Gå til innhold

Dra på byen for å bli gravid...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke lest hele tråden, men..

Jeg forstår ønsket ditt om å bli gravid, og jeg forstår at det haster. Og jeg forstår faktisk at du tenker å la menn knulle deg uten kondom. Fordi jeg tenker at menn må slutte å stikke pikken i havet og forvente at kvinnen skal ta ansvaret med abort eller angrepille om "uhellet" (i ditt tilfellet hellet) skulle skje.. Han bør bruke kondom eller forvente det verste og håpe på det beste.

MEN jeg synes at barnet ditt har rett til å få en far. Hvorfor vil du at barnet skal vokse opp uten far? DET synes jeg er slemt av deg. Om du har såpass god råd og er skikket som mor er det liten sjans for at han får ta fra deg foreldreretten. Så om ungen din får møte pappaen sin en gang i uka for eksempel (og mer senere i livet) er dette bare bra for barnet og du kommer helt sikkert til å synes det er deilig med avlastning.

At denne mannen som skulle bli far til barnet ditt faktisk er så oppegående og godt menneske at han vil ha noe med barnet å gjøre er det svært egoistisk av deg å ikke la far og barn få vite om hverandre. Som mor vil man jo det beste for barnet sitt, så jeg skjønner ikke at du ikke vil det for ditt kommende barn? Hvorfor vil du ikke at barnet ditt skal få vite om sin far? Er du bare redd for å face situasjonen der faren kanskej er fly forbanna eller redd? Stå for valget ditt om å beholde ungen og la barnet ditt få møte faren om han er villig til det. Virkelig.

Det er jeg helt enig i. Jeg ønsker ikke at barnet skal vokse opp uten en far, men det blir litt vanskelig i min situasjon. Jeg kan jo ikke gå inn i en delt omsorgssituasjon med en totalt fremmed, det vil ikke fungere. Hvis jeg velger donorløsningen så utelukker jeg jo dette helt. Da kan barnet aldri få vite. Velger jeg derimot denne løsningen så kan barnet få vite hvem faren er når det er voksen, og forhåpentligvis ha en fin stefar i oppvaksten.

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er det slettes ikke sikkert at han får. Det er meget mulig barnet ikke ønsker noen kontakt som voksen. Jeg kan ikke leve livet mitt på denne hypotetiske situasjonen. Du er naiv hvis du satser på at du kan bli gravid etter flylte 40 altså. Selvfølgelig kan det skje, men du har ikke råd til å kaste bort en eneste eggløsning, hvis du ønsker deg barn....

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Kjør på, bli gravid. Men for all del vær så snill å la barnet få møte pappaen sin mens det enda er barn. Jeg kjenner mange som har vokst opp uten biologiske foreldre (enten uten riktig far, mor er adoptert osv) og felles for alle disse er at de har et sår i sjelen sin. De føler seg frarøvet og noe mangler. En farsfigur er viktig, og om faren velger å ikke ha noe med ungen å gjøre vil det svi for barnet. Men noe som vil svi enda hardere er om moren faktisk holder faren skjult for barnet. Jeg hadde virkelig hatet deg om jeg var barnet ditt og jeg visste at du hadde nektet meg å få ha kontakt med pappaen min hele livet.. PLEASE, jeg ber deg, på barnet ditt sine vegne, gjør dette med åpne kort om du skal fortsette planen din. Vær så snill ikke la et barn vokse opp med sår i sjelen sin. Og om du nekter barnet å få vite hvem faren er, så vit at en dag kan du bli en svært hatet dame. Jeg hadde kuttet kontakten med deg tvert. Nekta deg barnebarn. Nektet deg å komme i brylluppet mitt, tilogmed nekta deg adgang i min begravlse om jeg skulle dø før deg. Fordi du hadde frarøvet meg noe så utrolig viktig som min egen far. FY!!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså - hun sier jo at hun ikke har tenkt å lyge. Om fyren spør, så sier hun jo at hun ikke går på pillen. Da kan fyren velge å ikke ha sex med hun, eller å bruke kondom. Man kan ikke begynne å snakke om tvangssterilisering her - det er jo virkelig ikke vanskelig for en gutt å spørre om jenten går på noe før de har sex, eller å bare dra på seg en kondom.

Jeg synes ikke synd på menn som skulle bli fedre etter ONS om de ikke engang har spurt den andre om hun går på p-piller eller whatever. Det er faktisk fullt mulig å ta ansvar for seg selv. Nå må vi ikke gjøre menn mer hjelpeløse enn det som faktisk er tilfellet.

Hallo....

*Riv av plastikken*

*Rull på kondomet*

Hvor vanskelig kan det være?

Tvangssteriliseringen kommer inn i bildet fordi noen mennesker rett og slett er for dumme til å få barn. Jeg mener at det å dra på byen for å bli gravid med ett eller annet mannfolk man plukker opp for kvelden kvalifiserer sterkt.

Ellers er jeg helt enig i at menn må lære seg å bruke kondom - det er ikke det saken dreier seg om for min del.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på, bli gravid. Men for all del vær så snill å la barnet få møte pappaen sin mens det enda er barn. Jeg kjenner mange som har vokst opp uten biologiske foreldre (enten uten riktig far, mor er adoptert osv) og felles for alle disse er at de har et sår i sjelen sin. De føler seg frarøvet og noe mangler. En farsfigur er viktig, og om faren velger å ikke ha noe med ungen å gjøre vil det svi for barnet. Men noe som vil svi enda hardere er om moren faktisk holder faren skjult for barnet. Jeg hadde virkelig hatet deg om jeg var barnet ditt og jeg visste at du hadde nektet meg å få ha kontakt med pappaen min hele livet.. PLEASE, jeg ber deg, på barnet ditt sine vegne, gjør dette med åpne kort om du skal fortsette planen din. Vær så snill ikke la et barn vokse opp med sår i sjelen sin. Og om du nekter barnet å få vite hvem faren er, så vit at en dag kan du bli en svært hatet dame. Jeg hadde kuttet kontakten med deg tvert. Nekta deg barnebarn. Nektet deg å komme i brylluppet mitt, tilogmed nekta deg adgang i min begravlse om jeg skulle dø før deg. Fordi du hadde frarøvet meg noe så utrolig viktig som min egen far. FY!!

tja... der har vi forskjellige erfaringer. Som jeg skrev litt over her så er eksen min adoptert og han har ikke e sår i sjelen. Han kan om han vil kontakte sine bilogiske foreldre, men ønsker ikke det. Her er det nok store individuelle forskjeller. Jeg håper jo også å etterhvert få en farsfigur inn i livet til barnet slik at det skal oppleve og ha to foreldre... Jeg kommer ikke til å si til barnet mitt at jeg neter det kontakt med faren. Jeg skrev litt lengr opp her hva jeg evt. skal si til barnet når det spør... Ser ikke for meg at dette blir noe problem, barn er tilpassningsdyktige. Det er mange som vokser opp uten en far, uten å hate moren sin for det...

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg helt enig i. Jeg ønsker ikke at barnet skal vokse opp uten en far, men det blir litt vanskelig i min situasjon. Jeg kan jo ikke gå inn i en delt omsorgssituasjon med en totalt fremmed, det vil ikke fungere. Hvis jeg velger donorløsningen så utelukker jeg jo dette helt. Da kan barnet aldri få vite. Velger jeg derimot denne løsningen så kan barnet få vite hvem faren er når det er voksen, og forhåpentligvis ha en fin stefar i oppvaksten.

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Nei det er ikke vanskelig. Når du er gravid, opplyser du han eller de mulige kandidatene om at du er gravid. Så tar du en DNA test om det er nødvendig. Det er ikke vanskelig i det hele tatt. Du vet hvem faren er, om han vil ta del i livet til barnet sitt får han gjøre det. I starten er jo barnet alt for liten til å ha en 50/50 løsning uansett. Det trenger mammaen sin, kan ikke være borte fra deg mange timer med andre enn personer det kjenner veldig godt. Og siden faren ikke har noen tilknytning til barnet når det er noen år får han ikke 50/50 med det første. Han kan få være med på trilleturer og kanskje komme på middag de første årene og etterhvert som barnet finner tonen med pappaen sin så vil tiden de tilbringer sammen øke. Etter hvert kanskje overnattinger. Dette finner dere ut av.

Er han en fyren du gikk til segngs med god nok til å ha barn med, burde han være god nok til å komme på middag også. Om han ikke vil ha noe med dere å gjøre er det vertfall han som er dritten her, han pulte uten kondom og deretter stakk av fra barnet. Da har du rene kort, du lurte han ikke, du ga han en sjans til å være en pappa og ikke bare en biologisk far.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja... der har vi forskjellige erfaringer. Som jeg skrev litt over her så er eksen min adoptert og han har ikke e sår i sjelen. Han kan om han vil kontakte sine bilogiske foreldre, men ønsker ikke det. Her er det nok store individuelle forskjeller. Jeg håper jo også å etterhvert få en farsfigur inn i livet til barnet slik at det skal oppleve og ha to foreldre... Jeg kommer ikke til å si til barnet mitt at jeg neter det kontakt med faren. Jeg skrev litt lengr opp her hva jeg evt. skal si til barnet når det spør... Ser ikke for meg at dette blir noe problem, barn er tilpassningsdyktige. Det er mange som vokser opp uten en far, uten å hate moren sin for det...

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Kan du skrive en gang til hva du har tenkt å si til barnet ditt når det spør: Mamma hvem er pappaen min? Kan jeg møte han?

Eksen din tålte det kanskje bra. Det har du ingen garanti for at ditt barn vil gjøre. Og kanskje eksen din tålte det bra fordi det var det beste for han, kanskje han slapp å vokse opp i ett fattig strøk. Ikke fordi moren hans frarøvet han pappaen sin. Historiene bak er så forskjellige, barna som opplever dette er forskjellige. Du vet ikke hvordan barnet ditt vil reagere. De aller fleste vil faktisk ha vanskeligheter på ett eller annet plan, mange vil kanskje fornekte det eller virke som at de har det bra. Men innerst inne er det kanskje utrolig sårt og vanskelig å snakke om? Tilogmed underbevisst kan dette føre til åersonlige problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat i dette tilfellet så er jeg såpass slem at jeg mener noen ikke fortjener å få barn. I visse tilfeller burde man ha tvangsterilisering. Dette er et godt tilfelle. Anonymous poster hash: 9ea0a...f0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærligtalt TS. Grow up og kontakt en klinikk. Dette har du ikke gjort enda, dermed vet du ikke hvor lang ventetid det er. Mtp på at en som skrev her kunne få time nesten på dagen. Da gjør du det på den måten, ikke vær så naiv og ødelegg andres liv pga ditt ønske.

Anonymous poster hash: 6db53...1e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er ikke vanskelig. Når du er gravid, opplyser du han eller de mulige kandidatene om at du er gravid. Så tar du en DNA test om det er nødvendig. Det er ikke vanskelig i det hele tatt. Du vet hvem faren er, om han vil ta del i livet til barnet sitt får han gjøre det. I starten er jo barnet alt for liten til å ha en 50/50 løsning uansett. Det trenger mammaen sin, kan ikke være borte fra deg mange timer med andre enn personer det kjenner veldig godt. Og siden faren ikke har noen tilknytning til barnet når det er noen år får han ikke 50/50 med det første. Han kan få være med på trilleturer og kanskje komme på middag de første årene og etterhvert som barnet finner tonen med pappaen sin så vil tiden de tilbringer sammen øke. Etter hvert kanskje overnattinger. Dette finner dere ut av.

Er han en fyren du gikk til segngs med god nok til å ha barn med, burde han være god nok til å komme på middag også. Om han ikke vil ha noe med dere å gjøre er det vertfall han som er dritten her, han pulte uten kondom og deretter stakk av fra barnet. Da har du rene kort, du lurte han ikke, du ga han en sjans til å være en pappa og ikke bare en biologisk far.

jeg mente selvfølgelig ikke at det er vanskelig å finne ut hvem det er. Men det er vanskelig/ikke ønskelig å måtte sammarbeide med en komplett fremmed. Han kan jo ha et helt annet syn på dette enn meg. Jeg ønsker ikke å tilpasse meg dette. Tror heller ikke at dette er det beste for barnet eller mannen.

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om du treffer gutter på byn som ikke vil ha barn? Og hvertfall ikke med en one night stand! Syntes du ikke at det er egoistisk?

Samme det vel. Han har vel ikkenoe han skulle ha sagt?

Har du ikke lest loven eller? Det er kvinnen som bestemmer om det skal være avkom eller ikke.

En mann har ikke noe han skulle sagt han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du skrive en gang til hva du har tenkt å si til barnet ditt når det spør: Mamma hvem er pappaen min? Kan jeg møte han?

Eksen din tålte det kanskje bra. Det har du ingen garanti for at ditt barn vil gjøre. Og kanskje eksen din tålte det bra fordi det var det beste for han, kanskje han slapp å vokse opp i ett fattig strøk. Ikke fordi moren hans frarøvet han pappaen sin. Historiene bak er så forskjellige, barna som opplever dette er forskjellige. Du vet ikke hvordan barnet ditt vil reagere. De aller fleste vil faktisk ha vanskeligheter på ett eller annet plan, mange vil kanskje fornekte det eller virke som at de har det bra. Men innerst inne er det kanskje utrolig sårt og vanskelig å snakke om? Tilogmed underbevisst kan dette føre til åersonlige problemer.

Når det er lite: Ikke alle familier består av en far og en mor og et barn. Ikke alle barn har en far. Her er det mange forskjellige løsninger. Du og jeg er en familie bare oss to, og vi to er en fin familie sammen.

Når det blir eldre:' mamma prøvde å finne pappa igjen etter denne natten, men det greide hun ikke. Abort har jeg aldri greid tanken på for jeg elsket deg så masse fra første stund. Jeg fant ikke adressen hans før lang tid etterpå, og da turte jeg ikke si noe. Her er navnet og adressen, du velger selv hva du vil gjøre med det...'

Dette er jo ikke noe å lage en sak av. Eksen min tålte det fint ja, og du kjenner noen som ikke gjor det, men ingenting av dette vet manjo på forhånd. Du kan ikke si at de aller fleste vil ha vanskeligheter på ett eller annet plan nei, det er en drøy påstand.

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mente selvfølgelig ikke at det er vanskelig å finne ut hvem det er. Men det er vanskelig/ikke ønskelig å måtte sammarbeide med en komplett fremmed. Han kan jo ha et helt annet syn på dette enn meg. Jeg ønsker ikke å tilpasse meg dette. Tror heller ikke at dette er det beste for barnet eller mannen.

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Det er heller ikke vanskelig. Da er du lat. Om du er villig til å la en komplett fremmed knulle deg og gjøre deg gravid, bør du også kunne la en komplett fremmed få møte barnet sitt. Du trenger ikke samarbeide så utrolig mye med han, kanskje du tilogmed kan prøve å vinne eneansvaret over han i retten. Siden barnet har vært med deg de første årene, og ikke har tilknytning til han. Så får han bare lov til å hilse på i ny og ne, en dag i uka eller annen hver helg. Ja, det er ikke ideelt, men uansett mener jeg det er mye mer ideelt enn å skjule han for barnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, djeeezes altså! Jeg håper for gud og hvermann sin skyld at dette er en tulletråd.

Og om ikke så burde det seriøst bli inført evne- IQ og EQ-tester før man fikk lov til å i det hele tatt tenke på å formere seg.

Det er faktisk ingen menneskerett å få barn, og hvorfor ikke vurdere adopsjon om du er så desperat? Få deg en kjæreste som har barn fra før?

Må du virkelig skaffe deg en egenprodusert unge på en fullstendig uetisk, umoden og farlig måte?

Blir helt matt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jeg helt enig i. Jeg ønsker ikke at barnet skal vokse opp uten en far, men det blir litt vanskelig i min situasjon. Jeg kan jo ikke gå inn i en delt omsorgssituasjon med en totalt fremmed, det vil ikke fungere. Hvis jeg velger donorløsningen så utelukker jeg jo dette helt. Da kan barnet aldri få vite. Velger jeg derimot denne løsningen så kan barnet få vite hvem faren er når det er voksen, og forhåpentligvis ha en fin stefar i oppvaksten. TS Anonymous poster hash: c1744...fe8

Du har virkelig ikke undersøkt noe angående donorsæd?

Anonymous poster hash: 47604...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er lite: Ikke alle familier består av en far og en mor og et barn. Ikke alle barn har en far. Her er det mange forskjellige løsninger. Du og jeg er en familie bare oss to, og vi to er en fin familie sammen.

Når det blir eldre:' mamma prøvde å finne pappa igjen etter denne natten, men det greide hun ikke. Abort har jeg aldri greid tanken på for jeg elsket deg så masse fra første stund. Jeg fant ikke adressen hans før lang tid etterpå, og da turte jeg ikke si noe. Her er navnet og adressen, du velger selv hva du vil gjøre med det...'

Dette er jo ikke noe å lage en sak av. Eksen min tålte det fint ja, og du kjenner noen som ikke gjor det, men ingenting av dette vet manjo på forhånd. Du kan ikke si at de aller fleste vil ha vanskeligheter på ett eller annet plan nei, det er en drøy påstand.

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Så sier barnet tilbake: Ja men Erik i barnehagen sier at det må en mann og en dame til for at det skal bli en baby i magen. Hvem var han som lagde meg?

Og hvor gammel tenker du at barnet skal være før det er gammelt nok til å få denne lappen ? Noe sier meg at det blir vanskeligere og vanskeligere jo lengre du venter. Mye bedre å fortelle det meden gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er lite: Ikke alle familier består av en far og en mor og et barn. Ikke alle barn har en far. Her er det mange forskjellige løsninger. Du og jeg er en familie bare oss to, og vi to er en fin familie sammen.

Når det blir eldre:' mamma prøvde å finne pappa igjen etter denne natten, men det greide hun ikke. Abort har jeg aldri greid tanken på for jeg elsket deg så masse fra første stund. Jeg fant ikke adressen hans før lang tid etterpå, og da turte jeg ikke si noe. Her er navnet og adressen, du velger selv hva du vil gjøre med det...'

Dette er jo ikke noe å lage en sak av. Eksen min tålte det fint ja, og du kjenner noen som ikke gjor det, men ingenting av dette vet manjo på forhånd. Du kan ikke si at de aller fleste vil ha vanskeligheter på ett eller annet plan nei, det er en drøy påstand.

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

At du vurdere å muligens ødelegge en annen manns liv når du faktisk kan gå til donor er helt ufattelig. Ikke dra andre ned i dritten for ditt ønske. For gudsskyld TS bruk sæddonor fra klinikk.

Ta til deg at 99% er imot det og ikke kom med unnskyldninger som ikke henger på greip. Det er ikke etisk rett, ikke moralsk rett og ren egoisme og faktisk å dra på vilje å med vilje bli gravid.

Kan ikke få sagt det nok, dra deg til klinikk.

Anonymous poster hash: 6db53...1e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Greit nok at det er begges ansvar å bruke prevensjon dersom man ikke vil ha barn, men dersom du tenker å si at du bruker prevensjon(?) og ikke gjør det er det allikevel dårlig gjort!

Mannen har jo tross alt valgt å stole på deg, og det er en veeldig dårlig start på et evt foreldresamarbeid å lyve til ham på den måten.

Anonymous poster hash: cabd0...80b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er lite: Ikke alle familier består av en far og en mor og et barn. Ikke alle barn har en far. Her er det mange forskjellige løsninger. Du og jeg er en familie bare oss to, og vi to er en fin familie sammen.

Når det blir eldre:' mamma prøvde å finne pappa igjen etter denne natten, men det greide hun ikke. Abort har jeg aldri greid tanken på for jeg elsket deg så masse fra første stund. Jeg fant ikke adressen hans før lang tid etterpå, og da turte jeg ikke si noe. Her er navnet og adressen, du velger selv hva du vil gjøre med det...'

Dette er jo ikke noe å lage en sak av. Eksen min tålte det fint ja, og du kjenner noen som ikke gjor det, men ingenting av dette vet manjo på forhånd. Du kan ikke si at de aller fleste vil ha vanskeligheter på ett eller annet plan nei, det er en drøy påstand.

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Du planlegger jo allerede hvordan du skal lyve til ditt eget barn! Skurrer ikke dette for deg i det hele tatt? Har du så lett for å lyve, og ikke minst til dine nærmeste?

Jeg er også enig med de som skriver att dette er utrolig urettferdig ovenfor far. Han har jo rett til å velge hvem han vil ha barn med så langt det lar seg gjøre og i det minste få mulighet til å være en god far for eventuelle barn.

Jeg har vokst opp med bare en av foreldrene mine og vet hvor stort savn det er. Dette savnet ville i midlertid vert mye større om jeg ikke en gang visste hvem det var.

Jeg håper inderlig dette er en tulletråd! For mangelen din på moral skremmer meg veldig!

Anonymous poster hash: 4c9d9...cda

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silje1

Jeg skjønner ikke hva du mener jeg, jeg bestemmer da fornavnet på barnet mitt også...

Anonymous poster hash: c1744...fe8

.... Les første innlegget nøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er lite: Ikke alle familier består av en far og en mor og et barn. Ikke alle barn har en far. Her er det mange forskjellige løsninger. Du og jeg er en familie bare oss to, og vi to er en fin familie sammen.

Når det blir eldre:' mamma prøvde å finne pappa igjen etter denne natten, men det greide hun ikke. Abort har jeg aldri greid tanken på for jeg elsket deg så masse fra første stund. Jeg fant ikke adressen hans før lang tid etterpå, og da turte jeg ikke si noe. Her er navnet og adressen, du velger selv hva du vil gjøre med det...'

Dette er jo ikke noe å lage en sak av. Eksen min tålte det fint ja, og du kjenner noen som ikke gjor det, men ingenting av dette vet manjo på forhånd. Du kan ikke si at de aller fleste vil ha vanskeligheter på ett eller annet plan nei, det er en drøy påstand.

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Da lyger du! Abort var aldri et alternativ! Her gjør du deg selv til martyr!

Anonymous poster hash: ac045...821

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...