Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget


LoveTrain

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Sisti skrev:

Å herregud, så spennende! :hoppe: Jeg har ingen råd, fordi det for min del gikk 4 timer fra første antydning til menssmerter til mini var ute. Så utrolig frustrerende at det stoppet opp! Håper det har satt i gang igjen nå eller veldig snart. Ååå, dette er så spennende (for meg hvertfall :P). Har du snakket med føden?

Shit, 4 timer var litt vel raskt😂 var du over termin? Ble det styrtfødsel? 

Jeg kan fint ha det sånn som dette så lenge det har en effekt på modningen. Tatt seg opp igjen siste timene, men ikke like regelmessig som det var i natt. Smertemessig utarter det seg helt likt for hver "ri". Så det har ikke økt i styrke. Tenker jeg ringer føden når det blir mer regelmessig eller øker i styrke. Enn så lenge er det helt overkommelig, og småen er veldig aktiv der inne 😊 Mannen fikser og ordner huset, og jeg lurer på om jeg skal tvinge ham til litt sengehygge snart🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, LoveTrain skrev:

Hvis det er noen trøst, så synes jeg den siste uken har vært veldig fin:) Har kost meg med at det nærmer seg, og jeg føler meg faktisk ikke så fryktelig tung nå nå magen har sunket litt. Det går virkelig i bølgedaler dette her🙈 Krysser fingrene for at du bare føler deg bedre og bedre for hver dag! Hvordan er formen din nå? Kommer du deg litt ut? Sikker på du er veldig fin selv om du er initiativløs og litt grønn i masken😉

Så godt å høre at du har kost deg siste uken! Nå høres det jammen ut det fort blir siste uken før den lille kommer ut og blir med og 😳 Det går virkelig i bølgedager, ja! Jeg har også hatt ei ganske fin uke, og syns det er skikkelig stas å gå i tettsittende klær (ikke at det er nødvendig for å få vist fram magen mer da 😝). Jeg kommer meg ut hvis jeg planlegger litt, og drar når jeg er minst mulig kvalm. I dag er jeg skikkelig kvalm og kjenner meg som en flodhest med lungene til en maur, men nå vet jeg at det blir nok bedre igjen.

4 timer siden, LoveTrain skrev:

39+2

Etter en fin uke med kvalitetstid med både mann, venner og familie, fant vi i går ut at vi skulle legge oss tidlig for å få litt ut av dagen i dag. Planen var roadtrip med podkast eller lydbok, og god mat underveis. Vi elsker slike kjøreturer begge to:) 

Vel, livmoren ville det annerledes gitt! Våknet rett etter midnatt av sterke menssmerter og tarmer som ville tømmes. Løp litt frem og tilbake på do, og tenkte ikke så mye over det før en time var gått og jeg skjønte at dette var litt mer regelmessig enn tidligere kynnere. Resten av natten telte mannen "rier", mens jeg pustet meg gjennom de verste takene, og slumret i pausene. 1 min varighet, ca hvert tiende minutt gjennom flere timer. Dessverre stoppet det opp i morges, og jeg har bare fått noen sterke tak et par ganger i timen siden da. Litt demotiverende må jeg si! Har ikke tegn til slimpropp eller vannavgang, men føler meg mørbanket nederst i magen, ved symfysen og i underlivet. Hva pokker gjør jeg nå? Orker ikke være sosial, for jeg klarer ikke skjule smertene når de verste takene slår til. Samtidig som tiden går SÅ SAKTE når jeg bare ligger på sofaen. Prøver å sove litt, men det er virkelig lettere sagt enn gjort. Tips? Google tar virkelig fra meg motet, for jeg leser om dem som går rundt slik i flere uker🤤 Skrekk og gru! 

Åh, så spennende!! Jeg har definitivt ingen tips, men jeg kan jo, helt ukvalifisert, si at jeg syns dette skal bety at han kommer ut veldig snart! Og de riene-lignende greiene du har, de gjør forhåpentligvis litt nytte for seg de og? Modner livmorhalsen? Er det det som er maserier, kanskje? Unnskyld at jeg bare stiller mange spørsmål i stedet for å være til nytte her. Og masse lykke til, krysser fingrene for at du enten får hvilt eller at det faktisk er i gang på ordentlig :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
3 hours ago, LoveTrain said:

Shit, 4 timer var litt vel raskt😂 var du over termin? Ble det styrtfødsel? 

Jeg kan fint ha det sånn som dette så lenge det har en effekt på modningen. Tatt seg opp igjen siste timene, men ikke like regelmessig som det var i natt. Smertemessig utarter det seg helt likt for hver "ri". Så det har ikke økt i styrke. Tenker jeg ringer føden når det blir mer regelmessig eller øker i styrke. Enn så lenge er det helt overkommelig, og småen er veldig aktiv der inne 😊 Mannen fikser og ordner huset, og jeg lurer på om jeg skal tvinge ham til litt sengehygge snart🙈

Aner ikke om det defineres som styrtfødsel, definisjonen avhenger vel av hvor lenge man er i aktiv fødsel, og det vet ikke jeg. Kom inn på sykehuset med 9 cm åpning. Jeg syns det gikk altfor fort, det var så sinnsykt intenst, og i hver pause klaget jeg bare "dette går for fort, det skulle jo ikke være slik" før neste ri kom. :P Men det er jo fordi man som førstegangs hele tiden blir fortalt at det tar lang tid, så jeg var bare helt satt ut. I etterkant ser jeg jo at det var en veldig effektiv og grei fødsel. Tror jeg var 39+2 da. :)

Og hver gang jeg leser om andre som har fødsel rett rundt hjørnet blir jeg så spent, det har liksom sin egen sjarm, den der ventinga (i etterkant, hvertfall... :ler: ). Tenk, snart er livet ditt snudd på hodet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:popcorn:

Dette var spennende lesning. Gleder meg til mer! Lykke til, husk å slappe av og spar opp energien din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Illy, jeg setter veldig pris på ukvalifisert synsing om at det nærmer seg😁 Har dog ikke noen fornuftige svar på spørsmålene dine. Jeg aner ikke om disse "riene" har effekt på modningen. Men håper virkelig de har det! Forventet egentlig å kjenne mer i underlivet fra tidlig av, er sikker på det er 0cm liksom😜 Syns det har blitt litt vondere, men fremdeles ikke ofte nok til å dra inn tror jeg.

@Sisti var det like intenst hjemme før du ankom sykehuset? 9cm åpning er jo drøyt å komme inn med🙈Ventingen er ganske spennende ja, selv mens det pågår.

Tusen takk @Tonio! :) Ligger stort sett og slapper av mellom slagene, men får dessverre ikke sove selv om jeg er stuptrøtt😪 Satser likevel på at jeg samler noe energi av å ligge her.

Jeg snakket med føden for noen timer siden, og de har plass til oss på ønsket avdeling når vi måtte komme😊 Veldig betryggende å vite! De ville ikke gi noen fasit på når jeg skulle inn, men ønsket at jeg kjente på det selv. Så nå er jeg litt forvirret. Det er jo vondt når det pågår, men overkommelig. Er mer redd for at det plutselig tar seg opp og at ting blir kaotisk. Kunne jeg hatt en garanti for gradvis opptrapping så frister det jo mest å være hjemme lengst mulig. Og så virker det så kjipt å bli sendt hjem med null åpning og falsk alarm😣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig spennende det var her inne da, @LoveTrain :skya: Lykke til med de kommende timene / dagene / hva det nå enn måtte bli! Får du sove om du tar en paracet? Det er kanskje litt sent å foreslå det "dagen derpå" :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sisti

Det ble raskt intenst her hjemme også ja! Men ikke sånn faretruende nær å føde hjemme. Bor heldigvis nærme sykehuset, den korte bilturen dit var helt grusom. 

Nå håper jeg du engen føder eller sover. Helst sistnevnte kanskje, så du får samlet litt energi? 

Det er kanskje kjipt å bli sendt hjem med null åpning, men samtidig er det jo bedre å vite enn ikke, tror du ikke? :) kanskje lettere å slappe av hvis du vet hva status er? Har ikke peiling jeg altså! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, miore skrev:

Så utrolig spennende det var her inne da, @LoveTrain :skya: Lykke til med de kommende timene / dagene / hva det nå enn måtte bli! Får du sove om du tar en paracet? Det er kanskje litt sent å foreslå det "dagen derpå" :fnise: 

Tusen takk! :) Prøvde Paracet begge nettene, uten effekt. Men det får bare være 🙈 Sove kan vi gjøre senere! 

3 timer siden, Sisti skrev:

Det ble raskt intenst her hjemme også ja! Men ikke sånn faretruende nær å føde hjemme. Bor heldigvis nærme sykehuset, den korte bilturen dit var helt grusom. 

Nå håper jeg du engen føder eller sover. Helst sistnevnte kanskje, så du får samlet litt energi? 

Det er kanskje kjipt å bli sendt hjem med null åpning, men samtidig er det jo bedre å vite enn ikke, tror du ikke? :) kanskje lettere å slappe av hvis du vet hva status er? Har ikke peiling jeg altså! 

Huff, biltur med mine små rier var tortur. Kan ikke forestille meg det så sent uti forløpet engang😣

Ble verken fødsel eller søvn. Riene fortsetter med samme intervaller, men har "heldigvis" økt på i styrke. Så det er lov å håpe at noe skjer ila et par dager. Var inne til kontroll ved midnatt, 1cm!!!!😭 Jordmoren sa hun tok på hodet hans, så det var da noe. Men jeg mistet helt piffen etter det. Ikke fordi det var så fryktelig vonde tak, men fordi jeg blir sliten lenge før jeg burde bli det. Så nå er planen epidural så fort jeg ankommer sykehuset igjen 😜🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende :yvonne: Jeg vet ingenting om rier som det går an å puste seg gjennom :fnise: men hadde garantert gått for epidural selv om det hadde trukket ut i tid og blitt lite søvn i forkant. Håper det går fort når det først setter skikkelig i gang. Masse lykke til :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wihu her var det spennende! :hoppe: Gleder meg til neste oppdatering! :nigo: Lykke til i innspurten! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille herr navnløs kom til verden litt over midnatt 6.mars💙 Verdens vakreste, selvsagt. Vi er fremdeles på barsel, men håper på hjemreise i morgen. Har litt utfordringer med ammingen, men håper det løsner snart. Ellers gikk fødselen over all forventning! Selv om det varte og gikk over mange timer, så sitter vi igjen med en god opplevelse. Vi var heldige med få fødsler de dagene, så all oppmerksomhet og pleie var viet oss:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...