Gå til innhold

Dra på byen for å bli gravid...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Du står uansett med makten om å rasere en familie, snu den på hodet.

Angående typen din, dere hadde jo en viss peiling på at han var frisk vell?

På byen kan de være syke men du merker det ikke for du kjenner jo dem ikke feks. Det er vesentlige forskjeller der da.

Dersom DU velger å få barn uten en far er faktisk den beste måten å gjøre det med donor på ærligvis!

Hva med om barnet oppsøker faren og han nekter å ha noe med barnet å gjøre, tenk hvor knust barnet blir da?

Det så irrterer meg her er at du ikke ser hva du kan gjøre med en stakkars familie om du gjennomfører en så egoistisk handling. Og stakkars mann og barn! Og ikke kom her å si at da får barnet vite hvem faren er, Du har jo tatt valget for barnet å vokse opp uten far.

Å TS ingen her syns det er en god ide, og at det er feil på så mange plan. Ta hintet da!

Anonymous poster hash: 6db53...1e4

Vi bar faktisk akkurat i den situasjonen med min eks. Han har mulighet til å oppsøke sine biologiske foreldre ( har navn og bosted og alt) men han har valgt å la være, men er glad han har muligheten. Da er det et valg HAN tar og som ikke er tatt FOR han.

Sykdommer kan alle barn få, det er ingen garantier, så jeg skjønner ikke hvorfor folk maser sånn med det... Jeg skal også sette meg på venteliste for insinuasjon, men i mellomtiden har jeg ingen tid å miste...

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I slutten av 30 årene, så det begynner å haste...

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Regner med ingen her kan stoppe deg da du virker bestemt.

Selv om du ikke bør gjøre det slik! Men vær i det minste åpen om at du ikke bruker prevensjon, og si at du er gravid om du blir.

Anonymous poster hash: 6db53...1e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om barnet blir født med en sykdom eller lignende som gjør at du trenger hjelp - etter noen måneders slit tipper jeg du kontakter faren og sier at du trenger penger eller støtte. Du sier sikkert nei nå, men nivået av egoisme er såpass høyt her at jeg i så fall ikke vil tro deg.

Jeg kjenner ikke hvordan ting gjøres i Danmark, men du klarer for faen å vente i 6 mnd for å få sikkerheten rundt eventuell genetisk sykdom. Om du ikke klarer å vente litt sier det meg at du stiller DINE behov for barn foran barnets behov.



Anonymous poster hash: 414cc...ab1
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten en liten følelse av at denne tråden kun er laget for å provosere. Anonymous poster hash: a8ea2...2da

Den tanken har slått meg også.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med ingen her kan stoppe deg da du virker bestemt.

Selv om du ikke bør gjøre det slik! Men vær i det minste åpen om at du ikke bruker prevensjon, og si at du er gravid om du blir.

Anonymous poster hash: 6db53...1e4

Jeg har ingen planer om å lyve til noen, og si at jeg går på p-piller eller noe. Men jeg kommer ikke til å informere om det om jeg blir gravid. Jeg ønsker ikke å dele på barnet med en fremmed. Tenker derfor å dra til et sted ingen kjenner meg, kanskje til Stockholm eller noe...

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker at folks idioti og egoisme når nye høyder, og at tvangsprevensjon (evt. tvangssterilisering) burde vurderes som et virkemiddel.

Endret av Petra75
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om barnet blir født med en sykdom eller lignende som gjør at du trenger hjelp - etter noen måneders slit tipper jeg du kontakter faren og sier at du trenger penger eller støtte. Du sier sikkert nei nå, men nivået av egoisme er såpass høyt her at jeg i så fall ikke vil tro deg.

Jeg kjenner ikke hvordan ting gjøres i Danmark, men du klarer for faen å vente i 6 mnd for å få sikkerheten rundt eventuell genetisk sykdom. Om du ikke klarer å vente litt sier det meg at du stiller DINE behov for barn foran barnets behov.

Anonymous poster hash: 414cc...ab1

Jeg trenger ingen hjelp nei har et godt nettverk og er godt rustet for å ta imot et barn.

Folk maser sånn rundt genetisk sykdom at man skulle tro annethvert barn er født med en genetisk sykdom. Dette er faktisk veldig sjeldent... Jeg skal som sagt sette meg på venteliste ( som for øvrig er mer enn et halvt år) men jeg tenker ikke vente...

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, hva hvis barnet ditt en dag vil finne pappa?

Da har jeg et navn å oppgi. Det er mer enn donorbarn får. Da kan barnet selv bestemme hva det vil gjøre med den informasjonen, syntes nesten det er greiere enn å si at det vet jeg ikke og du kan aldri få vite det heller...

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får de jo aldri vite. Det man ikke vet har man ikke vondt av...

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Har du tenkt over at ungen har krav på å vite hvem barnefaren er etter dem er fylt 18 år? Så jo, det vil de mest sannsynlig få vite en gang med tiden.

Anonymous poster hash: cb0c7...51f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt over at ungen har krav på å vite hvem barnefaren er etter dem er fylt 18 år? Så jo, det vil de mest sannsynlig få vite en gang med tiden.

Anonymous poster hash: cb0c7...51f

Les svaret mitt over du :)

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trenger ingen hjelp nei har et godt nettverk og er godt rustet for å ta imot et barn.

Folk maser sånn rundt genetisk sykdom at man skulle tro annethvert barn er født med en genetisk sykdom. Dette er faktisk veldig sjeldent... Jeg skal som sagt sette meg på venteliste ( som for øvrig er mer enn et halvt år) men jeg tenker ikke vente...

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Du bør lufte denne ideen for det gode nettverket ditt, og høre om dine nærmeste er enige..

Du har ikke så dårlig tid at du ikke klarer å vente denne korte tiden. Og det er en mer verdig måte å gjøre det på. Husk at det er grunnlaget for hele tilværelsen for barnet, og du skylder barnet mer enn å måtte tilfredstille din egen utålmodighet.

Anonymous poster hash: 414cc...ab1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du tenker at du kan fortelle barnet hvem faren er, men har du tenkt å fortelle den eventuelle barnefaren at du kun er ute etter å bli gravid? Eller er du villig til å lyve her?

Håper du ikke får barn på denne måten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg et navn å oppgi. Det er mer enn donorbarn får. Da kan barnet selv bestemme hva det vil gjøre med den informasjonen, syntes nesten det er greiere enn å si at det vet jeg ikke og du kan aldri få vite det heller...

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Hvordan vet du det? Du bare regner med at han du finner i taxikøen kl 03 på natta oppgir ekte navn og adresse?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du bør lufte denne ideen for det gode nettverket ditt, og høre om dine nærmeste er enige..

Du har ikke så dårlig tid at du ikke klarer å vente denne korte tiden. Og det er en mer verdig måte å gjøre det på. Husk at det er grunnlaget for hele tilværelsen for barnet, og du skylder barnet mer enn å måtte tilfredstille din egen utålmodighet.

Anonymous poster hash: 414cc...ab1

Det er ikke kort ventetid i Norge, køen er laaang. Nettverket mitt støtter meg uansett, jeg har luftet ideen for flere venninner. De sier jo at jeg er gal, samtidig som de forstår meg godt :) mamma og pappavil jo alltid støtte meg og har kjempelyst på barnebarn!

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ser jeg ikke problemet. Folk blir gravid ved uhell stadig vekk - og mange barn vokser opp med en mor som vet at barnet ble et resultat av lite gjennomtenkte valg med ubeskyttet sex. TS har ihvertfall tenkt gjennom saken, har svar på de eventuelle spørsmålene som vil dukke opp og har tydeligvis veid mye for og imot her. Ikke den ideelle løsning nei, men ok, jeg syns ikke akkurat det høres ut som den verste mammaen å få tildelt når et barn er såpass sterkt ønsket som det høres ut her!

Anonymous poster hash: 53011...f72

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du det? Du bare regner med at han du finner i taxikøen kl 03 på natta oppgir ekte navn og adresse?

Nei nei, jeg får legge han til på fb da :P nei dere har jo helt rett i at det ikke er noen garantier og flere fallgruver, men jeg tenker det er verd det.

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vet du det? Du bare regner med at han du finner i taxikøen kl 03 på natta oppgir ekte navn og adresse?

Nei nei, jeg får legge han til på fb da :P nei dere har jo helt rett i at det ikke er noen garantier og flere fallgruver, men jeg tenker det er verd det.

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...