Gå til innhold

Dra på byen for å bli gravid...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enda godt du ikke skriver dette med åpent nick.. Ellers tror jeg innboksen din hadde blitt full av kåte griser som ønsker seg både i pose og sekk. :rolleyes:

Men for å være litt seriøs, er ingen god ide å gjøre dette på måfå med en fremmed. Da kan du like gjerne sette inn annonse på Cupido eller noe og finne en skikkelig fyr som du er tilfreds med. Som andre sier er det mange faktorer i bildet (genetikk, sykdommer, osv.). Kanskje skrive en felles fullmakt der begge fraskriver seg hverandres ansvar også. Har ikke peiling på hvor lovlig det er heller, så det blir helt på egen risiko i så fall.

Sikreste og tryggeste er selvsagt å bruke offentlig institusjon for slike ting.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jo da, jeg har svart over :)

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Finnes annet enn kjønnssykdommer da. De snakker om sykdommer faren kanskje har som kan arves til ditt barn feks. Du vet jo ingenting om dette om du bare finne en tilfeldig på byn.

Anonymous poster hash: 6db53...1e4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er grunnen til at vi umulig kan være den smarteste rasen i universet.



Anonymous poster hash: 77a04...873
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, jeg har svart over :)

TSAnonymous poster hash: c1744...fe8

Jeg synes du kan ta en telefon til Olafia klinikken og bare snakke litt med de. Det er en del ting som ikke går an og behandle og / eller er svært farlig for et foster. Enkelte ting kan du heller ikke være sikker på om du har eller ikke før du eventuelt er 6 mnd på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bad idea!!

Barnet har heller ikke pappa da heller nei. Men hva med sykdommer, genetiske ting osv som noen kommenterer over her.

Og barnet kan vite hvem faren er senere, og gjøre hva med det? Troppe opp på døren til faren 18 år senere. "Hei jeg er din datter/sønn, du var med mora mi i fylla" og faktisk rasere en hel familie gjerne?

Det er ikke bare bare for noen å få en kid på døren etter mange år da, verken for mannen eller familien. Det er en smule egoistisk å gjøre dette med vilje.

Selvsagt ting kan skje når man er med folk på byen. Men vær såfall åpen om at du ikke bruker prevensjon, ikke lur noen til noe så stort.

Anonymous poster hash: 6db53...1e4

Genetiske sykdommer kan man aldri forsikre seg mot. Han jeg var i et forhold med nå sist var adoptert, har ingen peiling på hva som kan ligge i slekten der, men det har aldri falt meg inn at det skulle være et argument for å ikke få barn med han... Det er jo ingen som vet hva dette evt. barnet har lyst til å gjøre med den infoen, men i alle fall har det sjansen til å kunne ta det valget selv. Et donorbarn har ikke muligheten en gang... Jeg vil selvsagt ikke lyve om prevensjon, men min erfaring er at de færreste spør, og da må de bare regne med at det kan få konsekvenser.

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mrs. Random Nick

Det får de jo aldri vite. Det man ikke vet har man ikke vondt av...

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Hva med barnets rett til å få vite hvem som er faren? Før eller siden kommer spørsmålene fra barnet. Hva om denne eventuelle tilfeldige faren har arvelige sykdommer? Har du tenkt på det?? De fleste barn blir syke en eller annen gang i løpet av livet. Om det er noe alvorlig blir det gjerne spurt om sykdomshistorikken innen visse områder hos familien både på mors- og farssiden! Hva skal du da svare legene? Hvordan rettferdiggjør du noe slikt ovenfor barnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ønske denne tråden hadde blitt spredt over hele landets riksdekkende aviser og som advarsel på nyhetene sånn at alle menn fremover blir konsevent på å putte på en kondom når de skal ha et ONS!

Det er så ufattelig dårlig gjort ovenfor menn at det vrenger seg inni meg.

Hahaha, jeg også, menn greier uansett ikke motstå ubeskyttet sex da. ALLE menn vet jo at ubeskyttet sex kan ende med en uønsket graviditet, men det stopper ikke folk fra å gjøre det :P

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er feil på så mange plan at jeg nesten ikke har ord. Greit at ting kan skje dersom man blir med noen hjem fra byen, men å gjøre det med vilje? Hvilken rett har du til å gjøre en intetanende mann til far? Hadde det vært greit hvis noen hadde høstet dine egg også, mens du lå døddrukken på senga? Og at det hadde kommet en unge på døra di noen år senere og fortalt deg at du er dennes mor?

Sykdommer ser jeg at du, naivt nok, ikke bekymrer deg for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med barnets rett til å få vite hvem som er faren? Før eller siden kommer spørsmålene fra barnet. Hva om denne eventuelle tilfeldige faren har arvelige sykdommer? Har du tenkt på det?? De fleste barn blir syke en eller annen gang i løpet av livet. Om det er noe alvorlig blir det gjerne spurt om sykdomshistorikken innen visse områder hos familien både på mors- og farssiden! Hva skal du da svare legene? Hvordan rettferdiggjør du noe slikt ovenfor barnet?

Da har jeg et navn å gi til barnet da, det er mer enn donorforeldre kan gi...

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er feil på så mange plan at jeg nesten ikke har ord. Greit at ting kan skje dersom man blir med noen hjem fra byen, men å gjøre det med vilje? Hvilken rett har du til å gjøre en intetanende mann til far? Hadde det vært greit hvis noen hadde høstet dine egg også, mens du lå døddrukken på senga? Og at det hadde kommet en unge på døra di noen år senere og fortalt deg at du er dennes mor?

Sykdommer ser jeg at du, naivt nok, ikke bekymrer deg for.

Det er ingen som skal voldta noen døddrukkne mennesker. Det er helt frivillig å ha ubeskyttet sex, og alle vet om de mulige konsekvensene av det...

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Kunne ønske denne tråden hadde blitt spredt over hele landets riksdekkende aviser og som advarsel på nyhetene sånn at alle menn fremover blir konsevent på å putte på en kondom når de skal ha et ONS!

Det er så ufattelig dårlig gjort ovenfor menn at det vrenger seg inni meg.

Du kan jo kontakte VG for å høre om de trenger noe forslag til lørdagsnyhetene sine? Sånn seriøst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Genetiske sykdommer kan man aldri forsikre seg mot. Han jeg var i et forhold med nå sist var adoptert, har ingen peiling på hva som kan ligge i slekten der, men det har aldri falt meg inn at det skulle være et argument for å ikke få barn med han... Det er jo ingen som vet hva dette evt. barnet har lyst til å gjøre med den infoen, men i alle fall har det sjansen til å kunne ta det valget selv. Et donorbarn har ikke muligheten en gang... Jeg vil selvsagt ikke lyve om prevensjon, men min erfaring er at de færreste spør, og da må de bare regne med at det kan få konsekvenser.

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Du står uansett med makten om å rasere en familie, snu den på hodet.

Angående typen din, dere hadde jo en viss peiling på at han var frisk vell?

På byen kan de være syke men du merker det ikke for du kjenner jo dem ikke feks. Det er vesentlige forskjeller der da.

Dersom DU velger å få barn uten en far er faktisk den beste måten å gjøre det med donor på ærligvis!

Hva med om barnet oppsøker faren og han nekter å ha noe med barnet å gjøre, tenk hvor knust barnet blir da?

Det så irrterer meg her er at du ikke ser hva du kan gjøre med en stakkars familie om du gjennomfører en så egoistisk handling. Og stakkars mann og barn! Og ikke kom her å si at da får barnet vite hvem faren er, Du har jo tatt valget for barnet å vokse opp uten far.

Å TS ingen her syns det er en god ide, og at det er feil på så mange plan. Ta hintet da!

Anonymous poster hash: 6db53...1e4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre... Hvor gammel er du?

I slutten av 30 årene, så det begynner å haste...

Anonymous poster hash: c1744...fe8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Da har jeg et navn å gi til barnet da, det er mer enn donorforeldre kan gi...

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Det er svært sjelden lurt å sammenligne seg med folk som er "under" en/ens nære. Da kommer man ingen vei livet!

Beklager at jeg sier dette, men du høres fryktelig egoistisk ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg beklager at jeg ikke har lest hele tråden.

Min datter har en alvorlig hjertefeil og vi måtte igjennom hele regla med hvor denne feilen kom fra. Vi vet nå at jeg har en sykdom som gav henne denne hjertefeilen, men farens familie måtte også kartlegges.

På grunn av min sykdom har hun fått en diagnose, veldig sjelden tilstand, men de kan derfor gi henne livsforlengende behandling og hun har fått sine poeng for å stå i hjertekø.

Hva gjør du om ditt barn trenger å få kartlagt farens familie for å redde barnet ditt?



Anonymous poster hash: f6a47...fed
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva gjør du når ungen blir så stor at den spør om hvem som er pappaen?

Hva sier du da?

"Nei du skjønner lille venn, mamma hadde så lyst på å bli mammaen din så jeg tok meg en tur på byen og fant en mann som jeg syntes var så fin og ville passe til å bli pappaen din. Dessverre så vet jeg ikke helt hvem han er, hva han heter eller hvor han bor...."

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mainbitch

Det får de jo aldri vite. Det man ikke vet har man ikke vondt av...

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Er du serriøs????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen som skal voldta noen døddrukkne mennesker. Det er helt frivillig å ha ubeskyttet sex, og alle vet om de mulige konsekvensene av det...

TS

Anonymous poster hash: c1744...fe8

Hadde du i det minste tenkt å opplyse ditt offer om at du selv ikke bruker prevensjon?

Har forresten en liten følelse av at denne tråden kun er laget for å provosere.

Anonymous poster hash: a8ea2...2da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...