Gå til innhold

Er det akseptabelt å gå med jeans på 17.mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal gå med bikini på 17.mai, er det liv eller? 

Anonymkode: c0e9d...94e

Lov mente jeg.. 

Anonymkode: c0e9d...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Carrot skrev:

La nå folk få ha på seg det de vil! 

Selvsagt skal folk få ha på seg hva de vil, men spørsmålet til TS er vel om det er sosialt akseptabelt å gå med jeans på 17.mai, og det er det vel egentlig ikke utifra de sosiale kodene vi har i Norge.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 mai suger, ser ingen grunn til å pynte meg på en så idiotisk dag.

Anonymkode: 7ad4f...576

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 6.5.2015 at 8.34, AnonymBruker skrev:

Hilsen ei som trives best i jeans og blazer.

 


Anonymous poster hash: 9d6ef...e1a

Det er respektløst, men til syvende og sist opp til deg hvordan du velger at andre skal se deg. Synes du ikke at hverdagen i Norge er uformell nok allerede? Det er ikke stort poeng i å være løz og ledig på nasjonaldagen, det er oppbrukt.

Anonymkode: fb541...0fa

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når i alle dager ble jeans uformelt?`Saggete jeans med store hettegenser kanskje, men jeans med en skjorte over er da ikke uformelt? Uformelt er vel joggebukser, pysjbukser, uggs og en stor jakke over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hva har det med tråden Lasse å gjøre? Hvis han går i slaskete klær så bryr det deg et visst sted, sant? Er du seriøs?

Anonymkode: 41f67...85d

Det innlegget her skjønte jeg fint lite av. Hva har Lasse med saken å gjøre?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man får komplimenter og folk sier at man er fin når man går i jeans på 17.mai, så betyr det enten at folk sier det kun for å være høflig eller at man ser enda verre ut til daglig. 

Anonymkode: 93d9d...e68

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den Wednesday, May 06, 2015 at 11.42, AnonymBruker skrev:

Javel, se eksempelet jeg la ut over. Synes det er veldig fint, jeg, men du skal såklart få mene noe annet.

 

Anonymous poster hash: 640b4...c88

Det synes jeg var et ok jobbantrekk. Absolutt ikke noe på en festdag. Vi pleier også ha familieselskap på 17.mai. Og selv om det er "bare" familie, pleier alle pynte seg. Hadde blitt svært overrasket om noen hadde kommet i jeans da. Jeg synes alle jenter/damer ser finere ut i kjole, men hvis du føler deg ukomfortabel med det, ville jeg ha kjøpt en penbukse, selskapsbukse, da kan det bli stilig! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ann Christin skrev:

Når i alle dager ble jeans uformelt?`Saggete jeans med store hettegenser kanskje, men jeans med en skjorte over er da ikke uformelt? Uformelt er vel joggebukser, pysjbukser, uggs og en stor jakke over!

Når i alle dager ble jeans formelt da? 

Endret av Hjarte
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis man får komplimenter og folk sier at man er fin når man går i jeans på 17.mai, så betyr det enten at folk sier det kun for å være høflig eller at man ser enda verre ut til daglig. 

Anonymkode: 93d9d...e68

Eller kanskje fordi noen faktisk mener det er andre ting enn klær og samfunnsnormer som definerer hva som gjør et annet menneske pent.

Vet feks at det finnes noen som synes et stort smil på nasjonaldagen er mye finere enn himlende øyne mot folk som går i jeans! :-O

Anonymkode: 36cb4...d9c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 06.05.2015 at 8.38, AnonymBruker skrev:

Nei det er faktisk ikke akseptabelt i mine øyne! Det er nasjonaldagen!! Da kan man faktisk gjøre en innsats.

Jeg synes det er så barnslig å ikke ville kle seg fint under påskuddet "jammen jeg trives best i joggebukse/jeans/onepiece".

 

Anonymous poster hash: ae2a9...9ca

Bra at man kan dømme ut i fra det man ser. Jeg har ingen kjole som passer. Gått opp i vekt :( på god vei ned da. Men har ikke råd til kjøpe ny kjole før 17 mai. Håper du kan tenke litt på andre før du sier slikt! 

Anonymkode: 633d7...1aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, Hjarte skrev:

Når i alle dager ble jeans formelt da? 

Nettopp. Jeans er ikke formelt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå med hva du vil og drit i hva andre mener. Svarte, smale jeans uten hull/slitte detaljer sammen med en fin topp og pene høyhælte sko kan være kjempefint det selv om jeg selv foretrekker kjole på en sånn dag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som har fine klær og penger til og kjøpe nytt,de må da få feire 17 mai de også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Salka skrev:

Gå med hva du vil og drit i hva andre mener. Svarte, smale jeans uten hull/slitte detaljer sammen med en fin topp og pene høyhælte sko kan være kjempefint det selv om jeg selv foretrekker kjole på en sånn dag. 

Jeg tar ikke finsko på meg, det er som å se ei ku i et glassmagasin. Men dongeribukse kan jeg godt kle på, kjole kan jeg kun ta på om julaften å det er knapt sånn at jeg orker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Ann Christin skrev:

Rent personlig synes jeg ingen av de antrekkene der var spesielt fine til 17. mai. Ville ikke kledd meg i mesteparten på jobb engang :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart man kan gå med jeans på 17 mai. Men da må man jo pynte opp med en fin overdel og sko :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...