Gå til innhold

LilleMy med bebis <3


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Uff... ikke gøy med sånne fæle drømmer :/ Og er helt vanlig å ikke kjenne like mye fosterbevegelser hver dag. Bare du kjenner det et par ganger under dagen, så er alt bra :)Er mer i tredje trimester at man burde kjenne barnet oftere og at det har et fastere mønster. Men kan variere litt da og. Kommer an på hvordan fosteret ligger :)

At du har dilla på gult er ikke så rart siden påsken er rett rundt hjørnet ;)

 

Hvis du tenker klær til den første tiden, så kjøp mer i størrelse 56 enn størrelse 50. De vokser fort, og noen begynner jo rett på størrelse  56. Er klærne for store, så er det bare å brette dem opp litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet jo sånn innerst inne at det er vanlig :daane: Men klarer jo ikke legge det fra meg likevel... Han har heldigvis vært mer lik seg selv (ja, jeg fikk tårer i øynene av å skrive det. Tenk at jeg kjenner han litt!) i dag :nigo: Jeg tror han driver å turner rundt inni der for jeg kjenner spark overalt, eneste er toppen hvor det er mest "pirking". 

Hehe, det kan jo ha noe med påsken å gjøre :P uten at jeg har tenkt noe over det. I alle tilfelle ønsker jeg meg gul kjole og føler virkelig at det er svangerskapsrelatert... Jeg trenger gul kjole... 

Det er sånn vi også her tenkt :) Så jeg kjøper nesten ingenting i 50 og mest i 56, har begynt på 62 også for å være sikker ;) Tror nok at han kommer til å ligge i det lave sjiktet av normalen i og med at både jeg og far var mindre enn gjennomsnittet når vi ble født. 

Denne uken så er jeg hjemme alene. Vi har aldri vært så lenge fra hverandre og er egentlig ganske avhengig av hverandre. Det har gått overraskende greit igrunn til tross for husreddhet og slikt. Synes faktisk det er greit og slapper av og gjør akkurat det jeg vil uten å være rastløs. Det blir liksom ikke laget noe særlig til middag når det bare er meg, og idag ble det Big One California med kjøttboller og chorizo pga seinvakt. DET var skuffende greier.... Blæ :spy: Heldigvis har jeg både sjokolade og smågodt :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig at du kjenner så mye liv! Her er det veldig varierende. Stort sett kommer det noen få krampeaktige dult når jeg har spist noe eller drukket. Og som regel når jeg er litt andpusten som da jeg gikk opp alle trappene til legesenteret i går :fnise: Min har også ligget lenge på tvers så jeg har sendt dultene i samme område stadig. I dag har jeg faktisk ikke kjent noe, men mulig baby har flyttet på seg.

Har forresten hamstret en hel haug av klær på Kappahl. Både mannen og jeg synes dette var den beste butikken i forhold til varierte og kjønnsnøytrale klær, så det blir sikkert enda flere plagg fra samme butikk ;) I dag har jeg skrevet en liste over antall klær man bør kjøpe inn i hver størrelse og skal begynne å krysse av slik at vi ikke ender opp med altfor mye i en størrelse (fort gjort når man "bare" skal ta med seg et plagg i farta). Jeg søkte rett og slett opp "utstyr til nyfødt" så popper det opp standard utstyrslister over alt. Vi har kjøpt noen få plagg i størrelse 50, men har ikke tenkt til å kjøpe flere fordi det er bedre å ha noe å vokse i. Brette opp tøyet litt rett og slett :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi tenker det samme der Sjela :) Jeg skal sy ei bukse til i 56 tror jeg, så blir resten i 62. Man får jo også litt i gaver og slikt og jeg er redd for at det blir mye smått... Jeg kan nok synes at de utstyrslistene er litt mangelfulle... 5 bodyer liksom??? og jeg har heller ikke sett at det har stått noe om størrelse der? 

Idag har han faktisk holdt på ei stund allerede. Jeg ville sove litt istad men da fant han ut at han like så godt skulle ligge og sparke på samme plassen i en time.... Og nå har han begynt på blæra, noe som er gaaaanske spesielt :P Tissetrengt i 2 sek liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, jeg har bare tenkt at utstyrslisten er liksom 5 i hver størrelse jeg :P Men det er jo bare veiledende da. Man må i alle fall ha 5 med mindre man skal vaske klær i ett sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Sjela skrev:

Åja, jeg har bare tenkt at utstyrslisten er liksom 5 i hver størrelse jeg :P Men det er jo bare veiledende da. Man må i alle fall ha 5 med mindre man skal vaske klær i ett sett.

Haha det har ikke jeg tenkt på en gang :P:daane:

Jeg synes faktisk 5 er litt lite... Ikke i 50 da, der er det kanskje mye ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vrient med utstyr! Men heldigvis er det mulig å få tak i ting etter babyen er ute også. Her måtte pappaen sendes til babybutikkene for å handle mer i størrelse 44, for det er fremdeles lenge til hun passer i 50! (Og alle som gir gaver gir i 62 eller 68, det blir vel en gang utpå høsten :ler: ). Når det gjelder sykmelding versus svangerskapspenger, så går vanligvis kriteriet på om det er du som blir syk/sykere av å jobbe, eller om det er babyen som er i risiko. Svangerskapspenger skal dekke opp der mor teknisk sett fint kunne jobbet, men der baby ikke har godt av det, for eksempel hvis man jobber med skadelige medikamenter, i farlige situasjoner (psykiatrien f.eks) eller lignende. Og uavhengig av diagnose bruker du opp dine tilmålte uker med sykmelding nå, slik at du har mindre igjen etter graviditeten :/ (Men gud forby at du skulle trenge sykmelding etterpå!) Men han legen din, han synes jeg virkelig skulle tatt seg en bolle!! Vurdert å bytte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel fare for at folk gir i de str kanskje :fnise: Kan jo hende baby må bytte ofte så det er greit å litt til overs ;)

Mener på at enkelte koder unngår den? Eeeegentlig spiller det ingen rolle, har ikke tenkt å trenge den etter fødsel!!! :opplyser:

Jeg har tenkt tanken om å bytte ja, men han er flink og tar ting på alvor og er grundig. Derfor har jeg ikke villet forholde meg til en ny. Nå tror jeg han skal bytte kontor så da vet jeg ikke om jeg "følger" han eller om man automatisk får ny? 

Ved neste time så kommer jeg til å si det som det er, at jeg kanskje har vært forsiktig tidligere (blir sånn: jammen jeg er jo ikke akkurat alvorlig syk-syndromet) og si hvordan det ligger an. Jeg NEKTER å ha mere vondt enn det er nå og tror IKKE det er bra å provosere for mye. Det var visst funnet sammenheng mellom grad av smerter og hvor bra man kom seg etter fødsel. Stoler heller på eksperter på området enn synsere... 

Med det sagt så skal jeg finne meg bekken treningsprogram før den tid og nevne det slik at han slipper å bekymre seg sånn for fødselen min... (det blir nevnt hver gang.). Jeg gjør det selvfølgelig for min egen del for å forberede og styrke kroppen og spesielt ryggen. Har den siste uka merket at ryggen synes det begynner å bli tungt (lillegutt begynner å bli stooor, over 500g :hjerte: ) og da må jeg gjøre noe ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen små tips når du skal handle klær: 
Tenkt litt på årstiden, vi satt plutselig midtvinters med både kortbukser og kortermede bodyer som nå er aalt for små når sommeren og mer relevante temperaturer nærmer seg. 
Det er ikke så farlig å få for mange bodyer, og strømpebukser er det også fint å ha en del av (4-5 i hver str), pysjer er best dersom de er åpne i bena for da kan man bruke dem lengre. ;) 
Alt det andre kan du godt stresse litt mindre med å samle inn.
Det er kjempe mye fine bittesmå klær der ute, men mye er fryktelig lite brukervennlig. Spesielt snekkerbuksene, skjortene og ikke minst sokkene som bare ramler av. Strømpis for the win der altså! :opplyser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strømpebukser har jeg faktisk helt glemt :fnise: Nå føler jeg at jeg begynner å få litt dårlig tid her... Det er mindre enn 4 mnd igjen og selv om vi har fått tak i endel så er det mye som gjenstår.. Skal oppdatere med utstyrsliste og sånn der oversikt i morgen tenker jeg, da er jeg 24+0 (ticker er feil).

.............

Jeg eeeer så trøtt for tiden. I dag har vært ille og jeg vil bare sove men vil jo samtidig alt mulig annet. 8 timer søvn er langt ifra nok, sover jeg 10 timer så er jeg likevel trøtt og må sove på dagen. Det som er så dumt er at jeg blir sur, irritabel og utålmodig når jeg er trøtt. Ja, og så blir det lite aktivitet her inne :P Jeg leser endel men svarer ikke så ofte fordi jeg rett og slett ikke orker. Føler at min viktigste oppgave for tiden er å ruge :fnise: Lillemann er veldig aktiv med både spark og saltoer der inne :hjerte: Merker også at det begynner å bli trangt når jeg spiser så jeg blir fort mett. 

:Gjesp: Skriver mer i morgen :sove: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering uke 25 :hjerte:
♥ Termin: 19. juli
♥ På vei: 24+0
♥ Høygravid: Nei 

♥ Kjønn: Gutt :babysmokk:
♥ Navn: Vi har vel egentlig to alternativer så langt (de har vi brukt 3 år på å komme fram til :tunge1:)

♥ Kontroller: Ja, hos jordmor og sykemeldinger hos lege
♥ Hjertefrekvens: ca. 140
♥ Størrelse: ?? Normal?? 

♥ Hodet ned: Overalt kan jeg tenke meg

♥ Hodet festet: Nei
♥ Aktivitet: Mye aktivitet. Spesielt på natta og når jeg ligger. Kjenner mye dult og favoritten er nok nedover (mot åpning?) og på blæra mi...
♥ Søvnmønster: Ikke annet enn at han ofte er rolig når jeg beveger meg.

♥ Kynnere: Nei

♥ Vektøkning: Ca. 6 kg. Mindre enn jeg trodde og bare 3,7 kg i 2. trimester, noe som er mindre enn anbefalt til og med for overvektige. Håper jeg ikke tar det igjen senere. Det anbefalte er 0,5 kg i uken, jeg har gått opp 0,33 i uken i gjennomsnitt.... Magen er ganske stor så jeg er ikke bekymret ;) 

♥ Melk i brystene: Ja men "bare av og til" 

♥ Strekkmerker: Jepp! Magen min er fint dekorert med røde og lilla tegninger :rodmer:

♥ Hevelser og vann i kroppen: Tror ikke det, jordmor har ikke begynt å sjekke det

♥ Plager: Bekkenløsning/vondt, trøtt/stort søvnbehov som ikke har blitt dekt den siste uka
♥ Sulten: Sånn passe. Blir fort mett og føler at magen står ut etter ett måltid! :hoho: 
♥ Matkick: Mat. 
♥ Humør: Lei av vondter, lykkelig men irritabel og sur pga for lite søvn :P 

♥ Form: Vet ikke helt hva jeg skal svare her altså. Egentlig ok, ikke kvalm eller noe, bortsett fra det som er nevnt over.

♥ Utålmodig: Både og ;) Synes det er veldig fint å være gravid og føler at vi begynner å få litt dårlig tid, samtidig så gleder jeg meg jo noe voldsomt til han kommer.

♥ Utstyr: Vogn, vugge, kommode, stellebord, noe klær, lekegrind og vippestol. 
 Siste innkjøp: Det var vel noe klær. Av store ting så var det lekegrinden. 

 Barnerom: Blir jo inne hos oss ganske lenge :hjerte: 

♥ Sykehusbaggen: Ikke påtenkt engang. 

♥ Fødselsforventninger: Ja det har vi :P Altså, jeg håper vi får til å reise inn uten å si noe til noen. Jeg liker tanken på at det kun er vi som vet og som vet om han de første timene, at det er bare oss liksom. Ellers håper jeg på null smertelindring, badekar og å beholde roen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Liker å lese sånne oppdateringer :) 

Ikke heng deg oppi hva som er anbefalt av vektøkning. Jeg gikk mye mindre opp enn anbefalt, men fikk en frisk og fin baby for det. Du sier at du ikke er bekymret, og det har du ingen grunn til å være heller. Man legger oftest mest på seg de siste ukene, og det er pga. at baby legger på seg og vokser mye da, og mange hovner opp og har mye vann på slutten. Så den vekta forsvinner gjerne fort etter fødsel igjen :)

Får satse på at dere er alene når fødselen starter sånn at dere kan dra inn uten å si noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker sånne oppdateringer!! :) Det virker veldig fint å reise inn til føden uten at noen andre enn dere to vet om det, at det bare er deres opplevelse fullt og helt så lenge dere ønsker det! :hjerte: Ellers er jeg enig med Shinigami - vekt er så varierende uansett, så lenge baby og mage vokser fint er det ikke noe å bekymre seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente jeg fikk litt tårer i øynene av dere :hjerte: Jeg håper virkelig vi får det til, det virker så fint :hjerte: Magen er stor så jeg er ikke bekymret for lillemann sin vekst :) Han har begynt med et nytt bevegelsesmønster siste dagene. Virker som han beveger seg mer og romstrere noe voldsomt av og til, i tillegg til direkte spark og boksing :rodmer: Kjennes ut som han bukter seg og ruller rundt inni der :strix:

Nå er det lammestek hos svigers!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gøy med sånne oppdateringer! 
Skulle ønske jeg ikke hadde vært så ufattelig treg med å opprette dagbok her inne så jeg hadde hatt et par sånne også.
Er sikkert kjempe fint å se tilbake på etter fødselen også! 

Tar du bilder av magen underveis?
Det synes i alle fall jeg er kjekt å ha nå i etterkant. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg glemmer det faktisk... Må huske å ta i dag :) Tar jo bilder sånn generelt, men må nok huske på å ta magen ilder og ;)

Planen er å bruke dagboken til å fylle inn i babybok :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å lese oppdateringer ☺ Kan ikke skjønne at du mener du har dårlig tid... her har vi ingenting klart, ei heller snakket om hva som trengs (19+2) 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult med oppdatering! :)

Jeg er også elendig på å ta bilder av magen :P Får la samboeren ta et par bilder etterhvert så vi har noe til minneboka :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...