Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget


LoveTrain

Anbefalte innlegg

På 25.1.2018 den 13.00, miore skrev:

Jeg gikk skikkelig på trynet (eller, på magen strengt tatt), ja! Bar på dattera mens jeg gikk på glatta, så da jeg falt klarte jeg ikke å ta meg for. Så da ble det tur på Ullevål for en sjekk, men det gikk heldigvis veldig bra :) Formen er litt bedre nå. Jeg er fremdeles kvalm og kaster ofte opp middag, men det er noen få spyfrie dager innimellom nå, og morgenene og formiddagene er stort sett veldig bra nå!

Uææ, der hadde jeg fått småpanikk altså. Bra du fikk en skikkelig sjekk, og at alt var fint :) Og godt å høre at formen kommer seg litt. Håper du bruker litt av de gode dagene på deg selv også, og ikke bare jobb og familie ;) Sånn utennom hyperemesis, har formen vært grei så langt? Mtp bekken, kynnere, ol.

På 25.1.2018 den 15.13, Poppsilopp skrev:

Formen min er grei. Blir veldig fort sliten for tiden, men har veldig lavt blodtrykk. I tillegg er M syk, så jeg brygger muligens på det han har også. 

Så spennende den siste tiden er! Hodet er liksom så fult av alle mulige tanker. 

Skjønner godt det blir godt med litt avlastning. Er han borte i forbindelse med jobb? Skjønner ikke at du holder ut så høyt tempo. Du må passe på deg selv, ingen andre gjør det for deg :klemmer: 

Huff, det er så ubehagelig med sånn svimmelhet. Kan du få "dobbelt opp" siden det er tvillinger? Var det sånn med M også? 

Ja, han jobber på sjøen. Var ikke så voldsomt tempo altså, tror det virker verre når jeg skriver det her enn det er i virkeligheten;) Jeg har hatt min del fridager hvor jeg tar livet greit med ro :)

På 29.1.2018 den 12.18, Snotra skrev:

Heisann! Hvordan går det med deg? :) Hjelpes, jeg må si jeg er imponert over deg som står oppi den siste tida her helt alene. Det står det virkelig respekt av! Og det er litt av et avstandsforhold dere har, det er ikke alle som hadde taklet å ha det sånn. Hvordan blir det etter fødselen? Må han være på reise like mye da også? :) 

Håper du klarer å roe ned tempoet litt nå framover. Det er jo viktig med hvile før det hele braker løst også. ;) 

Hei, så godt å "se deg"! Ingen baby hos dere enda? 

Det går ganske fint her i grunn. Jeg er heldig med familie og venner, så det er alltid noen å besøke eller få besøk av slik at jeg ikke må føle meg som en ensom hval. Han skal nok ut på et par seilas ila 2018 også, men laangt ifra slik det har vært hittil. I tillegg må han avspasere en del pga fjoråret, slik at vi begge får være hjemme med baby ganske lenge :) Det gleder jeg meg veldig til! Det er også litt av grunnen til all reisingen i fjor, for da slipper han billig unna fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 30.1.2018 den 9.45, lille_frosk skrev:

Hei på deg, håper det går bra med mageboer og deg :)

Hei! :) Vi har det veldig fint, koser oss med mye knuffing og god mat :P 

På 30.1.2018 den 9.47, blomst12 skrev:

Masse lykke til i innspurten :) du har mye gøy i vente :)

Tusen takk :)

På 30.1.2018 den 9.53, LilleMy1989 skrev:

Oioi! Nå nærmer det seg! :strix:

Jeg er også spent på hvordan det blir med dere fremover? 

Ja nå er det bare å få februar overstått :) Tenker du på mannen og sånt? I så fall skal han være mye hjemme fra og med om to uker, så da skal vi forhåpentligvis kose oss masse med mini når han kommer. Sånn i langtidsperspektiv blir det nok noen måneder i året hvor han må ut på jobb, men det skal vi tåle helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang jeg setter meg ned for å skrive litt her, så blir det så masse tanker at jeg heller logger av enn å holde ting kort og greit :P 

35+0, og appen sier det er 37 dager igjen!
Fysisk er det fremdeles en del tegn på at kroppen forbereder seg på det som kommer. Jeg har mye nedpress, eller det jeg tror er nedpress? Ømt og tungt i underlivet, med en del verk i hele regionen der - symfyse, bekken, rumpe og bakside/innside lår. Har også en del murringer i korsryggen. Til tider er det vondt å sitte, og jeg føler babyen skal dette ut. Snakk om ønsketenking, hæ? :laugh: Det hadde jo vært veldig greit om han bare sklei diskret ut derfra ;) Magen har også sunket en del! Men den av venninnene mine som hadde flest modningstegn og lavest mage, var den som måtte settes i gang på maks overtid, så jeg tar ingenting for god fisk.:fnise:

De siste nettene har jeg også våknet av skikkelig vonde menssmerter, men uten at magen blir hard. Det har likevel skremt meg nok til å pakke (deler av) den fordømte bagen, og vaske ferdig klær og trekk på tingene som er kjøpt brukt/lånt. Nå er det bare småtterier som gjenstår, som snacks, en preggo joggebukse i svart, dusjslippers, kluter, setebeskytter til bilen, og hvertfall én amme-bh til å ha med på sykehuset, så kjøper jeg flere når jeg ser hvor store puppene kan bli:sjenert: Tips til fødebaginnhold? 

Ellers har jeg fått veldig lyst å kjøpe en liten og lett trille som vi kan klikke bilstolen på til kjappe ærender og sånt, men det er virkelig en jungel der ute. Hvis noen har tips til triller som er små, gjerne vendbare, og som ikke veier allverden, så vil jeg vite det! Vi har en skikkelig turvogn, og trillen kan derfor ha små, kjipe hjul som ikke tåler grus og sånt uten at det er et problem. Ser at mange anbefaler yoyo, men den er så lav og koster mer enn jeg er villig til å betale, også i brukt variant. 

Tempomessig er det blitt mye roligere her i heimen. Fra denne uken ble det full sykemelding, og jeg kjenner at det egentlig er helt greit. Følte en stund det var et nederlag, men jeg har hatt mye vondt etter vakter, og kjenner godt at kroppen trives bedre nå når jeg faktisk kan sove litt ut på dagen siden nettene er søvnløse, og generelt ta ting i eget tempo. Det er tross alt bare to små uker til permisjon, og da tror jeg at jeg får hjem en stykk veldig sliten mann. Håper at jeg har ordnet alt til da, slik at vi bare kan kose oss og nyte de siste ukene med spenning og venting:rodmer: Kanskje jeg til og med får lurt ham med på sengeaction i håp om å få ut småen:fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En "liten" huskeliste til meg selv. Noe som er glemt?

Fødebag: 
Snacks + vannflaske
Antibac
2x mørk joggebukse
2x ammesinglet
Ammebh 
Ammeinnlegg - engangs og i ull/bambus
Multi mam kompresser
Sjampo + balsam, tørrsjampo og fuktighetskrem i reisestr
Piittelitt sminkesaker sånn i tilfelle jeg gidder
Liten flaske lactacyd + imsdalflaske til å spyle med ved dobesøk
Slippers i plast
Sokker
Hårstrikk
Helsekort + div papirer
Kamera og ekstra batteri
Lader til mobil

Babybag:
Klær til hjemreise
Gulpeklut til hjemreise
Tynn lue 
Ullsokker/strømpebukse
Et par bleier 
Ullpledd

Bag i bilen:
Ekstra joggebukse og et par gensere
Et skift til mannen
Hårføner
Undertøy
Nattbind
Noen skift til mini
Smokk
Brystskjold
Duphalac
Smertestillende
Ipad + lader

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg må kopiere den lista di og lagre den til senere :fnise: Jeg har ikke noe å bidra med, men syns den virket veldig klar og logisk. Der har man vel det man trenger? Det eneste andre jeg vet jeg har lest, og som jeg muligens må kjøpe, er lange, behagelige topper. Sånne som dekker rompa, fordi man går med bleie/bind og det er fare for å blø igjennom. Men egentlig dekker vel mørke joggebukser det ganske godt i seg selv?

Bare 37 dager høres sjokkerende lite ut! Og det er jo slettes ikke sikkert det blir så mye en gang. Følelse av at babyen skal dette ut høres skremmende ut, men det er bare fordi jeg er vant til å tenke at den absolutt ikke må komme ut enda. Nå som det nærmer seg for deg, hadde det jo vært veldig praktisk!

Triller kan jeg heller absolutt ingenting om, men får du kommet deg i en butikk og testet? Siden den skal brukes på kjappe ærender, og kanskje inne i butikker, burde du få en grei følelse på om den duger bare av å trille litt rundt i butikken.

Det høres helt rett ut med sykemelding nå den siste tiden. Det er krevende nok å lade opp samtidig som du ikke får sove om natta, og har mye vondt. Forhåpentligvis blir det lettere å få nok søvn nå :) Så godt at mannen kommer hjem når permisjonen starter, så får dere litt tid sammen før småen kommer ut. Eller det er jo ikke sikkert, men da er han der i hvert fall, klar til å være med på fødsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LoveTrain skrev:

En "liten" huskeliste til meg selv. Noe som er glemt?

Fødebag: 
Snacks + vannflaske
Antibac
2x mørk joggebukse
2x ammesinglet - ta med flere, kan hende dpppu svetter MYE de første dagene. Derfor må du og huske deodorant! 
Ammebh - gjerne flere enn én 
Ammeinnlegg - engangs og i ull/bambus
Multi mam kompresser
Sjampo + balsam, tørrsjampo og fuktighetskrem i reisestr
Piittelitt sminkesaker sånn i tilfelle jeg gidder
Liten flaske lactacyd + imsdalflaske til å spyle med ved dobesøk - usikker på om det er anbefalt å vaske kun med vann de første ukene? 
Slippers i plast
Sokker
Hårstrikk
Helsekort + div papirer
Kamera og ekstra batteri
Lader til mobil

Babybag:
Klær til hjemreise
Gulpeklut til hjemreise
Tynn lue 
Ullsokker/strømpebukse
Et par bleier 
Ullpledd

Bag i bilen:
Ekstra joggebukse og et par gensere
Et skift til mannen
Hårføner
Undertøy
Nattbind
Noen skift til mini
Smokk - ikke anbefalt de første ukene før ammingen er godt igang 
Brystskjold - ikke lurt å bruke med mindre man MÅ for å få til ammingen
Duphalac - hadde ikke bruk for
Smertestillende - du får på sykehuset om du trenger. De har sterkere doser
Ipad + lader

Husker jeg jobbet mye med den listen jeg og :fnise: Har du delt det slik at babybagen er til hjemreise? :klo: Vi satt veldig pris på å bruke egne klær til mini ihvertfall :) 

Jeg kommenterte bare med mine erfaringer, jeg. Hva jeg savnet og slikt. Alt vannet skal jo ut av kroppen og jeg burde hatt med mer klær. Det eneste som passet etter fødsel var ammesingletene og gravidtoppene :hoho: Magen forsvant IKKE med en gang :P

Spennende med forberedelser altså :jepp:

Skal du ha tippeliste snaaaart ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

34 minutter siden, Illy skrev:

Jeg tror jeg må kopiere den lista di og lagre den til senere :fnise: Jeg har ikke noe å bidra med, men syns den virket veldig klar og logisk. Der har man vel det man trenger? Det eneste andre jeg vet jeg har lest, og som jeg muligens må kjøpe, er lange, behagelige topper. Sånne som dekker rompa, fordi man går med bleie/bind og det er fare for å blø igjennom. Men egentlig dekker vel mørke joggebukser det ganske godt i seg selv?

Bare 37 dager høres sjokkerende lite ut! Og det er jo slettes ikke sikkert det blir så mye en gang. Følelse av at babyen skal dette ut høres skremmende ut, men det er bare fordi jeg er vant til å tenke at den absolutt ikke må komme ut enda. Nå som det nærmer seg for deg, hadde det jo vært veldig praktisk!

Triller kan jeg heller absolutt ingenting om, men får du kommet deg i en butikk og testet? Siden den skal brukes på kjappe ærender, og kanskje inne i butikker, burde du få en grei følelse på om den duger bare av å trille litt rundt i butikken.

Det høres helt rett ut med sykemelding nå den siste tiden. Det er krevende nok å lade opp samtidig som du ikke får sove om natta, og har mye vondt. Forhåpentligvis blir det lettere å få nok søvn nå :) Så godt at mannen kommer hjem når permisjonen starter, så får dere litt tid sammen før småen kommer ut. Eller det er jo ikke sikkert, men da er han der i hvert fall, klar til å være med på fødsel!

Har leitet meg halvt ihjel etter lange ammesingleter, men finner det ingen steder :( Si ifra hvis du kommer over noe sånt, det hadde vært praktisk å dekke rumpen litt bedre :P Sykehusskjortene er heldigvis noe lengde på, så de duger jo også utenpå singlet. 

Jeg må nok komme meg til en butikk og teste ja, men syns de har så dårlige utvalg. Det er så utrolig mye mer å velge i på nett, og jeg skulle gjerne testet dem live. Hadde dere valgt vogn? 

Endret av LoveTrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, LilleMy1989 skrev:

Husker jeg jobbet mye med den listen jeg og :fnise: Har du delt det slik at babybagen er til hjemreise? :klo: Vi satt veldig pris på å bruke egne klær til mini ihvertfall :) 

Jeg kommenterte bare med mine erfaringer, jeg. Hva jeg savnet og slikt. Alt vannet skal jo ut av kroppen og jeg burde hatt med mer klær. Det eneste som passet etter fødsel var ammesingletene og gravidtoppene :hoho: Magen forsvant IKKE med en gang :P

Spennende med forberedelser altså :jepp:

Skal du ha tippeliste snaaaart ?

Tusen takk for kommentarer, det settes veldig pris på:nori: Jeg har alltid hatt en irritasjonsgreie med pasienter som insisterer på eget tøy, så jeg er innstilt på at både mini og jeg skal bruke sykehusklær i den grad det er mulig:fnise: Derav babybag uten særlig innhold annet enn til hjemreise! Men flere singleter er absolutt ikke dumt, får hive det inn på bag-i-bil-listen =) Du er jo ammeproff, er det lurt å kjøpe så mange bh-er før melken er på plass? Syns det er så vanskelig å vite hvilken str jeg skal handle inn i. Jordmor sa to str opp, men vet ikke om det inkluderer omkrets og cup, eller bare cup? :klo:

Kan godt ha tippeliste! Termin er 10.mars, så det er bare å tippe i vei :yvonne:  (mannen kommer hjem 17.feb, så ingen bør tippe noe før den datoen:opplyser:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper 13. Mars :jepp: 

Nå er jo jeg et kjolemenneske, men jeg gikk for ledige kjoler (med stropper så amming var lett) på barselhotellet. Det funket helt konge; de dekket rumpa, fikk plass til magen, og det var lett å amme. Jeg så ikke snurten av noen sykehusskjorter etter føden :vetikke: Kanskje fordi vi var på hotellet og ikke på barsel?

Hvis du sover med pysj e.l ville jeg tatt med flere sett pga den sinnsyke svettingen @LilleMy1989 nevner. For min del skjedde det i størst grad om natten. 

Vi fikk heller ikke flere sånne nettingtruse/gigabind-komboer etter føden, så måtte klare neg med truser og bind. Mulig det også er fordi vi fikk velge barselhotell, men det var i alle fall veldig kjekt å ha noen svære truser i bakhånd. 

Jeg, som egentlig aldri fryser, ble av en eller annen grunn veldig kald på føttene da jeg fødte, så jeg anbefaler et par skikkelig tjukke raggsokker til føden :fnise: 

Jeg skal også ta med litt sportsenergi (sånne tyggegreier med sukker, salt og elektrolytter) til føden. Det hadde jeg sist også, og det gjorde at jordmoren aller nådigst lot meg drikke deilig VANN i steden for den hersens effings røde husholdningssaften sykehus elsker å prakke på pasientene sine. Seriøst... Den saften var det var det første jeg så da jeg våknet etter den ene gangen jeg har vært i narkose, de prøvde å prakke det på datteren da hun var på sykehuset med RS-virus - de er helt besatt av den ekle røde saften! Det finnes andre måter å få i seg energi/sukker på!

Jeg kjøpte et par ammesingleter på hm før sist gang, men de ble aldri brukt etter føden. Korte, stygge og med dårlig passform! Jeg syntes det var mye bedre å bruke vanlig singlet og bare ta av/ned den ene stroppen når jeg skulle amme. Man blottlegger litt bh og kanskje marginalt mer hud, men føkk it. 

Endret av miore
Tidenes skrivefeil: døden istedenfor føden. Ble i overkant dramatisk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville tatt med noen sett med klær til lille, gjerne ull. Det brukte vi hele tiden på sykehuset, og måtte også ut og handle mer fordi vi ikke hadde nok (gulpebaby). Ellers er det som LilleMy sier, ikke anbefalt med smokk før ammingen er etablert, og brystskjold trenger du sannsynligvis ikke - det er også greit å vente med til man ser at man har et reellt behov. 

Jeg svettet sååå mye på sykehuset jeg og, sov bare i sykehusskjortene der (de er supre, stjel med en hjem). Morgenkåpe kan være greit. Headset og lydbokapp på mobilen i tilfelle du får en som sover i lange strekk og du deler rom med noen. Og purelan! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kjøpt en pakke eller to med slike myke ammebher fra hm eller kappahl. Ser ut som sportsbher eller preteen topper :fnise: Men veldig behagelige og ikke så dyre. Koster vel ca 250,- for en 2pk. De kommer i str s, m, l og xl tror jeg. Da trenger du ikke tenke så mye på cup osv. og de tilpasser seg etter brystenes varierende størrelser den første tiden :hoho: 
Kappahl sine singleter har bedre passform enn hm sine. HM er veldig brede og korte, kappahl sine er smalere og lengre. Ta med en cardigan om du vil ha noe som dekker bedre. Personlig hadde jeg ikke bruk for noe slikt, brukte vanlige bind og truser. Tror også det varierer hva man får på sykehuset. På barselhotellet her har man et skap på rommet med bind, klær, håndklær, voksenbleier osv. Veldig greit men aner ikke hvordan det er andre plasser. 

Hvorfor skal du ha en bag i bilen og to andre bager? :klo: Var vel det jeg egentlig lurte på :hoho: Vi hadde vel bare alt i en tror jeg? Kanskje mannen hadde egen... Vi brukte kun egne klær på baby og hadde faktisk med tre gulpekluter som vi brukte under han i den balja (ikke det at han lå der så mye da :P) og det så veldig koselig og mykt ut :rodmer: 

Det var et par ting jeg angret på at jeg ikke hadde med som jeg skal ha med neste gang. Det ene er Close Caboo bæresele/sjal. Hadde med elastisk men det ble for mye knot de første dagene så jeg anbefaler ferdigknytt eller bæretube - kan faktisk hende de har tuber på sykehuset! Og mer klær/finere klær til meg selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper 7. mars!

 

12 timer siden, LoveTrain skrev:

 

Har leitet meg halvt ihjel etter lange ammesingleter, men finner det ingen steder :( Si ifra hvis du kommer over noe sånt, det hadde vært praktisk å dekke rumpen litt bedre :P Sykehusskjortene er heldigvis noe lengde på, så de duger jo også utenpå singlet. 

Jeg må nok komme meg til en butikk og teste ja, men syns de har så dårlige utvalg. Det er så utrolig mye mer å velge i på nett, og jeg skulle gjerne testet dem live. Hadde dere valgt vogn? 

Jeg skal si fra hvis jeg finner noen :) Det er kanskje som andre sier like greit med vanlige singletter, og de burde være lettere å finne som lange? Blir det krise så får en nok låne sykehusskjorte.

Ja, det er sant, de har ikke så godt vognutvalg i butikkene. Jeg skulle gjerne sett, tatt på og trillet en Britax smile 2, men de har ikke hatt den tilgjengelig når jeg har vært i butikk. Vi har sett litt, men ikke valgt. Av vognene jeg har prøvetrillet er mountain buggy terrain i en egen klasse. Jeg er liten av vekst og skikkelig dårlig på å manøvrere store ting, men den var nydelig å trille. Men så kan ikke sittedelen snus bakover. Jeg vet ikke hvor viktig det er med muligheten for bakovervendt sittedel jeg, det kommer sikkert litt an på barnet også? Men jeg vil helst ha muligheten! Hva slags turvogn har dere? Vi trenger egentlig en som kommer seg fint fram i litt ulendt terreng. Men så må den være grei å frakte i bil også. Og lett å manøvrere. Selgerne på butikkene sier Bugaboo når jeg ber om hjelp, men jeg er ikke helt overbevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Hei! Lykke til i innspurten!

Til storebror kjøpte vi en brukt Bugaboo bee.  Men han var en skikkelig vogngutt, så den ble utslitt. Kommer til å kjøpe ny brukt til lillebror. Jeg er lav og mannen er høy, så vi måtte ha en som kunne reguleres i høyden i håndtaket. Og vi hadde som krav at sittedelen måtte kunne vendes mot oss. Syntes den var super :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for tips folkens, keep'em coming! @miore, @lille_frosk og @LilleMy1989 svetting er herved notert :P Får raske med meg noen av de vanlige lange singletene hjemmefra i tilfelle, tykke sokker, amme-bh fra hm i cupløs str (supert tips!), singlet fra kappahl, og alternativer til rød saft (æsj)! *phew* det er visst en egen pakkekunst dette:fnise:

Her vet jeg vi får så mange skift av både klær, nettingtruser og bind vi bare vil, så trenger hvertfall ikke stresse med det. Når det gjelder bil-bagen @LilleMy1989, så er jeg bare miljøskadd etter å ha jobbet på sykehus. Det ene er at rommene kan være supertrange hvis du er maks uheldig og dermed har null oppbevaringsplass slik at bagen må på gulvet (grøss!), det andre er at sykehus er EKKELT, og jeg vil ha minst mulig private saker inn der som ikke kan kokvaskes etterpå :P Planen er derfor at både baby og jeg bruker sykehusklær mens vi er der, og så har jeg med privat tøy i bilen hvis jeg skulle få behov for det. Det florerer f.eks. av flere typer antibiotikaresistente bakterier som det ikke screenes for, og jeg vil aller helst hjem så fort som mulig:kvalm:. Dere som kan bo på barselhotell er heldige altså!

Var elastisk sjal stress fordi du ikke var vant til det? Eller fordi det må knytes hver gang? Jeg fikk nemlig trumfet gjennom et slikt sjal, mens mannen valgte ergobaby omni til senere. Han likte ikke close caboo, men kaanskje jeg kan snike meg til å kjøpe en sånn kengurutopp? Vil i hvert fall ha baby mest mulig inntil oss i starten:hjerte: 

Smokk og brystskjold ble jeg anbefalt å ha i backup et sted av jordmor på ammekurs, sånn i tilfelle - tilfelle. Hun var nøye på å informere om at det ikke anbefales i starten altså, men at det noen ganger likevel kan være behov for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Illy skrev:

Jeg tipper 7. mars!

 

Jeg skal si fra hvis jeg finner noen :) Det er kanskje som andre sier like greit med vanlige singletter, og de burde være lettere å finne som lange? Blir det krise så får en nok låne sykehusskjorte.

Ja, det er sant, de har ikke så godt vognutvalg i butikkene. Jeg skulle gjerne sett, tatt på og trillet en Britax smile 2, men de har ikke hatt den tilgjengelig når jeg har vært i butikk. Vi har sett litt, men ikke valgt. Av vognene jeg har prøvetrillet er mountain buggy terrain i en egen klasse. Jeg er liten av vekst og skikkelig dårlig på å manøvrere store ting, men den var nydelig å trille. Men så kan ikke sittedelen snus bakover. Jeg vet ikke hvor viktig det er med muligheten for bakovervendt sittedel jeg, det kommer sikkert litt an på barnet også? Men jeg vil helst ha muligheten! Hva slags turvogn har dere? Vi trenger egentlig en som kommer seg fint fram i litt ulendt terreng. Men så må den være grei å frakte i bil også. Og lett å manøvrere. Selgerne på butikkene sier Bugaboo når jeg ber om hjelp, men jeg er ikke helt overbevist.

Jeg har sagt 7.mars i flere måneder nå =) 

Vi prøvde faktisk smile 2, og jeg likte den kjempegodt! Lett å trille, liten og lett å legge sammen. Men ble frarådet av butikkpersonalet (sikkert fordi den var billigere enn de andre vi så på), og kjøpte derfor Trailz i stedet. Ikke at det er den beste turvognen, men den duger til vårt primærbruk (preparert skogssti og asfalt). Fikk utstillingsmodell til rett over 6000kr, og får da låne mye ekstrautstyr av søsken så vi sparer en del penger på det. Men den er stoor, og jeg vil derfor ha en liten biltrille til korte ærender og sånt. Det med bakovervendt avhenger nok mye av barnet ja? Nevøen min er 3,5år, og har nektet å sitte i vogn fra tidlig av, med mindre han får sitte bakovervendt og prate med den som triller :P Så jeg hang meg litt opp i det uten å vite noe om hvordan vår mini blir. Ellers er det flere barnehager her som nekter 3-hjulinger som sovevogn, og da ble utvalget vårt naturlig redusert. Men ser ikke bort i fra at jeg finner en brukt mountain buggy e.l. til hjemmebruk etterhvert :sjenert: Dette blir dyrt! Bugaboo er jo det hippeste av det hippe nå tror jeg, så noe bra må det være med de? Så på facebook at det kommer en ny modell straks :) 

 

14 timer siden, rhubarb skrev:

:vinke: Hei! Lykke til i innspurten!

Til storebror kjøpte vi en brukt Bugaboo bee.  Men han var en skikkelig vogngutt, så den ble utslitt. Kommer til å kjøpe ny brukt til lillebror. Jeg er lav og mannen er høy, så vi måtte ha en som kunne reguleres i høyden i håndtaket. Og vi hadde som krav at sittedelen måtte kunne vendes mot oss. Syntes den var super :smilorange:

Tusen takk! Ja, jeg har sett litt på den:) Men den koster over 3000kr brukt til og med(!), så jeg tør ikke kjøpe før mannen har sett på den også:p 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tippeliste:  (termin er 10.mars)

7.mars
Illy
LoveTrain 

13.mars
Miore

Endret av LoveTrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg brukte ikke halvparten av det jeg tok med i fødebag :opplyser: Bodde i sykehusskjorta (så lett å bare åpne ved amming eller hud mot hud), nettingtruse og joggebukse. Ammetopp og sånt brukte jeg ikke før siste dagen når jeg skulle hjem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elastisk var stress fordi det var langt, måtte knytes, var varmt og jeg hadde nyfødt :hoho: Jeg kommer til å kjøpe Close Caboo neste gang 100% garantert. 

Bakovervendt er veldig lurt! Når de er små og nettopp har byttet til sportsdel så bør de ha mulighet til å se foreldrene for å bearbeide inntrykk. Feks hvis dere er i byen så kan enkelte ting, hendelser og folk være skummelt og da er det greit å kunne regulere ved å se deres reaksjon, eller manglende reaksjon, på ting. Det kan være ting som dere anser som helt ordinære. Personlig foretrekker jeg å kunne se og prate med barnet mitt :)

Endret av LilleMy1989
De fleste kjøper egen vogn til bhg :)
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LoveTrain skrev:

Jeg har sagt 7.mars i flere måneder nå =) 

Vi prøvde faktisk smile 2, og jeg likte den kjempegodt! Lett å trille, liten og lett å legge sammen. Men ble frarådet av butikkpersonalet (sikkert fordi den var billigere enn de andre vi så på), og kjøpte derfor Trailz i stedet. Ikke at det er den beste turvognen, men den duger til vårt primærbruk (preparert skogssti og asfalt). Fikk utstillingsmodell til rett over 6000kr, og får da låne mye ekstrautstyr av søsken så vi sparer en del penger på det. Men den er stoor, og jeg vil derfor ha en liten biltrille til korte ærender og sånt. Det med bakovervendt avhenger nok mye av barnet ja? Nevøen min er 3,5år, og har nektet å sitte i vogn fra tidlig av, med mindre han får sitte bakovervendt og prate med den som triller :P Så jeg hang meg litt opp i det uten å vite noe om hvordan vår mini blir. Ellers er det flere barnehager her som nekter 3-hjulinger som sovevogn, og da ble utvalget vårt naturlig redusert. Men ser ikke bort i fra at jeg finner en brukt mountain buggy e.l. til hjemmebruk etterhvert :sjenert: Dette blir dyrt! Bugaboo er jo det hippeste av det hippe nå tror jeg, så noe bra må det være med de? Så på facebook at det kommer en ny modell straks :)

Da blir det jo 7. mars! Jeg tror vår kommer 7. mai, så da tenker jeg at din kommer nøyaktig to måneder tidligere :Nikke:

Da må jeg jo neste få prøvd Britax! Jeg mistenker at butikkpersonalet reklamerer litt ekstra for de dyreste vognene noen ganger, ja. Men de som har Stokke skryter jo vanligvis av dem, så det er nok noe i at man betaler for kvalitet også. Dessuten høres det ut som dere har gjort et kupp med prisen :) De blir for høye for meg, rett og slett, men ser fine ut. Veldig greit med et tungt argument mot trehjult også, da blir valget litt lettere. Det er jammen ikke enkelt å vite. Bugaboo må nesten være gode vogner, når det er så mange som velger dem og skryter av dem. Plutselig får vi unger som virkelig hater vogner i alle former, og så blir det bæretøy for alle pengene (som vi alt har brukt opp) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper kvinnedagen 8. mars :strix: 

Ellers signere jeg de andre angående å ha nok klær, man svetter masse. Jeg kjøpte disse ammebh-ene etter noen uker https://m.ebay.com/itm/Women-Wire-Free-Nursing-Bra-Maternity-Breastfeeding-Pregnant-Bra-Underwear-B-C/252270554059?hash=item3abc7f2bcb:m:mkW22qr45-T9k8uChwRrGKw. Koster under 50 kr og er kjempe gode! De strammer ingen plass og er veldig tøyelige. Alle ammbh-ene jeg hadde kjøpt ble for trange, men disse var veldig gode. Brukes fortsatt når jeg er hjemme :fnise: De er også greie å sove i, noe som er viktig fordi man ofte lekker mye om natten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...