Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget


LoveTrain

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

45 minutter siden, LillyBe skrev:

Masse lykke til, jeg ttor også dette går veldig bra 😊

Takk! ☺️ Jeg har nesten ikke sovet i natt, spenningen tar på😅 Hvis alt er fint i dag, så blir det innkjøp av graviddagbok etter UL❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her renner tårene i strie strømmer av glede!:hjerter_rundt: Tenk at man kan være så glad i en liten bønne på 1cm! Har grått i to timer nå, og jeg klarer ikke slutte:fnise: Merker jeg ikke har turt å slippe jubelen løs før i dag. Skal på jobb om en time, så må skjerpe meg snart.

Tilbake til mini, han/hun var helt perfekt😁 Hjertet så fint ut, og lyden er den vakreste jeg noengang har hørt❤️ Målingene tilsier muligens en dag lenger på vei, men gyn mente vi bare skulle forholde oss til innsettermin, og heller justere ved OUL hvis nødvendig. Plommesekken så bra ut, og var av fin størrelse, og han kunne se anlegg for morkaken. Den ligger foreløpig foran, men godt mulig den vokser seg opp og bak. Alt i alt mente han det var gode odds for et fullgått svangerskap, og da slår jeg meg til ro med det:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, nå fikk jeg en tåre i øyekroken. Det var skummelt å gå inn i dagboka di da jeg så du hadde oppdatert! Men så fantastisk! Alt høres jo veldig bra ut :nordvesta:Nyt den herlige følelsen, nå har du en flott liten hemmelighet med deg på jobb :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så herlig :) Gratulerer! 

Retningslinjene sier for øvrig at man IKKE endrer termin til ivf-barn selv om målingene tilsier at de er litt større/mindre enn snittet - det brukes jo som estimering, feilmarginene er store, og som en av få vet du jo faktisk nøyaktig når unnfangelsen fant sted. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Chickenwings85 skrev:

Åååå, så herlig!!! Gratulerer ❤

 

18 timer siden, Illy skrev:

Åh, nå fikk jeg en tåre i øyekroken. Det var skummelt å gå inn i dagboka di da jeg så du hadde oppdatert! Men så fantastisk! Alt høres jo veldig bra ut :nordvesta:Nyt den herlige følelsen, nå har du en flott liten hemmelighet med deg på jobb :hjerte:

 

12 timer siden, LillyBe skrev:

Herregud så herlig ❤ nå ble jeg glad 😄

 

Tusen takk dere!:klem: 

Jeg har vært et lite emosjonelt vrak siste dagen, har tydeligvis holdt meg litt distansert i tilfelle det skulle gå dårlig. Men nå er jeg bare en geleklump av kjærlighet:rodmer: og føler meg skikkelig sårbar. Hadde en utrolig kjedelig opplevelse på jobb med en utagerende pasient, og jeg ble livredd for at mini skulle bli skadet. Med kvalme, trøtthet og den episoden i mente, har jeg ringt fastlegen og håper på sykemelding i helgen. Etter ferien kan jeg være litt mer åpen om graviditeten til kolleger, og da er det lettere med tilrettelegging slik at jeg slipper å stå i slike situasjoner igjen. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, miore skrev:

Ååh, så herlig :) Gratulerer! 

Retningslinjene sier for øvrig at man IKKE endrer termin til ivf-barn selv om målingene tilsier at de er litt større/mindre enn snittet - det brukes jo som estimering, feilmarginene er store, og som en av få vet du jo faktisk nøyaktig når unnfangelsen fant sted. 

Tusen takk!:) Han spurte om jeg hadde fått en termin fra klinikken, men jeg har bare regnet selv. Kanskje det var derfor han nølte litt. Han har vært overlege på Haukeland og jobbet med ivf, så en skulle tro han kjente til retningslinjene:fnise: Føler av og til legene har et behov for å si og gjøre ting ut i fra egne erfaringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært hos fastlegen og blitt sykemeldt i helgen. Eller, jeg måtte til en vikarlege siden min har ferie, og hun var fantastisk! Hadde egentlig gruet meg litt til å få lekser opp at "svangerskap er ikke sykdom" :opplyser:, men hun var super:) Skikkelig forståelsesfull, og messet i vei om at ingen takker deg for å slite deg helt ut, ta vare på den lille, osv. Og så fikk jeg masse ros for å stå i det gjennom våren med behandlinger og alt helt alene:biggrin: Like før hun fikk en gråtkvalt klem:fnise: Så da er det beina på bordet, ruging og fokus på en sunn tilværelse for marsboeren min:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, LoveTrain skrev:

Da har jeg vært hos fastlegen og blitt sykemeldt i helgen. Eller, jeg måtte til en vikarlege siden min har ferie, og hun var fantastisk! Hadde egentlig gruet meg litt til å få lekser opp at "svangerskap er ikke sykdom" :opplyser:, men hun var super:) Skikkelig forståelsesfull, og messet i vei om at ingen takker deg for å slite deg helt ut, ta vare på den lille, osv. Og så fikk jeg masse ros for å stå i det gjennom våren med behandlinger og alt helt alene:biggrin: Like før hun fikk en gråtkvalt klem:fnise: Så da er det beina på bordet, ruging og fokus på en sunn tilværelse for marsboeren min:rodmer:

Så utrolig bra! Høres ut som en SUPER plan for helga det 😍 Ikke minst godt med forståelsesfulle leger altså. Det er jo så sant, det viktigste nå er helsa og marsboeren din ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

milestone icon 18.08.2017
Nå som livmoren kommer opp av bekkenet vil det snart være mulig å høre hjertelyden med doppler
milestone icon 03.09.2017
Andre trimester!
milestone icon 06.10.2017
milestone icon 21.10.2017
Du er halvveis i svangerskapet!
milestone icon 14.11.2017
Fosteret kan høre! (Hvor godt det hører vet vi ikke sikkert)
milestone icon 18.11.2017
Babyer født nå har rundt 50 prosent sjanse for å overleve
milestone icon 25.11.2017
Babyer født nå har rundt 80 prosent sjanse for å overleve
milestone icon 02.12.2017
Det er 100 dager igjen til termin!
milestone icon 03.12.2017
Babyer født nå har rundt 90 prosent sjanse for å overleve
milestone icon 05.12.2017
Babyen begynner å reagere på lys som kommer utenfra livmoren
milestone icon 09.12.2017
Tredje trimester!
milestone icon 12.12.2017
Øynene har vært lukket fram til nå, men nå kan babyen åpne og lukke dem
milestone icon 30.12.2017
Tre fjerdedeler er unnagjort!
milestone icon 16.02.2018
Nå regnes ikke babyen som prematur om den skulle bli født
milestone icon 12.03.2018
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har frøet vært i magen i over en måned:hjerte: En måned til, så er vi i uke 12! Jeg gleder meg så innmari til ferien er over:yvonne: 

Formen i går var helt tipp topp, nesten ikke kvalm i det hele tatt. Jeg synes jeg aner et mønster, de dagene jeg er sliten er jeg veldig uggen, f.eks. på slutten av arbeidsdagen, eller natten/dagen etter noen tøffe vakter på rad. Mens de dagene jeg får sove ut og ta ting i eget tempo er formen fin. Følte meg litt teit i går som var sykemeldt når jeg følte meg så bra. Det er nesten så jeg håper på kvalme i dag slik at jeg kan rettferdiggjøre fraværet:sjenert: Samtidig gir det meg håp for en fin ferie, og at jeg klarer å være delaktig i aktiviteter og denslags. Kanskje jeg til og med får trent litt? *lovåhåpe* Jeg har egentlig vært ute av treningsformen siden det avbrutte forsøket i mars, og føler meg deretter. Har heldigvis hatt grei orden på kosthold, så jeg har ikke lagt på meg, men blir veldig lett andpusten og føler meg som en bleik fiskebolle:PHjelper ikke på at magen er superoppblåst, og at jeg vet bikinien skal på om bare noen dager. Apropos bikini -  det blir utrolig spennende med bikini-lutinus kombinasjon!:klo: Nå tar jeg bare én vagitorie om kvelden, så det renner ikke ut som trusegrøt, men mer (TMI) som en jevn strøm av hvitt vann om formiddagen:sjokkbla: Jeg blir klissvåt! Ser ikke helt hvordan jeg skal kombinere det på en god måte, tips tas gjerne imot! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, miore skrev:

To bikinier ;) en med truseinnlegg, og en uten til bading! 

Takk for godt tips! Dessverre så har jeg til gode å finne truseinnlegg som holder på væsken (det renner masse!) samtidig som de er diskret nok til bikini. Kanskje jeg må kjøpe en større bikini?:fnise: Eller, det må jeg nok uansett, for puppene får neppe plass i de gamle! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å høre at formen er bedre :) Det er jo ganske logisk at det hjelper å holde seg i ro. Som du skriver-det gir håp om en fin ferie! Å vips er du i uke 12 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...