Gå til innhold

Er det akseptabelt å gå med jeans på 17.mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De jeg nevnte har penger, mer enn nok...

Kanskje du skal konsentrere deg mindre om dem (du har tilogmed oversikt over hvor mye de tjener og hva de betaler ned på gjeld, som påvirker hvor mye de har råd til av nye klær på nasjonaldagen...) og mere om deg selv?

Hun tok med barna ut og feiret.

Det er bedre enn at hun satt hjemme med dem og så 17.mai-sendingen på TV...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror, med all respekt å melde, IKKE at hertuginne Kate av Cambridge hadde kledd seg sånn på en nasjonaldag. Ever.

Men hun rusler nok rundt sånn til vanlig.

Men hadde hun gått sånn på en nasjonaldag, så burde hun satt på en sløyfe i nasjonalfargene, i tillegg.

Er enig med deg i dette. Da hun overvar St. Patrick's Day, var dette antrekket hun hadde på seg (med andre ord ikke jeans eller blazer):

aol-mydaily-kate-middleton-l-2.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter gjør en god gjerning. Tungfordøyelig spekemat og rømmegrøt fordøyes mer effektivt med masse sur magesyre. Sånn sett hjelper hun syttendemaisnobbene med fordøyelsen, slik at de slipper å sitte og gulpe halvfordøyd mat nedover finstasen.

Nei, jeg stiller ikke i denim, for jeg trivs greit i dress. Men det kan ikke ramle meg inn å diktere hva andre skal ha på seg. (Utenom et lite mannlig ønske om flere kvinner med cameltoe...) Blir litt trist hvis snobberi skal gjøre at folk føler seg uønsket i bybildet på det som bør være en inkluderende gledens dag.

Bare tenk, vi kan gå på gata hverdager uten at noen skyter på oss, eller raner oss. Ingen blir utsatt for tortur, med mindre en oppsøker klubber for spesielt interesserte, og relativt få blir voldtatt og skambanket. Ikke behøver vi skritte over folk som sulter ihjel, og kloakken flyter ikke i rennesteinen.

Om noen stiller i utvaska dongeri, så velkommen skal de være. Men takk, hvis de oppgraderer habitten et hakk, om de evner det.

hujja.jpg:fnise:

17.mai på gateplan i by er ikke galla. Det er folkefest, og hverdagspent er mer enn tilstrekkelig.

Noen vil alltid entre bybildet mer eller mindre pyntet enn hverdagsfint. Der enkelte kommer fra jobb, eller er på vei til arbeidet, er andre på vei til ulike arrangementer med finere kleskodeks enn for vanlig gatefeiring. Folk som skal gå i tog, stiller gjerne mer stivpynta enn folk som bare skal se på.

Det er faktisk litt overkill, å kle seg i galla for bare å tusle rundt i byen, se på tog og gomle pølse. Men om en skal i middagsselskap etter toget, vil forventet antrekk følge en dagen gjennom.

Heller snobberi enn cameltoe ass

Da er det bedre å kle seg etter sosiale kodekser enn å kle seg for å tilfredsstille enkelte grisegutter som liker å glo!

Anonymous poster hash: ae2a9...9ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joggebukse og hettegenser på 17 mai? Pynt dere eller bli hjemme. Stiller dere opp i bryllup og dåp med samme slaske klær? Fine jeans går fint, men hettegenser og joggebukse? Ærlig talt. Stilt gjerne opp i dasseklærene deres, men dere kommer garantert til å få mange rare og stygge blikk.

Anonymous poster hash: 8d2c8...40f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brud3813

Jeg tror, med all respekt å melde, IKKE at hertuginne Kate av Cambridge hadde kledd seg sånn på en nasjonaldag. Ever.

Men hun rusler nok rundt sånn til vanlig.

Men hadde hun gått sånn på en nasjonaldag, så burde hun satt på en sløyfe i nasjonalfargene, i tillegg.

Poenget mitt var ikke at hertuginnen ville kledd seg slik på en nasjonaldag, det er det ganske åpenbart at kongelige ikke driver med. Ville bare vise et antrekk jeg selv anser som fint nok for meg som ikke er kongelig :) Riktig nok med sløyfe i rødt, hvitt og blått i tillegg, som du også foreslår.

Dere andre må gjerne gå kledd som kongelige altså, men for meg er jeans og blazer fint nok til grillpartyet jeg skal på etter å ha kikket på toget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sort dressbukse? Er det lov? Hva kan man ha til isåfall?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Går i dress som menn skal under toget og det formelle på dagen. Men med em gang vi kommer hjem er det rett i en behagelig tights og en løs t-skjorte når vi skal grille med familien. Men å gå

i "slaskeklær" i og rundt toget ville jeg ikke gjort.

Skulle jeg bare vært hjemme på sofaen hadde det vært en annen sak.

Anonymous poster hash: 0a54f...6fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sort dressbukse? Er det lov? Hva kan man ha til isåfall?

Dressbukse er mye bedre enn jeans synes i hvertfall jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke lest mer enn tre-fire svar<br /><br />jeans/dongribukse kan du stille i på 17 mai om du har speiderskjorte og speiderskjerf på deg også, ellers ikke uansett hvor godt du liker å gå i dongeri

Anonymous poster hash: d917e...998

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med sort dressbukse? Er det lov? Hva kan man ha til isåfall?😊

Ja veldig lov:-) dressbukse er fint med heler og en pen silketopp. Ha gjerne en litt pen kåpe over :)

Styr unna hettegenser til haha :P

Anonymous poster hash: ae2a9...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke lest mer enn tre-fire svar<br /><br />jeans/dongribukse kan du stille i på 17 mai om du har speiderskjorte og speiderskjerf på deg også, ellers ikke uansett hvor godt du liker å gå i dongeri

Anonymous poster hash: d917e...998

Som gammel speider kan jeg informere om at alle speidere blir oppfodret til to ting:

  1. Ved flaggheis: ha på en penere bukse (ikke jeans, gjerne dressbukse)
  2. I borgertoget: ha på bekledning som er avtalt etter temaet for troppen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kutt ut dressbuksene

Hvorfor det?

Anonymous poster hash: 08a13...fe4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare hyggelig. Nei, vi blir nok ikke enige. For meg er en stram mørk jeans ikke et festplagg, men et hverdagsplagg.

Jo, det er rart å ty til "penjeans" (er det faktisk noen som differensierer på jeans og penjeans? En jeans er jo en jeans), har bodd i Nord-Norge selv, tydde ikke til jeans når jeg skulle pynte meg :P

En mørk stram jeans kan etter min mening funke både til hverdags og fest, det kommer helt an på hva man kombinerer den med. Hettegenser og gamle joggesko, eller pensko og pyntet topp/bluse/blazer og noen fine smykker. Det er to totalt forskjellige antrekk selv om buksa er en samme.

Anonymous poster hash: 463d9...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt blir bare for teit. Om man ber til fest, klesstilen er av tradisjon pent, da tror jeg neppe det står på budsjett ol. En pen kjole, skjørt, bukse osv koster ikke meget i disse dager. Kjøpte en penkjole til kr 200 selv forleden, og mer skal det ikke til.

At det skal koste noen, da tenker jeg både på det sosiale og budshjettmessige, å kle seg pent på norges dag kan jeg bare ikke fatte å begripe.

Skaper en koselig stemning, inngir respekt, og viser at dagen betyr litt ekstra.

Sånt bør ikke være så vanskelig å få til.

Poenget mitt var at jeg aldri hadde blitt fornærmet over at gjestene mine ikke kledde seg "bra nok". Det viktigste er at de kommer og at man har det hyggelig sammen. Jeg nevnte noen eksempler på hvorfor enkelte kanskje ikke pynter seg så mye, men hva årsaken er, får gentlig være opp til hver enkelt. Ja, det ER faktisk dem som av økonomiske grunner ikke alltid kan følge kleskoden. Og noen har kroppslige komplekser som gjør at de ikke føler seg vel i visse klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mye finere med kjole og skjørt

Det er din mening. Skal det å vise leggene sine være obligatorisk for kvinner ved finere anledninger? Har du tenkt på at enkelte pga f.eks. arr, psoriasis, åreknuter e.l. kanskje ikke føler seg vel med å vise leggene sine?

Anonymous poster hash: 463d9...386

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brud3813

Hva synes dere som er negative til mørke penjeans om å gå med dongerijakke til sommerkjolen på 17 mai da? Det er i hvert fall noe man ser svært mye av den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere som er negative til mørke penjeans om å gå med dongerijakke til sommerkjolen på 17 mai da? Det er i hvert fall noe man ser svært mye av den dagen.

Altså jeg går ikke rundt å sender folk stygge blikk/kommentarer bare så det er sagt men jeg er en av de som mener at jeans ikke passer seg på 17 mai. Det samme gjelder jeansjakke. Kjolen må være veldig pen og pyntet før det nærmer seg innafor. Men det er bare min mening, og jeg deler den bare anonymt på nett når noen spør :P

Anonymous poster hash: ae2a9...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes dere som er negative til mørke penjeans om å gå med dongerijakke til sommerkjolen på 17 mai da? Det er i hvert fall noe man ser svært mye av den dagen.

Altså jeg går ikke rundt å sender folk stygge blikk/kommentarer bare så det er sagt men jeg er en av de som mener at jeans ikke passer seg på 17 mai. Det samme gjelder jeansjakke. Kjolen må være veldig pen og pyntet før det nærmer seg innafor. Men det er bare min mening, og jeg deler den bare anonymt på nett når noen spør :P

Anonymous poster hash: ae2a9...9ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...