Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget

LoveTrain

Anbefalte innlegg

3 timer siden, LoveTrain skrev:

Du har helt rett. Det er altfor lett å bli skrullete av dette:bond:  Blodprøve er tatt, så vi får se til neste uke at det stiger som det skal:) Etter det så må jeg vel klare å roe nervene litt frem til TUL. Det beste hadde jo vært om jeg klarte å bare ta det som det kommer - for det er jo virkelig ingenting jeg kan gjøre til eller fra. Men alt er så nytt og uvirkelig at jeg tør ikke tro på det. Rett og slett for godt til å være sant! :bolledeig: Når klarte du å senke skuldrene?

Hehe aldri? Gratulerer med å ha laget deg bekymring for resten av livet :fnise:

Mtp SA roet det seg bra etter TIL uke 9+2 :jepp: og OUL 18+4 OG alle ekstraul pga sv.dia. og etter fødsel :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 timer siden, Illy skrev:

Så bra at testen var fin og sterk igjen i dag! HCG hopper ikke opp og ned, så de tre testene der er et bevis på at du ikke kan stole på dem :) Altså, du kan ikke stole på dem med tanke på styrke, men strek er strek, så gravid det er du!

Har du noen planer for helga? Jeg kan tenke meg at det er vanskelig å tenke på så mye annet nå. Jeg krysser fingrene for deg! Og jeg har trua :) Det er så herlig å se bilde av positive ivf-tester!

Ja nå har jeg klart å holde meg resten av dagen, og tenker at det er nok strimmeltester. Jeg har også en digital igjen, men sparer den til 3+ ,forhåpentligvis :)

I dag har jeg vært med en god venninne i hele dag, og vi har kost oss gløgg! Er jo strålende vær, så vi har lagt mye i solen, spist god mat og rett og slett nytt været. Sol på vestlandet er mangelvare, så det er akkurat som alle kryper ut av hiet når den titter frem. I morgen blir det familiedag, med tantebarn og sånn, før vi skilles for sommeren med ferier på alle kanter. På kvelden skal jeg ut og spise og på show med noen venninner, så det blir en finfin helg! Søndag er det meldt regn, og da er det på tide med en skikkelig vaskedag i huset:grine:  Har faktisk klart å ikke tenke så mye på det i dag, siden jeg har hatt noe å gjøre fra morgen til kveld. Det er hjemmegrublingen som er vanskelig.   
Dere da? Noen kjekke planer?

12 timer siden, miore skrev:

Blodprøvesvaret er jo helt konge for 13 dpo, jeg ville tenkt mer på det enn på de testene :) Man bør se styrkeøkning sånn om man ser på hele testrekken under ett, men forskjellen fra én test til den neste er ikke noe å bry seg om. Når du er i startgropen sånn som nå har hvor mye du drakk den dagen nesten mer å si enn mengden hcg i blodet, og det er dessuten gjerne forskjellig mengde fargestoff fra test til test - de er ikke laget for å skulle si noe om dager siden befruktning :) Er det de du har tatt med fra jobb? De som brukes i helsevesenet har ganske laber sensitivitet, så det er sikkert bare derfor de ikke er supersterke i så fall! 

CB Digital er jo i teorien laget for å lese styrken på strekene inni optisk og si noe om dager siden befruktning basert på dét, men den feiler jo også store deler av tiden. I teorien tror jeg der er 1-2 uker fra 25-200, 1-3 uker fra 200 til 2500, og 3+ for alt over 2000. Mulig jeg husker feil, men det er sånn omtrentlig der det ligger i alle fall. Ei jeg "kjenner" fra et annet forum fikk total panikk fordi den fremdeles sa 2-3 da hun var 6+0, så hun fikk tatt blodprøve - som viste 11 000!

Ja mannen er enda mer overbevist om at det er naturlig unnfangelse, evt twins:fnise: Det er strimmeltestene fra helsevesenet ja, og de var jo faktisk myye svakere enn de andre testene jeg også tok 9-11dpo. Så de er pakket vekk nå, og skal ikke brukes mer! Takk for info om CB digital, og at den også kan ta feil. Da er jeg litt mindre nervevrak når jeg skal bruke den siste jeg har :) Kan jeg spørre om du tok blodprøver sist du var gravid? Klarer ikke å huske akkurat den detaljen. Helt greit om du ikke orker å snakke om det altså.

12 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Hehe aldri? Gratulerer med å ha laget deg bekymring for resten av livet :fnise:

Mtp SA roet det seg bra etter TIL uke 9+2 :jepp: og OUL 18+4 OG alle ekstraul pga sv.dia. og etter fødsel :hoho:

Haha, sånn er det vel å skulle bli mamma:strix: Masse kos og en god klype bekymringer:)  Ultralyd er altså tingen! 

Jeg har fått bestilt TUL når jeg er 7+0, fordi det er ca det klinikken operer med. Det er vel ganske sannsynlig å se et blinkende hjerte da hvis alt er ok? Jeg husker da vi startet prøvingen, og jeg sa jeg aldri skulle bli en av de nevrotiske som trengte en så tidlig ultralyd :roll: altsåååå.... :flau:

Hva har dere andre brukt av kosttilskudd? Jeg tar sink, folat, og tran. Spiser ellers ganske så sunn mat, stort sett hjemmelaget, med en proteinkilde og mye grønt. Drikker vanligvis ikke melk, men har nå begynt med et lite glass om morgenen siden de anbefaler det. Raffinert sukker er så godt som kuttet ut fra og med innsett. Med ett unntak, og det er en bit mørk sjokolade til kaffen på ettermiddagen:nigo: Særlig den med chili! Noe annet å passe på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm...:sjenert:... når tør man ha sex igjen? Det byr meg liksom litt i mot å la noe komme inn der nede og ødelegge for frøet:fnise: Selv om jeg vet det skal være helt trygt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok de gravidvitaminene med alt, fra apoteket. 

Sex? Masse i begynnelsen, helt fra unnfangelse og ca fram til 3 trimester? :klo: Alt det her med hovne slimhinner og hormoner :strix: Så det var veldig spennende :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, LoveTrain skrev:

Ja mannen er enda mer overbevist om at det er naturlig unnfangelse, evt twins:fnise: Det er strimmeltestene fra helsevesenet ja, og de var jo faktisk myye svakere enn de andre testene jeg også tok 9-11dpo. Så de er pakket vekk nå, og skal ikke brukes mer! Takk for info om CB digital, og at den også kan ta feil. Da er jeg litt mindre nervevrak når jeg skal bruke den siste jeg har :) Kan jeg spørre om du tok blodprøver sist du var gravid? Klarer ikke å huske akkurat den detaljen. Helt greit om du ikke orker å snakke om det altså.

Jeg har fått bestilt TUL når jeg er 7+0, fordi det er ca det klinikken operer med. Det er vel ganske sannsynlig å se et blinkende hjerte da hvis alt er ok? Jeg husker da vi startet prøvingen, og jeg sa jeg aldri skulle bli en av de nevrotiske som trengte en så tidlig ultralyd :roll: altsåååå.... :flau:

Hva har dere andre brukt av kosttilskudd? Jeg tar sink, folat, og tran. Spiser ellers ganske så sunn mat, stort sett hjemmelaget, med en proteinkilde og mye grønt. Drikker vanligvis ikke melk, men har nå begynt med et lite glass om morgenen siden de anbefaler det. Raffinert sukker er så godt som kuttet ut fra og med innsett. Med ett unntak, og det er en bit mørk sjokolade til kaffen på ettermiddagen:nigo: Særlig den med chili! Noe annet å passe på? 

Min hcg var bare 63 da jeg tok blodprøve 14 dpo, så det var under snittet men innenfor normalområdet. Med den graviditeten som ble til datteren lå den en del høyere!

Jeg tar sink, B kompleks, folat annehver dag (B kompleks har 0.2 mg folat), jern i blant (har hatt lav hb og lavt lager, oh ligger alltid rundt eller under vunnen av referanseområdet), og D3 om vinteren. Prøver generelt å spise sunt, men det er et rimelig godt stykke fra perfekt da jeg er litt for glad i sukker :ler: 

12 timer siden, LoveTrain skrev:

Ehm...:sjenert:... når tør man ha sex igjen? Det byr meg liksom litt i mot å la noe komme inn der nede og ødelegge for frøet:fnise: Selv om jeg vet det skal være helt trygt. 

Hehe, det er helt trygt, så du får la lysta styre! Med lutinus og svangerskapskvalme var det for min del ikke nødvendigvis så veldig lystbetont de første ukene, da jeg ikke akkurat følte meg som verdens mest sexy vesen. Men etter hvert ble jeg plutselig et kåtmonster :plystre: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Tok de gravidvitaminene med alt, fra apoteket. 

Sex? Masse i begynnelsen, helt fra unnfangelse og ca fram til 3 trimester? :klo: Alt det her med hovne slimhinner og hormoner :strix: Så det var veldig spennende :fnise:

Det høres meget kjekt ut! :nigo:

9 timer siden, miore skrev:

Min hcg var bare 63 da jeg tok blodprøve 14 dpo, så det var under snittet men innenfor normalområdet. Med den graviditeten som ble til datteren lå den en del høyere!

Jeg tar sink, B kompleks, folat annehver dag (B kompleks har 0.2 mg folat), jern i blant (har hatt lav hb og lavt lager, oh ligger alltid rundt eller under vunnen av referanseområdet), og D3 om vinteren. Prøver generelt å spise sunt, men det er et rimelig godt stykke fra perfekt da jeg er litt for glad i sukker :ler: 

Hehe, det er helt trygt, så du får la lysta styre! Med lutinus og svangerskapskvalme var det for min del ikke nødvendigvis så veldig lystbetont de første ukene, da jeg ikke akkurat følte meg som verdens mest sexy vesen. Men etter hvert ble jeg plutselig et kåtmonster :plystre: 

Ja Lutniusen er virkelig noe herk! Gleder meg allerede til jeg kan droppe den. Tar du B-kompleks fordi det er anbefalt? Jeg er tidvis veldig glad i sukker selv, men vet av erfaring at etter et par uker uten så går det veldig fint.

------------------------------

I dag har vært en veldig fin dag på mange måter. Jeg har kost meg hjemme alene, så med venner og kollegaer. Føler jeg har klart å senke skuldrene litt i går og i dag, og jeg klarte til og med å la være å ta en ny test i morges. Jeg var SÅ fornøyd, og følte jeg skulle klare å glede meg over dette på tross av bekymringer som gnukker i underbevisstheten. MEN, de siste to timene har jeg hatt skikkelige menssmerter. Det kjennes veldig annerledes ut enn murringene siste uken, og det skremmer selvsagt. Så da ble jeg nervevrak igjen, og mannen som ringer midt i dette får igjen gjennomgå for manglende forståelse. Ingen spotting enda, men det kjennes virkelig ut som kvelden før TR. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom dette alene hvis det skulle gå gale, og er både redd og sint for at jeg skal måtte føle meg så forbaska ensom i hele prosessen. Alle oppturer og nedturer er jeg alene om, og nå syns jeg det er urettferdig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med super fin hcg-prøve 😄😄 Skjønner godt at prosessen er tøff alene! 

Jeg hadde ekstremt mye mensmurringer ogvond følelse i starten av mitt svangerskap, men ingen blødning kom og spiren klorte seg fast :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LillyBe skrev:

Gratulerer med super fin hcg-prøve 😄😄 Skjønner godt at prosessen er tøff alene! 

Jeg hadde ekstremt mye mensmurringer ogvond følelse i starten av mitt svangerskap, men ingen blødning kom og spiren klorte seg fast :) 

51 minutter siden, Sisti skrev:

Menssmerter er helt normalt. Livmoren vokser, og det kjennes! 

Takk @LillyBe! Gleder meg til å få tatt morgendagens også, og forhåpentligvis få bekreftet en fin stigning :)

Men dere hadde smerter altså? Murringene tidligere har jo absolutt vært til å kjenne på, men syns ikke det har gjort vondt. Det i går var en sånn vond, trykkende, krampefølelse - du vet når du bare venter på at det slipper og så kommer mensen? Av og på i noen timer. Hadde jeg ikke vært gravid så hadde jeg tatt smertestillende liksom, for det var vondt! 

Jeg merker jeg har vært fokusert på prøvingen i nesten 3år, men aldri tenkt på hvordan denne fasen skal være. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sisti

Jeg hadde mensSMERTER ja. Men ikke sånn veldig vondt, men jeg pleier ikke ha veldig vondt ved mensen heller. Men det kjentes som jeg skulle få mensen ja. For meg var det litt sånn at jeg ble bekymret når det ikke gjorde vondt. Man blir jo sprø uansett... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ordentlig vonde "menssmerter" i flere uker, akkurat slik du beskriver. Det snudde om til at jeg ble bekymret de dagene jeg ikke fikk dem 🙈 Det er i alle fall helt normalt :) 

Gratulerer forresten! Snikleser, usikker på om jeg har gitt lyd fra meg før :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sisti skrev:

Jeg hadde mensSMERTER ja. Men ikke sånn veldig vondt, men jeg pleier ikke ha veldig vondt ved mensen heller. Men det kjentes som jeg skulle få mensen ja. For meg var det litt sånn at jeg ble bekymret når det ikke gjorde vondt. Man blir jo sprø uansett... :P

Haha, ja man blir vel det! Nå roet det seg i dag, og er tilbake til vanlige murringer og litt stikking her og der. Merker jeg savner det når det er stille i et par timer😂

1 time siden, tweet skrev:

Jeg hadde ordentlig vonde "menssmerter" i flere uker, akkurat slik du beskriver. Det snudde om til at jeg ble bekymret de dagene jeg ikke fikk dem 🙈 Det er i alle fall helt normalt :) 

Gratulerer forresten! Snikleser, usikker på om jeg har gitt lyd fra meg før :fnise:

Hei, velkommen skal du være:) Så kjekt å høre at andre opplever det samme og at det går bra! Har du også vært gjennom ivf, eller er du en av de "naturlige"?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_1231.thumb.JPG.30d192c468dad6ce195e48174710038b.JPG

Har ikke turt å ta en ny før i dag, er nå 4+3, og i følge en side jeg fant er sjansen for SA ca.20%. Innen en uke har den visst falt til ca. 15%. Er fremdeles litt bekymret over murringene, og jeg har våknet flere netter nå av at det er veldig vondt. Er ikke så lett å sovne igjen heller når man ligger og bekymrer seg. Passer dårlig med en laang uke på jobb🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde/har ingen murringer og ingen vondter. 15-20% sjanse for SA er ikke mye heldigvis. Jeg tror disse murringene som du snakker om er et veldig godt tegn jeg :)

Men, fortsetter du å være veldig bekymret så hadde jeg ville tatt blodprøve etterhvert. Bare for senke skuldrene litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin test! Jeg tror også murringer er et godt tegn. Gjennom all googlingen oppgjennom prøvetida, har jeg lært at veldig mange har masse, plagsomme murringer første trimester. Et ganske upraktisk symptom da! Håper den lange arbeidsuka blir rolig og fin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg tilbake på nett igjen og kan legge inn et rungende gratulerer og hurra! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
18 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Jeg hadde/har ingen murringer og ingen vondter. 15-20% sjanse for SA er ikke mye heldigvis. Jeg tror disse murringene som du snakker om er et veldig godt tegn jeg :)

Men, fortsetter du å være veldig bekymret så hadde jeg ville tatt blodprøve etterhvert. Bare for senke skuldrene litt :)

Jeg fikk tatt blodprøve torsdag og i går, så får vi se utviklingen. Tenker masse på deg i dag. :klem: Håper du slipper de verste smertene siden du ikke var såå langt på vei.

3 timer siden, Illy skrev:

Så fin test! Jeg tror også murringer er et godt tegn. Gjennom all googlingen oppgjennom prøvetida, har jeg lært at veldig mange har masse, plagsomme murringer første trimester. Et ganske upraktisk symptom da! Håper den lange arbeidsuka blir rolig og fin :)

Ja den var nydelig! Men man blir skremt av alle opplevelsene her inne, og generelt av å Google. Er skikkelig sliten av å tenke og analysere. Nå har jeg ikke hatt et symptom siden jeg våknet av smerter natt til i går, så jeg er spent på blodprøven jeg tok. Har dannet meg en teori om at det stoppet opp den natten, og at det er Lutinus som forsinker en evt utstøting - da er man gal ass! 

45 minutter siden, Snotra skrev:

Nå er jeg tilbake på nett igjen og kan legge inn et rungende gratulerer og hurra! :yvonne:

Tusen takk!! Hvordan er formen din? Fremdeles bekymret eller har du klart å senke skuldrene litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. S-hcg tatt på mandag (4+3) viser 1076. Det var litt rask økning sa legen også, men han tenkte det sikkert var greit. Vet ikke helt hva jeg skal tenke om det:klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis er det bare positivt at den stiger raskt :) Men ikke akkurat beroligende hvis når legen sier at det er "sikkert greit".  Skal du tilbake for flere målinger? Eller blir det å vente på ul nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?pregnancy=0&dpo=13&level1=116&level2=10

Ser ut til å være i øvre del av normalskalaen i følge denne kalkulatoren :) (kan trykkes på for mer informasjon)

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...