Gå til innhold

LilleMy med bebis <3

LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Bekkenet har blitt mye bedre etter jeg ble sykemeldt 80% så tror man kan holde det ved like hvertfall :)

Legen min gjør det til noe stressende med måten han er på. Nav er så forferdelig osv.... Ikke akkurat så avslappet type. Heldigvis 4 uker til neste gang ;)

Har lagt våken store deler av natten fordi jeg ikke får puste/hoster/klør i halsen/snørrer.  Heldigvis blir natten veldig koselig med sparkefest i magen :hjerte: Virker som han bruker å være våken når jeg sover. Veldig, veldig koselig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, kaffemor skrev:

Jeg troor at det påvirker retten for sykepenger uansett om det står bekkenløsning eller noe annet på sykemeldingen dessverre. Er om man får godkjent svangerskapspenger det ikke påvirker.. Men de andre tingene er jo virkelig et poeng. Hvorfor endret han det? Ga han noen grunn? :klo: 

Krysser fingrene for at forskjølelsen går fort over. Spis masse appelsiner og kos deg med varm te :hjerte: God bedring! 

Og du.. Det er fullt lov å klage og syte synes jeg :hug: Er godt å få det ut iblant! 

Glemte å svare deg :fnise: Takk :klem:Jeg har faktisk hverken te eller appelsiner i hus... Te har en tendens til å rekke å bli utgått i vårt skap :P Men det høres veldig godt ut akkurat nå :hjerte:

Nei han ga ingen grunn... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig vanlig at babyer våkner i magen når mamma sovner ja :) Er så koselig med spark :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontroll hos jordmor i dag :) Symfysemålet er allerede godt over navlen (synes det går så fort!) og ca der jeg trodde. Jeg kjenner nemlig at magen går utover akkurat der selv om jeg har ekstra :fnise: Det er liksom akkurat der hvor det skal gå innover, rett under ribbeina. Hvordan blir det når man er ganske kort?? Er ca 157 cm og da blir vel magen ganske stor?? Uansett så er det rett over min kurve :)

Jeg fikk også høre hjertelyden som lå på normale 140 slag :hjerte: Han begynte å sparke når hun holdt på å måle og når doppleren var på så tok han likegodt å plasserte ett rett på! Det hørte vi også. Da steg pulsen hans og jordmor sa at det var normalt etter aktivitet på lik linje med når vi er er i aktivitet .

Vi snakket litt om bekken og trening osv. Og avsluttet med å glede oss over våren  Jeg synes jo at denne graviditeten har vært litt mer ubehagelig enn jeg hadde forestilt meg, men ikke nok til å holde meg fra å foreslå for mannen å bare fortsette produksjonen når ungen er ute  Han var utrolig ikke helt fjern for ideen, men jeg ønsker selv å evnt være i litt bedre form før jeg blir gravid neste gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 163 og er kort i overkroppen. Dette har resultert i at jeg bærer ungen høyt og utover. Jeg får med andre ord en rimelig svær mage (så stor at jordmoren min viste meg rundt til de andre jordmødrende på fødeavdelingen :hoho:), men utrolig nok så trakk den seg fort sammen igjen etter fødsel :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 160 og har også kort overkropp. Stor mage :nigo: Bærer mer utover siden det er mindre plass i høyden :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pyntestøv skrev:

Jeg er 163 og er kort i overkroppen. Dette har resultert i at jeg bærer ungen høyt og utover. Jeg får med andre ord en rimelig svær mage (så stor at jordmoren min viste meg rundt til de andre jordmødrende på fødeavdelingen :hoho:), men utrolig nok så trakk den seg fort sammen igjen etter fødsel :Nikke: 

Jeg synes det er veldig fint med store mager :hjerte: Kjekt å bli kjendis på føden :P Jeg håper at magen trekker seg fort sammen og at kiloene renner av ved amming! :danser:

1 time siden, kaffemor skrev:

Jeg er 160 og har også kort overkropp. Stor mage :nigo: Bærer mer utover siden det er mindre plass i høyden :) 

Er det jeg tror jeg også kommer til å gjøre :P

Liker at vi er flere korte kvinner her inne :P Irriterende å ikke nå opp til ting :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 162, så er heller ikke spesielt høy. Overkroppen min er vel sånn midt på treet lang,hehe. Jeg bærte innover og fikk ikke så stor mage. Jeg bærte ganske likt som mammaen min sa hun. Men mamma var enda mindre enn meg igjen, men så er hun i tillegg høy da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er forskjellig da? :vetikke: 

Jeg tenkte litt på det i dag fordi at nå er livmoren nesten opp til ribbeina selv om den er akkurat der den skal være ;) Og da tenkte jeg selvfølgelig at de som er lengre ikke har livmoren så høyt opp enda :ph34r: Jeg begynner å synes det er trangt om plassen med mat og slikt i tillegg til en følelse av "sprengthet" ( :fnise: ) de siste dagene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det første gang du ble målt nå på kontroll? Det er ingen som har målt magen min enda, så jeg må nesten bare spørre :fnise: Jeg er for øvrig 168 høy, har lang overkropp og korte bein. Magen synes, men vet ikke om den er større/mindre enn andre førstegangs sine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei :) Har blitt målt på hver kontroll ;) Uke 12, 16 og nå 21. Synes godt de kunne målt deg og :P

Statistikken sier vel at de fleste som er lange ikke bærer like langt ut som de korte. Ikke så rart, magen har jo ingen plass å gå! :P Jeg ser og kjenner forøvrig hvor livmor toppen er selv om jeg vat mange kilo overvektig før graviditet... Ganske kult ;):danse:

I dag trosser jeg forkjølelse og alt annet og tar helgavasken (lite vask, mye rydd og støv) og håper jeg rekker å sy nye sofaputer før kvelden :hjerte: Tenkte å bruke en av de mange dynene vi har som fyll ved å rett og slett sy en pute av den ;) Gøy med gjenbruk og så er det så dyrt for stooooore, gode fyllputer. Jeg er rett og slett avhengig av store puter i sofaen og er så heldig jeg kan lage de selv :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sjela skrev:

Er det første gang du ble målt nå på kontroll? Det er ingen som har målt magen min enda, så jeg må nesten bare spørre :fnise: Jeg er for øvrig 168 høy, har lang overkropp og korte bein. Magen synes, men vet ikke om den er større/mindre enn andre førstegangs sine. 

38 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Nei :) Har blitt målt på hver kontroll ;) Uke 12, 16 og nå 21. Synes godt de kunne målt deg og :P

Statistikken sier vel at de fleste som er lange ikke bærer like langt ut som de korte. Ikke så rart, magen har jo ingen plass å gå! :P Jeg ser og kjenner forøvrig hvor livmor toppen er selv om jeg vat mange kilo overvektig før graviditet... Ganske kult ;):danse:

I dag trosser jeg forkjølelse og alt annet og tar helgavasken (lite vask, mye rydd og støv) og håper jeg rekker å sy nye sofaputer før kvelden :hjerte: Tenkte å bruke en av de mange dynene vi har som fyll ved å rett og slett sy en pute av den ;) Gøy med gjenbruk og så er det så dyrt for stooooore, gode fyllputer. Jeg er rett og slett avhengig av store puter i sofaen og er så heldig jeg kan lage de selv :strix:

Jeg har heller ikke blitt målt enda, så er veldig spent på hvordan jeg ligger på kurven når jeg skal til jordmor på mandag. I forrige svangerskap lå jeg på den øverste kurven, og jeg innbiller meg at jeg er større denne gangen ;)

Jeg har forøvrig ikke så lang overkropp, men heller ikke så lange ben. Så da må jeg vel ha lang rumpe? :hoho:

Så gøy å sy sofaputer My! Har planer om å sy nytt trekk til ryggputene i sofaen selv, men har litt problemer med å få ut den berømte fingeren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

49 minutter siden, Frøken Vims skrev:

Jeg har heller ikke blitt målt enda, så er veldig spent på hvordan jeg ligger på kurven når jeg skal til jordmor på mandag. I forrige svangerskap lå jeg på den øverste kurven, og jeg innbiller meg at jeg er større denne gangen ;)

Jeg har forøvrig ikke så lang overkropp, men heller ikke så lange ben. Så da må jeg vel ha lang rumpe? :hoho:

Så gøy å sy sofaputer My! Har planer om å sy nytt trekk til ryggputene i sofaen selv, men har litt problemer med å få ut den berømte fingeren ;)

:hoho: Lang rumpe!!! Helt garantert :nigo:

Ja Føler behov for noe nytt ;) Så har jeg ett bomullscrepestoff liggende som jeg kjøpte på salg for 20 kr per meter. Med gamle dyner så blir det billige puter ;)

..........

Gøy med mye bevegelse :strix: Blitt mer på dagen de siste to dagene. Hver gang jeg legger meg ned spesielt så kjenner jeg han :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig forskjellig hvordan vi kvinner bærer barn ja :)Men er nok vanligst for de som er korte å bære utover, men ikke alltid ;)Finnes ingen fasit.

Masse bevegelser er gøy :) Blir morsomt etterhvert når du merker at han snur på seg der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, imponert over syferdighetene! Og det var jo en veldig god idé å bruke en gammel dyne som fyll :) Jeg er så heldig å få sydd babynest for meg av en venninne. Veldig snilt :)

Så rart at jeg ikke har blitt målt! Er det ulik praksis rundt omkring eller :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ble veldig fornøyd med nye puter ;) Slapp å sy om dyne da ene puta måtte ha hele dyna (70x70) og den andre sydde jeg i vanlig pute str (50x70) og brukte derfor bare en hodeputen i den. De er hvite så de lyser opp sofaen :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et mareritt jeg hadde inatt! Drømte at jeg begynte å blø men mannen nektet å dra til sykehuset!!!! Jeg husker jeg tenkte at "jeg kan jo ikke føde en så liten baby!!" *grøss* 

Vet nok hvorfor jeg har drømt slik... Både i går og i dag har jeg kjent lite bevegelse, noe som selvfølgelig fører til bekymring :( Har bare kjent litt innimellom og etter sengetid. I løpet av den siste uka så har jeg kjent mer og mer, faktisk så mye at jeg har begynt å lure på om DET er normalt. Jiiiises. Så da ble det for stor kontrast synes jeg. 

I tillegg så bestod gårdagen av mange timer på shopping, noe som i seg selv er nok. Det ble en kjempefin og helt fantastisk deilig dress i bambus til lillemann http://www.barnashus.no/bambus-sparkedrakt-7071854295533.html + en gul body http://www.kappahl.com/nn-NO/kappahl/kids/alla-barnplagg/334516/. Kappahl hadde forresten kjempemye fint nå!! Og spesielt hvis man leter etter nøytralt @Sjela ;) Eller man er litt som meg og helst vil ha noe som går til begge og ikke nødvendigvis er "guttete". Kommer ikke til å kjøpe mye blått for å si det sånn. Liker sterke farger! Jeg må nok tilbake om ikke alt for lenge og handle det som jeg gikk fra men bestemte meg for å kjøpe hvis jeg fortsatte å tenke på de... Slik som bodyen med gule luftballonger på :hjerte: Ellers så ble det en hverdagskjole til meg (yes!!), noe jeg har vært ute etter fordi det er så behagelig :)  OOOOOOOOOg jeg fant gode bher på Kappahl! Myke ammebher med fin form og innlegg! http://www.kappahl.com/nn-NO/kappahl/woman/alla-damplagg/786269/ = No more nippleshow!! :danse: 

Dagen fortsatte med besøk fram til 8-tiden. Etter dette kom jeg hjem til en katt som var skadet. Hun hadde blitt angrepet av det jeg antar er en ukastrert hannkatt ( :sinna: ) og hadde flere sår og hårløse punkter, det ene ved siden av rumpa stakkars :( Hun blødde også ganske mye fra poten og der så jeg at det faktisk manglet en hel klo... Det var blod utover alt hvor hun hadde gått, gulv, flere bord og vinduskarmer.... Dermed sto jeg og vasket gulv og overflater mens jeg var bekymret og hadde vondt i pusemammahjertet :( Slike ting medfører selvfølgelig innetid så jeg måtte dra på butikken kl 22.30 for å handle kattesand. Når jeg da kom hjem og fant doen i 2. etasje så var den full av ny sand.... Som jeg måtte slepe ned trappen :daane: 

Jeg kan konkludere med at jeg var rimelig ferdig når jeg traff puta i går kveld :sove: og tror at det, kombinert med lite spark, førte til drømmene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj, så ekkel drøm :( Ifht liv varierer det en del her også. Enkelte dager er det full fest, mens andre dager er det roligere. De dagene det er roligere kjenner jeg sånne dumpe støt innenfra, så det er tydelig at han da har snudd seg og sparker innover. Ikke at det hindrer meg i å bli bekymret over lite liv :fnise: 

Så fine klær du har kjøpt :rodmer: Jeg bare elsker klærne fra bewbie altså! Jeg kjøpte omtrent hele kolleksjonen deres når storebror var baby, så jeg har masse nydelig babytøy liggende. Jeg likte spesielt godt den gule bodyen.Tror jeg må innom KappAhl en tur i dag ;) Ikke at jeg har noe problem med å finne fine gutteklær, for jeg elsker blått. Sånn sett er det jo en fordel med to gutter :tommel: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går kveld så var det full fest igjen :fnise: Hvis jeg ligger på venstre side så kjennes det ut som han driver med froskehopp der inne! Kjenner at han tar sats og sparker på venstre og samtidig kjenner jeg dunk tvers over på høyre side :hoho: Tror han kanskje har lagt seg på tvers igjen....

Eeeelsker gult nå :hjerte: Tror jeg får sånn "farge-cravings". Det har vært mye blått til meg siste månedene og nå har jeg såååå lyst på gule klær til meg selv og baby :rodmer: Men det må være sånn gul som var på body eller knallgul til han!

Eneste som er litt vanskelig er hvor mye jeg skal kjøpe og i hvilke størrelser???? Vil jo ikke kjøpe så mye at det ikke blir brukt heller. Er skikkelig usikker på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...