Gå til innhold

LoveTrain og LilleToget


LoveTrain

Anbefalte innlegg

36 minutes ago, LoveTrain said:

Nå har jeg lagt i sengen i nesten tre timer(!!), og hatt dyttekonkurranse med marsboeren min:rodmer: Vil ikke stå opp og starte dagen, for da mister han oppmerksomheten min. Tenk at om ca. 20 uker skal han ligge ved siden av meg her, og jeg skal få kose med de små armene og beina som dytter i meg nå. Jeg skjønner ikke hvordan hjertet skal tåle noe slikt, for jeg føler det eksploderer allerede:sjenert::grine:

Ååååh... :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, LoveTrain skrev:

Nå har jeg lagt i sengen i nesten tre timer(!!), og hatt dyttekonkurranse med marsboeren min:rodmer: Vil ikke stå opp og starte dagen, for da mister han oppmerksomheten min. Tenk at om ca. 20 uker skal han ligge ved siden av meg her, og jeg skal få kose med de små armene og beina som dytter i meg nå. Jeg skjønner ikke hvordan hjertet skal tåle noe slikt, for jeg føler det eksploderer allerede:sjenert::grine:

Åååh, tenk det ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, det høres så koselig ut å bare ligge sånn der. :rodmer: Hvordan er det, ser du det utenpå magen når han sparker også? 

Frihelg kan gjøre underverker for formen. Man må bare passe på å faktisk slappe av og ikke fylle de med for mye annet som man "burde ha gjort". :) Formen min er ok, bortsett fra den urinveisinfeksjonen. Magen er definitivt på plass og jeg tror jeg har lagt på meg mellom 6-7 kg. Jeg merker egentlig ikke så veldig mye til magen på dagtid, men på kveldene derimot har den plutselig blitt dobbelt så stor føles det ut som. Av og til føler jeg meg som ei skilpadde liggende på rygg når jeg skal reise meg opp fra sofaen. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Snotra skrev:

Hihi, det høres så koselig ut å bare ligge sånn der. :rodmer: Hvordan er det, ser du det utenpå magen når han sparker også? 

Frihelg kan gjøre underverker for formen. Man må bare passe på å faktisk slappe av og ikke fylle de med for mye annet som man "burde ha gjort". :) Formen min er ok, bortsett fra den urinveisinfeksjonen. Magen er definitivt på plass og jeg tror jeg har lagt på meg mellom 6-7 kg. Jeg merker egentlig ikke så veldig mye til magen på dagtid, men på kveldene derimot har den plutselig blitt dobbelt så stor føles det ut som. Av og til føler jeg meg som ei skilpadde liggende på rygg når jeg skal reise meg opp fra sofaen. :fnise:

Det er foreløpig det koseligste i verden!❤️ Jeg har ikke sett det utenpå enda, kaanskje noen av de hardere sparkene kunne vært synlige hvis jeg hadde orket å titte etter. Har du sett noe? 

Åh så kjedelig med uvi! Har du effekt av behandlingen i det minste? Det er akkurat det samme her med magen om kvelden. Da føler jeg meg som på julaften, sprekkferdig!:fnise: Jordmor var også nøye på at jeg ikke må reise meg rett opp fra liggende, men heller rulle over på siden før jeg setter meg opp. Da føler jeg meg virkelig som en strandet hval som ruller rundt😜 og enda er vi bare halvveis! Har ikke vekt hjemme, så blir spennende å se hva den viser hos legen neste uke. Skal du ta glukosebelastning snart? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20+4 i dag, og ferdig med 51,1% i følge appen :) 

Siste ukene har gått i forteste laget! Jeg føler listen over ting som må på stell før permisjonsstart er uendelig lang, og skjønner ikke helt hvordan vi skal rekke å få gjort alt sammen. Drømmen er å bare lene seg tilbake og nyte fra dag 1, og ikke måtte stresse med maling, handling, osv. rett før termin. Vi får se hvor bra det går med den planen :fnise:

Det er daglig liv i magen, og jeg kjenner på en helt annen trygghet nå når jeg kan slappe av i 15min og bare vente på en bekreftende dult. Det er såpass bra nå, at jeg våget å klikke hjem de første små plaggene jeg selv har kjøpt:hjerte: Kom over et tilbud på ull fra Hust & Claire(?) til halv pris, og kvaliteten virker kjempebra! Kjøpte to omslagsbodyer (hvor mange trenger man?) og tre heldrakter i varierende størrelser, samt et par julegaver. Apropos jul, flere som gleder seg veldig? Julen i fjor var en berg og dalbane, veldig preget av at det manglet en nær rundt bordet, toppet med vår første ivf-runde. Så julen i år skal bli ekstra fin og spesiell.

Formen ellers er plaget av mye magevondt, dels pga forstoppelse, og dels ubehaget en voksende mage fører med seg. Kroppen kjennes rett og slett for trang ut, og jeg gruer meg litt til det skal bli enda mer ukomfortabelt. Mentalt er jeg heldigvis lystigere til sinns etter å ha hatt mannen hjemme i noen dager, og jeg klarer å styre hodet inn på positive tanker. Har også fått oppfølging av bedriftsjordmor, som har kommet med litt tips og triks, og hjelpemidler, for å lette arbeidsdagene våre. Det hjelper faktisk en del! Denne uken blir det både lege og jordmortime på privaten også, så ser vi hva de har å si. På toppen av dette skal jeg i gang med en kjekk praksisperiode i forbindelse med videreutdanningen min, og jeg grugleder meg virkelig! Dette er noe helt annet enn det jeg er vant med, og det blir et greit steg ut av komfortsonen min. Bra vi er emosjonelt utrustet til å takle slike utfordringer nå?! :laugh: 

Riktig fin uke til dere som titter innom :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, LilleMy1989 skrev:

Salg hvoooor!?

Et eller annet med claire haugesund tror jeg. Fikk link av en venninne, og jeg er på jobb nå så rekker ikke fiske det frem🙈 Google finner det nok;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.10.2017 den 21.10, LoveTrain skrev:

Det er foreløpig det koseligste i verden!❤️ Jeg har ikke sett det utenpå enda, kaanskje noen av de hardere sparkene kunne vært synlige hvis jeg hadde orket å titte etter. Har du sett noe? 

Åh så kjedelig med uvi! Har du effekt av behandlingen i det minste? Det er akkurat det samme her med magen om kvelden. Da føler jeg meg som på julaften, sprekkferdig!:fnise: Jordmor var også nøye på at jeg ikke må reise meg rett opp fra liggende, men heller rulle over på siden før jeg setter meg opp. Da føler jeg meg virkelig som en strandet hval som ruller rundt😜 og enda er vi bare halvveis! Har ikke vekt hjemme, så blir spennende å se hva den viser hos legen neste uke. Skal du ta glukosebelastning snart? 

Ja, spark og liv er virkelig stas altså! Av og til blir jeg skikkelig flirfull når det skjer. :fnise: Jeg har ikke sett noe til sparkene utenpå jeg heller, og ifølge jordmor kan det godt hende at det aldri vil skje på grunn av morkakas plassering. 

UVi var kjipt, men det kom seg ganske så raskt etter et par dager på antibiotikakur. I dag skal jeg ta min siste tablett, så i morgen er jeg vel offisielt frisk. ;) Det passer bra, for i morgen skal jeg ta influensavaksine. Skal du ta den? 

Jeg skal ta glukosebelastningstesten ja, dessverre. Er jo førstegangs over 25. Må innrømme at jeg gruver meg veldig. Jeg kombinerer testen med neste svangerskapskontroll hos fastlegen, så det blir når jeg er i uke 27, om en liten måned. Blir det sånn test på deg også? 

Gratulerer med å ha passert halvveis forresten! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg lest meg gjennom boken din. Og vil gjerne følge deg videre :blomst:  Du skriver så fint om alt, så veldig gøy å lese!

Jeg er selv gravid etter søsken fryseforsøk. Men er kun 4+2, så det var speielt spennede å lese om den tiden hos deg også :nigo: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Snotra skrev:

Ja, spark og liv er virkelig stas altså! Av og til blir jeg skikkelig flirfull når det skjer. :fnise: Jeg har ikke sett noe til sparkene utenpå jeg heller, og ifølge jordmor kan det godt hende at det aldri vil skje på grunn av morkakas plassering. 

UVi var kjipt, men det kom seg ganske så raskt etter et par dager på antibiotikakur. I dag skal jeg ta min siste tablett, så i morgen er jeg vel offisielt frisk. ;) Det passer bra, for i morgen skal jeg ta influensavaksine. Skal du ta den? 

Jeg skal ta glukosebelastningstesten ja, dessverre. Er jo førstegangs over 25. Må innrømme at jeg gruver meg veldig. Jeg kombinerer testen med neste svangerskapskontroll hos fastlegen, så det blir når jeg er i uke 27, om en liten måned. Blir det sånn test på deg også? 

Gratulerer med å ha passert halvveis forresten! :hoppendeglad:

Hehe, da er vi to som flirer godt ;) Jeg sliter av og til med å holde masken foran fremmende når jeg plutselig får en dytt, for jeg vil jo bare dytte tilbake og kose med ham:hjerte: Ut i fra det jeg har hørt og sett av andre gravide så er det ikke såå dumt med litt polstring i front mtp ubehagelige spark når de blir større og sterkere:fnise: Vi får trøste oss med den tanken!

Så bra du er ferdig behandlet:) Jeg har allerede tatt den, vi får de så tidlig på jobb for å unngå sykdom når bølgen setter inn. Har enda ikke hatt noen pasienter med positive influensaprøver, så jeg venter i spenning:fnise: I fjor tok jeg også vaksinen pga jobb, men klarte å få influensa likevel. Heldigvis fikk jeg det bare som en mild forkjølelse, så vaksinen gjorde sitt uansett. Krysser fingrene for at den har full effekt i år;)

Ja, det blir glukosetest her også, på samme grunnlag som deg. Jeg har testet litt på egenhånd pga mye diabetes i familien, og det ser ut som jeg er i faresonen dessverre:( Men jeg var klar over det på forhånd, og har i stor grad levd som om jeg har det, for sikkerhets skyld. Så lenge babyen har det bra skal jeg klare å begrense meg, men det blir jammen vanskeligere og vanskeligere å ikke fråtse, er jo konstant dødssulten!:PEr du også blitt en storspiser? Tenk at du er hele 27 uker når du skal ta den testen da! Nå er vi jo nesten gravide på ordentlig! :yvonne:

6 timer siden, Poppsilopp skrev:

Da har jeg lest meg gjennom boken din. Og vil gjerne følge deg videre :blomst:  Du skriver så fint om alt, så veldig gøy å lese!

Jeg er selv gravid etter søsken fryseforsøk. Men er kun 4+2, så det var speielt spennede å lese om den tiden hos deg også :nigo: 

Velkommen! :yvonne: Eskimobabyer er de beste altså:hjerte: Du har heldigvis en liten som kan distrahere deg litt de neste ukene frem mot TUL. Mener å ha lest at du har fått time allerede? Full nedtelling nå? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt svangerskapskontroll nr to. Må si meg litt skuffet da legen veldig gjerne ville at en student skulle gjennomføre denne, og jeg egentlig hadde et par ting på hjertet som helst burde blitt tatt opp med legen. Men men, vi får spare det til neste gang. Fikk uansett henvisning til fysio, som var det viktigste for meg. Vekten viste +1,1kg fra startvekt (+4 fra uke 12), og det er vel helt greit. SF-mål på 19cm, og en fin hjertelyd. Studenten insisterte på å måle meg, selv om det strengt tatt ikke gjøres før uke 24. Fikk også tilretteleggingsskjema i forhold til jobb, så nå plikter de i hvert fall å ta hensyn til bekkenet mitt. Her om dagen hadde jeg på meg skritteller for å se hvor mye tråkking det ble, og etter endt vakt var jeg oppe i 16000 skritt - litt i meste laget på knallharde betonggulv. Gikk til slutt som en gås på grunn av smertene, og det er ikke greit! Vil helst holde meg i arbeid hele veien, og da må det en endring til. 

Noen andre her som får tilrettelegging på jobb? Hjelper det i så fall? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LoveTrain skrev:

 

Velkommen! :yvonne: Eskimobabyer er de beste altså:hjerte: Du har heldigvis en liten som kan distrahere deg litt de neste ukene frem mot TUL. Mener å ha lest at du har fått time allerede? Full nedtelling nå? :) 

Det er de! :strix: Det hjelper masse altså, verden herligste lille gutt som sitter ved siden av meg nå 💙 Du har mye å se frem til!

Under tre uker til nå. Dette føler jeg er den værste tiden, ikke kjenner man noe særlig, ikke vet man noe særlig. Man går rett og slett og varierer mellom og glede seg og bekymre seg for symptomer som forsvinner. Der du er kommet er mye koseligere! Det var fra uke 20 jeg virkelig koste meg. Da kan man både se og kjenne, noe som er så koselig :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, LoveTrain skrev:

Da har jeg hatt svangerskapskontroll nr to. Må si meg litt skuffet da legen veldig gjerne ville at en student skulle gjennomføre denne, og jeg egentlig hadde et par ting på hjertet som helst burde blitt tatt opp med legen. Men men, vi får spare det til neste gang. Fikk uansett henvisning til fysio, som var det viktigste for meg. Vekten viste +1,1kg fra startvekt (+4 fra uke 12), og det er vel helt greit. SF-mål på 19cm, og en fin hjertelyd. Studenten insisterte på å måle meg, selv om det strengt tatt ikke gjøres før uke 24. Fikk også tilretteleggingsskjema i forhold til jobb, så nå plikter de i hvert fall å ta hensyn til bekkenet mitt. Her om dagen hadde jeg på meg skritteller for å se hvor mye tråkking det ble, og etter endt vakt var jeg oppe i 16000 skritt - litt i meste laget på knallharde betonggulv. Gikk til slutt som en gås på grunn av smertene, og det er ikke greit! Vil helst holde meg i arbeid hele veien, og da må det en endring til. 

Noen andre her som får tilrettelegging på jobb? Hjelper det i så fall? 

Viktig med opplæring av studenter mem kjipt for de som egebtlig trenger en fullært :/ Legen min målte i uke 12 :fnise:

16000 skritt er alt for mye med bekken som begynner å bli skranglete. Hvis du er i faresonen for å utvikle sva. Dia. Bør du virkelig bruke kapasiteten til å få gått deg en god tur på minst 30 min daglig, ikke tråkke på betonggulv! Det reduserer risikoen for sva.dia. med hele 70%! :sjokk: Tro meg, jeg valgte feil... Hadde jo bekkenløsning fra uke 6 og fikk sva.dia. Kjempekjedelig å få det når man ikke lenger klarer å gå noe som helst tur... 

Angående kosthold og svangerskapsdiabetes så skal du spise nok mat. Er du sulten må du spise. Det handler om å spise riktig mat. Jeg kunne feks spise softis uten særlig stigning sålenge jeg spiste 2 knekkebrød først ;) Jeg spiste som regel knekkebrød med ost eller polarbrød. Hvitt mel var det som gjorde mest utslag hos meg. I papirene med kostveiledning stod det også at man kunne spise dessert hver dag og en halv frukt :fnise: Det kan faktisk være vanskelig å få spist nok! Jeg fikk utslag på ketoner (ketolyse) som man ikke burde ha når man er gravid. Jeg kommer nok til å spise diabetikerkost så fort jeg blir gravid igjen for å unngå å få det. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...
På 25.10.2017 den 12.25, LilleMy1989 skrev:

Håper ikke det virker som at jeg kommer med noen pekefingre her :fnise:

Nei, det er bare kjekt med tips:) Men det med at jeg må spise hvis jeg er sulten gjelder nok de fleste andre enn meg😂 Jeg er kronisk sulten, og kunne sikkert spist meg i hjel hvis jeg fikk muligheten🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+0, og jeg syns det snegler seg avgårde igjen. Er sikkert fordi jeg venter på neste milepæl, som er full satsing på å redde baby hvis noe skulle skje for tidlig. 

Etter jordmortimen forrige uke, fikk jeg i oppgave å følge med på babyens bevegelser og se om jeg fant noe mønster etterhvert som ukene går. Vel, mønsteret er at han liker å overraske meg;) Jeg finner foreløpig null system hos mini. Blir spennende å følge med videre! 

Ellers er formen i bedring her. Det var til stor hjelp å få tilrettelegging på jobb, for jeg har nesten ikke smerter lenger! 😁🤞 Det er kjempedeilig å fungere igjen, og ikke bare måtte ligge store deler av døgnet. Nå håper jeg på en veldig fin avslutning på 2.trimester, og at formen fortsetter å være som siste uken:) 

 

127 dager til termin❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det fra uke 23? I så fall er det jammen ikke lenge til 😊 Jeg regner med at hver torsdag er en flott dag, med ny uke. Sånn er det i hvertfall tirsdager her!

Det høres ut som en veldig koselig oppgave, så gjør han det litt ekstra vanskelig for deg da, med å være uforutsigbar og overraske. Merker du at du kan "kommunisere" med ham på noen måte, f.eks. dytte på magen eller spille musikk, og få reaksjon tilbake?

Godt å høre at tilrettelegging har effekt! 127 dager er både veldig mye og nesten ingenting ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Illy skrev:

Er det fra uke 23? I så fall er det jammen ikke lenge til 😊 Jeg regner med at hver torsdag er en flott dag, med ny uke. Sånn er det i hvertfall tirsdager her!

Det høres ut som en veldig koselig oppgave, så gjør han det litt ekstra vanskelig for deg da, med å være uforutsigbar og overraske. Merker du at du kan "kommunisere" med ham på noen måte, f.eks. dytte på magen eller spille musikk, og få reaksjon tilbake?

Godt å høre at tilrettelegging har effekt! 127 dager er både veldig mye og nesten ingenting ❤️

Ja fra uke 23-24, litt avhengig av hvor moden lungene er. Ikke at jeg har noen tegn på at det skal sette i gang så tidlig;) Det er bare godt å vite at man er forbi enda en kneik. 

Har enda ikke merket noen tydelig kommunikasjon. Av og til fungerer det med dytt, musikk eller kald drikke, mens andre ganger er det null respons. Avhenger sikkert av hvordan han ligger og hvor han sparker, siden jeg har et helt felt med morkakedemping midt på magen hvor jeg ikke kjenner noe særlig.🙈

125 av 282 virker ikke så veldig gale nå😁 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, LoveTrain skrev:

Ja fra uke 23-24, litt avhengig av hvor moden lungene er. Ikke at jeg har noen tegn på at det skal sette i gang så tidlig;) Det er bare godt å vite at man er forbi enda en kneik. 

Har enda ikke merket noen tydelig kommunikasjon. Av og til fungerer det med dytt, musikk eller kald drikke, mens andre ganger er det null respons. Avhenger sikkert av hvordan han ligger og hvor han sparker, siden jeg har et helt felt med morkakedemping midt på magen hvor jeg ikke kjenner noe særlig.🙈

125 av 282 virker ikke så veldig gale nå😁 

Det er enda godt at du ikke har merket noen tegn på det! Men jeg skjønner godt at det blir fint å komme over den grensa. Og fint å ha merkepunkter å telle ned til også 😊

Det høres så utrolig koselig ut bare å kjenne noe i det hele tatt, jeg gleder meg! Det kan hende han responderer masse, men sparker rett i morkaka da :fnise: Men det skal vel bare bli mer og mer tydelig, og mer og mer et mønster framover nå 😍 Kanskje litt for mye av det gode i blant, til og med, når blære og ribbein får gjennomgå 😁

Det høres veldig bra ut når man ligger på 95 dager, og er utålmodig etter å passere 100 selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å lese at det har bedret seg betraktelig på jobben din. Da skal du jo se at du står i jobben lenge enda. :) 

Nå er det virkelig ikke lenge igjen til den magiske grensa med uke 23/24. Den gikk jeg også og ventet på. Akkurat nå venter jeg på å passere hundre-dager-igjen-milepælen. Så det er alltid noe å strekke seg etter. Helt til det plutselig ikke er det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...