Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

4 minutter siden, Pentu skrev:

Hun skal jo ikke ta over for deg før du faktisk skal i permisjon. Syns det er litt frekt jeg 😕  Har du bedre kontor enn henne?

Hvordan er formen din for tiden? 

Bra det ikke bare er jeg som syns det er frekt. Hun har også sagt at det er jo ikke sikkert jeg er her frem til neste mnd for jeg kan jo bli sykemeldt eller føde for tidlig. Jeg ble litt :hakeslepp: Syns det var en ufin ting å si

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Glemte å si at formen er bra. Bekkenet har ikke blitt noe verre og alt annet er tipp topp :) Veldig deilig at det ble sånn denne gangen også, jeg er ekstremt heldig som har så enkle svangerskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, nå kjenner jeg at jeg ble irritert på dine vegne :ohmy: Ditt kontor når du også skal på jobb? Av og til blir jeg sånn som ungene og tenker "min leke!" Det tenkte jeg akkurat nå, bare at det er "ditt kontor!" :fnise: Oppdater oss på hvordan dette går fremover! 

Kjekt å høre at formen er bra! Jeg føler meg også skikkelig heldig med hvordan dette svangerskapet er. Går hele tiden å venter på at ting skal crash and burn, men alt er jo fint! Litt vondt her og der selvsagt, men ikke nok til at jeg blir lei og oppgitt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på de andre her og sier bare: WHAT?? NÅr hun har sitt eget kontor og telefonen er trådløs burde det ikke være noe som helst problem å ikke gå glipp av telefonen om den skulle ringe.. Jeg hadde begynt å låse døra tvert om det var meg! Makan! Og å si at det ikke er sikkert at du er der helt frem til permisjon - det skal nå hun ikke bry seg med! Hun får fint holde seg inne på sitt kontor.

Kjenner jeg blir godt opptrekt på dine vegne :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Småkjekset oppsummerte greit akkurat det jeg hadde tenkt å si :5: 

Hadde blitt bra irritert om jeg måtte starte dagen med å måke vekk vikaren fra MITT kontor, når hun faktisk har sitt eget!  Høres ut som hun vikaren din har tatt seg litt vel til rette i din stilling, og ikke helt skjønner at det ikke er meningen å ta over før du faktisk har gått ut i permisjon? Får satse på at hun aksepterer at vikariatet er over når den tid kommer da :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Weebs skrev:

Oi, nå kjenner jeg at jeg ble irritert på dine vegne :ohmy: Ditt kontor når du også skal på jobb? Av og til blir jeg sånn som ungene og tenker "min leke!" Det tenkte jeg akkurat nå, bare at det er "ditt kontor!" :fnise: Oppdater oss på hvordan dette går fremover! 

Kjekt å høre at formen er bra! Jeg føler meg også skikkelig heldig med hvordan dette svangerskapet er. Går hele tiden å venter på at ting skal crash and burn, men alt er jo fint! Litt vondt her og der selvsagt, men ikke nok til at jeg blir lei og oppgitt :) 

 

6 timer siden, Småkjekset skrev:

Jeg henger meg på de andre her og sier bare: WHAT?? NÅr hun har sitt eget kontor og telefonen er trådløs burde det ikke være noe som helst problem å ikke gå glipp av telefonen om den skulle ringe.. Jeg hadde begynt å låse døra tvert om det var meg! Makan! Og å si at det ikke er sikkert at du er der helt frem til permisjon - det skal nå hun ikke bry seg med! Hun får fint holde seg inne på sitt kontor.

Kjenner jeg blir godt opptrekt på dine vegne :kjefte:

 

5 timer siden, sitronkake skrev:

@Småkjekset oppsummerte greit akkurat det jeg hadde tenkt å si :5: 

Hadde blitt bra irritert om jeg måtte starte dagen med å måke vekk vikaren fra MITT kontor, når hun faktisk har sitt eget!  Høres ut som hun vikaren din har tatt seg litt vel til rette i din stilling, og ikke helt skjønner at det ikke er meningen å ta over før du faktisk har gått ut i permisjon? Får satse på at hun aksepterer at vikariatet er over når den tid kommer da :fnise: 

Godt dere er enige med meg :Nikke: Syns liksom det er å tråkke over en grense å sette seg på plassen til en annen og bruke PCen og sånn. Da jeg var syk hadde hun jo bl.a hengt opp noen papirer på korktavla, mens jeg jo har de mellom tastaturet og skjermen fordi jeg bruker de hele tiden og skal ha de lett tilgjengelig. Blir som om noen seg ikke kjenner skulle begynt å rydde i huset mitt første gang de er på besøk. Ikke lov :fy_fy: Og når jeg kommer tilbake må vi vel dele kontor, for hos oss er det helt fullt. Bah, det har jeg begynt å gruer meg til allerede :fnise: Men da skal vi vel bare ha én uke overlapp så det overlever jeg sikkert. 

I dag lukke jeg kontordøra da jeg gikk, blir spennende å se i morgen om hun har tatt hintet. For hvordan sier man egentlig "se til helvete å hold deg ute av kontoret mitt" på en fin måte? :vetikke:l :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spent på morgendagen jeg og :ler: Skikkelig sær oppførsel altså, tenk å slå seg ned på din plass og skru på pcen og bare ta seg til rette? Du får bytte passord på pcen :fnise: Tror jeg hadde dratt en sånn "leter du etter noe? Er det noe du trenger? Siden du sitter på mitt kontor for tredje dag på rad?". For hva er det hun egentlig driver med der som hun ikke kan gjøre på sitt eget? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal hente i barnehagen i dag så kom før vikaren på jobb, da blir det spennende på mandag i stedet :fnise:

 

@sitronkake

Hun logger inn med egen bruker på PCen, mitt passord får hun ikke. Men jeg har også lurt på hvorfor hun må sitte på mitt kontor, det er jo ikke magisk eller noe... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, jeg tror hun kanskje mangler litt de ekstra antennene.....jeg synes det er innafor å si ifra at du ikke ønsker noen skal være på kontoret ditt når det ikke er noen grunn for det. 

Ikke at jeg hadde gjort annet enn å hinte surt, men :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ludodama skrev:

Oj, jeg tror hun kanskje mangler litt de ekstra antennene.....jeg synes det er innafor å si ifra at du ikke ønsker noen skal være på kontoret ditt når det ikke er noen grunn for det. 

Ikke at jeg hadde gjort annet enn å hinte surt, men :P

Mannen skjønner ikke hvorfor jeg ikke bare sier fra, men jeg synes taktikken sur hinting er mye bedre. Liker ikke konfrontasjoner :fnise:

 

I dag er jeg 33+0 (kom jeg plutselig på da jeg leste dagboken til Strikkesokken), og frøkna er like stor som en ilder eller et blomkålhode  (som jo varierer såpass i størrelse at jeg er usikker på hvor god målestokk det er). Stadig masse liv og røre inni der, og jeg kjenner bein eller føtter noen ganger når jeg tar på magen. Men akkurat hva det er klarer jeg ikke gjette meg til, kjenner bare at det er noe annet enn en rygg liksom. Begynner å lure på om det snart er på tide å forberede seg litt på at det kommer en baby. Greit å ha litt å finne på i permisjonstiden, men å finne ut om det er noe vi trenger av klær f.eks kan kanskje være lurt. Aner jo ikke hva vi har, spesielt av luer og sånne ting som vi ikke trengte så mye av forrige gang. #andregangsfødende :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skitt. Fire uker igjen til du skal ut i permisjon og kan føde når-som-helst. I teorien i hvert fall. :sjokk:

Jeg fikk sånn plutselig ild under føttene i uke 36. Før det bare sullet jeg rundt og kjøpte litt her og der av større ting, men plutselig innså at jeg storebroren var jo 55 cm når han ble født så hadde jo knapt noen små størrelser i klær (hun her var estimert til å bli kort og ganske riktig, 47 små cm var hun). Og da var ikke veien kort til å få litt hormonell panikk :hoho:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker sammenlikningen med en ilder :hoho:Blomkål var og festlig, men det er noe med at man etterhvert føler man jo har en liten alien inni der. Eller: menneske da, men det virker nesten mer snålt å innse enn å bare tenke på blomkål og ildre. "Nei, nå gror jeg menneske, gitt" :haar: 

Jeg har fortsatt ikke kommet over at man kan gro mennesker og at de er inne der rett under huden og litt spekk. Den babyen som kommer ut er ORDENTLIG BABY :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver også å tester ut alle de ulike kategoriene i Ovia hver uke (for jeg regner med at det er der du har ilder og blomkål fra :P)  jeg er på kumquat-, petit four-, legomann-, eller en eller annen liten fisk-stadiet nå :ler: 

Skjønner meg heller ikke på den vikaren :klo: Åssen i alle dager klarer noen å ta seg så til rette? Blir helt ukomfortabel av tanken jeg. Men jeg er mer sånn at jeg såvidt tør å låne hullmaskinen på nabopulten om vedkommende ikke er der for øyeblikket... tanken på å skulle invadere et kontor som noen faktisk bruker.... nei veit du hva! 

Endret av Marimba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har verdens rareste vikar. Faktisk hakket rarere enn min. (Som slutter om en uke, hurra hurra hurra!) Hva i alle dager skal hun på ditt kontor å gjøre? Hun må vel uansett flytte seg når du kommer? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 23.9.2016 at 10.29, Pyntestøv skrev:

Skitt. Fire uker igjen til du skal ut i permisjon og kan føde når-som-helst. I teorien i hvert fall. :sjokk:

Jeg fikk sånn plutselig ild under føttene i uke 36. Før det bare sullet jeg rundt og kjøpte litt her og der av større ting, men plutselig innså at jeg storebroren var jo 55 cm når han ble født så hadde jo knapt noen små størrelser i klær (hun her var estimert til å bli kort og ganske riktig, 47 små cm var hun). Og da var ikke veien kort til å få litt hormonell panikk :hoho:

 

Om jeg kjenner noe som helst antydning til rier før termin blir det sikkert hormonell panikk her også :fnise: Må kanskje få noen til å hjelpe mannen å få ned vogna fra loftet når det nærmer seg termin også når jeg tenker meg om. Og finne frem bilstol. Og en haug med ande greier som må ordnes og som jeg har glemt at må gjøres før hun kommer. Som å skru sammen stellebord og kjøpe inn bleier. Hadde jeg ikke vært drit sliten akkurat nå kunne jeg lett blitt litt stressa kjenner jeg :ler:

Den 23.9.2016 at 12.08, Ludodama skrev:

Liker sammenlikningen med en ilder :hoho:Blomkål var og festlig, men det er noe med at man etterhvert føler man jo har en liten alien inni der. Eller: menneske da, men det virker nesten mer snålt å innse enn å bare tenke på blomkål og ildre. "Nei, nå gror jeg menneske, gitt" :haar: 

Jeg har fortsatt ikke kommet over at man kan gro mennesker og at de er inne der rett under huden og litt spekk. Den babyen som kommer ut er ORDENTLIG BABY :blink:

Uvææ, ikke si sånn da. Jeg er absolutt ikke forberedt på at det kommer en ordentlig baby :ler: Skulle tro det var lettere å forholde seg til det andre gangen, men nei. Får litt angst hver gang jeg innser at det kommer en unge. Akkurat nå gleder jeg mer mer til søstra mi får en valp enn at jeg skal få baby.... :P

Den 23.9.2016 at 14.14, Marimba skrev:

Jeg driver også å tester ut alle de ulike kategoriene i Ovia hver uke (for jeg regner med at det er der du har ilder og blomkål fra :P)  jeg er på kumquat-, petit four-, legomann-, eller en eller annen liten fisk-stadiet nå :ler: 

Skjønner meg heller ikke på den vikaren :klo: Åssen i alle dager klarer noen å ta seg så til rette? Blir helt ukomfortabel av tanken jeg. Men jeg er mer sånn at jeg såvidt tør å låne hullmaskinen på nabopulten om vedkommende ikke er der for øyeblikket... tanken på å skulle invadere et kontor som noen faktisk bruker.... nei veit du hva! 

Verste er jo at hun er så usikker på alt, så skjønner ikke at hun føler at å låne kontoret mitt er greit. Jeg er på alder med eldste ungen hennes da, kanskje hun ikke tar meg helt seriøst pga det :vetikke:

Den 23.9.2016 at 14.27, juliane skrev:

Du har verdens rareste vikar. Faktisk hakket rarere enn min. (Som slutter om en uke, hurra hurra hurra!) Hva i alle dager skal hun på ditt kontor å gjøre? Hun må vel uansett flytte seg når du kommer? :klo: 

Ja, hva er vitsen med å sitte der en halvtime - time, spesielt når hun bare f.eks leser et dokument på PCen? Kanskje det er stas å teste ut kontoret før jeg blir borte? :fnise:

 

Åh, nå er jeg skikkelig sliten. Mannen var på guttekveld hos mannen til søstra mi i går, så vært alene med jr fram til litt over to i dag. I går kom søstra mi en tur da, jr syntes det var veldig stas. Faktisk så stas at jeg brukte en time på å få han til å sove, bare dreiv og tulla. Stod opp ti på sju i dag (helt innafor egentlig), og fikk se en halvtime på Store maskiner mens jeg slumra før vi brukte nesten en time på badet. Tok en tur på åpen dag på brannstasjonen, der møtte vi to stk fra barnehagen  (bl.a bestevenninna til jr) pluss ei gammel bekjent av meg. Plutselig følte man seg skikkelig voksen liksom. Jr fikk sitte i brannbil, så på at de demonstrerte hvordan man klipper opp en bil etter en ulykke, holdt brannslange og fikk bolle og saft. Tror vi var omtrent like slitne etter 1,5 time begge to :fnise: Tok en tur til sentrum i ettermiddag (etter at mannen hadde kommet hjem) og da møtte vi igjen bestevenninna til jr pluss en annen fra barnehagen. Så da fikk jr løpt rundt med de helt til vi bare måtte dra fordi han var så sliten og hylte for alt. Fikk kjøpt høstsko og vintersko til jr og et par sko til meg. Kan jo ikke gå med joggesko hele høsten og vinteren heller og så var det 3 for 2 så sparte 500 kr :) Skikkelige sko er dyrt... Resten av dagen har jeg tenkt å gjøre ingenting, bare stappe i meg eplemuffins (nybakte) og sjokolade :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen sko endte du med? Jeg har vært i såogsi alle kjedene i hele Oslo(kødder ikke) og finner ingen som oppnår alle kravene mine :glare:

Var åpen brannbildag her idag og, men vi rakk ikke ned fordi det typisk er midt i beste sovetid. Men visstnok er det så stappa av folk at man omtrent ikke ser en brannbil uansett :ler: En trilliard folk på RÅdhusplassen, liksom. 

 

Endret av Ludodama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Ludodama skrev:

Åssen sko endte du med? Jeg har vært i såogsi alle kjedene i hele Oslo(kødder ikke) og finner ingen som oppnår alle kravene mine :glare:

Var åpen brannbildag her idag og, men vi rakk ikke ned fordi det typisk er midt i beste sovetid. Men visstnok er det så stappa av folk at man omtrent ikke ser en brannbil uansett :ler: En trilliard folk på RÅdhusplassen, liksom. 

 

denne i svart: https://mobilsite.skoringen.no/rieker-damestoevlett-brun-79604-24.aspx Så jo nå at de var mye finere i brun, men i svart passer de kanskje bedre til skjørt og kjoler også.

Herregud, jeg hadde aldri orka å dra til Rådhusplassen på noe sånt. Holdt at vi måtte stå ti minutter i kø for å sitte i brannbilen liksom.... Følte meg særlig elegant når jeg klatra inn i den :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, A4-livet skrev:

denne i svart: https://mobilsite.skoringen.no/rieker-damestoevlett-brun-79604-24.aspx Så jo nå at de var mye finere i brun, men i svart passer de kanskje bedre til skjørt og kjoler også.

Herregud, jeg hadde aldri orka å dra til Rådhusplassen på noe sånt. Holdt at vi måtte stå ti minutter i kø for å sitte i brannbilen liksom.... Følte meg særlig elegant når jeg klatra inn i den :ler:

JEg har hatt Rieker en gang, og var fornøyd da i alt vær bortsett fra minus 20 - hvilket ingen sko funker i liksom. Og det er jo sjeldent det er så ille vintre.....

De du kjøpte var jo fine, tar de til vurdering :nigo: 

Men jeg har egentlig mest lyst på disse: https://www.eurosko.no/dame/boots/54166047065/Boots

Eneste minus er at de er hakket for ordentlige til type søndagstur i slapse og jeg tror de blir for glatte......Men på megaglatte må en jo gjerne ha brodder uansett på de fleste sko, dog er jo enkelte sko verre enn andre. 

Har noen høye støvletter fra Timberland i brun som jeg får komplimenter fra andre for - uten å fatte det da jeg synes de er så stygge sjøl :P De er tilnærmet vanntette og, holder faktisk bedre enn støvlene mine som var dritdyre :roll: Gav sånn 1600 for noen gummistøvler(husker ikke merket, det der alle bloggere sverger til - bare en smalere modell fordi jeg har pinnetynne legger helt inntil jeg blir småtjukk) - og den ene støvlen tar faen meg inn vann - og de er for gamle til at bytte funker. SKO ASSÅ!!

Endret av Ludodama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...