Gå til innhold

LilleMy med bebis <3


LilleMy1989

Anbefalte innlegg

New girl? :) Den er morsom synes jeg. Liker Zoey Dechanel :fnise: 

Så flink du er! Drypp gjerne litt tiltakslyst på meg også da! :ler: Men pass på bekkenet. Håper du slipper å gå med krykker. Det er så slitsomt :dry: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Flink? Jeg angrer :daane:. Og bekkenet er på grensen til at jeg får gjort noe men det MÅ jeg for nå skal soverommet vårt ned trappa... Jeg orker ikke fly disse trappene på natta lenger og heller ikke med baby på armen og muligens dårlig bekken da og. 

Sovet fra 00.30-02.30 og nå fra 08-12.....  Masse mageplager, dogåing, han har vært våken etc... Tror vi har spist noe rart eller noe.  I tillegg kjennes magen øm :klo: men jeg finner ikke ut om det er tarm, muskel, livmor eller bekken.... Han beveger seg så tror det går bra????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på deg selv og ikke overdriv nå! Dette er tiden for å be om hjelp - mer enn det man kanskje føler er greit! Jeg ble øm i magen når jeg hadde hatt mye kynnere eller overdrevet aktivitetsnivået så mye at jeg hadde blitt ordentlig sliten ... Håper du føler deg bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er som pusser opp! Men sikkert lurt å være forsiktig! Det er kjipt når viljen er sterkere enn kroppen. Begynner å kjenne på den selv om dagen. 

Kan mannen hjelpe deg å bli ferdig? :) hvilken farge maler du veggen i? 😃 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, lille_frosk skrev:

Pass på deg selv og ikke overdriv nå! Dette er tiden for å be om hjelp - mer enn det man kanskje føler er greit! Jeg ble øm i magen når jeg hadde hatt mye kynnere eller overdrevet aktivitetsnivået så mye at jeg hadde blitt ordentlig sliten ... Håper du føler deg bedre?

Ja jeg vet... Må ta det rolig nå, begynner å få problemer med å gå og har konstante bekkensmerter. Føler meg faktisk ikke så mye bedre men mistenker at ømheten er bekken eller uvi. Tisset på sånn hjemmetest og den slo ut på nitritt så jeg skal få meg legetime i morgen... Har merket hyppigere dogåing også så det må vel være uvi. 

2 timer siden, Chandra skrev:

Så flink du er som pusser opp! Men sikkert lurt å være forsiktig! Det er kjipt når viljen er sterkere enn kroppen. Begynner å kjenne på den selv om dagen. 

Kan mannen hjelpe deg å bli ferdig? :) hvilken farge maler du veggen i? 😃 

Ser at jeg kan ha skrevet om hverandre tidligere... Jeg pusser opp en vegg i forbindelse med trappa vår. Veggen bak trappa er malt grå (skygge tror jeg den het) og veggen foran skal få samme farge. Fargen er ganske mørk og trappa er hvit ;) Å pusse opp den veggen er igrunn ikke så mye jobb.. Er mest ryddingen og flytting av soverom som tar på. Ok da, nå lyver jeg men jeg innbiller meg at malingen går lett som en lek :P

Soverommet ble flyttet ned i dag og det var helt fantastisk!!! :nigo: Tror vi har gjort noe riktig med senga når vi flyttet den (massiv kontinentalseng med 4 (2 bunner) madrasser) for den kjennes hard og utrolig deilig ut å ligge på. Som ny liksom og den er 3 år gammel. Vi stilte bunnen til så hard som mulig og bruker den harde sida av madrassene. I tillegg er soverommet nede myyye finere :rodmer: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med "nytt" soverom :) Det høres ut som en veldig bra og fornuftig løsning. Og godt at sengen er har blitt som ny. Da får du kanskje sove litt bedre? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk takk! Sov godt inatt, våknet i samme stilling som jeg sovnet i :fnise:

Ingen uvi.... legen kjente på magen og jeg er visst ganske øm nederst. Over bekkenet og verst på høyre. Vet ikke hva som gjør det men det er ikke ligamenter. Hun begynte å sjekke for blindtarmen men den har jeg ikke lenger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun visste ikke hva det kunne være. Han beveger seg jo og har fin fosterlyd så de regner med at det ikke har noe med graviditeten å gjøre. Så jeg bare ignorerer det. Bare jeg blir kvitt problemet "der bake" så skal jeg overleve å ha vondt andre plasser. .... 

Det går vel over ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge det går fint med babyen så er det andre bare å ignorere ja. Lettere sagt enn gjort! :P Stå på, you can do it ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med vondter man ikke finner ut av! Men så lenge det går fint med babyen og det er overlevbart for din del, så må man vel bare holde ut ... :/ Ikke noe gøy, håper det gir seg av seg selv snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det har gitt seg nå :) Sikkert bare overanstrengt meg eller noe ;)

 

:hjerte: Pearl Jam :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det har gitt seg! Viktig å ta det med ro. Kjenner jeg får en del kynnere om jeg gjør for mye/stresser. Da gjør det vondt, er ømt og stikker. Viktig å ta seg velfortjente pauser :tommel: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oppdatering uke 31 :hjerte:
♥ Termin: 19. juli
♥ På vei: 30+0
♥ Høygravid: Nei 

♥ Kjønn: Gutt :babysmokk:
♥ Navn: Vi har vel egentlig to alternativer så langt (de har vi brukt 3 år på å komme fram til :tunge1:). I tillegg liker jeg Axel og Victor. 

♥ Kontroller: Ja, hos jordmor og sykemeldinger hos lege
♥ Hjertefrekvens: 140 ved begge målinger
♥ Størrelse: Akkurat der han skal være, omtrent på dagen! Begynner å bli stor, visstnok 1500g :hoppendeglad: 

♥ Hodet ned: Tror det ja men han flytter nok på seg enda. Mye spark oppover i magen og på siden. Egentlig overalt. 

♥ Hodet festet: Nei
♥ Aktivitet: Mye aktivitet. Spesielt på natta og når jeg ligger. Kjenner mye dult og favoritten er oppover og sidelengs. Siste 4 dager har det vært mye bevegelse gjennom hele dagen. Kjenner tydelig at rumpa spennes utover flere ganger daglig :hjerte: Magen er ofte skjev og står ut til venstre for navlen :fnise: 


♥ Søvnmønster: Har han sovet de 4 siste dagene da?? :klo:

♥ Kynnere: Tror det er det jeg har kjent i mange uker nå. Magen blir stram, eller det trykker, når jeg er i aktivitet. Føler jeg vil sette meg. Har trodd at det har vært han som har lagt seg slik at det kjennes sånn bare, men det er nok kynnere. 

♥ Vektøkning: Ca. 8 kg. Mindre enn jeg trodde og bare 3,7 kg i 2. trimester, noe som er mindre enn anbefalt til og med for overvektige. De siste 4 ukene (3. trimester) har det vært ca 0,5 kg i uka ;)

♥ Melk i brystene: Ja. Tror til og med at det kanskje lekker litt? 

♥ Strekkmerker: Jepp! Magen min er fint dekorert med røde og lilla tegninger :rodmer:

♥ Hevelser og vann i kroppen: Tror ikke det, muligens litt i bena.


♥ Plager: Bekkenløsning/vondt, trøtt og lite energi. Mye tiltakslyst og vilje. Vondt å snu seg om natten og vondt i lyske/ligament samtidig. 
♥ Sulten: Sånn passe. Blir fort mett og føler at magen står ut etter ett måltid! :hoho: 
♥ Matkick: Mat. Saftis :riste:


♥ Humør: Smule hormonell igjen nå i 3. trimester. Ofte glad men føler at jeg blir begrenset av bekken og kropp. 

♥ Form: Vet ikke helt hva jeg skal svare her altså. Egentlig ok, ikke kvalm eller noe, bortsett fra det som er nevnt over.

♥ Utålmodig: Både og ;) Synes det er veldig fint å være gravid og føler at vi begynner å få litt dårlig tid, samtidig så gleder jeg meg jo noe voldsomt til han kommer. Legg til en smule panikk for at han er vårt ansvar og vi må sørge for at han ikke dør eller noe. 

♥ Utstyr: Det meste! Mangler stelleprodukter, noe kluter, flere gulpekluter, regntrekk, noe klær, flere ammeinnlegg, osv. 
 Siste innkjøp: Seng!! Med madrass til både den og vugge + 5 blå gulpekluter. Senga var det 40% hos Barnas Hus (40% på alle møbler fra Troll i dag og i morgen!) så da kjøpte vi med madrasser og endte opp med totalt samme prisen som vi måtte gitt for bare sengen ;) 

 Barnerom: Blir jo inne hos oss ganske lenge :hjerte: Har fått på plass senga. Det gikk akkurat både i høyde og bredde. vi kjøpte seng med dropside og vår seng er ekstra høy så kanten går kant i kant med vår seng. i bredden så ble det akkurat plass til at jeg kan skyve senga hans bort når vi må stå opp. Praktisk å slippe å strekke seg fram fra fotenden. Det skal også henges opp et bilde over senga hans. Blir koselig :jepp: 

♥ Sykehusbaggen: Litt påtenkt, typ hva skal jeg ha der? Og kanskje bare handle inn småting som tannbørste og slikt snart? Mest for gøy :jepp:  

♥ Fødselsforventninger: Ja det har vi :P Altså, jeg håper vi får til å reise inn uten å si noe til noen. Jeg liker tanken på at det kun er vi som vet og som vet om han de første timene, at det er bare oss liksom. Ellers håper jeg på null smertelindring, badekar og å beholde roen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært skikkelig dårlig på å være aktiv i dagbøker den siste tiden, så fint at jeg kom inn her nå når du postet en sånn oppdatering :) Så langt du har kommet i svangerskapet allerede! Av de to navnene du skrev der, så liker jeg Victor veldig godt :) Hadde vurdert det navnet selv om det ikke allerede var "tatt" i min familie. Axel er også fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh mai gad!! Jeg griner til Simpsons.... Og Ned Flanders i kirka. Jeg vurderer liksom navnefest og bryllup uten prest og finnes ikke religiøs... :hoho: 

Tirsdag ja, kjenner opptakten til ei travel uke. Må klargjøre til å få besøk her og kombinert med nesting innebærer dette vask av dyner og puter og alt mulig annet, så vaskemaskinen går konstant her!! Likevel flyter det over. Formen min er også slik at jeg må begrense meg eksempelvis "rydde klart i dag, vaske bad i morgen (hvis det går) og re opp/stelle istand på torsdag". pjuh!

Vi får besøk av min mor og bror på torsdag og de blir vel til tidligst søndag. Vi skal i konfirmasjon på lørdag og kommer nok til å droppe kirka (selv om den er veeldig fin og den jeg kunne tenkt meg å gifte meg i hvis det blir kirkebryllup) på grunn av meg. Ikke det at mannen eller E er så gira på kirke :fnise: 

I tillegg så er det glukosebelastning og jordmor på onsdag så dagen går liksom. 

Ooooh!!! Vi spiste noe fantastisk på lørdag. nemlig dette: https://www.rema.no/oppskrifter/potet--og-fennikelform-med-kylling/REC-34778/?adults=4&children=1 

:hoppendeglad: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var jo også noe å grine over! :ler: Hormoner er artige! 

Høres ut som en travel men koselig uke! Ser vi er flere som driver med nesting. Får liksom lyst til å ordne alt på en gang. Synd at mannen ikke er like ivrig.:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble fullstendig meltdown når mannen kom hjem... Hulking rett og slett :hoho: Stakkars mann! Heldigvis skjønner han at det er pga graviditet :P 

Visste ikke at nesting var slik... Men er nok det det er, alt må ordnes føler jeg. Alt må vaskes og gjøres og jeg har flere prosjekt i hodet enn jeg har tid og krefter til... Her handler det mest om hele huset og ikke babyting slik jeg trodde det kom til å gjøre :vetikke:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Det ble fullstendig meltdown når mannen kom hjem... Hulking rett og slett :hoho: Stakkars mann! Heldigvis skjønner han at det er pga graviditet :P 

Visste ikke at nesting var slik... Men er nok det det er, alt må ordnes føler jeg. Alt må vaskes og gjøres og jeg har flere prosjekt i hodet enn jeg har tid og krefter til... Her handler det mest om hele huset og ikke babyting slik jeg trodde det kom til å gjøre :vetikke:

 

Herlig. De mannfolka våre får gjennomgå! :tongue:

Sånn er min nesting også! Akkurat nå går det på hus og hage og egentlig ikke babyting. Måtte skrive verdens lengste liste i stad for å få alt vekk fra hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I første omgang var det å få klart barnerommet/gjesterommet. Etterhvert kjenner jeg på at alt må være rent, klart og ordnes ferdig til babys ankomst. Har dog ikke fått helt trykket over meg enda, men tipper det kommer :) Fordelen er jo at man får gjort en hel del da :jepp: 

Hva tenker mannen din om navnedag og kirkefritt bryllup da? Jeg finnes selv ikke religiøs, men må ta hensyn til mannens ønsker også. Noe som irriterer meg bittelitt :sjenert: Har ikke lyst til å melde ungen min inn i kirka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...