Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget


LoveTrain

Anbefalte innlegg

På 30.3.2018 den 1.04, Poppsilopp skrev:

Så lenge du, eller du og han har symptomer på sopp skal begge behandles. Skriv ut dette skrivet fra NKA og ta med til lege/legevakt https://oslo-universitetssykehus.no/seksjon/Nasjonal-kompetansetjeneste-for-amming/Documents/2016-10-31-Candida STH.pdf.

Har han trøske kan det også være med på at han ikke vil die. Ellers kan det ta litt tid etter klipp før ting går seg til. Har du prøvd tilbakelent amming? Og amming i halvsøvne? 

Takk for svar. Jeg fikk til slutt "lånt" medisin til han også fra min gamle arbeidsplass. Vi får ikke til tilbakelent amming, han blir så sint når han ikke får tak. Halvsøvne fungerer heller ikke uten skjold. Men nå ammer vi med skjold, og det fungerer stort sett greit:) 

På 3.4.2018 den 13.17, lille_frosk skrev:

Det er masse kompetente folk som gir gode svar i tråden her, og det er så verdifullt! Hurra for ammehjelpere på KG :nigo:

Jeg vil bare legge til, at dersom dette utvikler seg i en retning hvor alt bare blir tungt og mørkt og altfor vanskelig, så er det helt i orden å være flaskemamma også. Jeg skjønner veldig godt at dette er noe du ønsker å få til, og jeg støtter deg i det - det ER ikke uvanlig at selv utrolig problematiske ammestarter går kjempefint etter hvert! Og det finnes heldigvis masse god hjelp å få. Men det er enda viktigere at du tar vare på din egen psykiske helse oppi det hele. 

Stor klem

Tusen takk❤️ Nå ser det heldigvis ut som vi klarer det med skjold i hvert fall😊🤞 Men jeg har slått meg til ro med at flaske er et fint alternativ hvis dette ikke skulle gå veien. 

Og ja, det er veldig kjekt med ammehjelpere her! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lille A har rukket å bli 5 uker gammel. Stopp tiden! Er ikke klar for at han skal være noe annet enn nyfødt enda en stund til. Vi koser oss stort sett veldig i hverandres selskap, og jeg blir mer og mer knyttet til den lille bylten for hver dag som går. Rart hvordan kjærligheten gradvis forandrer seg etter hvert som jeg blir kjent med ham:)

Han har straks gått opp 1kg fra fødselsvekt, og er generelt en fornøyd baby. Han skriker av full hals i det øyeblikket han er sulten, eller noe er gale, men roer seg raskt ned når vi styrter til som ivrige førstegangsforeldre😉 Ellers har han et godt sovehjerte, og slumrer som regel i 1-3 timer mellom ammingene, med én våkenperiode på 3-4 timer i døgnet. Sistnevnte inntreffer som regel på natten😜 

Som skrevet over så ammes det nå med skjold. Ikke optimalt, men langt bedre enn pumping! Vi skal til ammepoliklinikken igjen ila uken, og se hva de sier om sugetaket hans og hva vi evt kan gjøre med det. Jeg tar av skjoldet et par ganger i døgnet for å forsøke uten, men han lar seg ikke lure. På dagtid tømmer han brystene veldig godt, men på natten har jeg mye vondt og sover dårlig på grunn av melkespreng, og må ofte opp for å håndmelke den verste sprengen. Han dier veldig lenge på kveld og natt, men sovner ofte og må vekkes for å spise, og er ikke så effektiv som på dagen. Kanskje det stimulerer til høy produksjon siden han ligger til brystet i mange timer? Utfordringen er at jeg fortsatt er veldig sår siden han suger feil, og de timene er vonde! Noen kvelder har jeg tydd til litt mme etter en time-halvannen bare for å avlaste liitt. Sikkert ikke så lurt, men heller det enn å måtte gå tilbake til pumping på grunn av smerter og sår. 

For å oppsummere: fornøyd liten krabat, litt ammekrøll enda, men nå også en stort sett fornøyd mamma 😊

Fødselshistorien kommer snart for dem som liker denslags. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig det høres ut med den lille bylten! 5 uker er mye det i en sånn sammenheng, tida går visst like fort etter fødselen som i 3. trimester. Skjønner godt at du vil sette på pause og ha nyfødt ei stund til. Men folk sier jo ofte at hver nye periode som kommer er helt spesiell også, med en liten som blir mer våken og som stadig klarer nye ting :rodmer:

Så leit at amming fortsatt er krøllete. Jeg aner ingenting om sånt, men må i hvert fall si at du gjør en strålende og imponerende jobb!

Gleder meg til fødselshistorie. Det er blant favoritt-temaene mine om dagen :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det med ammingen? Så trasig at dere har sånne utfordringer, men det høres ut som at du har et fint perspektiv på det hele. Håper det går bedre for dere nå! :) 

Og ja tenk - de vokser for de små! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.4.2018 den 11.45, Illy skrev:

Så koselig det høres ut med den lille bylten! 5 uker er mye det i en sånn sammenheng, tida går visst like fort etter fødselen som i 3. trimester. Skjønner godt at du vil sette på pause og ha nyfødt ei stund til. Men folk sier jo ofte at hver nye periode som kommer er helt spesiell også, med en liten som blir mer våken og som stadig klarer nye ting :rodmer:

Så leit at amming fortsatt er krøllete. Jeg aner ingenting om sånt, men må i hvert fall si at du gjør en strålende og imponerende jobb!

Gleder meg til fødselshistorie. Det er blant favoritt-temaene mine om dagen :biggrin:

Og nå er han straks 7 uker. Herregud så fort det går! Hvor lenge har du igjen nå? Savner litt oppdateringer;) Får ikke til å skrive så masse her inne, men jeg leser hyppig! 😊 Har du gjort deg noen tanker om fødsel og sånt? Skal få fingeren ut og skrevet min historie, tenker det kan være bra å lese om en fin fødsel før man skal i ilden selv😉

På 19.4.2018 den 11.25, Snotra skrev:

Hvordan går det med ammingen? Så trasig at dere har sånne utfordringer, men det høres ut som at du har et fint perspektiv på det hele. Håper det går bedre for dere nå! :) 

Og ja tenk - de vokser for de små! :hjerte:

Det går mye bedre! Vi fullammer nå, med skjold. Lirker de av i blant for å se om han tar tak, men fremdeles uten hell. Nå gjør det meg ikke så mye, jeg er fornøyd så lenge han legger på seg og er mett:) Tar en uke om gangen, og gir meg selv en klapp på skulderen for hver uke vi klarer. Det er så deilig å være ute av den verste hormonboblen hvor alt er skummelt og man føler seg supermislykket som mamma. Nå klarer jeg å nyte dette selvom alt ikke er perfekt 😊

Hvordan går det med dere? Håper den verste perioden snart har lagt seg, og at du klarer å nyte det lille vidunderet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.4.2018 den 15.23, LoveTrain skrev:

Og nå er han straks 7 uker. Herregud så fort det går! Hvor lenge har du igjen nå? Savner litt oppdateringer;) Får ikke til å skrive så masse her inne, men jeg leser hyppig! 😊 Har du gjort deg noen tanker om fødsel og sånt? Skal få fingeren ut og skrevet min historie, tenker det kan være bra å lese om en fin fødsel før man skal i ilden selv😉

Det går mye bedre! Vi fullammer nå, med skjold. Lirker de av i blant for å se om han tar tak, men fremdeles uten hell. Nå gjør det meg ikke så mye, jeg er fornøyd så lenge han legger på seg og er mett:) Tar en uke om gangen, og gir meg selv en klapp på skulderen for hver uke vi klarer. Det er så deilig å være ute av den verste hormonboblen hvor alt er skummelt og man føler seg supermislykket som mamma. Nå klarer jeg å nyte dette selvom alt ikke er perfekt 😊

Hvordan går det med dere? Håper den verste perioden snart har lagt seg, og at du klarer å nyte det lille vidunderet. 

Så bra at det funker fint å amme med skjold. Jeg har selv prøvd skjold noen ganger pga de såre brystvortene, men jeg syns smertene var like ille med skjoldet på av en eller annen grunn. :PJeg tar også en uke, eller en dag om gangen. Når det gjelder amminga så har jeg ikke et større mål enn å klare å fullamme fram til hun blir tre måneder, men helst fram til hun er fire måneder. Nå er jeg en pessimist av natur, så det er derfor jeg ikke setter meg større mål enn som så. :)

Jeg håper også at den verste perioden har lagt seg. Vi har heldigvis merket en forbedring etter hun bikket seks uker - så vi satser på at det fortsetter. Jeg føler meg heldigvis litt mer rolig nå, og har f.eks startet med å ta henne med litt mer ut. F.eks har vi så vidt besøkt et kjøpesenter. Ganske skummelt, men det gikk greit. Jobber meg opp til å tørre å ta henne med på jobben nå og på et kafebesøk. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 4/21/2018 den 15.23, LoveTrain skrev:

Og nå er han straks 7 uker. Herregud så fort det går! Hvor lenge har du igjen nå? Savner litt oppdateringer;) Får ikke til å skrive så masse her inne, men jeg leser hyppig! 😊 Har du gjort deg noen tanker om fødsel og sånt? Skal få fingeren ut og skrevet min historie, tenker det kan være bra å lese om en fin fødsel før man skal i ilden selv😉

Det går mye bedre! Vi fullammer nå, med skjold. Lirker de av i blant for å se om han tar tak, men fremdeles uten hell. Nå gjør det meg ikke så mye, jeg er fornøyd så lenge han legger på seg og er mett:) Tar en uke om gangen, og gir meg selv en klapp på skulderen for hver uke vi klarer. Det er så deilig å være ute av den verste hormonboblen hvor alt er skummelt og man føler seg supermislykket som mamma. Nå klarer jeg å nyte dette selvom alt ikke er perfekt 😊

Jeg har vært veldig dårlig på oppdateringer, skal skjerpe meg nå :) For deg blir det travelt å få skrevet noe særlig nå ja, tenker jeg. Men jeg ser fram til en fin fødselshistorie, altså! Jeg klarer ikke helt å forberede meg, merker jeg. Jeg ser for meg at det blir en lang og litt vanskelig fødsel, men gleder meg så utrolig til resultatet.

Så godt at dere har funnet en løsning på ammingen! Du er tøff, og nå håper jeg du klarer å kjenne selv at lille A er heldig :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
På 24.4.2018 den 16.11, Snotra skrev:

Så bra at det funker fint å amme med skjold. Jeg har selv prøvd skjold noen ganger pga de såre brystvortene, men jeg syns smertene var like ille med skjoldet på av en eller annen grunn. :PJeg tar også en uke, eller en dag om gangen. Når det gjelder amminga så har jeg ikke et større mål enn å klare å fullamme fram til hun blir tre måneder, men helst fram til hun er fire måneder. Nå er jeg en pessimist av natur, så det er derfor jeg ikke setter meg større mål enn som så. :)

Jeg håper også at den verste perioden har lagt seg. Vi har heldigvis merket en forbedring etter hun bikket seks uker - så vi satser på at det fortsetter. Jeg føler meg heldigvis litt mer rolig nå, og har f.eks startet med å ta henne med litt mer ut. F.eks har vi så vidt besøkt et kjøpesenter. Ganske skummelt, men det gikk greit. Jobber meg opp til å tørre å ta henne med på jobben nå og på et kafebesøk. :) 

Ble det kafebesøk og en tur innom jobben? Jeg syns også det er litt skummelt å dra ut, men har presset meg selv fra tidlig av for å ikke få en psykisk "jeg er isolert fra verden" - knekk. 🙈 Går stort sett der jeg vet det finnes ammerom. 

På 27.4.2018 den 19.26, Illy skrev:

Jeg har vært veldig dårlig på oppdateringer, skal skjerpe meg nå :) For deg blir det travelt å få skrevet noe særlig nå ja, tenker jeg. Men jeg ser fram til en fin fødselshistorie, altså! Jeg klarer ikke helt å forberede meg, merker jeg. Jeg ser for meg at det blir en lang og litt vanskelig fødsel, men gleder meg så utrolig til resultatet.

Så godt at dere har funnet en løsning på ammingen! Du er tøff, og nå håper jeg du klarer å kjenne selv at lille A er heldig :hjerte:

Lang fødsel ble det vel ikke? 😜 Håper dere har det fint❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var vi over 10 uker. Tiden FLYR! Tenker på de første 10 ukene av graviditeten, og at det er så rart hvordan tid kan oppfattes så forskjellig. 

Lille A og jeg har nå vært alene i straks to uker. Jeg må si at jeg gruet meg max til disse ukene, men det har gått over all forventning! Alt er greit når jeg bare klarer å senke skuldrene og ta ting i hans tempo. Hvorfor skal jeg på død og liv lage avtaler til gitte tider, og så stresse med å rekke det? Nei, nå sier vi hele tiden at vi gir en lyd når vi nærmer oss klare, og så får det bli som det blir:)

Hele nettverket mitt er også på ferie (som vi egentlig skulle være med på), så vi er virkelig alene-alene i form av null avlastning. Selv om det går fint, hadde det vært greit med et ekstra sett med hender🙈 Jeg vil så gjerne go på do uten å høre barnegråt, eller rekke å lage noe mat som likner noe sunt i det minste. Lillemann er klistremerke, og vil kun sove i vogn eller bilstol, så jeg får ikke ryddet og vasket det jeg skulle ønske. Huset likner en slagmark til tider, og akkurat det trives jeg ikke med. Heldigvis har været vært fint, så vi rekker å lufte hodet fra rotet 😊

 

Ellers var jeg innom helsestasjonen i dag, og han veier nå 5150g. Det er 400g opp på fire uker, og er vel i minste laget? Jeg har vært litt redd for at jeg har litt tynn melk (går det an?), for han spiser og spiser men er aldri mett. Hvert måltid varer fra 45-60min, og det går max to timer mellom hver gang. Jeg har også droppet skjold noen ganger for dagen, selv om det er vondt som fy, for å se om han er mer effektiv da. Det er han altså ikke. Den ammingen, den ammingen! Skulle være det mest naturlige i verden, men det er virkelig hardt arbeid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Tynn melk "går an" hvis man har overproduksjon. Hvis det går to timer uten amming høres det helt normalt ut altså, jeg ammet min kraftige plugg annenhver time til vi begynte med fast føde. Helsestasjonen ville nok gitt klar beskjed hvis de var bekymret for vekta. :) Men er du usikker på om ting er som det skal med ammingen kan du jo eventuelt kontakte ammehjelp. :)

Så bra at det går greit å være alene! Blir sliten bare av tanken, jeg. Skjønner så godt det med at det blir mer rotete enn man liker å ha det. Det er ikke bare bare å "drite i det"! Hvor lenge skal du være alene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På helsestasjonen våres kan man høre om å få se vekstgrafen, så man kan se hvordan dem legger på seg i forhold til "normalen". Kanskje dere kan det også på deres? :) Da ser du jo fort om det er mye eller lite. Ellers er jeg enig med Sisti på alt hun sier, spesielt det at helsestasjonen gir beskjed hvis de er bekymret om vekta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.5.2018 den 23.14, Sisti skrev:

Tynn melk "går an" hvis man har overproduksjon. Hvis det går to timer uten amming høres det helt normalt ut altså, jeg ammet min kraftige plugg annenhver time til vi begynte med fast føde. Helsestasjonen ville nok gitt klar beskjed hvis de var bekymret for vekta. :) Men er du usikker på om ting er som det skal med ammingen kan du jo eventuelt kontakte ammehjelp. :)

Så bra at det går greit å være alene! Blir sliten bare av tanken, jeg. Skjønner så godt det med at det blir mer rotete enn man liker å ha det. Det er ikke bare bare å "drite i det"! Hvor lenge skal du være alene? 

Jeg har nok ikke overproduksjon. Det er mer varigheten på ammebolkene, og det at han til tross for en times spising ikke virker helt fornøyd. Men jeg skal høre med helsesøster angående vekten først, og så evt kontakte ammehjelper :)

Nei, jeg skulle ønske jeg klarte å ikke bry meg om rotet. Er ikke typen som har helt støv på hjernen, men man liker jo å ha det fint rundt seg. Vi skal være alene i et par dager til, og så får vi pappaen hjem i en ukes tid, før det blir to nye uker alene. Etter det skal han være hjemme leeenge ❤️

Hvordan går det med dere forresten? Husker jeg riktig hvis det var snakk om prøving på nr to snart? 

12 timer siden, Tonio skrev:

På helsestasjonen våres kan man høre om å få se vekstgrafen, så man kan se hvordan dem legger på seg i forhold til "normalen". Kanskje dere kan det også på deres? :) Da ser du jo fort om det er mye eller lite. Ellers er jeg enig med Sisti på alt hun sier, spesielt det at helsestasjonen gir beskjed hvis de er bekymret om vekta!

Ja det kan jeg :). Var inne for en vaksine, og ikke kontroll med vår helsesøster. Så dette var en veiing på eget initiativ når vi først var der. Jeg skal høre med henne over helgen. De vokser gjerne litt i rykk og napp også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti
1 hour ago, LoveTrain said:

Jeg har nok ikke overproduksjon. Det er mer varigheten på ammebolkene, og det at han til tross for en times spising ikke virker helt fornøyd. Men jeg skal høre med helsesøster angående vekten først, og så evt kontakte ammehjelper :)

Nei, jeg skulle ønske jeg klarte å ikke bry meg om rotet. Er ikke typen som har helt støv på hjernen, men man liker jo å ha det fint rundt seg. Vi skal være alene i et par dager til, og så får vi pappaen hjem i en ukes tid, før det blir to nye uker alene. Etter det skal han være hjemme leeenge ❤️

Hvordan går det med dere forresten? Husker jeg riktig hvis det var snakk om prøving på nr to snart? 

Ja det kan jeg :). Var inne for en vaksine, og ikke kontroll med vår helsesøster. Så dette var en veiing på eget initiativ når vi først var der. Jeg skal høre med henne over helgen. De vokser gjerne litt i rykk og napp også. 

Hvis du ikke har overproduksjon har du ikke for tynn melk, så da trenger du ikke bekymre deg for det. :) Men siden han har (hatt) stramt tungebånd og dere fortsatt er avhengig av skjold kan det være melkeoverføringen ikke er helt god. En ting er vekta, hvis helsestasjonen mener den er ok så er den ok, en annen ting er at du føler han ikke er fornøyd etter en time med diing. Kan være verdt å undersøke hvis du opplever at det ikke virker helt riktig. :)

Jo, jeg hadde innsett (fryseforsøk) på mandag! Så jeg teller de laaaange dagene til jeg kan teste. Er 6 dpo i dag. Det er jo ingenting! :ler: Men det hjelper litt å ha en liten en hjemme som tar all oppmerksomhet, så jeg glemmer det innimellom. Her en kveld drakk jeg en hel flaske (.33l) cider før jeg kom på at jeg er ruger og ikke skal drikke! :sjenert:

Blir nok godt å få mannen hjem for en lengre stund etter hvert! Syns han det var tungt å reise fra dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er god som tar det å være alene med sånn fatning. I begynnelsen med L hadde jeg sånn utrolig behov for å holde flokken samlet at jeg helst ikke ville at han skulle gå på jobb en gang :ler:

Har du prøvd bæresjal? Det er ikke ideelt når man skal vaske og rydde, men man får i alle fall hendene fri!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre at det har gått bra for dere å være alene 😊 Jeg gruer meg en god del til akkurat det selv. Særlig all logistikk med handling, hund og husarbeid virker litt uoverkommelig. Senke skuldrene og ikke være alt for opptatt av klokka høres veldig lurt ut! Bra dere kan se fram til at han skal være hjemme lenge etter neste arbeidsøkt. Jeg vil tro det ikke er så lett for mennene å reise på jobb heller, er så glad det ikke er meg. 

Amming er jammen ikke så enkelt som man skulle tro, nei! Før jeg ble gravid og leste om det, regnet jeg med at det var bare å legge babyen til brystet og så gikk det av seg selv. Jeg kan forresten anbefale ammehjelpen varmt. Jeg kontaktet dem på søndag da jeg begynte å bli veldig usikker, og var redd for at puppene skulle eksplodere eller at jeg druknet babyen i melk. Det var godt å snakke med noen som har peiling, og jeg fikk gode råd som ser ut til å virke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann! Hvordan går det med dere? Begynner vel å nærme seg tremånedersmerket for dere også nå, sant? Håper du føler at ting går bedre, både når det gjelder amming og ellers. Jeg kjenner meg godt igjen i det at huset er bomba, og antall grandiosa som er fortært de siste månedene er til å bli flau av... Vi bor også laaangt unna familien, så null avlasting her. Men man blir da vant til det på et vis. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 18.5.2018 den 8.25, Sisti skrev:

Hvis du ikke har overproduksjon har du ikke for tynn melk, så da trenger du ikke bekymre deg for det. :) Men siden han har (hatt) stramt tungebånd og dere fortsatt er avhengig av skjold kan det være melkeoverføringen ikke er helt god. En ting er vekta, hvis helsestasjonen mener den er ok så er den ok, en annen ting er at du føler han ikke er fornøyd etter en time med diing. Kan være verdt å undersøke hvis du opplever at det ikke virker helt riktig. :)

Jo, jeg hadde innsett (fryseforsøk) på mandag! Så jeg teller de laaaange dagene til jeg kan teste. Er 6 dpo i dag. Det er jo ingenting! :ler: Men det hjelper litt å ha en liten en hjemme som tar all oppmerksomhet, så jeg glemmer det innimellom. Her en kveld drakk jeg en hel flaske (.33l) cider før jeg kom på at jeg er ruger og ikke skal drikke! :sjenert:

Blir nok godt å få mannen hjem for en lengre stund etter hvert! Syns han det var tungt å reise fra dere? 

Går litt bedre med ammingen nå. Tar av skjoldete etter et par min, og da klarer han stort sett å spise fint😊

Hvordan gikk forsøket? 😣 Er så treig på å følge opp her inne. Det lover godt at man kan glemme seg litt under ruging nr 2, da er det kanskje ikke like altoppslukende som første gang? Håper det gikk veien for dere🤞❤️

Mannen syntes det var tung ja, men de jobber så intenst at han neppe rekker å savne så mye etter det første døgnet. 

På 18.5.2018 den 11.10, lille_frosk skrev:

Du er god som tar det å være alene med sånn fatning. I begynnelsen med L hadde jeg sånn utrolig behov for å holde flokken samlet at jeg helst ikke ville at han skulle gå på jobb en gang :ler:

Har du prøvd bæresjal? Det er ikke ideelt når man skal vaske og rydde, men man får i alle fall hendene fri!

Det hadde ikke gått greit den første måneden altså. Her var mannen hjemme i tre uker etter fødsel, og jeg fikk helt hetta da han skulle på jobb! Selv om det bare var et par dager, og så tok han påskeferie🤣 

Har testet mobywrap, men den ble for varm for oss. Han er generelt veldig varm, så jeg bør komme meg på et bæretreff og få litt tips og triks. Har også en ergobaby omni 360, men føler mini er litt liten enda til å sitte godt i den. 

På 18.5.2018 den 19.53, Illy skrev:

Så godt å høre at det har gått bra for dere å være alene 😊 Jeg gruer meg en god del til akkurat det selv. Særlig all logistikk med handling, hund og husarbeid virker litt uoverkommelig. Senke skuldrene og ikke være alt for opptatt av klokka høres veldig lurt ut! Bra dere kan se fram til at han skal være hjemme lenge etter neste arbeidsøkt. Jeg vil tro det ikke er så lett for mennene å reise på jobb heller, er så glad det ikke er meg. 

Amming er jammen ikke så enkelt som man skulle tro, nei! Før jeg ble gravid og leste om det, regnet jeg med at det var bare å legge babyen til brystet og så gikk det av seg selv. Jeg kan forresten anbefale ammehjelpen varmt. Jeg kontaktet dem på søndag da jeg begynte å bli veldig usikker, og var redd for at puppene skulle eksplodere eller at jeg druknet babyen i melk. Det var godt å snakke med noen som har peiling, og jeg fikk gode råd som ser ut til å virke.

Det virker jo som det gikk greit for dere også? :) Handling har jeg løst ved å få Meny til å levere på døren🙈 Orker ikke stresse med det heller. Nå tar vi livet max med ro når vi er uten pappaen, og legger lite planer. Men på et vis klarer vi likevel å være på farten fra morgen til kveld😅

Må få ut fingeren å kontakte ammehjelpen ja. Men hvordan vet jeg hvem jeg skal velge? Jeg trenger egentlig å møte en som kan vurdere sugetak og hjelpe oss med litt finjusteringer. Så bra at dere fikk god hjelp! Og artig å lese at du klarte å amme på kjøpesenter😊

På 30.5.2018 den 11.48, Snotra skrev:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner liste med tlfnummer på Ammehjelpen.no, eller send en mail med info til de. Ellers har de jo facebookgruppen Ammehjelpen hvor du kan sende en pm og få hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Angående ammehjelpen: send mail til ammehjelpen og si at du vil gjerne ha hjemmebesøk, og hvor du holder til. Da sendes den forhåpentligvis til noen som kan fikse det for deg (om ikke annet kan de spørre for deg). Eventuelt send meg en pm så kan jeg spørre. Ammehjelperne som står på nettsiden er bare de som tar imot telefoner, men vi er mange som ikke tar telefoner men likevel gjør hjemmebesøk. :) noen ammehjelpere tar telefoner (det er de som står på nettsiden), noen tar mail, noen hjemmebesøk, noen bare svarer i ammehjelpsgruppa, og noen gjør alt eller noe eller ingenting. :P

Forsøket gikk i dass, dessverre. Skal gjøre en hysteroskopi i morgen for å fjerne en polypp, og håper på bedre hell neste gang. 

Endret av Sisti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, hva skulle jeg gjort uten slike som dere @LilleMy1989 og @Sisti! Jeg trodde den oversikten var alle ammehjelperne. Men da skal jeg sende mail og få meg et hjemmebesøk. For en fantastisk fin gjeng dere er❤️

Så trist forsøket ikke gikk veien :( har dere flere på frys, eller blir det fersk neste runde? Du må ha masse lykke til i morgen! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...