Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget


LoveTrain

Anbefalte innlegg

Så godt å ha kommet over 9 uker ☺☺ kvalmen er slitsom og noe dritt men samtidig betryggende ja 😁 

Awww ❤ den følelsen når man for første gang tillater seg selv å se på babyklær og utstyr er sååå stas 😍😍 da kan man forsiktig begynne å planlegge litt og glede seg enda mer over tiden fremover. 

Jeg måtte se på Fødeavdelingen her om dagen, ikke lurt 🙈 Ble plutselig veldig stressa og det gikk opp for meg at det der skal jeg gjennom igjen til våren 😓 Jeg gruet meg ikke til den første. Men denne gangen gruer jeg meg mye mer. Altså tenker ikke alt for mye på det enda siden det er så lenge til, men det ligger godt i bakhodet altså... Hva med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 5.8.2017 den 19.59, miore skrev:

Kvalmen er jo en skikkelig betryggende følelse, egentlig, selv om den er noe herk også :fnise: Satser på at den forsvinner rundt slutten av første trimester, så det går greit å jobbe igjen etter ferien!

Jeg var skikkelig kvalm første trimester, men andre og tredje var formen egentlig helt topp. Jeg følte meg aldri hemmet rent fysisk, og trente hele veien - siste løpetur var vel tre-fire dager før fødsel :) Jeg skal ikke skryte på meg at det gikk veldig fort, men det gikk! Jeg fikk også svangerskapsmigrene, dessverre - har aldri hatt det før, så det var tydeligvis en kombinasjon av hormoner og stress som utløste det for min del. Så lenge jeg slappet nok av var jeg null plaget, men når jeg hauset meg for mye opp på jobb så fikk jeg anfall flere ganger i uken :dry: Så det endte med delvis sykemelding de siste tre ukene - og veldig dårlig samvittighet, for da jeg faktisk hvilte nok var jo formen helt perfekt :rolleyes: 

Åh. så spennende med ny UL :hjerte: Det er jo sannsynligvis bare en koseultralyd, for med blinkende hjerte er det jo -veldig- stor sannsynlighet for at dette skal gå hele veien til mål!

Ja, kvalme er betryggende! Nå tror jeg den begynner å dabbe av litt, så jeg får finne roen på andre måter. Høres helt magisk ut å være i topp form gjennom 2. og 3.trimester! Krysser fingrene for at vi blir like heldig som du var med første;) 

På 5.8.2017 den 23.24, Sisti skrev:

9+1 allerede?! Åh, tiden går så fort når man ikke er gravid selv. :nigo:

Ja det gjør den sikkert! 😂 for min del går det saaakte..

På 8.8.2017 den 10.36, Snotra skrev:

Hurra for at du har passert uke 9! Dette må jo bare gå veien. Når har du neste UL? :)

Jeg støtter deg forresten veldig i å se fram mot høsten. I går var jeg på shopping og da ble det to svære, tykke gensere på meg. Kan ikke bruke dem enda da, men de blir jammen gode å ha! :laugh:

Hadde UL i dag! Alt var perfekt :) 

Tykke gensere blir deilig, selv om jeg sikkert må opp en størrelse snart. Oppblåst delux! Har du fått mage nå?

På 9.8.2017 den 21.38, PrøveSola skrev:

Så godt å ha kommet over 9 uker ☺☺ kvalmen er slitsom og noe dritt men samtidig betryggende ja 😁 

Awww ❤ den følelsen når man for første gang tillater seg selv å se på babyklær og utstyr er sååå stas 😍😍 da kan man forsiktig begynne å planlegge litt og glede seg enda mer over tiden fremover. 

Jeg måtte se på Fødeavdelingen her om dagen, ikke lurt 🙈 Ble plutselig veldig stressa og det gikk opp for meg at det der skal jeg gjennom igjen til våren 😓 Jeg gruet meg ikke til den første. Men denne gangen gruer jeg meg mye mer. Altså tenker ikke alt for mye på det enda siden det er så lenge til, men det ligger godt i bakhodet altså... Hva med deg?

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe første babyplagg etter UL idag, men feiget ut i siste liten 🙈 

Hehe, jeg endret hele studieløpet og livsplanene mine etter å ha sett en episode av jordmødrene for en del år siden. Hoppet av realfagstudiene, og begynte på sykepleien med jordmor som det endelige målet. Så jeg gleder meg maks til fødsel! Anser meg selv som utrolig heldig hvis jeg får oppleve det selv:) Har også vært med på en del fødsler ila studiet, og det er MAGISK! Hadde du en tøff opplevelse sist siden du gruer deg? 

Endret av LoveTrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk endelig tatt ultralyden på klinikken idag, og fikk "ny" termindato 10.mars. Er altså 10+0 i dag:) På TUL så vi en sprellende liten baby, som absolutt ikke ville samarbeide med ultralydapparatet for å gi gode bilder🙈 Men legen fikk målt størrelse på kropp og hode, og sett at hjertet var i gang og at hjernen så fin ut. Offisielt et lite foster fra i dag! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, LoveTrain skrev:

Jeg hadde egentlig tenkt å kjøpe første babyplagg etter UL idag, men feiget ut i siste liten 🙈 

Hehe, jeg endret hele studieløpet og livsplanene mine etter å ha sett en episode av jordmødrene for en del år siden. Hoppet av studiene, og begynte på sykepleien med jordmor som det endelige målet. Så jeg gleder meg maks til fødsel! Anser meg selv som utrolig heldig hvis jeg får oppleve det selv:) Har også vært med på en del fødsler ila studiet, og det er MAGISK! Hadde du en tøff opplevelse sist siden du gruer deg? 

Hehe jeg var sånn med første jeg også. Turte ikke å kjøpe noe 🙈 var da på ul i uke 13 og skulle feire med å sett at det ble jente i 3d osv... endte opp med en såpedispenser til badet i stedet 🤣 kjøpte ikke noe før jeg var nesten 18 uker mener jeg.

Denne gangen derimot er jeg nå 7 + 5 og har allerede kjøpt en body og litt småtteri på salg. Hehe 🙈🙈 klarte ikke la vær.

Oi da er du heldig som ser på fødsel på den måten der 😊 jeg beundrer alle jordmødre. Er et eget folkeslag ❤ hehe.

Selve fremgangen under fødselen var gjevn. Hadde epidural og hadde det kjempe fint. Men ble litt skummelt på slutte  med lav puls og greier så var ett press unna hastekeisersnitt. Har hatt en del problemer i ettertid av fødselen dessverre, så livredd for å føde igjen. Smalt bekken også. Men ville aldri levd foruten den fantastiske følelsen av å ha født et barn ❤ føler meg veldig heldig som har fått muligheten og klart det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig glad på dine vegne. Må være herlig med 10ukers ultralyden og at alt ser fint ut. 10 mars høres ut som en fin termindato. Du er så heldig :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.8.2017 den 19.58, LillyBe skrev:

Ahh, så herlig med UL 😍❤

Ja, det er virkelig helt fantastisk! Selv om jeg føler meg litt hysterisk som skal gå så "ofte". 

På 11.8.2017 den 18.06, Chickenwings85 skrev:

Så utrolig glad på dine vegne. Må være herlig med 10ukers ultralyden og at alt ser fint ut. 10 mars høres ut som en fin termindato. Du er så heldig :nordvesta:

Det er helt herlig, og jeg er utrolig heldig! Må klype meg selv i armen hver morgen, for jeg skjønner ikke at det faktisk er mulig å få oppfylt sitt høyeste ønske. Håper sånn det går veien for dere også ved neste runde! :hjerte:

På 11.8.2017 den 19.28, Sille4 skrev:

Melder meg inn med en litt sen gratulasjon og hurra for 10 uker og offisielt foster:nordvesta:

Tusen takk! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG-1445.thumb.JPG.48ab30ae258d9aea17752808901b7f50.JPG

Denne her ser jeg på hver eneste dag:yvonne:  Litt dårlig bilde, men det var for mye bevegelse til å få frem alt. Vi fikk se fingre og tær, og skikkelige armer og bein:hjerte:

----------------

Enda en tul om et par uker, og jeg er veldig spent på hvor mye babyen utvikler seg til da! Jeg ville helst vente til uke 14-ish, men mannen syns vi skal sjekke at alt er bra i uke 12. Jeg vet ikke helt hva jeg tenker om det, da det kan skape mye bekymringer hvis de finner noe unormalt. En bekjent av meg fikk se forstørret nakkefold i uke 12, tok fostervannsprøve, og spontanaborterte. Noen dager etter SA fikk de svar på fostervannsprøven om at alt var bra :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjlnner godt at du kikker på det bildet 😍 Herlig! Skjønner godt at du føler litt på det... vi tok UL i uke 12 sist, og gjør nok det samme ved neste graviditet. Men det kan gi både "falske positive" og "falske negative". Et vennepar fikk en sønn med downs, UL i uke 12 viste normale funn. Jammen ikke så lett når man først er gravid heller :) viktig å huske på at de aller fleste føder friske barn ❤ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åå, nå må jeg bare gi lyd fra meg (innom hver dag :nigo:)! Det bildet var så likt vårt :hjerter: Følelsen av å se lille miraklet på skjermen går ikke an å beskrives! Hvordan reagerte mannen din?

Skjønner godt at noen vil reise på mange ultralyder! Eneste som stopper meg, er penger.. Kunne sikkert fått råd til et par til, men har rett og slett valgt å stole på kroppen min. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.8.2017 den 20.53, LillyBe skrev:

Skjlnner godt at du kikker på det bildet 😍 Herlig! Skjønner godt at du føler litt på det... vi tok UL i uke 12 sist, og gjør nok det samme ved neste graviditet. Men det kan gi både "falske positive" og "falske negative". Et vennepar fikk en sønn med downs, UL i uke 12 viste normale funn. Jammen ikke så lett når man først er gravid heller :) viktig å huske på at de aller fleste føder friske barn ❤ 

Du har helt rett, de fleste føder friske barn, og av de som har div. misdannelser og sånt så er det maange som er helt ubetydelige - typ en ekstra finger o.l. Dette skal gå fint :) Mannen måtte på jobb igjen, så det spøker for ny TUL i uke 12, og det er helt greit for min del. Vi tar nok en ny når han kommer tilbake, men det er for å se at det ikke er store hjerneskader eller noe annet som ikke er forenelig med liv, nakkefold blir nok for sent å sjekke da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2017 den 0.45, tweet skrev:

Åå, nå må jeg bare gi lyd fra meg (innom hver dag :nigo:)! Det bildet var så likt vårt :hjerter: Følelsen av å se lille miraklet på skjermen går ikke an å beskrives! Hvordan reagerte mannen din?

Skjønner godt at noen vil reise på mange ultralyder! Eneste som stopper meg, er penger.. Kunne sikkert fått råd til et par til, men har rett og slett valgt å stole på kroppen min. 

De er så merkelig søte på den tiden! Skikkelig bamsemums:nigo: Mannen fikk seg en ordentlig overraskelse, han forventet ikke å se et minimenneske i full bevegelse allerede da. Han filmet skjermen, så vi fikk latteren hans med på filmen. 

Jeg skjønner at man ikke gidder å kaste bort tusenlapper i et normalt svangerskap. Hos oss er det blitt nesten som med huskjøp, noen tusen til eller fra betyr ingenting lenger:fnise: Vi har jo allerede svidd av enorme summer på ivf. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11+1, og vi har entret den 12. uken!:yvonne: Håper, håper, håper alt fremdeles er bra med den lille marsboeren vår. Symptomene har endret seg de siste ukene, og det er både godt og skummelt. Fremdeles mye trøtt, men lite med kvalme. Og jeg har masse murringer enda! Har time til første kontroll i neste uke, og jeg vet at legen har ultralyd... kaaanskje jeg kan mase meg til en titt? Han har jo vært involvert i prøvingen vår i to år, så jeg må spille litt på samvittigheten hans:fnise: Uken etter er det tid for jordmor, og hun har også ultralyd! En av dem må vel klare å gi etter? :sjenert:

Appen sier at 27,7% av svangerskapet er overstått. Selv om det virker mye nå, så er det rart å tenke på at man gå nesten halvveis før man kjenner spark og bevegelse - jeg har jo ikke tålmodighet!! Dere som har vært gravide før, når kjente dere bevegelse første gang? Jeg er jo slank, og har ikke så mye magepolstring (utennom luft), så hvis morkaken er bak bør jeg vel kunne kjenne en form for bobling om 5-6 uker? 

Edit: Er det ikke meningen at jeg skal klare å kjenne livmoren nå? Jeg trykker og trykker, både morgen og kveld, full blære, tom blære, men ingen livmor i sikte. 

Endret av LoveTrain
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker disse oppdateringene ❤ jeg syns ukene dine flyr jeg, hehe! Tenk, straks 12 uker. Er det mange som vet om graviditeten enda?  Jeg husker vi var på UL uke 12, og fortalte alle i etterkant. Koselig ❤

Jeg kjente bevegelser tidlig, men husker jammen ikle helt når :P Det er jo veldig individuelt, men jordmor sa iallfall til meg at det med lite polstring var en fordel ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, LillyBe skrev:

Elsker disse oppdateringene ❤ jeg syns ukene dine flyr jeg, hehe! Tenk, straks 12 uker. Er det mange som vet om graviditeten enda?  Jeg husker vi var på UL uke 12, og fortalte alle i etterkant. Koselig ❤

Jeg kjente bevegelser tidlig, men husker jammen ikle helt når :P Det er jo veldig individuelt, men jordmor sa iallfall til meg at det med lite polstring var en fordel ;) 

Haha, det er bra noen syns de flyr:fnise:. Det er en del som vet det nå, nære venner og familie. Vi ble jo mer og mer åpen om selve prosessen etter hvert, så etter forrige ultralyd har vi fortalt det til dem som har vært innom. Nå henger jo ultralydbildene på veggen, så de kan ikke unngå å se det:P Tenker å fortelle det til de som trenger å vite det på jobben etter å ha vært hos legen. Nå er det forhåpentligvis 9 uker til dere kan offentliggjøre det også:nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker nøyaktig når jeg kjente bevegelser, det var 18+2 :) Og typisk for snuppa vår som aldri gjør noe halvveis kjente jeg det første gang inni og utenpå samtidig! :rolleyes: Mulig jeg kunne ha kjent det på innsiden tidligere om jeg visste hva jeg kjente etter, men det gjorde jeg jo ikke. 

Jeg kjente livmora i uke 14, tror jeg! Og bare når jeg lå på ryggen og trykket som en villmann på magen :fnise: 

Endret av miore
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...