Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget


LoveTrain

Anbefalte innlegg

Gjest Sisti
9 timer siden, Atziri skrev:

Ikke ha dårlig samvittighet! Er det noe jeg angrer på så er det all den dårlige samvittigheten jeg hadde for jobb. Totalt unødvendig... I ettertid ser jeg hvor viktig det var å ta vare på meg og den lille i magen. Hva er vel en graviditet sett i forhold til et helt arbeidsliv? Jeg skulle gjerne gått tilbake og banket inn i skallen min at det viktigste er å ta vare på seg selv! Så slapp av, kos deg og kom deg ovenpå igjen :hjerte:

 

Signerer dette. 

Håper du får en grei helg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, Atziri skrev:

Ikke ha dårlig samvittighet! Er det noe jeg angrer på så er det all den dårlige samvittigheten jeg hadde for jobb. Totalt unødvendig... I ettertid ser jeg hvor viktig det var å ta vare på meg og den lille i magen. Hva er vel en graviditet sett i forhold til et helt arbeidsliv? Jeg skulle gjerne gått tilbake og banket inn i skallen min at det viktigste er å ta vare på seg selv! Så slapp av, kos deg og kom deg ovenpå igjen :hjerte:

 

 

6 timer siden, LillyBe skrev:

Veldig enig med @Atziri! Dårlig samvittighet er helt bortkasta, men jeg skjønner jo godt at du føler på det. Men med din form nå har du det mye bedre hjemme. Når man jobber med pasienter må man lilsom være 100% tilstede. Håper formen din kommer seg raskt ❤

 

32 minutter siden, Sisti skrev:

Signerer dette. 

Håper du får en grei helg! 

 

Tusen takk dere! :klem:Det hjelper litt på at andre sier det er greit. Jeg er jo også blant de "heldige" med lav stilingsprosent, så sykefravær tidlig i svangerskapet vil påvirke ekstravakter fremover og hvor mye jeg får i permisjonspenger. Hittil har jeg jobbet langt over 100%, men det blir nok vanskelig når sjefen får nyss om graviditet. Da pleier de å dele ut vaktene på dem som er "friske". Det er nok et ekstra stressmoment fremover. Vurderer å ta kontakt med bemanningen på sykehuset og få en kontrakt på 30% eller noe, slik at jeg er sikret en ok inntekt i tilfelle ekstrem bekkenløsning eller noe sånt. Samtidig er sykehusjobb myye tyngre fysisk, og man blir kastet fra avdeling til avdeling uten å kjenne verken ansatte, pasientgruppe eller rutiner. Da blir det ofte til at man settes til å jobbe på gulvet, og må ta mye tunge stell og denslags. Jeg er jo ekstremt heldig med min nåværende jobb, som ikke krever enormt med løping, tunge løft, og omfattende pleie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, LoveTrain skrev:

 

 

 

Tusen takk dere! :klem:Det hjelper litt på at andre sier det er greit. Jeg er jo også blant de "heldige" med lav stilingsprosent, så sykefravær tidlig i svangerskapet vil påvirke ekstravakter fremover og hvor mye jeg får i permisjonspenger. Hittil har jeg jobbet langt over 100%, men det blir nok vanskelig når sjefen får nyss om graviditet. Da pleier de å dele ut vaktene på dem som er "friske". Det er nok et ekstra stressmoment fremover. Vurderer å ta kontakt med bemanningen på sykehuset og få en kontrakt på 30% eller noe, slik at jeg er sikret en ok inntekt i tilfelle ekstrem bekkenløsning eller noe sånt. Samtidig er sykehusjobb myye tyngre fysisk, og man blir kastet fra avdeling til avdeling uten å kjenne verken ansatte, pasientgruppe eller rutiner. Da blir det ofte til at man settes til å jobbe på gulvet, og må ta mye tunge stell og denslags. Jeg er jo ekstremt heldig med min nåværende jobb, som ikke krever enormt med løping, tunge løft, og omfattende pleie.

Huff, så kjedelig å måtte tenke på dette oppi alt, skjønner jo at det er et ekstra stressmoment ja :(  å man er jo nødt til å passe på helsa også, tunge løft og stell er det jo ikke helt tida for nå. 

Åssen føler du deg i dag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trasig at du har jobb-bekymringer. Håper du klarer å slappe av mest mulig og legge vekk den svarte samvittigheten slik at du får muligheten til å sette deg selv og graviditeten i fokus. Håper du føler deg bedre i dag! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2017 den 7.13, LillyBe skrev:

Huff, så kjedelig å måtte tenke på dette oppi alt, skjønner jo at det er et ekstra stressmoment ja :(  å man er jo nødt til å passe på helsa også, tunge løft og stell er det jo ikke helt tida for nå. 

Åssen føler du deg i dag? 

Det gikk bedre igår :)  Eller, jeg var ganske kvalm hele morgenen, men siden jeg skulle på senvakt så klarte jeg å spise det av meg til da :fnise: Og så ble jeg kvalm igjen på kvelden da det gikk litt for lang tid fra pausen til jeg var ferdig på jobb. Men kvalme skal visst være et godt symptom, så bring it on:rodmer:

På 16.7.2017 den 11.19, Snotra skrev:

Så trasig at du har jobb-bekymringer. Håper du klarer å slappe av mest mulig og legge vekk den svarte samvittigheten slik at du får muligheten til å sette deg selv og graviditeten i fokus. Håper du føler deg bedre i dag! :) 

Tusen takk! Jeg har heldigvis bare en uke til ferie nå, og etter ferien er det normal bemanning og mindre dårlig samvittighet :) Hvordan er formen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+3 og fridag! Har kommet inn i et dårlig kvalme-/sovemønster. Våkner mellom kl.4-5 hver natt, og er ganske uggen med mye magesmerter. Så sovner jeg igjen rundt 10, og sover til 13-14:vetikke: Etter det er formen relativt fin i en del timer, før det er kvalme på kvelden igjen. Så nå er jeg veldig spent på hvordan det blir med 2 uker i syden, sammen med et vennepar. :fnise: Og jeg gleder meg ikke til å sprade rundt i bikini, magen står ut som en tromme! Oppblåst og forstoppet er en nydelig kombinasjon. Trodde gravide kvinner skulle gløde? :P 

Ellers er det full nedtelling til TUL, 4 dager igjen:hjerte: Jeg er mildt sagt livredd for det vi måtte finne der. Hvis vi ser et bankende hjerte ved 7+0 er det vel ganske sannsynlig at alt går bra? Min største frykt nå er egentlig en spontanabort i utlandet, på et slitt hotellrom med 40 grader ute. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, LoveTrain skrev:

6+3 og fridag! Har kommet inn i et dårlig kvalme-/sovemønster. Våkner mellom kl.4-5 hver natt, og er ganske uggen med mye magesmerter. Så sovner jeg igjen rundt 10, og sover til 13-14:vetikke: Etter det er formen relativt fin i en del timer, før det er kvalme på kvelden igjen. Så nå er jeg veldig spent på hvordan det blir med 2 uker i syden, sammen med et vennepar. :fnise: Og jeg gleder meg ikke til å sprade rundt i bikini, magen står ut som en tromme! Oppblåst og forstoppet er en nydelig kombinasjon. Trodde gravide kvinner skulle gløde? :P 

Ellers er det full nedtelling til TUL, 4 dager igjen:hjerte: Jeg er mildt sagt livredd for det vi måtte finne der. Hvis vi ser et bankende hjerte ved 7+0 er det vel ganske sannsynlig at alt går bra? Min største frykt nå er egentlig en spontanabort i utlandet, på et slitt hotellrom med 40 grader ute. 

Åh, du har så mange symptomer som er godegode tegn på at det her kommer til å gå bra altså. Det må være ille å gå å være kvalm nå i sommervarmen (eller, det er vel spørs hvor i landet du bor), men kvalme, forstoppelse og oppblåsthet er vel bare gode tegn, det var i hvert fall det legen sa til meg. Problemet mitt var at jeg bare var oppblåst og hadde vonde pupper. Kvalmen kjente jeg ikke noe av. 

Da jeg skulle på TUL så sa legen at dersom det viste seg å være hjertebank inni der, så er sannsynligheten for at det kommer til å gå bra på din side. De ukene du har gått gjennom nå er de ukene som er mest risikofylte. Så spennende det blir med ultralyden, ikke mange dagene igjen nå :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Chickenwings85 skrev:

Åh, du har så mange symptomer som er godegode tegn på at det her kommer til å gå bra altså. Det må være ille å gå å være kvalm nå i sommervarmen (eller, det er vel spørs hvor i landet du bor), men kvalme, forstoppelse og oppblåsthet er vel bare gode tegn, det var i hvert fall det legen sa til meg. Problemet mitt var at jeg bare var oppblåst og hadde vonde pupper. Kvalmen kjente jeg ikke noe av. 

Da jeg skulle på TUL så sa legen at dersom det viste seg å være hjertebank inni der, så er sannsynligheten for at det kommer til å gå bra på din side. De ukene du har gått gjennom nå er de ukene som er mest risikofylte. Så spennende det blir med ultralyden, ikke mange dagene igjen nå :)

 

Ja jeg tar imot alle symptomer med glede. :) Bor på vestlandet, så ingen problemer med varme her:fnise: Du hadde jo greie symptomer du også egentlig? Ømme pupper er jo en klassiker. Ut i fra det jeg har lest så er det ganske vanlig med symptomer ved MA? Derfor jeg ikke klarer å glede meg heelt enda, før vi får sett noe på TUL. 7 uker har plutselig blitt en slags psykisk milepæl i hodet mitt, selv om jeg vet om mange som dessverre mistet etter det også. To bekjente av meg mistet plutselig ved termin, babyene døde bare i magen. Ingen av de fikk noe klart svar ved obduksjon heller, så man har aldri noen garanti. Heldigvis har begge fått friske barn både før og etter. 

Det blir uendelig spenennde på fredag! Etter TUL så er det ferie i fire uker, og vips er jeg i uke 12 når den er over:hjerte: Sånn sett er det veldig god timing med ferie. Tror jeg ville hatt problemer med å skjule det på jobb i en måned til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg begynte å gløde rundt uke 30 :fnise: Og kvalmen som jeg var så glad for lærte jeg å hate etter 6 mnd med oppkast. Men i startfasen er alle symptomer velkomne :hjerte:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Atziri skrev:

Jeg tror jeg begynte å gløde rundt uke 30 :fnise: Og kvalmen som jeg var så glad for lærte jeg å hate etter 6 mnd med oppkast. Men i startfasen er alle symptomer velkomne :hjerte:

 

Haha, det var jo lovlig sent :fnise: Skjønner godt at man blir lei etter 6mnd! Det må jo kjennes ut som en halvårig fyllakule:sjokkbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke før man beklager seg over alle symptomer, så forsvinner de bokstavelig talt over natten:klo: Puppene har plutselig gått ned til normalstørrelse igjen, og de finnes ikke ømme eller vonde. Magen har flatet helt ut, forstoppelsen har gått over, ingen antydning til kvalme, eller tyngdefølelse i mage/bekken. Jeg har egentlig TUL på fredag, men mailet gyn igår for å prøve å bytte til onsdag eller torsdag slik at mannen får være med - han får nemlig ikke lov til å forlate jobben i en time på fredag:klaske: Nå håper jeg virkelig jeg får time i morgen, eller at symptomene dukker opp igjen fort som fy! Jeg har hatt en skikkelig god magefølelse hele dette forsøket, med små drypp av panikk innimellom, men nå er det en rar følelse i kroppen.. Hvis det uansett skal gå gale så vil jeg at det skjer før ferien :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, kjære deg. Skjønner godt panikken og bekymringene. Men, det er vel normalt at symptomene går litt opp og ned, at de kanskje kommer litt ann på dagsformen? 

Uansett, det skal bli godt for def å komme på UL, jeg håper du får det ila de nærmeste dagene. Det er godt å kunne ha med seg mannen, sånn uansett hvordan det går. Men, det her skal gå bra! 

Mange gode tanker til deg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Åh, kjære deg. Skjønner godt panikken og bekymringene. Men, det er vel normalt at symptomene går litt opp og ned, at de kanskje kommer litt ann på dagsformen? 

Uansett, det skal bli godt for def å komme på UL, jeg håper du får det ila de nærmeste dagene. Det er godt å kunne ha med seg mannen, sånn uansett hvordan det går. Men, det her skal gå bra! 

Mange gode tanker til deg ❤

Jeg har vært forberedt på svingende symptomer, og det gikk veldig opp og ned med murringer i starten. Men nå som jeg hadde så mange av dem, forventet jeg ikke helt at alle forsvant samtidig. Har enda til gode å lese om noen som mister alle symptomer plutselig, og ikke mister babyen :( men det er ingenting jeg kan gjøre! Får bare håpe at det går bra på UL. Takk for fine ord❤️

1 time siden, LillyBe skrev:

Skjønner godt redselen ja :( Har du fått fremskyndet timen? 

Nei de hadde ferie i går, så regner med å få svar i dag. Jeg skal på senvakt i dag, tviler på jeg får komme til før kl to. Er uansett maks to dager å vente, og det skal jeg klare :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, LoveTrain skrev:

Jeg har vært forberedt på svingende symptomer, og det gikk veldig opp og ned med murringer i starten. Men nå som jeg hadde så mange av dem, forventet jeg ikke helt at alle forsvant samtidig. Har enda til gode å lese om noen som mister alle symptomer plutselig, og ikke mister babyen :( men det er ingenting jeg kan gjøre! Får bare håpe at det går bra på UL. Takk for fine ord❤️

Nei de hadde ferie i går, så regner med å få svar i dag. Jeg skal på senvakt i dag, tviler på jeg får komme til før kl to. Er uansett maks to dager å vente, og det skal jeg klare :) 

Jeg krysser fingre 😊😊 god jobbvakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at TUL blir en flott opplevelse! Det er absolutt mest sannsynlig at alt er bra, men jeg hadde nok blitt veldig bekymret selv. Du skal se et bittelite, bankende hjerte :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, LillyBe skrev:

Jeg krysser fingre 😊😊 god jobbvakt!

 

7 timer siden, Illy skrev:

Krysser fingrene for at TUL blir en flott opplevelse! Det er absolutt mest sannsynlig at alt er bra, men jeg hadde nok blitt veldig bekymret selv. Du skal se et bittelite, bankende hjerte :hjerte:

 

3 timer siden, miore skrev:

Jeg krysser også fingrene, og har troa på at dette går fint :)

Tusen takk for fingerkryssing dere!😊 Gjør godt meg litt støtte fra fine damer på nett;) 

1 minutt siden, Chickenwings85 skrev:

Blir det fortsatt TUL på fredag? Spennende. Hvordan føler du deg? 

Blir TUL 12:30 i morgen! Jeg kommer ikke til å sove et sekund i natt🙈 

Det hjalp heldigvis å gå på jobb, da bølget kvalmen inn over meg igjen, og magesmertene var kjapt på plass. Var et par ganger jeg vurderte å bytte plass med pasientene😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...