Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget


LoveTrain

Anbefalte innlegg

På 29.9.2017 den 16.10, Sommernatt skrev:

Skal starte å prøve snart, må bare få med meg en jentetur først :laugh:

Viktig med jentetur! 😁 Lykke til med prøvingen når den tid kommer, er ganske stas i begynnelsen:lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg tatt en sjefsavgjørelse og handlet inn et par møbler til det fremtidige barnerommet.:sjenert: Da vi startet prøvingen var jeg litt kontrollfreak, og lagde lister over alt vi skulle ha til baby. Etter hvert som tiden gikk, så mistet jeg interessen for det meste, med unntak av en fin barneromserie. Denne gikk så ut av produksjon, og ble enda en sånn vond greie med at ting ikke gikk som planlagt. Men plutselig denne uken fikk jeg finn-varsel på noen av disse møblene! Fristelsen ble for stor, og selv om det er i tidligste laget så tok jeg sjansen. Godt for miljøet, godt for lommeboken, og litt skummelt for en paranoid gravid:fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for turbo i magen, snart OUL og anskaffelse av møbler til barnerommet. Her går det virkelig unna må jeg si :nori:Herlig å lese at det går bra med deg. Lykke til med ultralyden, bare noe dager igjen nå ;) 

Endret av Chickenwings85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.10.2017 den 13.12, Chickenwings85 skrev:

Hurra for turbo i magen, snart OUL og anskaffelse av møbler til barnerommet. Her går det virkelig unna må jeg si :nori:Herlig å lese at det går bra med deg. Lykke til med ultralyden, bare noe dager igjen nå ;) 

Takk! 😁 Ja, nå blir det bare mer og mer skummelt, for jeg er så glad i den lille sparkemaskinen at hjertet snart ikke klarer mer🙈. Ultralyd i morgen blir kjempespennende! Håper vi får vite kjønnet, og at ikke minien er sjenert;)

Hvis noen vil tippe kjønn er det bare å kjøre på! Jeg har i hvert fall en sterk magefølelse:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, UL i morgen 😍❤ tenk det! Kjempe spent på å høre om kjønn tilsvarer magefølelsen ;) Er formen fortsatt grei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, LillyBe skrev:

Ahh, UL i morgen 😍❤ tenk det! Kjempe spent på å høre om kjønn tilsvarer magefølelsen ;) Er formen fortsatt grei?

Det er for mye spenning rett og slett! Ser frem til å ha det avklart😜 

Formen er egentlig veldig fin, men jeg tror nok jeg jobber for mye. Hatt tre fridager på over tre uker, og jeg sitter ikke akkurat i ro på jobb. Så det gjør litt vondt i magen utover dagen.. Men det er min egen feil som sier ja til alle ekstravakter da. Skal roe ned fra november av;)

Ellers er jeg litt emosjonell og småsint på mannen igjen😔 Han er jo egentlig verdens snilleste, men han har rett og slett vært for lite hjemme, totalt 7 uker i år! For gravidhormonella så er det blitt litt mye med hele prøverørsvåren, og så en graviditet som kjennes ut som en aleneprosjekt. Vi skal liksom være to om dette.

Phew, dagens utblåsning! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner godt det, altså! Håper han skal være litt mer hjemme frem mot termin? Det høres lurt ut at du også roer ned litt fra neste måned :) Det er jo fint å jobbe mye om man har kapasitet til det, men kanskje ikke så bra om man reagerer med å få vondt. 

Det blir spennende med UL i morgen :nigo: Hva sier magefølelsen din, da? Jeg tipper nesten alltid feil, men jeg sier... gutt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, miore skrev:

Skjønner godt det, altså! Håper han skal være litt mer hjemme frem mot termin? Det høres lurt ut at du også roer ned litt fra neste måned :) Det er jo fint å jobbe mye om man har kapasitet til det, men kanskje ikke så bra om man reagerer med å få vondt. 

Det blir spennende med UL i morgen :nigo: Hva sier magefølelsen din, da? Jeg tipper nesten alltid feil, men jeg sier... gutt!

Han skulle det, derav min frustrasjon.:bond: Men det er ikke hans feil at han må ut igjen, så jeg må bare akseptere det. 

Magefølelsen sier jente, men jeg er ikke kjent for noen kvinnelig intuisjon akkurat :P Får se hvem av oss som tipper rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.10.2017 den 8.48, miore skrev:

Skjønner godt det, altså! Håper han skal være litt mer hjemme frem mot termin? Det høres lurt ut at du også roer ned litt fra neste måned :) Det er jo fint å jobbe mye om man har kapasitet til det, men kanskje ikke så bra om man reagerer med å få vondt. 

Det blir spennende med UL i morgen :nigo: Hva sier magefølelsen din, da? Jeg tipper nesten alltid feil, men jeg sier... gutt!

Du fikk rett! En perfekt liten gutt blottet seg for alle penga:fnise:

8 timer siden, LillyBe skrev:

Masse lykke til i dag 😄😄 

 

4 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Spennende!

Tusen takk dere! :) Alt så fint ut i dag, og størrelse svarte til IVF-termin. Visste ikke hvor omfattende OUL var, så det var veldig kjekt å få en skikkelig rundtur i miniatyrkroppen:) Var nok mer spent på om alt var fint enn jeg tenkte på forhånd, for jeg følte meg ti kilo lettere etterhvert som jordmoren viste oss at alt var normalt. Når hun kom til kjønnet, så kunne hun like gjerne sagt det var en apekatt, jeg var totalt likegyldig:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å høre om den fine OUL-timen, og gratulerer så mye med en liten gutt på vei. Høres ut som en veldig fin start på helga. :rodmer: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha 😂 Kjønnet er vel kanskje ikke så viktig så lenge alt er bra med den lille inni der. Så herlig med gode tilbakemeldinger 😊 gratulerer igjen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi landet litt etter OUL, og begynner så smått å glede oss til at en liten gutt skal snu opp ned på tilværelsen vår. :) Merker at det fremdeles er litt skummelt å tenke at alt skal gå fint, men det er i hvert fall ingenting som tilsier at noe skal være gale. Helt avslappet blir man vel aldri? 

Ellers begynner formen å endre seg, kjenner jeg. Den siste uken har bekkenet kranglet mer enn ellers, selv om jeg går på gravidtrening med fysio og forsøker å benytte meg av tips og triks jeg får der. Høres rart ut, men det er skikkelig vondt i rumpen og underlivet! Det emosjonelle er et kapittel for seg selv, og jeg er veldig ustabil om dagen. Ikke minst endrer kroppen seg i en voldsom fart... Jeg tror sistnevnte spiller litt inn på psyken, for jeg er dessverre ikke komfortabel med en voksende kropp. Skammer meg ofte over å tenke slik, særlig mtp prøverør og hvor ønsket dette er. Hvordan kan jeg da klage over overfladiske ting? Ikke er jeg særlig stor enda, og ikke har jeg gått opp i vekt i forhold til startvekten. Men puppene vokser, lekker, er vonde og klør. Magen kjennes stram og ukomfortabel ut, og ordet forstoppelse har virkelig fått ny betydning. Søvn er ikke-eksisterende, og jeg er super-mega-sliten! Det er hele 10 dager til halvveis, og jeg krysser fingrene for at dette bare er en litt kjip periode som snart går over. Det blir forhåpentligvis også lettere å akseptere når jeg kjenner mer liv og får påminnelse om hvorfor det er så verdt det.❤️

Apropos liv, så har det blitt mye roligere på den fronten, til min store frustrasjon. På OUL så vi jo at han var helt turbo, men jeg kjente absolutt ingenting av det. Kjenner enda et spark i ny og ne, men de store bevegelsene har uteblitt helt den siste uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin:  10.mars

På vei: 19+2

Igjen til termin: 147 dager

Kjønn : gutt :) 

Neste kontroll: Neste uke, men den kræsjer med skole så jeg må nok bytte dag. 

Ultralyd: Er med i en studie, så det blir en ekstra UL i uke 24. Annet enn det har jeg ikke behov for mer.

Liv i magen: Varierer fra dag til dag, i går var han helt turbo❤️

Vektøkning: Aner ikke, tror ikke det er så mye enda. Men appetitten er blitt helt ekstrem, så det kommer nok en del kg snart🙈

Plager: Mye bekkensmerter, tyngdefølelse i underliv, forstoppelse og humørsvingninger. Heldige mannen! De dagene jeg kjenner en del liv er det mye lettere å kose seg på tross av plager. 

Cravings: Mat? :P Spiser enormt mye! Må begynne å begrense inntaket snart. 

Søvn: Jeg får stort sett 3-4t sammenhengende søvn hver natt, og så varierer det om jeg klarer å sovne igjen etter å først ha våknet. Men jeg tar meg en middagslur etter jobb når jeg er sliten :) 

Humør: Veldig opp og ned🙄

Utålmodig: Nei, vi har mye å få på stell før han kommer. 

Innkjøp: BBhugme, og et par møbler til rommet. Fikk også noen klær i gave etter ultralyden. Avventer det meste enda.

Barnerom: Vi flyttet inn her i fjor, og har et roterom som må klargjøres snart! Tenker å få tømt det ila noen uker, og male i en fin farge. Så blir det nok brukt som lagringsplass for babyting en god stund enda, mini skal sove på vårt rom.

Sykehusbagen: Den er på to-do listen for februar. 

Tanker om fødselen: Prøver å ha et realistisk bilde, men jeg gleder meg egentlig mest! :) Handlet inn et par bøker, og leser meg ihjel om både svangerskap og fødsel. Har også meldt meg på gravidyoga for å øve litt på pust og slikt. Har vært med på en del fødsler i praksis, og jeg føler jeg har sett hva som må til for å få et fint utgangspunkt i hvert fall. Mer kan man vel ikke gjøre selv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg fått lest meg opp, tenk at du er ca. halveis allerede 😳 Så herlig å høre om ultralyden din, og at det er en sprek og perfekt liten gutt der inne. Jeg forestiller meg at når man kjenner spark og vet kjønn, får man et bilde av hvem det er som gjemmer seg inne i magen ❤️

Det høres veldig tøft ut med en mann som er så mye på reisefot gjennom graviditeten. Min ville normalt sett vært det, men er stort sett hjemme om dagen. Det er egentlig ikke så bra, det betyr at det er dårlig med jobb av den typen han vil ha, men jeg vet ikke hvordan jeg skulle klart meg ellers. Håper det går bra med formen din framover! Og det høres bra ut at du skal jobbe litt mindre fra november 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er det virkelig like før du er halvveis! Hurra for det. Er du som meg som syns at tida går litt for fort? :fnise: Håper formen din begynner å komme seg. Håper virkelig du slipper unna det med bekkenløsning altså. Hvordan går det ellers i forhold til jobben? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.10.2017 den 22.15, Illy skrev:

Nå har jeg fått lest meg opp, tenk at du er ca. halveis allerede 😳 Så herlig å høre om ultralyden din, og at det er en sprek og perfekt liten gutt der inne. Jeg forestiller meg at når man kjenner spark og vet kjønn, får man et bilde av hvem det er som gjemmer seg inne i magen ❤️

Det høres veldig tøft ut med en mann som er så mye på reisefot gjennom graviditeten. Min ville normalt sett vært det, men er stort sett hjemme om dagen. Det er egentlig ikke så bra, det betyr at det er dårlig med jobb av den typen han vil ha, men jeg vet ikke hvordan jeg skulle klart meg ellers. Håper det går bra med formen din framover! Og det høres bra ut at du skal jobbe litt mindre fra november 😊

Huff, det må være slitsom å lese hormonellas dagbok:fnise: Ja, nå er det ikke lenge igjen til halvveis! Har begynt å drømme om mini i magen de siste dagene, og det er utrolig koselig:hjerte: Lurer sånn på hvordan han ser ut, og hvem han ligner på. Jeg har en nevø som utrolig nok er mest lik meg som liten, så det kan bli spennende å se hvor sterke genene er når det er mitt eget barn:rodmer: Selv håper jeg på en minivariant av mannen, for han var verdens søteste gutt.

Så bra at mannen din er hjemme nå når det har vært så tungt for deg. Jeg merker at humøret mitt er mye bedre når han er hjemme, så de bidrar nok med mer enn vi skjønner i disse gravidtider :) Håper du får ha ham hjemme litt til, og at formen er fin når han må på vift igjen. Regner med du er fult sykemeldt enda? Da er det i så fall ekstra godt å ikke være alene hjemme døgnet rundt.

På 16.10.2017 den 19.51, Snotra skrev:

Ja nå er det virkelig like før du er halvveis! Hurra for det. Er du som meg som syns at tida går litt for fort? :fnise: Håper formen din begynner å komme seg. Håper virkelig du slipper unna det med bekkenløsning altså. Hvordan går det ellers i forhold til jobben? 

Jeg syns tiden går sånn passe fort :P Er fremdeles litt på vent i forhold til uke 24 og det der, men sånn egentlig går det jo fort nok ;) Formen er heldigvis bedre etter en etterlengtet frihelg! Mannen er også på plass i heimen denne uken, så ting er generelt fint nå. Bekkenet er ok, så lenge jeg passer på å ikke legge planer de dagene jeg jobber. Hvordan er din form? Er magen ordentlig på plass? Jeg tror jeg har hatt en vokseperiode siste ukene, og at det derfor har vært så ukomfortabelt med stram hud og full pakke, for nå har det roet seg litt igjen og kjennes mer normalt ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lagt i sengen i nesten tre timer(!!), og hatt dyttekonkurranse med marsboeren min:rodmer: Vil ikke stå opp og starte dagen, for da mister han oppmerksomheten min. Tenk at om ca. 20 uker skal han ligge ved siden av meg her, og jeg skal få kose med de små armene og beina som dytter i meg nå. Jeg skjønner ikke hvordan hjertet skal tåle noe slikt, for jeg føler det eksploderer allerede:sjenert::grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...