Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget


LoveTrain

Anbefalte innlegg

På 24.7.2017 den 0.47, LoveTrain skrev:

Takk for godt tips! Dessverre så har jeg til gode å finne truseinnlegg som holder på væsken (det renner masse!) samtidig som de er diskret nok til bikini. Kanskje jeg må kjøpe en større bikini?:fnise: Eller, det må jeg nok uansett, for puppene får neppe plass i de gamle! 

Haha, hvis du finner på noe lurt ang bikini, truseinnlegg og bading så TIPS MEG ER DU SNILL! 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 25.7.2017 den 9.38, Chickenwings85 skrev:

Haha, hvis du finner på noe lurt ang bikini, truseinnlegg og bading så TIPS MEG ER DU SNILL! 🙈

Ingen lur løsning i sikte dessverre :(  Har trappet ned Lutinus til annenhver dag nå, og håper jeg ikke klusser til noe med babyen! Så annenhver dag går jeg litt senere på stranden og bader hyppig de første timene i tilfelle det renner ut mer. Men jeg kan virkelig ikke klage, dette er jo et luksusproblem!

Hvordan går det med deg? Fremdeles litt blødning? Håper det gir seg snart!:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen er jeg 8+0🙈 Hver gang jeg går inn i ny uke så senkes skuldrene litt, for at nervøsiteten så bygges opp igjen til neste uke. Hver morgen tenker jeg «er jeg fortsatt gravid?!», og sjekker om det er blod eller smerter i gjære. Jeg kan ikke tro at vi skal være så heldige at dette går veien. Nå er det en uke siden TUL, og jeg kjenner at behovet for en ny UL blir større for hver dag som går. Vi har jo én til gode hos klinikken, og det spørs om ikke den blir tatt så snart vi er hjemme igjen. Jeg vet også at både jordmor og fastlegen min har ultralyd på kontoret, så det vil nok være muligheter for en kjapp titt i ny og ne. 

Er det forresten noen som har forsøkt å bruke stetoskop til å høre hjertelyd hjemme? Gynekologen fraråder doppler på det sterkeste, så det er ikke aktuelt for vår del. Men stetoskop har jeg uansett, og det bør i teorien fungere greit senere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil følge deg også her 😊 Så bra du er kommet til uke 8 da er det liten sjanse for at det skjer noe 😀 

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier med å være super engstelig. Ikke noe god følelse. Så uke 12 og 13 blir fantastisk å komme til 😀

Jeg har ingen erfaring med stetoskop selv. Men sikkert noen andre her som vet 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt alle tankene! Ikke lett å ikle tenke :) men dette skal nok gå bra ❤ høres utrolig deilig ut med strand og bading 😍 Selv om det byr på noen problemer med progesteronen ;)  Hvor lenge skal dere være borte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2017 den 22.55, PrøveSola skrev:

Jeg vil følge deg også her 😊 Så bra du er kommet til uke 8 da er det liten sjanse for at det skjer noe 😀 

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier med å være super engstelig. Ikke noe god følelse. Så uke 12 og 13 blir fantastisk å komme til 😀

Jeg har ingen erfaring med stetoskop selv. Men sikkert noen andre her som vet 😉

Velkommen! :) Ja je gleder meg enormt til uke 12! Nedtelling på mobilen og full pakke🙈

På 28.7.2017 den 9.11, LillyBe skrev:

Skjønner godt alle tankene! Ikke lett å ikle tenke :) men dette skal nok gå bra ❤ høres utrolig deilig ut med strand og bading 😍 Selv om det byr på noen problemer med progesteronen ;)  Hvor lenge skal dere være borte?

Det var superdeilig de første dagene, men nå er det blitt ekstremt varmt her. Så i dag ble det rett og slett en innedag for å få summet meg litt:) Vi skal være 1uke til. Hvordan gikk hytteturen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at du har kost deg til nå! Ekstremt varme høres slitsomt ut. Her klager vi over regn :PMen innedag er ikke det værste innimellom det heller :)

Hva er grunnen til at gynekologen fraråder doppler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Illy skrev:

Så bra at du har kost deg til nå! Ekstremt varme høres slitsomt ut. Her klager vi over regn :PMen innedag er ikke det værste innimellom det heller :)

Hva er grunnen til at gynekologen fraråder doppler?

Rart det der, været blir aldri bra nok😅 

Han sammenlignet det med å stå foran en gigantisk basshøyttaler, og sa vibrasjonene kunne stresse babyen veldig. Nå har ikke jeg sjekket frekvens, lydbølger og denslags for dopplere selv, men jeg antar jo at han vet hva han snakker om. Så vi forsøker med stetoskop etterhvert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.7.2017 den 14.45, LoveTrain skrev:

Velkommen! :) Ja je gleder meg enormt til uke 12! Nedtelling på mobilen og full pakke🙈

Det var superdeilig de første dagene, men nå er det blitt ekstremt varmt her. Så i dag ble det rett og slett en innedag for å få summet meg litt:) Vi skal være 1uke til. Hvordan gikk hytteturen?

Haha, man klager over ulike ting ja ;) jeg FRYSER :P å vil til Syden ila høsten...også for mini sin del, at hun kan få bade litt og gå i tynne klær :) 

Hytteturen gikk fint. Hjemme nå, og godt er det ;) blir gal av dårlig vær og mye sitting. Så nå blir det en gåtur i skogen her :) litt puls klarer nok kroppen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for bankende hjerte og 8 overståtte uker! Selv om det sikkert er en stund igjen til du klarer å slappe av så er faktisk den mest kritiske fasen allerede over :hjerte:

Er også litt nysgjerrig på hvorfor gyn fraråder bruk av doppler, aldri hørt før? Stetoskop funker sikkert bra det også, iallfall når det blir litt str på baby?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.8.2017 den 17.55, LillyBe skrev:

Haha, man klager over ulike ting ja ;) jeg FRYSER :P å vil til Syden ila høsten...også for mini sin del, at hun kan få bade litt og gå i tynne klær :) 

Hytteturen gikk fint. Hjemme nå, og godt er det ;) blir gal av dårlig vær og mye sitting. Så nå blir det en gåtur i skogen her :) litt puls klarer nok kroppen! 

Haha, jeg skal aldri til syden igjen i første trimester!  Er helt forferdelig med kosthold og denslags når det eneste du vil ha er det du ikke kan spise :( så jeg har levd på kokt potet og pommes frites i nærmere ti dager nå. Spiser en del frukt som mellommåltider, men sukkermessig er ikke det helt heldig. Bading derimot er veldig deilig!:)

Gåtur må være digg! Gleder meg til å komme hjem til normal temp og muligheter for tur uten å bli svimmel og svett etter ti meter🙈

På 1.8.2017 den 22.06, QBee skrev:

Hurra for bankende hjerte og 8 overståtte uker! Selv om det sikkert er en stund igjen til du klarer å slappe av så er faktisk den mest kritiske fasen allerede over :hjerte:

Er også litt nysgjerrig på hvorfor gyn fraråder bruk av doppler, aldri hørt før? Stetoskop funker sikkert bra det også, iallfall når det blir litt str på baby?

Takk!:) Er superhappy for å ha kommet så langt😁 Det blir nok enda en UL neste uke når klinikken er åpen igjen, og da må jeg neste klare å senke skuldrene. Nå er faktisk over 20% overstått, så det går jo fort selv om det går sakte😅

Jeg vet ikke helt jeg, forstod det bare slik at den frekvensen som brukes for å høre hjertelyd er ubehagelig for fosteret, og at det kan sammenlignes med å stå foran en stor basshøyttaler. Men har ikke dobbeltsjekket dette selv. Han er en veldig erfaren gynekolog, så jeg tar det bare for god fisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LoveTrain skrev:

Haha, jeg skal aldri til syden igjen i første trimester!  Er helt forferdelig med kosthold og denslags når det eneste du vil ha er det du ikke kan spise :( så jeg har levd på kokt potet og pommes frites i nærmere ti dager nå. Spiser en del frukt som mellommåltider, men sukkermessig er ikke det helt heldig. Bading derimot er veldig deilig!:)

Gåtur må være digg! Gleder meg til å komme hjem til normal temp og muligheter for tur uten å bli svimmel og svett etter ti meter🙈

Takk!:) Er superhappy for å ha kommet så langt😁 Det blir nok enda en UL neste uke når klinikken er åpen igjen, og da må jeg neste klare å senke skuldrene. Nå er faktisk over 20% overstått, så det går jo fort selv om det går sakte😅

Jeg vet ikke helt jeg, forstod det bare slik at den frekvensen som brukes for å høre hjertelyd er ubehagelig for fosteret, og at det kan sammenlignes med å stå foran en stor basshøyttaler. Men har ikke dobbeltsjekket dette selv. Han er en veldig erfaren gynekolog, så jeg tar det bare for god fisk. 

Jeg skjlnner det utrolig godt altså! Rett og slett ikke det mest perfekte tidspkt for tur :P Jeg drømmer om Syden i september, men blir jeg gravid utsettes det nok...jeg er faktisk litt klar for høsten nå 😍🌿🍃🍁🍂

Blir fint med ny UL til uka da 😊 

Jeg brukte doppler sist svangerskap 🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg har hørt om doppler og fraråding er at ikke alle greier å finne hjertelyden, og det føler til angst for at noe er feil. Så om man har merket lite til baby i magen den dagen også prøver doppler og ikke finner lyd, så gjør man bare vondt verre. Så ender man opp med å løpe rundt i sirkel og drikke iskald saft mens man venter på å få svar fra føden.:bond:

Basshøyttaler-logikken hørtes ikke veldig artig ut den heller da. Visste faktisk ikke at man kunne bruke stetoskop for å høre hjertelyden, så artig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 3.8.2017 den 7.19, LillyBe skrev:

Jeg skjlnner det utrolig godt altså! Rett og slett ikke det mest perfekte tidspkt for tur :P Jeg drømmer om Syden i september, men blir jeg gravid utsettes det nok...jeg er faktisk litt klar for høsten nå 😍🌿🍃🍁🍂

Blir fint med ny UL til uka da 😊 

Jeg brukte doppler sist svangerskap 🙈

Hvordan var formen når du var gravid med mini? Jeg er også veldig klar for høsten! Tykke ullgensere, fyr i peisen, osv :) minus rødvin denne gangen da! 

Jeg hadde nok brukt doppler selv hvis jeg ikke var så teit å spørre om det sist🙈

4 timer siden, Tonio skrev:

Det jeg har hørt om doppler og fraråding er at ikke alle greier å finne hjertelyden, og det føler til angst for at noe er feil. Så om man har merket lite til baby i magen den dagen også prøver doppler og ikke finner lyd, så gjør man bare vondt verre. Så ender man opp med å løpe rundt i sirkel og drikke iskald saft mens man venter på å få svar fra føden.:bond:

Basshøyttaler-logikken hørtes ikke veldig artig ut den heller da. Visste faktisk ikke at man kunne bruke stetoskop for å høre hjertelyden, så artig!

Ja, det er jo en klassisk forklaring. Nesten som å slutte å google🙄 Men jeg holder meg nok unna uansett, penger spart! 

Jordmødre bruker jo jordmorstetskop, så et vanlig bør gjøre susen det også tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, LoveTrain skrev:

Hvordan var formen når du var gravid med mini? Jeg er også veldig klar for høsten! Tykke ullgensere, fyr i peisen, osv :) minus rødvin denne gangen da! 

Jeg hadde nok brukt doppler selv hvis jeg ikke var så teit å spørre om det sist🙈

Ja, det er jo en klassisk forklaring. Nesten som å slutte å google🙄 Men jeg holder meg nok unna uansett, penger spart! 

Jordmødre bruker jo jordmorstetskop, så et vanlig bør gjøre susen det også tenker jeg.

Formen min var elendig i starten, pga migrene og derav mye kvalme og oppkast 😱 Utover i svangerskapet helt topp. Kunne "trene" hver dag og gikk siste skitur 3 uker før fødsel (å siste skogstur kvelden før :P ). Så håper virkelig på det samme nå altså :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LillyBe skrev:

Formen min var elendig i starten, pga migrene og derav mye kvalme og oppkast 😱 Utover i svangerskapet helt topp. Kunne "trene" hver dag og gikk siste skitur 3 uker før fødsel (å siste skogstur kvelden før :P ). Så håper virkelig på det samme nå altså :) 

Satser på at det blir samme denne gangen (bortsett fra migrene-biten, som gjerne kan holde seg unna). Jeg er SÅ takknemlig for at jeg aldri hadde bekkenløsning, det høres helt horribelt ut! Sånn teknisk sett må jeg jo ha hatt løst bekken under fødsel, hehe, men jeg merket aldri verken ubehag eller smerter i bekkenet før den tid. 

Sånn med unntak av å smelte bort; er formen din ok nå, @LoveTrain

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, LillyBe skrev:

Formen min var elendig i starten, pga migrene og derav mye kvalme og oppkast 😱 Utover i svangerskapet helt topp. Kunne "trene" hver dag og gikk siste skitur 3 uker før fødsel (å siste skogstur kvelden før :P ). Så håper virkelig på det samme nå altså :) 

Så utrolig kjedelig med migrene. Håper du slipper billigere unna denne gangen da ;) Det må vel holde med alle hormonene i forkant, om ikke du skal bli dårlig etter positiv test også. Bra at formen var såpass fin utover i svangerskapet, håper jeg likner på deg 🤞

1 time siden, miore skrev:

Satser på at det blir samme denne gangen (bortsett fra migrene-biten, som gjerne kan holde seg unna). Jeg er SÅ takknemlig for at jeg aldri hadde bekkenløsning, det høres helt horribelt ut! Sånn teknisk sett må jeg jo ha hatt løst bekken under fødsel, hehe, men jeg merket aldri verken ubehag eller smerter i bekkenet før den tid. 

Sånn med unntak av å smelte bort; er formen din ok nå, @LoveTrain

Bekkenløsning må være grusomt! Det ødelegger så mye for psyken også når man ikke kan bevege seg skikkelig. Hvordan var din form i graviditeten? Gratulerer med sprøytedag 4 forresten! Når skal du ha første kontroll? Mon tro om stimuleringen går fortere etter en lang pause? 

Formen er ok, jeg er kvalm og sånt, men nyter det egentlig❤️ Heldig er jeg som har ferie også, for kvalmen er mye mer håndterbar når jeg kan ta alt i eget tempo. Håper det verste er overstått til jeg skal på jobb igjen, slik at jeg slipper sykemeldinger og lavere lønn. 

---------------

9+1 i dag! Har så smått turt å titte på babytøy og barnevogner på nett:rodmer: Det er veldig skummelt, men samtidig har jeg jo symptomer, vi har sett et blinkende hjerte, og godfølelsen er til stede. Så vi krysser alt vi har for enda en gledelig ultralyd om 5 dager! Mannen begynner også å vise mer interesse, og det er så fint å se:) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LoveTrain skrev:

Så utrolig kjedelig med migrene. Håper du slipper billigere unna denne gangen da ;) Det må vel holde med alle hormonene i forkant, om ikke du skal bli dårlig etter positiv test også. Bra at formen var såpass fin utover i svangerskapet, håper jeg likner på deg 🤞

Bekkenløsning må være grusomt! Det ødelegger så mye for psyken også når man ikke kan bevege seg skikkelig. Hvordan var din form i graviditeten? Gratulerer med sprøytedag 4 forresten! Når skal du ha første kontroll? Mon tro om stimuleringen går fortere etter en lang pause? 

Formen er ok, jeg er kvalm og sånt, men nyter det egentlig❤️ Heldig er jeg som har ferie også, for kvalmen er mye mer håndterbar når jeg kan ta alt i eget tempo. Håper det verste er overstått til jeg skal på jobb igjen, slik at jeg slipper sykemeldinger og lavere lønn. 

---------------

9+1 i dag! Har så smått turt å titte på babytøy og barnevogner på nett:rodmer: Det er veldig skummelt, men samtidig har jeg jo symptomer, vi har sett et blinkende hjerte, og godfølelsen er til stede. Så vi krysser alt vi har for enda en gledelig ultralyd om 5 dager! Mannen begynner også å vise mer interesse, og det er så fint å se:) 

Kvalmen er jo en skikkelig betryggende følelse, egentlig, selv om den er noe herk også :fnise: Satser på at den forsvinner rundt slutten av første trimester, så det går greit å jobbe igjen etter ferien!

Jeg var skikkelig kvalm første trimester, men andre og tredje var formen egentlig helt topp. Jeg følte meg aldri hemmet rent fysisk, og trente hele veien - siste løpetur var vel tre-fire dager før fødsel :) Jeg skal ikke skryte på meg at det gikk veldig fort, men det gikk! Jeg fikk også svangerskapsmigrene, dessverre - har aldri hatt det før, så det var tydeligvis en kombinasjon av hormoner og stress som utløste det for min del. Så lenge jeg slappet nok av var jeg null plaget, men når jeg hauset meg for mye opp på jobb så fikk jeg anfall flere ganger i uken :dry: Så det endte med delvis sykemelding de siste tre ukene - og veldig dårlig samvittighet, for da jeg faktisk hvilte nok var jo formen helt perfekt :rolleyes: 

Åh. så spennende med ny UL :hjerte: Det er jo sannsynligvis bare en koseultralyd, for med blinkende hjerte er det jo -veldig- stor sannsynlighet for at dette skal gå hele veien til mål!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for at du har passert uke 9! Dette må jo bare gå veien. Når har du neste UL? :)

Jeg støtter deg forresten veldig i å se fram mot høsten. I går var jeg på shopping og da ble det to svære, tykke gensere på meg. Kan ikke bruke dem enda da, men de blir jammen gode å ha! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...