Fødte en helt normalvektig baby ;) 

Blåbær er digg! Blåbærmuffins er det beste! :Nikke:

Sprekt av deg å orke plukke blåbær! Jeg orker ikke ta opp ting jeg mister på bakken en gang :ler2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...