Gå til innhold

LilleMy med bebis <3


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

Smertene du beskriver høres veldig ut som ligamentsmerter. Veldig vondt, men helt ufarlig.

Hva sier forresten kiropraktoren din ifht bekkensmertene? Har begynt å få litt vondt selv, og kioropraktoren min finner ikke årsaken til smertene så jeg antar det er hormonelt.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ekstremt vondt faktisk :P

Hun sier ikke noe annet enn at det er bekkenløsning :) Og det er jo hormonelt ;) Jeg skal begynne å gå i varmtvannsbasseng for å se om det hjelper.

Ble sykemeldt 80% i dag og det kjennes veldig fint! Lettelse faktisk.. phjuh! Tror det trengs. Legen kalte inn til dialogmøte allerede slik at vi viser initiativ ovenfor nav. Da håper vi det gjør det enklere senere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Shinigami skrev:

Skjønner at det er kjedelig å ha så vondt, men det går over. Tenk på at det gjør vondt fordi at babyen vokser masse nå :)

Det er igrunn bekkenet som er verst. Og å ikke kunne gjøre det jeg vil... Babyen har det nok fint :) Har kjent bevegelse de siste 3 dagene så nå blir det vel bare mer og mer!

7 timer siden, lille_frosk skrev:

Uff, så leit at du er så dårlig! Jeg tror det er viktig å prøve å ikke tenke for mye langt fremover, men ta hver dag som den er. Da jeg var på det dårligste i starten kunne jeg nesten få panikk hvis jeg tenkte på at det KUNNE fortsette sånn hele svangerskapet, det kunne bli verre, det kunne bli kronisk og så videre - mens det ikke gikk like hardt utover humøret og psyken hvis jeg klarte å tenke at jaja, sånn er det i dag. Det er jo helt fullstendig umulig å vite hvordan det blir fremover også, heldigvis kanskje? Jeg har hatt bekkenløsning/symfysesmerter i perioder, i noen perioder har jeg såvidt klart å stavre meg ut på badet, og nå kjenner jeg nesten ingenting! Krysser fingrene for at du også blir bedre.

Håper det blir bedre nå når sm er økt :) Takk for fine ord :) Det er nok bare en tung periode nå før magen vokser SKIKKELIG, jeg kjenner mye bevegelse og før OUL. Det blir nok bedre senere :) Det virket liksom så uoverkommelig med så mye jobb osv osv akkurat nå.

6 timer siden, Sjela skrev:

Skikkelig leit å lese at du har så mange plager nå :( Håper virkelig det bedrer seg utover svangerskapet. Skjønner at det blir temmelig utmattende og går utover humøret når man har smerter over så lang tid. Godt du i det minste har en lege som forstår nå at du ikke kan fortsette i samme tempo. Du kan jo ikke bruke opp alt av deg selv på jobben heller...

Ja det har jo vart i snart 3 mnd. Er jo ikke nytt akkurat for jeg fikk jo BL i uke 6 allerede ;) Heldigvis sier både lege og sjef at jeg skal tenke på meg og baby og ingenting annet! Det er deilig å slippe "kamp" der hvertfall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første jordmortime i går :hjerte: Skjedde egentlig ikke så mye annet enn prat og litt utfylling av skjema. Hun kjente på magen da og livmoren var nesten opp til navlen :hjerte: Da ble jeg veldig glad for jeg har ikke kunnet kjenne det selv før nå når jeg vet hvor den er! Da ligger den faktisk nøyaktig på kurven og er perfekt i forhold til forrige måling! Og jeg som var bekymret osv.... 

Videre så sa hun at det jeg hadde kjent mest sannsynlig var bebis :rodmer: og det tror jeg jo selv også. Rett etter timen, i bilen, så kjente jeg bevegelse igjen og det er jo nesten ikke til å ta feil av når det kommer trykk fra ett punkt inne i livmoren og det trykket flytter på seg litt :fnise: Denne uken har jeg kjent bevegelse søndag, mandag, tirsdag og torsdag så jeg er spent på om det blir mer og at jeg kommer til å få kjenne det daglig fra nå :klem: (måtte gi meg selv en klem her). Det er virkelig en rar følelse altså. Blir liksom litt satt ut hver gang det skjer. Må stoppe opp og kjenne etter og synes det er helt rart, på en måte som at lufta blir "slått" ut av meg men det blir den jo ikke :fnise: 

Dager igjen til OUL: -11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok hun ikke og hørte etter hjertelyd? Det er det jeg ser mest frem til til min jordmortime neste uke, men kanskje jeg ikke bør forvente det. Jeg syns også det er vanskelig å kjenne livmoren nå, så håper jeg også finner ut av det, er jo så nysgjerrig. :ler: 

Så koselig at du kan kjenne bevegelser allerede! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei hun sa at hjertet er så lite at hun velger å ikke gjøre det i tilfelle hun ikke finner det ;) Men iom at livmoren har vokst så er jo alt som det skal :hjerte: Og jeg kjenner bevegelser i tillegg. Jeg tenker at det er gode tegn :)

Jeg trodde at hun kom til å gjøre det, ser mange andre får høre på første kontrollen osv. Men ville for din del bare ventet og sett om det skjer. Uansett så er det jo ikke lenge til OUL ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var overrasket over at jordmora her ikke kjente på livmora eller målte. Trodde de skulle gjøre det hver gang jeg, men det er sikkert for tidlig :fnise: Men hun fant hjertelyden hos meg :) Hun hadde en sånn ultralydsak med gele hun tok på magen som var koblet til et apparat som lignet en diktafon med høyttaler. Og etterhvert hørte vi alle hjertet selv om hun sa hun hadde hørt det lenge allerede. Eksperthørsel visstnok :ler: Men at du kjenner liv er jo veldig betryggende da! Da er det ikke krise å ikke høre hjertelyden. For da vet du jo uansett at det er liv der :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Nei hun sa at hjertet er så lite at hun velger å ikke gjøre det i tilfelle hun ikke finner det ;) Men iom at livmoren har vokst så er jo alt som det skal :hjerte: Og jeg kjenner bevegelser i tillegg. Jeg tenker at det er gode tegn :)

Jeg trodde at hun kom til å gjøre det, ser mange andre får høre på første kontrollen osv. Men ville for din del bare ventet og sett om det skjer. Uansett så er det jo ikke lenge til OUL ;)

Ååh, jeg mener å ha lest at fra uke 16 skal det være ganske sikkert at man finner hjertelyden. Men jordmoren har vel gjort seg sin egen erfaring. Jeg kjenner jo ikke bevegelse eller noe (og har ingen symptomer lenger, whatsoever), så det er liksom bare den hjertelyden jeg kan håpe på. Her er det nesten 4 uker til OUL så jeg har ikke tålmodighet til å vente helt til da! Men klart, så lenge du kjenner bevegelse er det jo ganske klart at hjertet også slår. Heldig du! :) 

Varierer jo tydeligvis noe enormt om hva både leger og jordmødre sjekker på disse kontrollene, også når det kommer til blodprøver, så man må vel bare gå dit med skikkelig åpent sinn. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Sjela skrev:

Jeg var overrasket over at jordmora her ikke kjente på livmora eller målte. Trodde de skulle gjøre det hver gang jeg, men det er sikkert for tidlig :fnise: Men hun fant hjertelyden hos meg :) Hun hadde en sånn ultralydsak med gele hun tok på magen som var koblet til et apparat som lignet en diktafon med høyttaler. Og etterhvert hørte vi alle hjertet selv om hun sa hun hadde hørt det lenge allerede. Eksperthørsel visstnok :ler: Men at du kjenner liv er jo veldig betryggende da! Da er det ikke krise å ikke høre hjertelyden. For da vet du jo uansett at det er liv der :rodmer: 

Ja det syns jeg var litt rart? :klo: Så deilig å få høre :hjerte: Husker når vi hørte på UL :nigo: Ja det er ganske deilig!

27 minutter siden, Sisti skrev:

Ååh, jeg mener å ha lest at fra uke 16 skal det være ganske sikkert at man finner hjertelyden. Men jordmoren har vel gjort seg sin egen erfaring. Jeg kjenner jo ikke bevegelse eller noe (og har ingen symptomer lenger, whatsoever), så det er liksom bare den hjertelyden jeg kan håpe på. Her er det nesten 4 uker til OUL så jeg har ikke tålmodighet til å vente helt til da! Men klart, så lenge du kjenner bevegelse er det jo ganske klart at hjertet også slår. Heldig du! :) 

Varierer jo tydeligvis noe enormt om hva både leger og jordmødre sjekker på disse kontrollene, også når det kommer til blodprøver, så man må vel bare gå dit med skikkelig åpent sinn. :ler: 

Jeg vet faktisk ikke noe om akkurat det :P Har jo lest alt mulig om alt mulig annet men ikke om det... Det var nok for at vi ikke skulle bli bekymret eller noe. Føler heller ikke at jeg har noen symptomer bortsett fra bekkenløsning og at jeg må ha mat når jeg er sulten + craving på indisk :rodmer: Har nok slått meg til ro med at det går bra ja :) Kjenner jo litt fra tid til annen og håper som sagt det blir mer regelmessig nå! 

4 uker kjennes jo ut som en hel evighet når man venter på noe sånt! Jeg synes det er lenge med 1 og en 1/2 liksom! Men likevel så går jo tiden ganske fort synes jeg. I begynnelsen på ny uke så er det litt sånn: Yes! Endelig uke x! Så er det: bare +1-2... Så kommer vi til +5-6 og da er det: Bare noen dager igjen av denne uka! Skal jeg ikke nyte og huske hver uke!!! Panikk :P

Regner derfor med at tiden bare kommer til å gå fortere nå etter OUL. Vi tenker også å sette igang innkjøp for fullt etter dette så det hjelper jo. Grunnen er delvis det at jeg ikke vet hvor lenge jeg faktisk orker å dra rundt og handle mtp bekkenløsning og slikt, og delvis at jeg er såååå utålmodig ;) I tillegg skjer det jo ganske mye fra april-mai av og da er vi jo snart i mål!!! :sjokk: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har mannen satt seg helt på bakbeina og nekter for å handle noe som helst før OUL. Selv om det var salg på ullundertøy nå. Jeg mener at det er legitimt å kjøpe det nå i grå eller hvit og spare litt penger, men neeeida :P Her er OUL om.... aaaltfor lenge til. 4 uker og 5 dager to be exact :daane: Jeg driver også med kronisk nedtelling :fnise: Sjekker gravid og babyappen hver dag for å se hvor mange prosent som er ferdigstilt, hvor mange dager som er igjen +++ Så lurer jeg meg selv ved at jeg sier at jeg er i UKE 15 nå, og så snart jeg er fullgåtte 15 til søndag er jeg i uke 16 :fnise: Akkurat som jeg blir noe fortere ferdig ved å regne sånn :ler: 

Gleder meg til å bestille vogna jeg! Har vært inne i butikken og trilla på den flere ganger :rodmer: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Haha, jeg kjenner meg så igjen! Man vil jo bare at ukene skal fly frem til OUL altså! Etter det, for min del, var det helt OK at det tok litt lenger tid :P Frem til OUL fikk jeg innimellom en sånn "jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med livet mitt og verden når alt går så sakteeeeee!" :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at tiden går sakte i mot OUl :bond: Men tenk så fint det blir :nigo:  Kanskje vi får se et lite bildet av knøttet etterpå også? :rodmer: 

Skal du ha tippeliste? Vil dere vite det? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig skal jeg ha tippeliste ! !!:) Har bare glemt at jeg kunne det...

Kjør på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er så glad i tippelister :fnise: 

Hmm, men nå var det vanskelig :klo: Du vet at det kun er én? :rolleyes: Ellers kunne jeg ha tippa både og tenkte jeg :nigo: 

Neii, jeg troor at du får ei lita prinsesse jeg :babyjente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen magefølelse på hva det blir? Hvis ja, så tipper jeg det magefølelsen din sier :) Hvis ikke, så tipper jeg jente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 5.2.2016 at 12.29, Sjela skrev:

Her har mannen satt seg helt på bakbeina og nekter for å handle noe som helst før OUL. Selv om det var salg på ullundertøy nå. Jeg mener at det er legitimt å kjøpe det nå i grå eller hvit og spare litt penger, men neeeida :P Her er OUL om.... aaaltfor lenge til. 4 uker og 5 dager to be exact :daane: Jeg driver også med kronisk nedtelling :fnise: Sjekker gravid og babyappen hver dag for å se hvor mange prosent som er ferdigstilt, hvor mange dager som er igjen +++ Så lurer jeg meg selv ved at jeg sier at jeg er i UKE 15 nå, og så snart jeg er fullgåtte 15 til søndag er jeg i uke 16 :fnise: Akkurat som jeg blir noe fortere ferdig ved å regne sånn :ler: 

Gleder meg til å bestille vogna jeg! Har vært inne i butikken og trilla på den flere ganger :rodmer: 

 

Du får smugkjøpe :fnise: Ja, jeg er jo i... uke 18 :sjokk: Hehe :P Jeg gleder meg sånn til å begynne med innkjøp altså! Nå er det ikke lenge til! Vi skal ut på vill shopping rett etter OUL (har time tidlig på dag ;) ) så det blir så gøy! 

Hvilken ble det?

22 timer siden, lille_frosk skrev:

:ler: Haha, jeg kjenner meg så igjen! Man vil jo bare at ukene skal fly frem til OUL altså! Etter det, for min del, var det helt OK at det tok litt lenger tid :P Frem til OUL fikk jeg innimellom en sånn "jeg vet ikke hva jeg skal gjøre med livet mitt og verden når alt går så sakteeeeee!" :bond:

Det er greit å ruge litt altså ;) Jeg må jo rekke å bruke de gravidklærne jeg har tenkt til å kjøpe etter OUL :P Og så må jeg få nyte litt med mage og rekke å produsere litt klær :hjerte: Kjenner det på akkurat samme måten! Heldigvis har jeg begynt å strikke på noen sokker som jeg begynte på FØR jeg ble gravid :P Så det er ikke så forferdelig kjedelig. Ja, og så åpnet jeg Netflix konton igjen da :fnise: Gleeeeder meg til Orange Is The New Black!!!!

14 timer siden, BeKind skrev:

Skjønner at tiden går sakte i mot OUl :bond: Men tenk så fint det blir :nigo:  Kanskje vi får se et lite bildet av knøttet etterpå også? :rodmer: 

Skal du ha tippeliste? Vil dere vite det? :) 

Kanskje :P Hvis jeg vil dele den :rodmer: 

8 timer siden, BeKind skrev:

Er så glad i tippelister :fnise: 

Hmm, men nå var det vanskelig :klo: Du vet at det kun er én? :rolleyes: Ellers kunne jeg ha tippa både og tenkte jeg :nigo: 

Neii, jeg troor at du får ei lita prinsesse jeg :babyjente: 

Hahahaha :hoho: Helgardering? Det er nok bare en ja ;) 

4 timer siden, Shinigami skrev:

Har du noen magefølelse på hva det blir? Hvis ja, så tipper jeg det magefølelsen din sier :) Hvis ikke, så tipper jeg jente :)

Jeg tror (har bestemt meg for å tro) at det er en jente :hjerte: Så da må du tippe jente uansett :P 

20 minutter siden, Beccy87 skrev:

Jeg tipper du får en liten gutt!! :strix:

:strix: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...