Gå til innhold

Er det akseptabelt å gå med jeans på 17.mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus

Jeg føler for å gjenta det jeg sa litt tidligere i tråden og som var mitt innspill til TS' spørsmål:

Med nye, mørke jeans (ikke de hullete 'greiene' som skal se utvasket og utslitt ut), en pen topp/bluse/skjorte, blazer og pene, høye hæler er det ingen grunn til lynsjing på torvet.

Helt standard cutyme i dagens merkfikserte og prisfokuserte Norge er det ikke, men sett med mine øyne er det absolutt et 10-talls ganger bedre enn mye annet såkalt 'penantrekk' jeg har sett ;)

De aller, aller fleste pynter seg i det de har, og jeg kjenner jeg ikke vil komme til å få noen plagg i twist ved å se en kvinne eller 10 med mørke jeans, en pen skjorte, blazer og høye, pene sko i morgen.

De er like velkomne i borgertog og som tilskuere som alle andre er. Gleden over å bo i et fritt land med en Grunnlov som ikke diskriminerer burde inspirere landets befolkning til heller ikke å diskriminere hverandre basert på hva den enkeltes peneste plagg for en høytidsdag er...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har Adidas bukse og jeans jeg, skal jeg heller ta joggebuksa?

Evt utvide garderoben? Det går ikke an å ha en så begrenset garderobe som voksen!

Anonymous poster hash: ae2a9...9ca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Evt utvide garderoben? Det går ikke an å ha en så begrenset garderobe som voksen!

Anonymous poster hash: ae2a9...9ca

Jeg har en grønn keeperdrakt også, som gutten på avataren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i det du vil, ts. De som kommer til å se stygt på deg er bare misunnelige som ikke tør å gjøre det samme. :) Ha en fin feiring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle som passer dressbukse fra H&M.

De har størrelser opp til 56. Eller var det mere også?

Anonymous poster hash: 6169b...d84

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har størrelser opp til 56. Eller var det mere også?

Anonymous poster hash: 6169b...d84

Du er klar over at alle butikkene ikke har samme avdelinger? Min lokale H&M har ikke større enn 44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tåpelig sammenligning.

Hva er galt med å feire dagen med å nyte norsk natur og friheten til å gjøre akkurat det man selv ønsker når det er Norges bursdag

Når jeg hadde bikkjer så dro jeg mye heller ut i skauen, grillet og nøt den friheten jeg er så heldig å ha fordi jeg bor i dette vakre landet.

Eneste tåpelige jeg ser er når man bevisst går inn for å ikke delta. Skogen er der alle andre dager i året, 17 Mai, ikke. Blir nesten bare barnslig demonstrerende dette med å absolutt ikke delta i en feiring man skal ha sammen.

Men, deg om det!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gå i det du vil, ts. De som kommer til å se stygt på deg er bare misunnelige som ikke tør å gjøre det samme. :) Ha en fin feiring!

Tror du virkelig det? Misunnelige? Skal du virkelig bruke det kortet der??

Anonymous poster hash: ae2a9...9ca

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det nermeste jeg var feiring var å fylle bensin på en stasjon der var mange bunad og festkledde. Jeg var ikke pyntet, dro hjem og koste meg i fine kjoler god mat og vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri giddet å pynte meg på 17. mai, her går det som regel i jeans eller tights. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri giddet å pynte meg på 17. mai, her går det som regel i jeans eller tights. :)

Lurer bare på når det kommer tights og korte skjørt med bunadsbroderi-print? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

Lurer bare på når det kommer tights og korte skjørt med bunadsbroderi-print? :ler:

Men det hadde jo eigentleg vore litt morosamt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Måtte bla fram denne, her jeg sitter i eksamensinnspurten. En god latter hadde jeg behov for. 

Skal gå med nye fine jeans i år igjen :) 

Anonymkode: 36cb4...d9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at man er litt slaskete dersom man ikke klarer å få på seg noe annet enn en olabukse på 17.mai.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎06‎.‎05‎.‎2015 at 8.34, AnonymBruker skrev:

Hilsen ei som trives best i jeans og blazer.

 

 


Anonymous poster hash: 9d6ef...e1a

 

Siden du spør, så er du vel ikke 100% overbevist selv om at du vil føle at det er greit å komme med jeans på nasjonaldagen.  Så da vil jeg svare nei, du kan velge noe annet. Finn en annen pen bukse som ikke er i jeansstoff.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olabukse eller jeans er et soleklart NEI på 17. mai. Da kan man holde seg hjemme dersom man skal gå i slaskete klær.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Måtte bla fram denne, her jeg sitter i eksamensinnspurten. En god latter hadde jeg behov for. 

Skal gå med nye fine jeans i år igjen :) 

Anonymkode: 36cb4...d9c

Fikk du noen stygge blikk ifjor? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri forstått dette jaget etter å oppnå andres "respekt" ved å kle seg konformt og "skikkelig". Hva er vitsen? Det er jo bare snobberi, jåleri og saueflokkmentalitet.

Nå forstår jeg heller ikke poenget med å "feire" 17. Mai heller, og jeg hater alle slike former for "festligheter". På 17. Mai sørger jeg for å være i utlandet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...