Gå til innhold

LilleMy med bebis <3


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Så kjedelig med svangerskapsdiabetes da! 
Det høres veldig vanskelig ut å måtte tenke på alt hele tiden, men du får vel godt med veiledning, råd og tips snart?
Også er det vel ikke annet å gjøre enn å bite tennene sammen (så ikke sukkeret slipper inn :fnise:) og tenke på at du kan i alle fall spise godt igjen om noen uker! ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper jeg får det ja... Og så blir det spennende å se hvor stor han er ;) Heldigvis så er det ikke så forferdelig lenge igjen! 

:hoho:

Laget sjokoboller ikveld med sukrin. De ble ok men lages nok bedre med sukrin gold og vaniljeessens :) Smaker sjokolade hvertfall og er fulle av trege karbohydrater som stabiliserer blodsukkeret (havregryn) :nigo:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker 17. mai og hadde følt meg passe snytt dersom ingen ville feiret med meg! :bond: Tror jeg hadde tatt turen alene til byen faktisk :ler: 

Så godt at du finner på alternativer med tanke på diabetesen. Kjedelig å få altså, men heldigvis ikke mange ukene til baby kommer :) Vet ikke hvor vant du er med sukrin, men har opplevd å spise for mye av det og endt opp med den kalde metallsmaken i munn og den er ikke særlig god :spy: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner smaken av sukrin ja, derfor tror jeg de blir bedre med gold og vanilje ;) Men hallo, det er sjokolade :P Håper jeg får brev fra sykehuset i dag.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker personlig stevia bedre enn sukrin, setter mindre bismak, men det er vel litt smak og behag. Verken stevia eller sukrin påvirker blodsukkeret forøvrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg anbefaler sukrin+. Det er en blanding av sukrin og stevia som gjør sukrinen søtere, slik at man kan bruke mindre mengde og dermed gjør det enklere å unngå den kalde sukrinsmaken :tommel: 

Ellers så er jeg i likhet med @Pyntestøv mer fan av stevia enn sukrin.

Endret av Frøken Vims
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Det er jo veldig smak og behag, jeg synes gold er best, de andre typene ligger jeg langt unna pga smaken. Men sjelden jeg gidder å lage sukkerfrie ting uansett, syns du er flink som prøver deg! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant ut at det ikke hadde metabolsk påvirkning så det er jo supert! :nigo: Har prøvd stevia før men husker ikke hvordan det gikk, synes det er bra i det som jeg har smakt med det, typ brus og pastiller etc. 

Synes det er veldig praktisk å lage sukkerfrie ting uansett. Har ikke så mye erfaring men ønsker å kunne det ;) Det gjelder også glutenfrie alternativer osv. Veldig kjekt hvis man skal noe eller inviterer og noen har allergi! 

Ikveld blir det den obligatoriske tacoen og jeg gleder meg som en unge! Kjør på med jalapenos og jalapenos-salsa (fra grilldisken på rema 1000, dritgodt og fantastisk på burger ;)), flaks jeg ikke er plaget med halsbrann!!! Bortsett fra hvis jeg spiser leverpostei merkelig nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager en del sukkerfrie alternativer som jeg spiser på hverdager. Supert alternativ til the real thing :jepp: 

Jeg får forøvrig halsbrann at bananer og avokado, av alle ting liksom :vetikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! :hoppe: 

Jeg er ikke særlig fan av sukkerfritt, men er veldig bra at det finnes så mange alternativer på markedet nå for de som trenger det eller ønsker det :) 

Jeg lager alt laktose-og glutenfritt. Det høres kanskje komplisert ut, men det er faktisk ikke så vanskelig. Om jeg skal ha med en kake et sted innrømmer jeg glatt at jeg går for halvfabrikat ofte :fnise: Får mye skryt av langpannesjokoladekaka til Toro blant annet :plystre: Den er jo både gluten-og melkefri. Regal har også en gluten-og melkefri brownies som er veldig god, så det finnes veldig mange alternativer som er enkle å stelle i stand! :) 

Glemte helt at det var fredag jeg, så jeg har tatt opp laks. Det kan jo være veldig godt det også, selv om det ikke akkurat er typisk fredagsmiddag :fnise: Vi spiste altfor mye taco en periode så vi har enda ikke kommet over lei-av-taco-perioden.  Jeg sliter heldigvis ikke med halsbrann jeg heller, og det er bare så godt! Men merker at det fort kan komme en gulp om jeg bøyer meg ned fordi baby presser på magesekken. Det er vel det eneste :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Frøken Vims skrev:

Jeg lager en del sukkerfrie alternativer som jeg spiser på hverdager. Supert alternativ til the real thing :jepp: 

Jeg får forøvrig halsbrann at bananer og avokado, av alle ting liksom :vetikke: 

Nettopp :jepp: 

Det var da veldig merkelige ting å få halsbrann av da?? :klo: 

5 minutter siden, Sjela skrev:

Hurra! :hoppe: 

Jeg er ikke særlig fan av sukkerfritt, men er veldig bra at det finnes så mange alternativer på markedet nå for de som trenger det eller ønsker det :) 

Jeg lager alt laktose-og glutenfritt. Det høres kanskje komplisert ut, men det er faktisk ikke så vanskelig. Om jeg skal ha med en kake et sted innrømmer jeg glatt at jeg går for halvfabrikat ofte :fnise: Får mye skryt av langpannesjokoladekaka til Toro blant annet :plystre: Den er jo både gluten-og melkefri. Regal har også en gluten-og melkefri brownies som er veldig god, så det finnes veldig mange alternativer som er enkle å stelle i stand! :) 

Glemte helt at det var fredag jeg, så jeg har tatt opp laks. Det kan jo være veldig godt det også, selv om det ikke akkurat er typisk fredagsmiddag :fnise: Vi spiste altfor mye taco en periode så vi har enda ikke kommet over lei-av-taco-perioden.  Jeg sliter heldigvis ikke med halsbrann jeg heller, og det er bare så godt! Men merker at det fort kan komme en gulp om jeg bøyer meg ned fordi baby presser på magesekken. Det er vel det eneste :) 

Browniesen til Regal er god :jepp: Har laget den oppskriften som var nevnt her for en tid tilbake. Tror det var din?? Fått mye skryt for den hvertfall! Blir liksom ikke like mektig med bringebærkrem på toppen ;) Jeg lager den dog med bare krem og gele og så pynter jeg med ferske bringebær! Når jeg er ferdig å være gravid så skal jeg jammen få smakt på den skikkelig ;) 

Vi spiser masse taco og har hatt perioder hvor vi er litt lei. Men det eeeer så godt! Ellers så savner jeg en pizza jeg brukte å lage før jeg ble gravid. Tynn bunn, tomatsaus og ost stekes ferdig, før man hiver oppå masse parmaskinke, ruccola og pinjekjerner!!! Serveres med parmesan. Helt fantastisk! :nigo: Åh, den må lages første helga etter barsel :fnise: Bare synd parmaskinke er så vanskelig å få tak i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke påta meg æren for den oppskriften, men den har vel også blitt nevnt i min dagbok :nigo: Det var Lille frosk som delte oppskriften i dagboka etter en massiv kakeprat, og jeg skal også innrømme at den har blitt laget ved flere anledninger. Den syrlige bringebærkremen bryter fint opp den tunge sjokoladesmaken :sikle: Det skal du absolutt unne deg etter gjennomført svangerskap :nigo: 

Pizzaen hørtes veldig god ut! Nesten for restaurant å regne ;) Men er parmaskinke så vanskelig å finne da? :klo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må jeg absolutt! 

Den er helt amazing! Som Celester ville sagt. :fnise: Ingen av butikkene her har det bortsett fra Rema 1000 men de skulle visst slutte med det så har ikke sett det på en stund :( Må vel kjøre 25 min for å få tak i nå, det går fint altså! Må bare huske det når jeg er der ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har halsbrann hver dag, noen dager er det verre enn andre. Får hosteanfall og raper.. :sjenert: Er ingen spesielle triggere, har bare dårlig plass. :fnise: 

Taco er godt! Har hatt en periode hvor vi spiste det mye, Vesla synes ikke tacopulveret er så godt, så lager litt kjøttdeig for henne uten pulver. Helst skal det være tonnevis av ketchup og ost på. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering uke 33 :hjerte:
♥ Termin: 19. juli
♥ På vei: 32+0
♥ Høygravid: Om 18 dager...

♥ Kjønn: Gutt :babysmokk:
♥ Navn: Vi har vel egentlig to alternativer så langt (de har vi brukt 3 år på å komme fram til :tunge1:). I tillegg liker jeg Axel og Victor. 

♥ Kontroller: Ja, hos jordmor og blir vel fulgt opp på sykehus framover. Legen sykemeldte meg fram til permisjon så blir vel ikke å se han mer før jeg er ferdig :nigo:


♥ Hjertefrekvens: ca 140 ved alle målinger
♥ Størrelse: Vet ikke men han begynner å bli stor, visstnok 2000g :hoppendeglad: 

♥ Hodet ned: Tror det ja men han flytter nok på seg enda. Mye spark oppover i magen og på siden. Egentlig overalt. Mye stikking og intens smerte når han beveger seg ned i bekkenet. Treffer symfysen :spy: Tror han holder på å flytte seg nedover. 

♥ Hodet festet: Nei
♥ Aktivitet: Mye aktivitet. Spesielt på natta og når jeg ligger. Kjenner mye dult og favoritten er oppover og sidelengs. Siste ukene har det vært mye bevegelse gjennom hele dagen og det øker på for hver dag. Kjenner tydelig at rumpa spennes utover flere ganger daglig :hjerte: Magen er ofte skjev og står ut til venstre eller høyre for navlen :fnise: Skal visstnok bevege seg mer og mer fremover. 
♥ Søvnmønster: Korte økter tror jeg altså. Mye bevegelse hele tiden. 

♥ Kynnere: Tror det er det jeg har kjent i mange uker nå. Magen blir stram, eller det trykker, når jeg er i aktivitet. Føler jeg vil sette meg. Har trodd at det har vært han som har lagt seg slik at det kjennes sånn bare, men det er nok kynnere. 

♥ Vektøkning: Gått ned 0,3 kg de siste to ukene :sjokk: dvs hvis man regner med det jeg skulle gå opp (ifølge gjennomsnitt/anbefaling) så er det jo -1,3 kg... Kan det skyldes sv.dia. og MYE mindre sukker??? 

♥ Melk i brystene: Ja. Tror til og med at det kanskje lekker litt? Av og til flekker i bhen men ikke nok til at jeg gidder å bruke innlegg. 

♥ Strekkmerker: Jepp! Magen min er fint dekorert med røde og lilla tegninger :rodmer:

♥ Hevelser og vann i kroppen: Tror ikke det, muligens litt i bena, spesielt etter mye aktivitet. 


♥ Plager: Svangerskapsdiabetes, leggkramper, bekkenløsning/vondt, trøtt og lite energi. Mindre tiltakslyst og vilje men fortsatt i redemodus. Vondt å snu seg om natten og vondt i lyske/ligament samtidig. 

Har slitt med søvnen de siste to ukene. En natt våkner jeg 5, en annen sover jeg 10 timer i strekk og den tredje våkner jeg 03.30.... Tror det er vanlig så sent og finner ingen utpreget årsak. Må som oftest tisse og spise når jeg våkner og hvis jeg da ikke sovner igjen (sjeldent) så kribler det i bena og jeg greier ikke ligge stille eller behagelig.


♥ Sulten: Ja, flere ganger når jeg har våknet de siste nettene så har jeg måttet spise. 
♥ Matkick: Mat. Saftis og alt med colasmak. Kan selvfølgelig ikke spise noe av det nå :riste: 


♥ Humør: Smule hormonell igjen nå i 3. trimester. Ofte glad men føler at jeg blir begrenset av bekken og kropp. 

♥ Form: Vet ikke helt hva jeg skal svare her altså. 

♥ Utålmodig: Både og ;) Synes det er veldig fint å være gravid og føler at vi begynner å få litt dårlig tid, samtidig så gleder jeg meg jo noe voldsomt til han kommer. Legg til en smule panikk for at han er vårt ansvar og vi må sørge for at han ikke dør eller noe. 

♥ Utstyr: Det meste! Mangler noen få stelleprodukter til meg og han.
 Siste innkjøp: I dag faktisk. Utapå jakke og bukse i str 56 og hjelmlue i ull :hjerte: håndklær i bambus til stellebord, paracet, purelan, tisselaken, cubusbukse til sykehusbag.

 Barnerom: Blir jo inne hos oss ganske lenge :hjerte: Har fått på plass senga. Det gikk akkurat både i høyde og bredde. Vi kjøpte seng med dropside og vår seng er ekstra høy så kanten går kant i kant med vår seng. i bredden så ble det akkurat plass til at jeg kan skyve senga hans bort når vi må stå opp. Praktisk å slippe å strekke seg fram fra fotenden. Det skal også henges opp et bilde over senga hans. Blir koselig :jepp: 

♥ Sykehusbaggen: Må begynne å pakke :P Handlet jo bukse i dag, resten har jeg vel. Tenkte å bruke vanlige topper/gravidtopper første tiden i tillegg til at jeg har to ammesingleter. Må skrive ferdig lista og lete fram bagen så jeg får begynne å putte nedi. Blir en rooosa og svart Kari Traa bag jeg fikk med mannen for en stund siden :hjerte: aldri brukt så denne anledning passet godt ;) 

Lillemann sitt får vi se om blir i min eller egen. Tenkte å ha med nok klær til han, teppe etc :rodmer: 

Mannen har fått beskjed om at han og skal ha en med boxer, t-skjorte, stellesaker og mat og drikke i ;) 

♥ Fødselsforventninger: Ja det har vi :P Altså, jeg håper vi får til å reise inn uten å si noe til noen. Jeg liker tanken på at det kun er vi som vet og som vet om han de første timene, at det er bare oss liksom. Ellers håper jeg på null smertelindring og å beholde roen :)  Nå vet jeg jo ikke hva det her blir lenger iom at det nå er et risikosvangerskap. Jeg får vel ikke badekar og mulig det blir mer overvåking. Får forhåpentligvis vite mer på sykehuset. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann :vinke: Innom og huker deg opp på mine innlegg og leser den fine gravidoppdateringen din :hjerte: Kjipt med denne svangerskapsdiabetesen du har fått da, men nå er det jo ikke så lenge igjen - og da forsvinner den, right?? Ifht vektnedgang så har det nok med omlegging av kosten å gjøre, men om du bekymrer deg så hadde jeg tatt en tlf til jordmor og hørt.. :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har du ikke vært her før :klo: Innbiller meg det men tar visst mye feil for tiden :P

Sannsynligvis går det over ja, men blir litt stressa av at jeg ikke har fått oppfølging enda. Trodde det gikk fort men time på sykehuset er først på fredag, to uker etter henvisning. Det er til gyn pol og da regner jeg med det er for UL. Vet heller ikke hvor lang tid det tar der eller om det er mer som skal skje... Står sikkert i brevet som kommer :jepp:

Regner med det er kostholdet som gjør det ja men man blir jo litt rar av graviditet.... Og bekymrer seg for det meste. Jeg er jo kjempefornøyd med å gå ned :fnise: har nok å gå på liksom, så lenge det ikke går ut over baby. 

Jordmor virker ikke akkurat bekymret :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg finner altså ikke klær jeg liker. Alt er blått eller hvitt, jeg vil gjerne ha gul, lilla, grønn, petrol etc men det er jo helt umulig uten at det koster 2-400 kr for en bukse!!! Og det er faktisk ikke aktuelt i str 56 altså :P Kom gjerne med tips hvis du vet om en nettbutikk eller noe... 

I dag så endte jeg på å måtte sy det selv så jeg bestilte meg stoffer og tråd. Det ble (ensfarget) knall lilla og grønn, knall gul med dachs'er på, offwhite med vaskebjørner og et mangefarget med koala og kenguru på (bildeprint). Jeg GLEDER meg!! :hoppendeglad: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen tips, men de klærne vi har som har litt mer spennende farger og mønster er klær som folk har kjøpt i gave til oss fra utlandet. Butikkene i Norge har veldig kjedelige babyklær :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...