Gå til innhold

Dra på byen for å bli gravid...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg synes at en eventuell unge bør ha krav på å få vite om hen er disponert for enkelte sykdommer og lignende. Ikke tenk så mye på deg selv. Tenk på barnet!

Det er veldig mange barn i den situasjonen du. Alle adoptivbarn for eksempel. Nei det er ikke optimalt, men sjansen for en rar arvelig sykdom er liten...

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da får du kjøre dette all way og faktisk ikke vite hvem faren til barnet er selv. Slik at du ikke kan oppgi, beskytte den stakkars mannen for din egoisme. Her tenker du kun deg, forståelig når en ønsker barn så sterk. Men ikke dra andre ned for din del, sett deg på venteliste du. Håper inderlig du kommer inn der før det klaffer med en på byn. For barnet og en eventuelt barnefars del.

Anonymous poster hash: 6db53...1e4

Har ikke tenkt å involvere faren, men for barnet sin del ønsker jeg å vite hvem det er slik at barnet kan få vite når det blir eldre, hvis det skulle ønske det, og det er jo slettes ikke sikkert... Syntes det er mest fair for barnet...

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Uansett hvordan du vrir og vender på dette, så er det fortsatt moralsk feil å bli gravid på denne måten.

Du lurer rett og slett en mann med graviditet, neida.. Du sier nå han ikke trenger å vite noe, men tviler sterkt at når du ligger der med smerter og rier, og alt som følger med, vil du raskt spore opp mannen, og bare "Hei, du er blitt pappa!"....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støtte. Nei dette er ikke ideelt, men i min situasjon blir det ikke det. Jeg er ikke den første og ikke den siste som har valgt denne løsningen, men det er tydeligvis veldig tabu å snakke om... Dette barnet kommer til å være utrolig inderlig ønsket og elsket av meg og hele familien min. De vet hvor mye jeg ønsker meg barn og støtter meg alltid.

Jeg vil bare legge til at jeg ikke har tenkt å tvinge noen til å være pappa for mitt barn, ingen barnebidrag eller noe ansvar...

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Han får jo ansvar når du gir barnet informasjonen hans når barnet vil det!!

Jeg har ei venninne som tenkte akkurat sånn er periode, så det finnes sånne folk. Men det er bare GALT!

Anonymous poster hash: ac045...821

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva skal du si da? Mamma lurte pappa, han vet ingenting, men nå som du er 18 blir han sikkert glad for å se deg... (Og meg, hvis han husker meg da, he he) uff :(

Hvordan skal du gi barnet navnet til far når faren ikke vet om barnet??

Leser om mange som drar til Spania, kanskje det er mindre ventetid der?

Barnet skal selvfølgelig ha mitt navn. Og det er mange måter å legge det frem på. Sånn jeg ser det har ingen lurt noen, men to voksne mennesker har tatt et valg. Hvis du ikke har lyst til å bli far så er det bare å bruke kondom, dropper du det, har du tatt ett valg.

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han får jo ansvar når du gir barnet informasjonen hans når barnet vil det!!

Jeg har ei venninne som tenkte akkurat sånn er periode, så det finnes sånne folk. Men det er bare GALT!

Anonymous poster hash: ac045...821

Nei du har ikke noe juridisk ansvar for et voksent barn.

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I slutten av 30 årene, så det begynner å haste...

Anonymous poster hash: c1744...fe8

De sier man ofte blir klokere med alderen, men i ditt tilfelle tror jeg trygt vi kan fastslå at alderen kom alene.

Anonymous poster hash: fba9d...393

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Barnet skal selvfølgelig ha mitt navn. Og det er mange måter å legge det frem på. Sånn jeg ser det har ingen lurt noen, men to voksne mennesker har tatt et valg. Hvis du ikke har lyst til å bli far så er det bare å bruke kondom, dropper du det, har du tatt ett valg.

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Det er vel på denne måten, menn først blir lurt? Bruk kondom for uønsket graviditet?

Men hva med sitt eget ansvar?

Vent litt, du dropper jo prevensjon for å bli gravid! =)

Joda, det er ingen skjul på at mange glemmer/dropper å bruke kondom, men det betyr heller ikke at de skal plåttes på med en unge når ikke det er ønsket!

Provoserende...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i mange tilfeller ikke så lett å bli gravid heller. Så regner med det blir en del byturer på deg.

Anonymous poster hash: 61944...89e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest anonym2233

Nei du har ikke noe juridisk ansvar for et voksent barn.

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Hva med som en mor? moralsk?

eller er det fullstendig ansvarsfraskrivelse når ungene blir myndig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du har ikke noe juridisk ansvar for et voksent barn.

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Det voksne barnet har rettigheter overfor faren, eksempelvis arverett den dagen han dør.

Har du forresten tenkt noe på hvilket forhold det voksne barnet vil få overfor deg den dagen du forteller hvem faren er? Hvorfor du av egoistiske årsaker har holdt det hemmelig i så mange år? Hvordan du gikk fram for å bli mor, og hvor manipulerende det kan oppfattes?

Anonymous poster hash: db49c...4ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i mange tilfeller ikke så lett å bli gravid heller. Så regner med det blir en del byturer på deg.

Anonymous poster hash: 61944...89e

Hehe, ja det kan du si, men det tåler jeg da :) får regne meg litt frem til riktige datoer da :)

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det voksne barnet har rettigheter overfor faren, eksempelvis arverett den dagen han dør.

Har du forresten tenkt noe på hvilket forhold det voksne barnet vil få overfor deg den dagen du forteller hvem faren er? Hvorfor du av egoistiske årsaker har holdt det hemmelig i så mange år? Hvordan du gikk fram for å bli mor, og hvor manipulerende det kan oppfattes?

Anonymous poster hash: db49c...4ca

Herlighet, det er ikke værre enn ' mamma prøvde å finne pappa igjen etter denne natten, men det greide hun ikke. Abort har jeg aldri greid tanken på for jeg elsket deg så masse fra første stund. Jeg fant ikke adressen hans før lang tid etterpå, og da turte jeg ikke si noe. Her er navnet og adressen, du velger selv hva du vil gjøre med det...' The end :)

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med som en mor? moralsk?

eller er det fullstendig ansvarsfraskrivelse når ungene blir myndig?

Jeg skjønner ikke spørsmålet ditt jeg. Juridisk har man ikke ansvar for et voksent barn, men som mor føler man vell alltid på det. Man elsker jo sine voksne barn like hardt tenker jeg...

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, det er ikke værre enn ' mamma prøvde å finne pappa igjen etter denne natten, men det greide hun ikke. Abort har jeg aldri greid tanken på for jeg elsket deg så masse fra første stund. Jeg fant ikke adressen hans før lang tid etterpå, og da turte jeg ikke si noe. Her er navnet og adressen, du velger selv hva du vil gjøre med det...' The end :)

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Du har altså ikke mer respekt for ditt eget barn enn at du med åpne øyne har tenkt å lyve så bevisst om dette, og det for et menneske som ved det tidspunktet er blitt voksent?

Dette blir jo bare verre og verre...

Håper du tuller.

Anonymous poster hash: db49c...4ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Å herregud.. Håper at det her er en tulletråd.

Jeg fatter ikke hvorfor dette er så provoserende på så mange. Dette har skjedd mange ganger og til alle tider. Ønsket om et barn er sterkt.

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har altså ikke mer respekt for ditt eget barn enn at du med åpne øyne har tenkt å lyve så bevisst om dette, og det for et menneske som ved det tidspunktet er blitt voksent?

Dette blir jo bare verre og verre...

Håper du tuller.

Anonymous poster hash: db49c...4ca

Jeg har respekt nok for barnet til å ville skåne det fra alt vondt. Jeg har også respekt nok for barnet til å sikkre det kjennskap til hvem som faktisk er faren, når det er blitt voksent...

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det værste er at dette er ikke et enestående tilfelle.
Det er flere som er sånn der ute, håper gutta tar litt til vett.
Kondombruk er det lite av, vet jeg erfaringsvis, og det er ikke fordi jeg har gått ut på byen for å få meg et barn, bare dum når man har fått i seg litt (for mye) å drikke.

Men jeg har bekjente som har vært ute på byen i samme ærend, jeg har hatt diskusjoner opp og ned med en av disse personene og hun kunne som TS ikke se problemet. Jeg vet ikke hvordan det går med henne i dag da vi ikke har noe kontkat. Men har brukt alt av argument som er tatt opp her.
Tror bare de ser sin egen lyst på å få barn og ikke andre konsekvenser, moral og det som annet er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...