Gå til innhold

Germanwings hadde nybegynner i cockpiten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Blir mest synsing om hendelses forløpet før en hører noe mer konkret, men finner det rart at det bare skal være en depresjon som ligger bak, det må være en mer alvorlig sinnslidelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vet at jeg postet det på et tidlig stadie der vi ikke hadde noe info om selvmordet?

Herregud.

Les datoen på innleggene du siterer. Den 26.mars 11.30 visste ingen navnet på piloten engang, eller hvilken av pilotene det var, og iallefall ikke om psykiatere.

Beklager - min feil.

Anonymous poster hash: e4a63...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrepiloten gikk på medisiner mot psykisk sykdom

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2015/03/28/220931/lubitz-hadde-synsproblemer-som-kunne-koste-ham-jobben

...og hans eks-kjæreste hadde hørt ham si at han en dag ville gjøre noe som ville endre hele systemet, og at dette ville gjøre hans navn kjent og at han ville bli husket

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2015/03/28/220893/eks-kjaereste-forteller-lubitz-hadde-store-problemer?autoplay=1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andrepiloten gikk på medisiner mot psykisk sykdom

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2015/03/28/220931/lubitz-hadde-synsproblemer-som-kunne-koste-ham-jobben

...og hans eks-kjæreste hadde hørt ham si at han en dag ville gjøre noe som ville endre hele systemet, og at dette ville gjøre hans navn kjent og at han ville bli husket

http://www.abcnyheter.no/nyheter/2015/03/28/220893/eks-kjaereste-forteller-lubitz-hadde-store-problemer?autoplay=1

Hun burde ha varslet arbeidsgiveren ...

Nå er det veldig viktig at hans navn blir fortest mulig glemt. Drittsekken.

Endret av Drizzt
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun burde ha varslet arbeidsgiveren ...

Nå er det veldig viktig at hans navn blir fortest mulig glemt. Drittsekken.

Ville du ha varslet arbeidsgiveren til kjæresten din på det grunnlaget?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Idja

Ville du ha varslet arbeidsgiveren til kjæresten din på det grunnlaget?

Det ville hvertfall ikke jeg. Jeg ville heller tolket det som at han tenkte å engasjere seg politisk eller i en fagforening.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at du ikke evner å sette deg i situasjonen hans pårørende havnet i og bagatelliserer dermed deres lidelser. Jeg gidder ikke gjenta meg, men viser til Druid sitt innlegg i svar på ditt.

JEg vil heller være i slekt med en morder enn å være dem som ble drept, eller i familie med dem som ble drept.

Du mener altså at f.eks. faren og søsteren til ABB er et like stort offer som ungdommene som ble drept på Utøya, og familiene deres. Det vitner om en nærmest autistisk manglende forståelse for hvordan ting fungerer.

Mener du også at familien til en voldsmann er et like stort offer som dem som blir utsatt for blind vold?

Herregud på dette forumet treffer man de merkeligste mennesker.

Anonymous poster hash: 18380...c9c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det er mer urovekkende at hvis påstandene er at han har vært syk og skulle vært sykmeldt ikke gir lege rett til informasjonsplikt til arbeidsgiver særlig i en stilling som han hadde. Hvordan kan da dette fanges opp da han selv ga f i alt og tok mange liv med seg i døden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan nok trygt si det var kapteinen på flyet som må hatt det verst av alle i flyet. Han visste fra starten hva som var iferd med å skje og at døden var nær. Tenk for en panikkfølelse han måtte ha hatt da han skjønte at copiloten blokkerte låsen på døra. Flesteparten av de andre passasjerene skjønte vel ikke hva som var iferd med å skje før de så de nærmet seg fjelltoppene?

Hvordan var forvørig dette flyet utformet i kabinen? Kunne alle passasjerene se og høre kapteinen dundre på døra?



Anonymous poster hash: 01688...296
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan nok trygt si det var kapteinen på flyet som må hatt det verst av alle i flyet. Han visste fra starten hva som var iferd med å skje og at døden var nær. Tenk for en panikkfølelse han måtte ha hatt da han skjønte at copiloten blokkerte låsen på døra. Flesteparten av de andre passasjerene skjønte vel ikke hva som var iferd med å skje før de så de nærmet seg fjelltoppene?

Hvordan var forvørig dette flyet utformet i kabinen? Kunne alle passasjerene se og høre kapteinen dundre på døra?

Anonymous poster hash: 01688...296

Jo, de hørte jo at han ropte "Mach die verdammte Tür auf!" (åpne den jævla døra!). Det er klart de skjønte at noe var veldig, veldig galt. Lydopptakene avslører også fortvilte skrik i bakgrunnen mens kapteinen står der og skriker og slår.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skikkelig dårlig av denne saken. Jeg kan ikke engang forestille meg den frykten og hjelpesløsheten de måtte ha kjent på før de kræsjet

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, de hørte jo at han ropte "Mach die verdammte Tür auf!" (åpne den jævla døra!). Det er klart de skjønte at noe var veldig, veldig galt. Lydopptakene avslører også fortvilte skrik i bakgrunnen mens kapteinen står der og skriker og slår.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Det var vel på lydbåndet. Lurer på om det flyet var stort nok til at det var "delt" på midten med toaletter der? Og kanskje businessclass foran? Og var der forheng slik at passasjerene ikke kunne se hva som foregikk.

Anonymous poster hash: 01688...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan nok trygt si det var kapteinen på flyet som må hatt det verst av alle i flyet. Han visste fra starten hva som var iferd med å skje og at døden var nær. Tenk for en panikkfølelse han måtte ha hatt da han skjønte at copiloten blokkerte låsen på døra. Flesteparten av de andre passasjerene skjønte vel ikke hva som var iferd med å skje før de så de nærmet seg fjelltoppene?

Hvordan var forvørig dette flyet utformet i kabinen? Kunne alle passasjerene se og høre kapteinen dundre på døra?

Anonymous poster hash: 01688...296

Jeg har flydd denne flytypen mange ganger. De første passasjerradene er like bak døren til cockpiten, så passasjerene var ikke akkurat skjermet fra dramaet,

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir skikkelig dårlig av denne saken. Jeg kan ikke engang forestille meg den frykten og hjelpesløsheten de måtte ha kjent på før de kræsjet

Det blir nok laget en film om hendelsen.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir nok laget en film om hendelsen. Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Uff jeg klarer ikke å se sånne filmer, jeg blir så altfor opphengt og frykten min for å fly blir enda verre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis du har flyskrekk er det nok ikke noe for deg. Men det kommer nok endringer nå. Mange europeiske flyselskaper har gjort som i USA, og innført regler om minst to i kabinen. Da blir sånne ting vanskeligere. Lubitz måtte da finne en annen pilot som ønsket å styrte flyet, og det er ikke lett.



Anonymous poster hash: 85c1a...f15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har flydd denne flytypen mange ganger. De første passasjerradene er like bak døren til cockpiten, så passasjerene var ikke akkurat skjermet fra dramaet,

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Det er også forskjell på A320-er, jeg har fløyet med noen der man ikke ser all verden. Men som oftest er det ganske bra sikt, ja.

På lydopptaket hører man ikke skrikende passasjerer før helt på slutten, sier etterforskerne, noe som kan tyde på at de ikke skjønte all verden før kapteinen tok frem øksen eller alarmene gikk av. Kommer nok frem etter hvert, men fra kabinen hørte man definitivt ikke dødsangst hele nedstigningen gjennom. Heldigvis, kanskje?

Vet heller ikke hvordan det er med mobildekning, men om man har flere minutter på seg og vet at man er i ferd med å knuses mot Alpene gir nok minst én av 150 faen i regler om flymodus. Mye tyder på at i hvert fall mange passasjerer var lykkelig uvitende lenge.

Anonymous poster hash: 738ce...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt er det godt mulig skrikingen først begynte da de sneiet en fjelltopp før det endelige smellet, og at de også var urolige i flere minutter før det, bare uten å rope og skrike. Kommer nok mer informasjon de nærmeste dagene.

Anonymous poster hash: 738ce...e9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hvis du har flyskrekk er det nok ikke noe for deg. Men det kommer nok endringer nå. Mange europeiske flyselskaper har gjort som i USA, og innført regler om minst to i kabinen. Da blir sånne ting vanskeligere. Lubitz måtte da finne en annen pilot som ønsket å styrte flyet, og det er ikke lett.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Vel. Om det er slik at en flyvertinne skal steppe inn og sitte i cockpiten for en av pilotene, om de skal på toalett, så burde hun være rimelig enkel og uskadeliggjøre for piloten. Disse flyvertinnene er jo rimelig spede. Det burde kanskje være noe for flyselskapene å tenke på når de velger seg ut kabinpersonale? Mange kan jo det virke som går kun etter modellpene og spede flyvertinner. De burde heller ansatt menn som løfter 150 kilo i benken...

Anonymous poster hash: 01688...296

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lydopptaket hører man ikke skrikende passasjerer før helt på slutten, sier etterforskerne, noe som kan tyde på at de ikke skjønte all verden før kapteinen tok frem øksen eller alarmene gikk av.

Ifølge flere tyske aviser kan man høre fortvilte skrik i bakgrunnen også mens kapteinen står og slår og skriker.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...