Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Om det er noe trøst, høres det akkurat ut som de dagene vi har hjemme for tiden. Hadde gledet meg til litt kvalitetstid med poden disse dagene, med barnehagetilvenning og mann som er bortreist, men herregud. Hvem prøvde jeg å lure? :dry: I dag var høydepunktet da Mini la seg ned og sovnet for kvelden uten kamp, og i morgen gleder jeg meg mest til de fire timene han skal være i barnehagen. Gravidlunta er innmari kort her også! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 timer siden, Pentu skrev:

Ja, jeg gleder meg til å ha formiddagene mine tilbake. Selv om ferie med lille har vært veldig kjekt. Men skjedde noe når vi dro hjem fra hytten. 

Mannen har skaffet barnevakt for i morgen :fnise:

Flink mann! :Nikke:

10 timer siden, sitronkake skrev:

Om det er noe trøst, høres det akkurat ut som de dagene vi har hjemme for tiden. Hadde gledet meg til litt kvalitetstid med poden disse dagene, med barnehagetilvenning og mann som er bortreist, men herregud. Hvem prøvde jeg å lure? :dry: I dag var høydepunktet da Mini la seg ned og sovnet for kvelden uten kamp, og i morgen gleder jeg meg mest til de fire timene han skal være i barnehagen. Gravidlunta er innmari kort her også! :bond:

Det er en trøst ja. Da føler jeg ikke at det er jeg som gjør noe feil men at alle andre unger også har sånne perioder :jepp: I dag ble det frokost foran barnetv :nigo:

26+0 i dag (kom jeg på da jeg leste i Weebs sin dagbok). Synes tida bare flyr jeg altså. Får kanskje gå inn på alpene og se hva som skjer denne uka da.... tre uker til neste jordmortime, og da kan jeg plutselig søke om foreldrepenger. Og vikaren min begynner å jobbe 1. september (om alt går som det skal, er noen ting som må ordnes av eksterne før hun kan begynne). Shit ass :bond: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26! Synes bare det blir mer og mer sprik mellom oss jeg altså :grine: Men samtidig greit å ha ei som ligger litt foran i løypa så jeg kan komme en stund etterpå og bare "hvordan gjorde du dette? hva gjør jeg nå? hva betyr det når bæsjen er blå??" :fnise:

Hallelujah, jeg gruer meg allerede til sånne NAV-greier. Frack...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg ringe mannen og be han komme hjem fra jobb. Orker ikke mer hyling. Jr klikka for at han ikke fikk en slikkepott, så etter et kvarter eller noe endte med at jeg også satt og hylgrein i sofaen. Tror nok mannen må ta jr 90% av tida i helga pluss nettene og morgenene, for jeg klarer ikke mer :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres tungt ut! :( Er det vanskelig alder (har hørt uttrykket "the terrible twos") kombinert med ferie kombinert med graviditet, kanskje :troest:

Her må nok mannen steppe inn, ja! Håper han forstår det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, A4-livet skrev:

Nå måtte jeg ringe mannen og be han komme hjem fra jobb. Orker ikke mer hyling. Jr klikka for at han ikke fikk en slikkepott, så etter et kvarter eller noe endte med at jeg også satt og hylgrein i sofaen. Tror nok mannen må ta jr 90% av tida i helga pluss nettene og morgenene, for jeg klarer ikke mer :(

Føler sånn med deg. I dag har lille oppført seg eksemplarisk, men så skulle mannen gå og jeg var allerede utslit. Etter mye kvalme fra familien hans, så sa han at han måtte være hjemme med meg. Det ble ikke godt mottatt for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Weebs skrev:

Det høres tungt ut! :( Er det vanskelig alder (har hørt uttrykket "the terrible twos") kombinert med ferie kombinert med graviditet, kanskje :troest:

Her må nok mannen steppe inn, ja! Håper han forstår det. 

 

22 minutter siden, Pentu skrev:

Føler sånn med deg. I dag har lille oppført seg eksemplarisk, men så skulle mannen gå og jeg var allerede utslit. Etter mye kvalme fra familien hans, så sa han at han måtte være hjemme med meg. Det ble ikke godt mottatt for å si det sånn. 

Er sånne dager jeg er glad for at jeg allerede er gravid ellers veit jeg ikke om det hadde blitt flere barn på oss med det første......

 

Har glemt å si at jeg har handlet litt til babyen da. Prøvde å spørre mannen om hva han syntes om litt forskjellig men siden det ikke er mulig å få et svar fra han ga jeg f og bare bestilte. Så har bestilt babynest https://www.epla.no/handlaget/produkter/804474/, babykort http://www.minikids.no/products/babykort-i-eske-milestone-cards, vognlenke http://www.minikids.no/collections/vognlenker/products/heklet-vognlenke-sebra-elefant-pastel-lilla og noen andre småting (orker ikke finne lenkene siden ipaden er så sykt treig). Koselig å kjøpe inn litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fine ting du har bestilt :) 

En ting jeg liker så godt med dagbøkene her på KG er at de ofte viser livet slik det faktisk er. Alt er ikke rosenrødt hele tiden, og det skal det heller ikke være. Du er flink til å dele både oppturer og nedturer, og jeg tenker jo at det gjør deg til en svært oppegående og reflektert person, og en super mamma (selv om det kanskje ikke føles sånn for deg hele tiden, er det absolutt det inntrykket jeg sitter igjen med hele tiden!). 

En :klem: til deg A4! Ta en liten eller lengre pause, akkurat så lang tid du trenger til å hente deg inn igjen. Det er lov :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, A4-livet skrev:

 

Er sånne dager jeg er glad for at jeg allerede er gravid ellers veit jeg ikke om det hadde blitt flere barn på oss med det første......

 

Har glemt å si at jeg har handlet litt til babyen da. Prøvde å spørre mannen om hva han syntes om litt forskjellig men siden det ikke er mulig å få et svar fra han ga jeg f og bare bestilte. Så har bestilt babynest https://www.epla.no/handlaget/produkter/804474/, babykort http://www.minikids.no/products/babykort-i-eske-milestone-cards, vognlenke http://www.minikids.no/collections/vognlenker/products/heklet-vognlenke-sebra-elefant-pastel-lilla og noen andre småting (orker ikke finne lenkene siden ipaden er så sykt treig). Koselig å kjøpe inn litt :)

Den vognlenken hadde lille :rodmer: Den ligger klar til lillesøster. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grastusta

Jeg kjenner meg sånn igjeeen... I dag har begge ungene føkka med dagsøvn, og jeg innrømmer at jeg lurte litt på hvorfor vi har laget to... :sjenert: 

Endret av Grastusta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kortene vil jeg også ha :jepp: Og den vognlenken er så fin! Vi har egentlig (nesten) alt vi trenger til baby nummer to, men jeg tror nok at det blir litt shopping etterhvert her også. Må blant annet ha et nytt nest vi også. Godt du minnet meg på epla, den siden hadde jeg nesten glemt! Forrige gang sydde jeg selv, men det tror jeg ikke at jeg orker denne gangen. Altfor tidkrevende og pirkete for utålmodige meg :ler: Men mannen har lagt ned babyshopping-forbud enn så lenge, til minst etter OUL, så jeg får vel vente litt.. :filer:

Håper mannen får tatt seg av jr litt ekstra i helgen, sånn at du får slappet av litt :klem: Begynner han i barnehagen neste uke eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Som psykologen min så fint sa det "De virkelig gale foreldrene er de som ikke på et eller annet tidspunkt har vurdert å dælje til den ene ungen med den andre" :fnise:

Stor klem til deg og all sympati herfra! :klemmer:  Håper du får hvilt deg litt ordentlig i helgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Verdande skrev:

Som psykologen min så fint sa det "De virkelig gale foreldrene er de som ikke på et eller annet tidspunkt har vurdert å dælje til den ene ungen med den andre" :fnise:

En psykolog etter min smak :jepp: 

17 timer siden, Grastusta skrev:

Jeg kjenner meg sånn igjeeen... I dag har begge ungene føkka med dagsøvn, og jeg innrømmer at jeg lurte litt på hvorfor vi har laget to... :sjenert: 

Ikke alltid så lett å trøste seg med at det bare er en fase heller......

20 timer siden, Weebs skrev:

Åå, jeg la de kortene og vognlenka i bokmerkene mine. Så fine! 

Litt syns jeg ikke hadde sånne kort da jr var baby egentlig. Føler det er litt dårlig gjort at lillesøster får..... :sjenert:

19 timer siden, Marimba skrev:

Så fine ting du har bestilt :) 

En ting jeg liker så godt med dagbøkene her på KG er at de ofte viser livet slik det faktisk er. Alt er ikke rosenrødt hele tiden, og det skal det heller ikke være. Du er flink til å dele både oppturer og nedturer, og jeg tenker jo at det gjør deg til en svært oppegående og reflektert person, og en super mamma (selv om det kanskje ikke føles sånn for deg hele tiden, er det absolutt det inntrykket jeg sitter igjen med hele tiden!). 

En :klem: til deg A4! Ta en liten eller lengre pause, akkurat så lang tid du trenger til å hente deg inn igjen. Det er lov :) 

 

Takk :klem: Ja, det er liksom her man tør å være helt ærlig med hvordan hverdagen egentlig er. Ellers klistrer man på seg et smil og sier at ting går sååååå fint og at alt bare er fint og flott. Og innimellom er det jo heldigvis det :Nikke:

18 timer siden, Pentu skrev:

Den vognlenken hadde lille :rodmer: Den ligger klar til lillesøster. 

Vi hadde en vognlenke i tre til jr men den drev og vrei seg hele tiden. Syns de som er heklet er så fine. Gleder meg til å henge den på vogna :rodmer:

17 timer siden, sitronkake skrev:

De kortene vil jeg også ha :jepp: Og den vognlenken er så fin! Vi har egentlig (nesten) alt vi trenger til baby nummer to, men jeg tror nok at det blir litt shopping etterhvert her også. Må blant annet ha et nytt nest vi også. Godt du minnet meg på epla, den siden hadde jeg nesten glemt! Forrige gang sydde jeg selv, men det tror jeg ikke at jeg orker denne gangen. Altfor tidkrevende og pirkete for utålmodige meg :ler: Men mannen har lagt ned babyshopping-forbud enn så lenge, til minst etter OUL, så jeg får vel vente litt.. :filer:

Håper mannen får tatt seg av jr litt ekstra i helgen, sånn at du får slappet av litt :klem: Begynner han i barnehagen neste uke eller?

Jeg kan unnskylde meg med at jeg ikke eier en symaskin, så jeg MÅ kjøpe. Hadde aldri i verden giddet å lage selv da.... Er litt koselig å kjøpe noen småting, har kjøpt en brio-rangle og noen store gulpekluter som bare var veldig fine. Om hun likner på broren sin kommer vi til å trenge ca hundre til :fnise:

Jepp, han begynner i barnehagen på mandag :danse: Jeg gleeeeeder meg :ler: tror han kommer til å storkose seg også. Er jo underernært på leking med andre unger stakkar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det 100 dager til termin :hakeslepp: Bare litt over tre mnd det jo. Shit ass.....

Har regna litt her i dag, så vi tok en tur på ikea og så dro vi til senteret og kjøpte gummistøvler til jr. Han fikk jo vondt av å ta på de forrige stakkars. Ellers har vi vært inne og testa ut den nye lesekrok en til jr. Jeg har nemlig lagd en kosekrok med masse puter, abc-vimpler (var plass til a til h :fnise:) og lyslenke under trappa. Har tilbragt et par timer der allerede. Tok bl.a en liten dupp der i stad (jeg altså, ikke jr :sjenert:). Er veldig godt fornøyd, og det er tydeligvis jr også. Han og mannen sitter der og leser nå mens jeg får drukket opp kaffen min før vi skal til svigerfar på bærplukking. Har slutta å regne nå da, så ikke noe stress å stå ute og plukke. Skal ta med til broren min i morgen så svigerinna mi kan lage saft. Blir rips og solbær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrepitter, vi er snart i tredje trimester! Angsten for at jeg har handlet inn for mye gikk plutselig over til panikk for at jeg ikke har handlet inn NOK! :bond:

Så koselig med lesekrok under trappa. Funker både til lesing og soving for hele familien :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 7.8.2016 at 7.57, Weebs skrev:

Herrepitter, vi er snart i tredje trimester! Angsten for at jeg har handlet inn for mye gikk plutselig over til panikk for at jeg ikke har handlet inn NOK! :bond:

Så koselig med lesekrok under trappa. Funker både til lesing og soving for hele familien :biggrin:

Mens jeg nå får nye hentemeldinger hver dag og tenker at jeg shopper aaaalt for mye :fnise: Men har fortsatt ikke kjøpt et eneste klesplagg da, må se hva vi har først.

Den lesekroken er nesten for bra, da vi skulle til barnehagen i dag insisterte han på å lese litt først. Sa at én bok var greit og så tok jeg en av de korte. Hadde ikke sååååå god tid liksom.

 

Ah, da er jr levert i barnehagen og jeg er på vei til jobb. Blir deilig med normal rutine igjen :Nikke: Jr gledet seg nok også, påstod at de skulle grille pølser og spise kaker. Hun som var på jobb var ikke heeeelt enig i det :ler: De har fornyet litt på uteområdet så blir nok ekstra spennende å være der i dag. Synd det regner, men er heldigvis ikke så mye. Og disse ungene syns jo det er bedre å være ute i regn enn vi voksne gjør. Sjeldent jr vil inn liksom....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lesekroken høres kjempekoselig ut! Skulle ønske vi hadde en trapp nå:fnise: 

Deilig med rutine igjen, har skjønt at det ikke akkurat har vært enkelt med ferie i år ;) selv teller jeg dager til L begynner på skolen igjen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten nedtelling jeg også. Det skal bli deilig med normale leggetider og rutiner igjen. Nå er de jo like lenge oppe om kvelden som meg. Tror mammaen har begynt å snu litt på det allerede, så forhåpentligvis får vi litt voksentid på kveldene.

Grilling og kaker hørtes jo bra ut, synd de ikke var enige i barnehagen også :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ojsann, bekkenet likte ikke å komme tilbake på jobb. Tror det er den ene stolen som er problemet, så får bruke sadelstolen og stå på balansebrett fremover. Håper det hjelper :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...