Gå til innhold

Germanwings hadde nybegynner i cockpiten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er jo plenty av småfly han kunne lånt om det å fly i døden var det han syntes høres best ut. Skal lure på hvordan de har tenkte å finne de omkomne.

Ja, veldig godt poeng.

De omkomne er nok mer eller mindre tilintetgjort.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg håper dette gjør at man kanskje i framtiden behandler piloter som mennesker. Og ikke driver det rovkjøret som Kjos og Co gjør.

Anonymous poster hash: 36427...70e

Jeg håper dette gjør at man kanskje i framtiden behandler piloter som mennesker. Og ikke driver det rovkjøret som Kjos og Co gjør.

Anonymous poster hash: 36427...70e

Hva skal man si? Lavmål til tusen å forsøke å slå politisk mynt på et massemord.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan man, etter kun noen timers etterforskning konkludere med at dette er gjennomført med vilje?

Stymannen puster normalt og er rolig. Besvimer man, kan man puste tilnærmet normalt.

Tror du bør lese litt mer om saken før du uttaler deg.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen meg mange naive mennesker... "Det er ikke usannsynlig at han besvimte, datt over roret og skrudde av autopilot, datt videre slik at han kom borti lock-knappen som gjør det umulig for kapteinen å komme inn igjen, datt kontrollert over roret slik at nedstigningen virket normal en stund". Haha, dummeste jeg har lest i dag.

Det er åpenbart at denne jævelen gjorde dette med vilje, og jeg blir kvalm av å tenke på alle livene han har ødelagt. Både til de som satt på flyet og til de etterlatte. Skjønner forresten ikke hvorfor kapteinen ikke skulle hamret på døra? Han skjønte jo sikkert hva som skjedde og prøve desperat å forhindre det. Han hadde sikkert ikke noe mer lyst til å dø enn de andre på flyet.. Mine tanker går til de etterlatte, de må ha det helt jævli nå :(



Anonymous poster hash: 30e36...dd2
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ashanti

Her var det jammen meg mange naive mennesker... "Det er ikke usannsynlig at han besvimte, datt over roret og skrudde av autopilot, datt videre slik at han kom borti lock-knappen som gjør det umulig for kapteinen å komme inn igjen, datt kontrollert over roret slik at nedstigningen virket normal en stund". Haha, dummeste jeg har lest i dag.

Det er åpenbart at denne jævelen gjorde dette med vilje, og jeg blir kvalm av å tenke på alle livene han har ødelagt. Både til de som satt på flyet og til de etterlatte. Skjønner forresten ikke hvorfor kapteinen ikke skulle hamret på døra? Han skjønte jo sikkert hva som skjedde og prøve desperat å forhindre det. Han hadde sikkert ikke noe mer lyst til å dø enn de andre på flyet.. Mine tanker går til de etterlatte, de må ha det helt jævli nå :(

Anonymous poster hash: 30e36...dd2

Jeg også syntes det er interessant å lese alle de spinnville "unnskyldningene"/teoriene folk sitter å lirer av seg her inne. Det er liksom ikke aktuelt engang at en hvit, ikke-muslimsk, europeer kan ha gjort noe slikt. (Minner meg litt om når en på Fox News i USA mente at Anders Behring Breivik måtte være en muslimsk mann som hadde sminket seg hvit/arisk.) Så derfor sitter folk å dikter opp de sprøeste ting.. Ikke nok med det, men de vet jo faktisk ikke mer om hva som skjedde enn det som står i avisene. Jeg regner med at etterforskerne vet mer enn det resten av oss gjør..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal være godt gjort å falle om så man både låser døren, skrur av autopilot, og styrer flyet pent mot bakken...

Endret av jabx
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle gjerne vært foruten det bildet vg har postet av hun damen med baby, var vondt å se på.

Anonymous poster hash: 58863...cd4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit hvis han velger å ta sitt liv. Det er ikke greit å ta med seg uskyldige i døden. Jeg har null empati med ham, men skjønner han har stemplet familien sin for alltid.

Hvorfor trekker du inn familien hans? Vi burde ikke straffe dem for denne tragiske hendelsen. De har det sikkert forferdelig vondt nå. Og de er sannsynligvis helt uskyldige i dette.

Kanskje han håpet at taleregistratoren og ferdskriveren skulle bli ødelagt, slik at ingen noen gang fant ut hva som skjedde. Da ville han blitt husket som et offer som døde i en tragisk flyulykke. Kanskje det var derfor han valgte å styrte flyet mot fjellet slik at det ble pulverisert?

Anonymous poster hash: f395b...c47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor trekker du inn familien hans? Vi burde ikke straffe dem for denne tragiske hendelsen. De har det sikkert forferdelig vondt nå. Og de er sannsynligvis helt uskyldige i dette.

Kanskje han håpet at taleregistratoren og ferdskriveren skulle bli ødelagt, slik at ingen noen gang fant ut hva som skjedde. Da ville han blitt husket som et offer som døde i en tragisk flyulykke. Kanskje det var derfor han valgte å styrte flyet mot fjellet slik at det ble pulverisert?

Anonymous poster hash: f395b...c47

Fordi familien hans kommer til å lide av hans handling. Faren til han som ... Moren til han som ... Broren til han som ... osv. De er like mye ofre som passasjerene og besetningen.

Jeg tror du misforsto hva jeg skrev.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det skal være godt gjort å falle om så man både låser døren, skrur av autopilot, og styrer flyet pent mot bakken...

Det er nok ikke så sannsynlig, men det er faktisk ikke så veldig sannsynlig at han har valgt selvmord heller.

På den andre siden regner jeg med at det er mer enn det som har blitt avslørt så langt som er grunnlaget for konklusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og flere Europeiske selskaper har praktisert det i mange år selv om det ikke er pålegg fra myndighetene.

men ikke Lufthansa tydeligvis.... Jeg synest jeg leste tidligere i dag at ledaren (eller noe sånt) for Lufthansa uttalte at de ikke så grunn til å endre rutinene de hadde, altså at de foreløpig ikke tenker på å innføre en regel om at det alltid må være to i cockpiten til enhver tid. Fordi de stolte på pilotene sine. :klaske: Etter denne tragiske hendelsen er det ganske vanvittig at de ikke innfører dette med en gang, slik Norwegian gjør. Det virker ikke som selskapet ikke vil ta selvkritikk for hendelsen? De vil altså fortsette å gamle om folks liv. Dette her viser jo at en ikke kan stole på alle piloter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den andre siden regner jeg med at det er mer enn det som har blitt avslørt så langt som er grunnlaget for konklusjonen.

Det gjør jeg også, jeg tror de har funnet ett eller annet (feks et brev) som gjør at de er såpass sikre som de er allerede nå, så tidlig i etterforskningen.

Anonymous poster hash: a168f...279

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gjør jeg også, jeg tror de har funnet ett eller annet (feks et brev) som gjør at de er såpass sikre som de er allerede nå, så tidlig i etterforskningen.

Anonymous poster hash: a168f...279

Nei, de kan være sikre fordi de vet at han bevisst har låst piloten ute av cockpiten og satt flyets høyde til 100 fot. Det finne ingen mulighet for at dette kan være et uhell.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne vært foruten det bildet vg har postet av hun damen med baby, var vondt å se på.

Anonymous poster hash: 58863...cd4

For å være ærlig syns jeg det er mye verre å se bilder av en klasse glade 15åringer som du vet var på tur uten foreldrene sine. 15åringer er fortsatt barn. Babyen skjønte ikke en ting før han plutselig ikke var mer. Hvordan 15åringene følte det i det de så og skjønte at flyet ville styrte inn i fjellet orker jeg ikke tenke på engang :hylgrine: Endret av *Emma*
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi familien hans kommer til å lide av hans handling. Faren til han som ... Moren til han som ... Broren til han som ... osv. De er like mye ofre som passasjerene og besetningen.

Jeg tror du misforsto hva jeg skrev.

For ikke å glemme kjæresten (ex?) hans.. En av det tyske politiets teorier skal være at Lubitz begikk selvmord og tok med seg 149 andre i døden etter å ha blitt sveket av en kjæreste.

Anonymous poster hash: 01688...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For ikke å glemme kjæresten (ex?) hans.. En av det tyske politiets teorier skal være at Lubitz begikk selvmord og tok med seg 149 andre i døden etter å ha blitt sveket av en kjæreste. Anonymous poster hash: 01688...296

Hvorfor skalmde spekulere i sånne ting, da? Det er jo idiotisk!

Anonymous poster hash: 342cc...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skalmde spekulere i sånne ting, da? Det er jo idiotisk!

Anonymous poster hash: 342cc...3da

Ikke jeg som spekulerer. Bare henger meg på.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/germanwings-styrten/bild-lubitz-vurdert-som-ikke-egnet-til-aa-fly-under-utdanningen/a/23424464/

Anonymous poster hash: 01688...296

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du bør lese litt mer om saken før du uttaler deg.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Det leses mye om saken, og andre flysaker og flyulykker.

Det som jeg er opptatt av er at man allerede etter noen få timer konkluderer på den måten. Det som kommer fram i media så tidlig i en sak skal alltid tas med en stor klype salt. Det er mest rykter før noe blir bekreftet. Selvsagt kan han ha gjort dette bevisst. Men er det spesielt godt planlagt? Var han klar over at han på akkurat denne flygningen kunne få tid alene i cockpit? Dersom han skal styrte flyet, hvorfor gjøre det så kontrollert? Hvorfor er han stille i cockpit? De fleste vil vel si noe, skrike eller puste unormalt i slike situasjoner, selv om det skulle være en villet handling.

Det er viktig å ikke låse seg fast på kun den ene mulige forklaringen. Hadde man gjort det slik i Norge, f.eks. med Herculesulykken, så kunne man konkludert på samme viset. Der fikk pilotene klarsignal til å gå ned i høyde fra tårnet, og de gikk ned. Problemet var selvsagt at de gikk ned for tidlig, noe pilotene skal passe på å ikke gjøre. Skal man da konkludere med at pilotene ønsket å kjøre flyet i Kebnekaise? At det også var selvmord?

Anonymous poster hash: 4fe6b...f49

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig syns jeg det er mye verre å se bilder av en klasse glade 15åringer som du vet var på tur uten foreldrene sine. 15åringer er fortsatt barn. Babyen skjønte ikke en ting før han plutselig ikke var mer. Hvordan 15åringene følte det i det de så og skjønte at flyet ville styrte inn i fjellet orker jeg ikke tenke på engang :hylgrine:

Grusomt det og ja :( trodde jeg var blitt immun mot fæle nyheter men denne saken har gjort inntrykk.

Anonymous poster hash: 58863...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...