Gå til innhold

Er det akseptabelt å gå med jeans på 17.mai?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Et øyeblikk siden, Ann Christin skrev:

Godt jeg skal gå i barnetoget da :P Blir enten den, eller en mørk jeans. Eneste klærne jeg har som passer meg, hvis det ikke blir skaubukse da :fnise:

Haha:fnise:

Da ville jeg valgt en mørkere variant. Eller hva med å kjøpe en mer passende bukse for anledningen?
Bukse 1 Bukse 2 Bukse 3

4 minutter siden, Citpensacola skrev:

Du høres jo skikkelig  kult ut! Nå blei jeg jommen meg misunnelig! :ohmy:

Jeg har jo forstått at en stor andel av befolkningen ikke har bedre ting å gjøre med livene sine enn å bry seg masse om eget og andres utseende. Må være veldig greit å ha slike enkle gleder her i livet. På den annen side er det heldigvis ikke alle som er forfengelige fjols heller. Det hadde jo blitt litt kjedelig.

Det går faktisk an å få noe ut av livet sitt til tross for at man liker å se representativ ut. Det må være trist å være en grå mus i grunn...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå finnes det en mellomting mellom grilldress og ultra-finstas. Temaet for tråden var vel strengt tatt jeans på 17. mai, og når folk er så skrudd i hodet at de virkelig mener at det er respektløst å bevege seg i sentrum ikledd jeans på 17. mai så fortjener de å få et par motforestillinger. Om jeg ser en mann i jeans og f.eks skjorte/jakke på 17. mai så hadde jeg da ikke tenkt over det engang. Det er da ganske vanlig, og om man synes dette er fælt så får man ta seg en bolle. Så enkelt er det. Motepolitiet kan dra dit peppern gror.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Citpensacola skrev:

Nå finnes det en mellomting mellom grilldress og ultra-finstas. Temaet for tråden var vel strengt tatt jeans på 17. mai, og når folk er så skrudd i hodet at de virkelig mener at det er respektløst å bevege seg i sentrum ikledd jeans på 17. mai så fortjener de å få et par motforestillinger. Om jeg ser en mann i jeans og f.eks skjorte/jakke på 17. mai så hadde jeg da ikke tenkt over det engang. Det er da ganske vanlig, og om man synes dette er fælt så får man ta seg en bolle. Så enkelt er det. Motepolitiet kan dra dit peppern gror.

Fordi det er lov til å pynte seg på nasjonaldagen. Jeans har aldri vært og kommer aldri til å bli pyntet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har da aldri sagt at det ikke skal være lov å pynte seg på nasjonaldagen? Jeg har heller ingenting imot at folk gjør det. Hvis folk ønsker å feire nasjonaldagen med å pynte seg og gå i tog/feste/feire, så er det da helt greit for min del. Det jeg virkelig får i halsen er som sagt folk som mener at det er respektløst og "ikke innafor" at andre mennesker ikke pynter seg på samme måte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Citpensacola skrev:

Du høres jo skikkelig  kult ut! Nå blei jeg jommen meg misunnelig! :ohmy:

Jeg har jo forstått at en stor andel av befolkningen ikke har bedre ting å gjøre med livene sine enn å bry seg masse om eget og andres utseende. Må være veldig greit å ha slike enkle gleder her i livet. På den annen side er det heldigvis ikke alle som er forfengelige fjols heller. Det hadde jo blitt litt kjedelig.

For det er selvsagt umulig å ha to tanker i hodet samtidig. Alle vi som liker å pynte oss er tenketomme høns som ikke har andre verdier i livet. Vi er selvsagt ikke engasjert i noen ting, og vi går bare hjemme på stas og bruker penger på plastiske operasjoner. Om vi jobber så er vi kun rosabloggere :ironi:

Jeg må vel nesten ha med flagget for sikkerhets skyld, hvis ikke hadde du vel vært truende til å ta med seriøst. Hilsen en med høy utdannelse og god jobb som gjerne bruker kjole og høye hæler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, LiseTV skrev:

Hadde jeg vert Mao så hadde jeg forbudd jeans

På 17 mai eller generelt? For sistenevnte ville nok ført til mye joggebukser :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner mange som velger å gå med jeans på 17. Mai. Men da er det stramme jeans med en fin bluse og sko med litt hæler liksom. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, IngeborgF skrev:

Jeg kjenner mange som velger å gå med jeans på 17. Mai. Men da er det stramme jeans med en fin bluse og sko med litt hæler liksom. 

Nemlig. Er dette virkelig noe problem for motepolitiet? Jeans MÅ ikke være utvaskede og hullete heller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Netttroll

Var sammen med ei som hatet kjoler og skjørt, hun gikk med stramme, mørke dongeri, ei pen skjorte og finsko. Det skal vel være opp til hver og en hva man velger å ha på seg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke jeg som klager over at folk ikke er som meg, men tvertimot de som mener jeans på 17. mai ikke er innafor som klager på at alle ikke er som dem...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Citpensacola skrev:

Nemlig. Er dette virkelig noe problem for motepolitiet? Jeans MÅ ikke være utvaskede og hullete heller.

Nettop. Er andre typ. bukser man også kan gå med. Ta f.eks. sophie elise, hun kjører av og til en helt annen stil på eventer:

http://1.vgc.no/drpublish/images/article/2016/01/15/23597277/1/big/2483100.jpg

http://1.vgc.no/drpublish/images/article/2015/11/23/23566665/1/big/2464649.jpg

 

Bilder gjort om til lenker.

Kragebein, mod

Endret av Kragebein
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nå kan ikke folk selv bestemme antrekk fordi det muligens ikke er passende i andres syn? Nydelig.

Når kan folk drite og dra og la folk bruke klær de er komfortable med? Det har ingen verdens ting med oss å gjøre om en helt fremmed på gata har på seg jeans eller ikke. Så lenge den jeansen ikke skader noen av oss ser jeg ikke noe problem i å den, selv ikke på 17. mai. 

Anonymkode: 7f034...6ab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Citpensacola skrev:

Jeg skjønner ikke det behovet mange nordmenn tydeligvis har for å pynte seg. Dog har det kanskje med forfengelighet å gjøre. Snobberi på 17. mai eller i konfirmasjon synes jeg er kvalmt og ufint. Om man absolutt skal pynte seg og tro man er bedre enn de som ikke bryr seg stort om slikt kan man vel i det minste droppe ufine kommentarer og nedsettende blikk. Jeg forstår virkelig ikke at konformitetsbehovet skal være så viktig at man skal bestemme hva som er greit eller ikke greit å ha på seg for andre mennesker.

Den eneste fordelen med fjols som flagger at de bryr seg om sånt er at det i det minste er lett å skille ut hvilke mennesker jeg skal gidde å bry meg med, og hvilke idioter jeg skal ignorere.

Nordmenn er vel en av de nasjonalitetene som har lavest behov for å drive på med "å pynte seg" i tide og utide.

At majoriteten alikevel ønsker å kle seg litt penere enn normalt på julaften, i bryllup, konfirmasjoner og barnedåp, - og på nasjonaldagen, gjør da ikke at de tror de er bedre enn dem som driter i å gjøre en liten anstrengelse? - hvor i all verden får du slike forestillinger fra?

Opplevelsen er vel heller at folk pynter seg fordi de ønsker å hedre og sette pris på dagen/brudeparet/dåpsbarnet/konfrmanten.

Hadde du dukket opp på julaften med fett hår, udusjet siste 14 dager og med møkkete t-skjorte med huller så hadde jeg opplevd at du bare kom for å provosere. 

Hilsen idiot som synes det er hyggelig å pynte seg litt på større dager.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Citpensacola skrev:

Det er jo ikke jeg som klager over at folk ikke er som meg, men tvertimot de som mener jeans på 17. mai ikke er innafor som klager på at alle ikke er som dem...

I mitt første innlegg i denne tråden uttrykker jeg undring og lite forståelse over at folk nærmest nekter å pynte seg ved spesielle anledninger. I ditt svar kaller du meg nedlatende, og heller enn å forklare ditt ståsted stempler du alle som liker å pynte seg som idioter. Du kommer i flere innlegg tilbake til hvor dumme vi er, før du avslutter med dette innlegget hvor du slår fast at det er vi som er lite tolerante og dermed vi som er problemet. Det er mulig du er flink til å være lite forfengelig, men selvinnsikt er du ikke like flink til.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 4/29/2016 at 0.23, Clarity skrev:

Selvsagt skal folk få ha på seg hva de vil, men spørsmålet til TS er vel om det er sosialt akseptabelt å gå med jeans på 17.mai, og det er det vel egentlig ikke utifra de sosiale kodene vi har i Norge.

Selvsagt er det akseptabelt, de som mener noe annet gjør sansynligvis det fordi de føler de har en slags rett til å heve seg over andre.

19 timer siden, satan skrev:

Om folk ønsker å gå i jeans finnes det ingen lov mot det, men de kan ikke forvente å fremstå på en særlig bra måte i alles øyne.

De som evt stirrer eller mener at man fremstår på noen måte mangler forlkeskikk og siden det er gratis bør de forsyne seg rikelig.

5 timer siden, Maleficenta skrev:

Det er jo ikke sånn at det er i bryllup man skal. Det er jo bare nasjonaldagen. Den er mest for ungene uansett.

Ja tenk, det er "bare" nasjonaldagen :P og siden det "bare" er for ungene er det ennå viktigere å gå foran med gode eksempler, inkludere alle og vise seg fra sin beste side uansett om folk har bunad eller annet tøy på - hvis de kommer naken derimot, DA er det lov å reagere siden vi har en lov som forbyr blotting..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for personangrep, avsporinger og svar til dette, og bilder er gjort om til lenker.

Kragebein, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Carrot skrev:

Selvsagt er det akseptabelt, de som mener noe annet gjør sansynligvis det fordi de føler de har en slags rett til å heve seg over andre.

De som evt stirrer eller mener at man fremstår på noen måte mangler forlkeskikk og siden det er gratis bør de forsyne seg rikelig.

Ja tenk, det er "bare" nasjonaldagen :P og siden det "bare" er for ungene er det ennå viktigere å gå foran med gode eksempler, inkludere alle og vise seg fra sin beste side uansett om folk har bunad eller annet tøy på - hvis de kommer naken derimot, DA er det lov å reagere siden vi har en lov som forbyr blotting..

Ja og jeans er ikke å være naken..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skogkatten skrev:

I mitt første innlegg i denne tråden uttrykker jeg undring og lite forståelse over at folk nærmest nekter å pynte seg ved spesielle anledninger. I ditt svar kaller du meg nedlatende, og heller enn å forklare ditt ståsted stempler du alle som liker å pynte seg som idioter. Du kommer i flere innlegg tilbake til hvor dumme vi er, før du avslutter med dette innlegget hvor du slår fast at det er vi som er lite tolerante og dermed vi som er problemet. Det er mulig du er flink til å være lite forfengelig, men selvinnsikt er du ikke like flink til.

Det er ikke alle som liker å pynte seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...