Gå til innhold

A4-livet er komplett; to barn og stasjonsvogn


A4-livet

Anbefalte innlegg

Jeg er ferdig med hele førstetrøket på soverommet :hoppendeglad: Blir fint tror jeg, akkurat nå er det veldig mørkt siden vi ikke har det store bildet hengende på den største veggen (da blir den veldig massiv). Gleder meg til sistestrøket i morgen, lørdag kveld skal jeg ligge på sofaen og spise sjokolade hele kvelden :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

36+0 i dag og bare én måned til termin. Det betyr også bare én uke igjen på jobb før permisjon. Neste helg har vi barnefri, så da skal vi ta ned resten av babytingene ned fra loftet, sette opp stellebord osv. Litt lettere å gjøre det når man ikke har en toåring hjemme som absolutt skal klatre opp loftstrappa :fnise: I dag skal jeg på jordmortime, veide meg på morran og har bare gått opp 1,5 kg på fire uker. Var ærlig talt litt nervøs da jeg skulle gå på vekta i dag. Kanskje det faktisk hjelper å male på kveldene i stedet for å sitte og trykke i seg sjokolade :klo::vetikke:

Nei, får vel jobbe litt. Kommer sikkert med en oppdatering etter jordmortime i dag. Og så tenkte jeg å legge ut et magebilde, men glemte å ta det på morran så det må bli i kveld en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er alltid like spent før jeg går på vekten. Har ikke gått opp mye, men syns det er så skummelt. Vet jo ikke hvorfor. Jordmor har jo aldri sagt noe, hun bare skriver ned vekten. 

Er det ikke litt deilig å bruke kveldene til å ligge på sofaen mens man spiser sjokolade da? Selv om det er kjekt å ha gjort noe. Soverommet deres ser kjempebra ut! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også alltid nervøs før jeg skulle på vekta. Foretrekker å veie meg hjemme, fremfor å få dommen hos jordmor eller lege. Særlig fordi de da vil jeg skal veie meg med både sko og klær. Hjemme veier jeg meg maksimalt iført undertøy! Klær veier jo noe det også! Men har ikke strippet ned til nettoen hos jordmor altså :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Carouselle skrev:

Jeg var også alltid nervøs før jeg skulle på vekta. Foretrekker å veie meg hjemme, fremfor å få dommen hos jordmor eller lege. Særlig fordi de da vil jeg skal veie meg med både sko og klær. Hjemme veier jeg meg maksimalt iført undertøy! Klær veier jo noe det også! Men har ikke strippet ned til nettoen hos jordmor altså :fnise:

Nettopp, det blir litt forskjell. Så jeg veier meg på morran etter å ha tissa men før jeg kler på meg. Hos jordmor er det ikke sikkert man går på samme vekta hver gang heller, og hjemme har jeg digital vekt så den stoler jeg mer på :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da var jordmortimen overstått. Alt var som vanlig fint og flott, og sf-mål et er midt på den røde streken. Hodet er ikke festet, men ligger nedi bekkenet så null problem om vannet går. Hun ble litt overrasket over at jeg nå har malt soverom i tre dager og fortsatt jobber 100% :fnise:  Mente at de tre ukene med perm før fødsel kanskje burde brukes til å slappe av og ikke til å pusse opp. Forsåvidt enig i det, jeg skal bruke de ukene på å bl.a lære meg å lage vannbakkels :nigo: Og bake skolebrød med hjemmelaget vaniljekrem. Og knekkebrød. Og alt annet jeg kan få plass til i fryseren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du får tre fantastiske uker npr permisjonen startet hvor du får fylt opp fryseren det du er god til. Og det du ikke får plass til kan du sende til meg :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Carouselle skrev:

Kan jeg komme på besøk i de permisjonsukene hvor du kjører "Hele A4-livet baker" eller? :kokk:

Jeg blir med! :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Verdande skrev:

Ååh, nam! :sikle:

Så heldig du er som er i så god form! :jepp:

Ja, skjønner jo mer og mer hvor heldig jeg egentlig er. Når til og med jordmor sier at man kanskje snart burde roe ned liksom.... :fnise:

2 timer siden, Småkjekset skrev:

Håper du får tre fantastiske uker npr permisjonen startet hvor du får fylt opp fryseren det du er god til. Og det du ikke får plass til kan du sende til meg :nigo:

Plutselig får du en pakke med 5 kg skolebrød liksom :ler:

2 timer siden, Carouselle skrev:

Kan jeg komme på besøk i de permisjonsukene hvor du kjører "Hele A4-livet baker" eller? :kokk:

 

2 timer siden, sitronkake skrev:

Jeg blir med! :ler: 

Ja, skal vi si hver tirsdag og fredag i 13-tiden? Sitronkake vet jo omtrent hvor jeg bor og så får dere snuse dere fram den siste biten :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, A4-livet skrev:

Ja, skal vi si hver tirsdag og fredag i 13-tiden? Sitronkake vet jo omtrent hvor jeg bor og så får dere snuse dere fram den siste biten :nigo:

@Carouselle: Vi har en plan! :5: Når du ser ei med barnevogn og ei med kul som lusker rundt i nabolaget ditt med nesa i været, A4, så vet du hvem det er :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 15.10.2016 den 20.34, juliane skrev:

:goodbye: 

Jeg har nyinnkjøpt fryseskap som er ganske så tomt! :jepp: 

Så bra, for vårt er ganske fullt :(

 

Uvæææ, jeg har bare fire dager igjen på jobb! Fire uker til termin i dag. Helga fløy av gårde. På lørdag var vi hos mamma og stefaren min nesten hele dagen, og i går var jeg på Oslo Horse Show med ei venninne. Veldig koselig å tilbringe en hel dag med ei venninne og ikke være mamma, og mannen og jr hadde besøk av en kamerat av mannen nesten hele dagen så de hadde jo også storkost seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor går ditt svangerskap så utrolig mye fortere enn mitt? :fnise: tenk at hun snart er her. Hvordan går det med vikaren din nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise: Jeg skulle også til å spørre om vikaren kom til å klare seg fint når du forsvinner til helgen. ;) Og på en skala fra en til ti; hvor godt blir det å slippe å forholde seg til henne hver dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Pentu skrev:

Hvorfor går ditt svangerskap så utrolig mye fortere enn mitt? :fnise: tenk at hun snart er her. Hvordan går det med vikaren din nå? 

 

2 timer siden, juliane skrev:

:fnise: Jeg skulle også til å spørre om vikaren kom til å klare seg fint når du forsvinner til helgen. ;) Og på en skala fra en til ti; hvor godt blir det å slippe å forholde seg til henne hver dag?

Nå går det veldig bra altså, så henne tenker jeg ikke så mye på. Nå gleder jeg meg mest til å kunne pusle litt rundt i huset alene og faktisk begynne forberedelsene for fullt. Eller i det hele tatt :fnise:

I kveld prøvde jeg meg på å lage sveler, det er skummelt godt! Spiste selvfølgelig for mange så nå er jeg skikkelig mett. Har masse røre igjen da, så skal nok klare å forspise meg på de i morgen igjen. Var fryktelig enkelt forresten så nå har vafler fått en real konkurrent :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Verdande

Åååh, sveler, det er godt, det! :sikle: Hvilken oppskrift brukte du?

...jeg skulle kommentere på noe annet også, men sporet av på svelene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, snart permisjon jo! Tiden flyr! Og sveler..det er godt det! Her har L vært hos min mor og lagd det 2 kvelder på rad, så har fått i meg en god del jeg og:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, siste uka på jobb og sveler! Snart fødsel! Shit Brad Pitt.

Sveler fikk meg til å tenke på nordlandslefser. Det må jeg søren meg prøve meg på en gang veldig snart. Men det inneholder bare masse greier som jeg aldri har i hus :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...