Gå til innhold

Er det akseptabelt å gå med jeans på 17.mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Skogkatten skrev:

Jeg kommer aldri til å forstå den aversjonen mange nordmenn tydeligvis har mot å pynte seg. Jeans på 17. mai eller i konfirmasjon synes jeg bare er ufint. Om man absolutt ikke vil ha skjørt eller kjole så kan man vel eller bruke en fin buksedress, eller i alle fall en dressbukse. Da blir man med en gang mer formell enn med jeans. Jeg forstår virkelig ikke at det skal være så vanskelig for mange å gjøre en innsats.

og selvsagt kan man bruke 50-tallskjole på 17. mai. Jeg har gjort det selv en gang jeg ikke gadd å dra med med bunaden over halve landet. Maxikjole kan også være veldig fint så lenge den er pyntet, og ikke en typisk strandkjole. 

Enig. Finner det i grunn merkelig å ikke ville pynte seg på ren trass. Da kan man likegreit bli hjemme.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 timer siden, satan skrev:

Om folk ønsker å gå i jeans finnes det ingen lov mot det, men de kan ikke forvente å fremstå på en særlig bra måte i alles øyne.

Hvem bryr seg. Hvorfor gjøre sånn en big deal ut av 17 mai. I mange land gir folk beng i hele nasjonaldagen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Skogkatten skrev:

Jeg kommer aldri til å forstå den aversjonen mange nordmenn tydeligvis har mot å pynte seg. Jeans på 17. mai eller i konfirmasjon synes jeg bare er ufint. Om man absolutt ikke vil ha skjørt eller kjole så kan man vel eller bruke en fin buksedress, eller i alle fall en dressbukse. Da blir man med en gang mer formell enn med jeans. Jeg forstår virkelig ikke at det skal være så vanskelig for mange å gjøre en innsats.

og selvsagt kan man bruke 50-tallskjole på 17. mai. Jeg har gjort det selv en gang jeg ikke gadd å dra med med bunaden over halve landet. Maxikjole kan også være veldig fint så lenge den er pyntet, og ikke en typisk strandkjole. 

Jeg skjønner ikke den aversjonen jeg heller, og jeg skjønner heller ikke hvorfor enkelte mener at det er snobberi å bry seg litt om disse tingene. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, satan skrev:

Om folk ønsker å gå i jeans finnes det ingen lov mot det, men de kan ikke forvente å fremstå på en særlig bra måte i alles øyne.

Det er jo ikke sånn at det er i bryllup man skal. Det er jo bare nasjonaldagen. Den er mest for ungene uansett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Maleficenta skrev:

Det er jo ikke sånn at det er i bryllup man skal. Det er jo bare nasjonaldagen. Den er mest for ungene uansett.

Eh, nei? Nasjonaldagen er for hele befolkningen da vi feirer Grunnloven.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun to farger av klær, samt jeans. Så for min del blir det enten hvit eller svart tskjorte/singlett og jeans. Fantastisk lurt jenter, ikke overdriv fargene for da slipper dere å ha så mye forskjellig klesvask. Jeg har kun hvit og sort og kaster alt på 30-50 grader i maskina jeg. Det eneste som er kjipt er at folk kanskje tror jeg aldri bytter klær når jeg 10 dager på rad går i svart slim-fit tskjorte.. Men jeg får satse på at kroppslukta mi får de til å lure på det motsatte.

Lærte å vaske klær nylig av min kjære Iris som ønsker å være anonym i blogglivet. 

Ha en flott dag vider folkens, jeg tenker på dere alle sammen.

XoXo+Klem

EventyrFredrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 minutter siden, Maleficenta skrev:

Hvem bryr seg. Hvorfor gjøre sånn en big deal ut av 17 mai. I mange land gir folk beng i hele nasjonaldagen

Da vettu får vi Nordmenn og -kvinner gå foran som et godt eksempel. Unntatt meg da, som kun har svarte/hvite klær, men jeg er utilregnelig og har mine grunner.

Synes ikke noe om at vi absolutt skal gjøre som alle andre land jeg, det er norsk å være norsk vettu. Fint når noen skiller seg ut fra saueflokken synes jeg, og tør å gå imot flokken. Heia Nårje.

Endret av EventyrFredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det bunad på meg og dress på sønnen min. Elsker 17 mai og liker å pynte meg og ut i byen å se på folkelivet. Olabukse går jeg med alle de andre dagene. 

 

Men jeg har forståelse for at folk med dårlig selvtillit og depresjoner holder seg hjemme på en slik dag. 

Jegfor min del elsket å være sosial og kose meg ute med venner og familie. Gleder meg allerede 😊

Anonymkode: 55566...70f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjeldent 50 tallskjoler er knelengde hos meg. Kjoler generelt virker å være for mennesker under 175 og c cup :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi pynter oss så lite i hverdagen her i landet at det er litt rart at det skal klages over de få pyntedagene vi har. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det handler om man skal tilpasse seg en særdeles primitiv impuls som dette konformitetsjaget er, eller om man faktisk skal akseptere at folk er forskjellige. Ikke alle bryr seg om saueflokk, fasade og pynt. Nå mener jeg selvsagt ikke at man skal kle seg som et ludder bare på trass, men jeans burde da virkelig ikke være noe problem. Om man synes jeans er uakseptabelt er man rett og slett patetisk. Det finnes virkelig viktigere ting å bry seg om her i livet.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeans er ikke penantrekk. Og på 17. mai skal det være pent.

 

Synes ikke det er pent når menn har på seg jeans og hettegenser/collegegenser på fest heller. Jeans kan være helt ok med en pen skjorte pluss evt dressjakke, men IKKE med hettegenser til. *grøss*

Anonymkode: 39da0...674

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

33 minutter siden, Ann Christin skrev:

Og dere får holde dere unna Drammen da, for jeg skal gå med det her på 17 mai ;)

 

  Skjul innhold

10401981_1017077534999098_30821513504609

 

Du vet hva dem sier; "bedre med en dram i timen enn en time i Drammen". Neida, fra spøk til alvor. Personlig ville jeg valgt en penere bukse en enn slitt bukse med joggesko til. Hva er galt med å pynte seg?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Jolene skrev:

Du vet hva dem sier; "bedre med en dram i timen enn en time i Drammen". Neida, fra spøk til alvor. Personlig ville jeg valgt en penere bukse en enn slitt bukse med joggesko til. Hva er galt med å pynte seg?

Buksa er ny og kun brukt på bildet faktisk. Og blir nok mørke joggesko av et annet slag enn de. Å gå to timer på asfalt og brostein i kø er ikke særlig bra for beina når jeg allerede har problemer med hofter og rygg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke problemet med de folka som ikke pynter seg. Hva så? Tenk på fattige folk som ikke har råd til bunad eller andre penklær, skal ikke de få vise seg ute på 17.mai de da? Det fins faktisk folk her i landet som ikke har råd til en kjole til 149 på hm. Dessuten er ikke en sånn kjole fin nok for dere uansett. Så fattigfolket får holde seg inne bak lukkede gardiner på Norges bursdag de da mens de drømmer om å få råd til å pynte seg og få lov til å vise seg ute på nasjonaldagen uten å bli lynsjet og ledd av. Fy faen. Jeg er ikke fattig, så snakker ikke om meg selv, jeg skal selv pynte meg, men jeg syns enkelte av dere bør tenke før dere skriver. 

Anonymkode: 287c4...e87

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå bruker jeg egentlig ikke å bry meg stort om hva folk går med, men akkurat 17. mai syntes jeg faktisk at folk kan gjøre en liten innsats. Det er vår nasjonaldag og en dag som betyr veldig mye for veldig mange mennesker og da går det ann å legge fra seg hverdagsklærne den ene dagen i året. Jeg mener IKKE at alle skal løpe ut å kjøpe seg bunad eller nye selskapsklær for tusenvis av kroner, på ingen måte. Jeg tør å påstå at de aller fleste har noen klær i skapet forbeholdt litt penere annledninger enn tur i skogen og disse klærne passer inn på 17. mai. Har man ikke så har man sikkert en venninne man kan låne noe av. 

Når det er sagt så syntes jeg faktisk at det kan være fint med jeans dersom man styler det riktig. Hva folk velger å gå med i skogen eller hjemme på sofaen 17. mai bryr jeg meg ingentingen om. Men skal du inn til sentrum så kan man i det minste late som om man bryr seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Ann Christin skrev:

Buksa er ny og kun brukt på bildet faktisk. Og blir nok mørke joggesko av et annet slag enn de. Å gå to timer på asfalt og brostein i kø er ikke særlig bra for beina når jeg allerede har problemer med hofter og rygg!

Da skjønner jeg valget av sko. Ville likevel valgt en annen bukse. Den blir rett og slett litt for mye barnehage-fritidsbukse for min del.

OT: For en skjønn hund du har:rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Jolene skrev:

Da skjønner jeg valget av sko. Ville likevel valgt en annen bukse. Den blir rett og slett litt for mye barnehage-fritidsbukse for min del.

OT: For en skjønn hund du har:rodmer:

Godt jeg skal gå i barnetoget da :P Blir enten den, eller en mørk jeans. Eneste klærne jeg har som passer meg, hvis det ikke blir skaubukse da :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Skogkatten skrev:

Jeg derimot, jeg skiller meg ut i mengden stort sett hvor som helst og når som helst, for jeg kjører vintage og retro. Så kan man jo begynne å lure på hvem som er mest konform da...

Du høres jo skikkelig  kult ut! Nå blei jeg jommen meg misunnelig! :ohmy:

Jeg har jo forstått at en stor andel av befolkningen ikke har bedre ting å gjøre med livene sine enn å bry seg masse om eget og andres utseende. Må være veldig greit å ha slike enkle gleder her i livet. På den annen side er det heldigvis ikke alle som er forfengelige fjols heller. Det hadde jo blitt litt kjedelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...