Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget


LoveTrain

Anbefalte innlegg

Hmm, de der HCG-greiene syns jeg er vanskelige greier må jeg innrømme. Utdypet ikke legen noe mer rundt det? Jeg krysser fingrene for at det er positivt jeg også! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen utdypet ikke noe mer nei, var bare en kjapp telefon. Takk for statistikk @miore! Blir bare litt stresset når de ikke er tilsvarende høye verdier. Den i forrige uke var mye mer normal enn mandagens. Men høy hcg er vel bedre enn lav, så lenge det ikke er ekstreme verdier. Lurer på om jeg skal spørre en av legene på jobb idag hvor vanlig det er at verdien triples annenhver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner bekymringen ❤ men dette kan vel variere veldig i starten? Jeg tenker at rask stigning iallfall er mye bedre enn sen stigning...det er vel ofte sånn at verdien kan triples annenhver dag i starten? 

Har du noen å spørre kan det jo være fint, så roer det deg kanskje ned litt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LoveTrain skrev:

Legen utdypet ikke noe mer nei, var bare en kjapp telefon. Takk for statistikk @miore! Blir bare litt stresset når de ikke er tilsvarende høye verdier. Den i forrige uke var mye mer normal enn mandagens. Men høy hcg er vel bedre enn lav, så lenge det ikke er ekstreme verdier. Lurer på om jeg skal spørre en av legene på jobb idag hvor vanlig det er at verdien triples annenhver dag. 

Doblingstid på 30 timer skal være topp det, altså :) Doblingstiden og verdiene er høye men innenfor normalen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hcg er kanskje en av de tingene Google og forumdamer er bedre på enn leger :P Høy HCG kan vel kun bety enten et sterkt svangerskap/flerlinger eller blæremola og sistnevnte er veeeldig sjelden (1:2000) og da ville vel verdien vært utenfor normalområdet også. Ville tatt nivåene dine som et veldig godt tegn :):) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar dere! =D Jeg stresser ikke så veldig med det altså, bare en liten hva-hvis-tenk-om greie;) Har fremdeles en god magefølelse på frøet, selv om det er lite symptomer å oppdrive :) I morgen er jeg 5+0! :nordvesta:  Hjertet skal begynne å slå ila helgen:hjerte: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, LoveTrain skrev:

Takk for svar dere! =D Jeg stresser ikke så veldig med det altså, bare en liten hva-hvis-tenk-om greie;) Har fremdeles en god magefølelse på frøet, selv om det er lite symptomer å oppdrive :) I morgen er jeg 5+0! :nordvesta:  Hjertet skal begynne å slå ila helgen:hjerte: 

Åååh, heeeldig altså!!! ❤ Skal du på tidlig ultralyd etter hvert? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.7.2017 den 15.33, Chickenwings85 skrev:

Åååh, heeeldig altså!!! ❤ Skal du på tidlig ultralyd etter hvert? 

Ja har time om 13 laaange dager! Merker jeg er livredd den ultralyden, syns det er mye dårlige nyheter på tul :( Skulle gjerne klart å vente til klinikken åpner igjen, men vi skal på ferie noen dager etter tul og vil gjerne vite ståa da. Vi har også time til forsamtale i august, og skulle det være noe gale nå er det greit å få ordnet opp i det før den tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de første ukene er jo ganske skumle. Men, heldigvis så går det bra for de fleste, du må bare huske på det. Skjønner jo at man blir ekstra nervøs når man får med seg at vi er flere her inne som mister. Men, selvom det kanskje er vanskelig så prøv å tenk positivt. Jeg krysser fingrene for deg- alt skal gå bra :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.7.2017 den 12.17, Chickenwings85 skrev:

Ja, de første ukene er jo ganske skumle. Men, heldigvis så går det bra for de fleste, du må bare huske på det. Skjønner jo at man blir ekstra nervøs når man får med seg at vi er flere her inne som mister. Men, selvom det kanskje er vanskelig så prøv å tenk positivt. Jeg krysser fingrene for deg- alt skal gå bra :) 

Ja det gjør jo det:) Og av de mange som mister en gang, går jo det stort sett bra med i senere graviditeter! 

Hvordan er formen din? Jeg håper det har gått bra med dere i dag:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner så smått å venne meg til tanken på å være gravid, selv om det er skummelt. Neste fredag er det tid for TUL, og jeg skal jobbe så og si hver dag frem til da. Så dagene vil nok gå fort :)  

Det er likevel veldig uvant å venne seg til alt det nye man må ta hensyn til. Vi reiser feks til Hellas om noen uker, og jeg begynte å gråte da jeg skjønte at jeg ikke kan spise noe av det jeg ellers liker på ferie:klo: Må være noe hormoner i omløp, for jeg slutter gjerne å spise alt jeg liker for at dette skal gå veien! Men det føltes bare VELDIG urettferdig der og da😂 Mannen skjønte ingenting. Men sånn seriøst, hva kan jeg spise i syden? Vanligvis går det i salater, spekemat og ost, vin, sjømat og en blodig biff i ny og ne. Pizza og pasta liker jeg ikke i varmen, det blir så tung mat. Hva gjenstår da? Jeg trenger tips! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+6 i dag, og det har vært enda en søvnløs natt. Har masse murringer, og det er verst om nettene - da er det skikkelig vondt! Dette holder meg våken, og når hodet da begynner å kverne er det helt umulig å sovne igjen. Resultatet er en meget trøtt dame, og en litt frustrert mann. Kvalmen har også begynt å melde sin ankomst, og jeg brekker meg innimellom. Når mannen i går presterte å spørre om jeg ville være med å trene, hadde jeg mest lyst til å slå han i hodet med stekepannen. Skjønner han ingenting?! Jeg er såå trøtt og sliten, og vil helst bare gråte i sengen til jeg kan få en bekreftelse på om dette går bra eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, LoveTrain skrev:

5+6 i dag, og det har vært enda en søvnløs natt. Har masse murringer, og det er verst om nettene - da er det skikkelig vondt! Dette holder meg våken, og når hodet da begynner å kverne er det helt umulig å sovne igjen. Resultatet er en meget trøtt dame, og en litt frustrert mann. Kvalmen har også begynt å melde sin ankomst, og jeg brekker meg innimellom. Når mannen i går presterte å spørre om jeg ville være med å trene, hadde jeg mest lyst til å slå han i hodet med stekepannen. Skjønner han ingenting?! Jeg er såå trøtt og sliten, og vil helst bare gråte i sengen til jeg kan få en bekreftelse på om dette går bra eller ei.

Vet du, jeg følte AKKURAT det samme rundt samme tiden som deg. Ville ikke annet enn å bare bli i sengen og gråte eller sove. Trening var det siste jeg ville, noe samboer ikke skjønte fordi trening skal jo hjelpe.. noe det gjør også, men det er ikke så lett å hive seg rundt når man er kvalm og utslitt! 

Jeg har troen på at dette går bra :) Jeg er 11 uker nå og kjenner de verste symptomene har begynt å avta (bank i bordet), de kommer og går, men er lettere å takle. Når du endelig orker, så kommer trening til å hjelpe på trøtthet, dårlig humør og til og med kvalme. En tur i skogen er nok, det :) Men først må du lytte til kroppen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.7.2017 den 12.24, tweet skrev:

Vet du, jeg følte AKKURAT det samme rundt samme tiden som deg. Ville ikke annet enn å bare bli i sengen og gråte eller sove. Trening var det siste jeg ville, noe samboer ikke skjønte fordi trening skal jo hjelpe.. noe det gjør også, men det er ikke så lett å hive seg rundt når man er kvalm og utslitt! 

Jeg har troen på at dette går bra :) Jeg er 11 uker nå og kjenner de verste symptomene har begynt å avta (bank i bordet), de kommer og går, men er lettere å takle. Når du endelig orker, så kommer trening til å hjelpe på trøtthet, dårlig humør og til og med kvalme. En tur i skogen er nok, det :) Men først må du lytte til kroppen! 

Bra det ikke bare er meg! Så formen din er bedre nå?:) så deilig! Jeg gleder meg veldig til trening igjen, og satser på lysten melder seg om noen uker. Men akkurat nå føles det litt uoverkommelig, både psykisk og fysisk. Jeg MÅ bare få vite at det er noe levende på plass i magen, og forhåpentligvis senke skuldrene litt da. I tillegg er det mye som skjer i magen, og hver gang jeg nyser(heia allergi!), så kjennes det ut som jeg revner på innsiden. On the bright side, jeg gjør knipeøvelser for harde livet! 😂 Fant meg en app som er helt genial, så den minner meg på det tre ganger daglig. Til jul skal jeg klare å knekke nøtter med "vajayjay" 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, LoveTrain skrev:

Bra det ikke bare er meg! Så formen din er bedre nå?:) så deilig! Jeg gleder meg veldig til trening igjen, og satser på lysten melder seg om noen uker. Men akkurat nå føles det litt uoverkommelig, både psykisk og fysisk. Jeg MÅ bare få vite at det er noe levende på plass i magen, og forhåpentligvis senke skuldrene litt da. I tillegg er det mye som skjer i magen, og hver gang jeg nyser(heia allergi!), så kjennes det ut som jeg revner på innsiden. On the bright side, jeg gjør knipeøvelser for harde livet! 😂 Fant meg en app som er helt genial, så den minner meg på det tre ganger daglig. Til jul skal jeg klare å knekke nøtter med "vajayjay" 😅

Ja, føler meg bedre. Får brekninger og er litt kvalm på kvelden bare, men det hjelper på humøret og energien å være aktiv :) Var ikke slik for noen uker siden for å si det sånn. 

Hvilken app er det?? Den trenger jeg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, tweet skrev:

Ja, føler meg bedre. Får brekninger og er litt kvalm på kvelden bare, men det hjelper på humøret og energien å være aktiv :) Var ikke slik for noen uker siden for å si det sånn. 

Hvilken app er det?? Den trenger jeg! 

Så bra!! 

Er denne jeg bruker, veldig fornøyd! :) 

IMG_1391.thumb.PNG.9a2b451af80a1ff481737c6a8aec29d2.PNG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+1, og relativt pjusk. Har ikke sovet i natt heller, og er kvalm og generelt "syk"-dårlig. Føler jeg brygger på noe. Skulle egentlig dratt på jobb, men ringte inn syk for noen timer siden, og har megadårlig samvittighet! Er helt forferdelig å vite at man lager kluss i helgebemanningen, særlig når det er sommer og masse vikarer. Men arbeidsoppgavene jeg skulle hatt idag krever skikkelig tilstedeværelse, og sterk psyke, mens jeg er på gråten og føler meg elendig :(  huff.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ha dårlig samvittighet! Er det noe jeg angrer på så er det all den dårlige samvittigheten jeg hadde for jobb. Totalt unødvendig... I ettertid ser jeg hvor viktig det var å ta vare på meg og den lille i magen. Hva er vel en graviditet sett i forhold til et helt arbeidsliv? Jeg skulle gjerne gått tilbake og banket inn i skallen min at det viktigste er å ta vare på seg selv! Så slapp av, kos deg og kom deg ovenpå igjen :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med @Atziri! Dårlig samvittighet er helt bortkasta, men jeg skjønner jo godt at du føler på det. Men med din form nå har du det mye bedre hjemme. Når man jobber med pasienter må man lilsom være 100% tilstede. Håper formen din kommer seg raskt ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...