Gå til innhold

Germanwings hadde nybegynner i cockpiten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det ser ut som at det er kjærlighetssorg som fikk ham til å begå selvmord. Slike teorier leser jeg i tysk presse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det ser ut som at det er kjærlighetssorg som fikk ham til å begå selvmord. Slike teorier leser jeg i tysk presse.

Og så?? Det får jo ingen vite, noensinne! Hvorfor skal de spekulere i årsaken; gjør det drapet noe bedre? Får det menneskene tilbake? Nei!

Det de vet, er det de skal forholde seg til. De vet at han styrtet flyet og drepte 150 passasjerer, det er alt man trenger å vite.

Anonymous poster hash: 342cc...3da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Politiet skal ha tatt med seg flere gjenstander fra leiligheten for å undersøke dem nærmere, men akkurat hva det er, vil ikke politiet gå nærmere inn på.

Det eneste de vil si om gjenstanden som kan kaste lys over Lubitz' handlinger, er at det ikke er et selvmordsbrev."

"Lufthansas flyskole i Phoenix klassifiserte Lubitz som «ikke egnet til å fly» etter at han i 2009 ble diagnostisert med en «alvorlig depressiv episode».

Han skal ha fått psykiatrisk behandling i ett og et halvt år som følge av episoden. Han skal også ha måttet gjennomgå en «spesiell og jevnlig medisinsk undersøkelse», samt fått kodingen «SIC» på sin flylisens.

Etter det Dagbladet forstår er dette en Second in Command-rating, som betyr at Lubitz kun var kvalifisert som andrepilot."

http://www.dagbladet.no/2015/03/27/nyheter/utenriks/germanwings/flystyrt/frankrike/38425749/



Anonymous poster hash: f395b...c47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Dette er ikke en ulykke, men mord. Derfor hører det ikke med i ulykkesstatistikken.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Jeg har da aldri påstått at det bare var en ulykke. Hvor finner du det i teksten min? For en forferdelig beskylding du kommer med. Står det ulykkesstatistikk her?:

Hvorfor?

"VGs gjennomgang fra i fjor viser at selv om en ikke tar med 11. september-angrepet og småfly, har 515 mennesker mistet livet i flyselvmord med passasjerfly de siste tiårene.

Nå kan en plusse på 150 nye ofre i den dystre statistikken."

Huff, tør ikke ta fly lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skalmde spekulere i sånne ting, da? Det er jo idiotisk!

Anonymous poster hash: 342cc...3da

Det er ekstremt viktig å få klarhet i denne typen ting. Uten forståelse om hva som har skjedd, kan man ikke forbedre sikkerheten.

Denne saken er ekstremt pussig, og det er fortsatt veldig uklart hva som egentlig har skjedd. Alt som kan lette litt på mysteriet vil være nyttig.

Det siste forslaget har vært at piloten fikk hjerneslag, noe som ville kunne forklare mye, selv om det ikke forklarer helheten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så?? Det får jo ingen vite, noensinne! Hvorfor skal de spekulere i årsaken; gjør det drapet noe bedre? Får det menneskene tilbake? Nei!

Det de vet, er det de skal forholde seg til. De vet at han styrtet flyet og drepte 150 passasjerer, det er alt man trenger å vite.

Anonymous poster hash: 342cc...3da

Det er klart det går ann å få vite det. I en pc vil jo en haug av ting være lagret for eksempel. Selv om han ikke skriver ett selvmordsbrev direkte har vi jo sett eksempler på tidligere hvor drapsmenn har blitt felt av søkehistorikken sin eller andre ting de har hatt på pc'n.

Jeg er enig med deg u at man ikke skal spekulere, men jeg tror folk har ett behov for å få vite. For å prøve å "forstå" en helt sinnsyk situasjon. For mange trenger de å vite for å klare å forsone seg med ting å gå videre. I tillegg til at man må bruke informasjonen til å prøve å forhindre at det skjer igjen.

Endret av *Emma*
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han skulle aldri vært bak noen flyspaker, ikke som andre pilot, ikke som noe,ikke hvis han har vært så psykisk ustabil som han har vært.Jeg skal være ærlig, jeg er selv deprimert og vet hvor lite som skal til for å tenke dumme tanker i en egen negativ boble.Jeg håper virkelig at den psykiske stabiliteten bør være i tipp topp stand om man noen gang skal ha ønske om å bli pilot, ja i andre yrker også.Fordi depresjoner og et svakt psyke kan komme og gå i livet til de som har tendens til å være mentalt ustabile.



Anonymous poster hash: ff290...0e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som sagt selv deprimert, og jeg er helt sjokkert over at piloten var bak spakene i et fly, når han har hatt alvorlig depressiv lidelse.Man bør vektlegge mye mer den psykiske helsen til piloter som skal fly.Fordi de er ustabile mentalt, man kan ikke stole på deres psyke i det hele tatt fremover, det vet jeg selv ,de kan finne på å gjøre mange ugjennomtenkte desperate ting for å ikke ville være i livet mer.Dessverre er det slik.



Anonymous poster hash: ff290...0e9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvor tragisk dette er, tenker jeg at det må være godt for de etterlatte å få svar på hva som skjedde. Det er i hvert fall positivt at det er så mye åpenhet rundt denne ulykken, og at ikke viktig informasjon blir hemmeligholdt, slik det blir gjort med flyulykken i Ukraina i fjor sommer. Etter den ulykken har etterforskerne kun hatt en pressekonferanse, hvor kun en etterforsker møtte opp, og det var svært begrenset hva han var villig til å svare på. Det skjedde da de etter flere måneder la frem en foreløpig rapport, som også holdt tilbake viktige opplysninger. Den fullstendige etterforskningsrapporten var ventet til sommeren, men den blir trolig også forsinket. Jeg tenker at de etterlatte blir bedre ivaretatt etter denne ulykken, og slik bør det være.



Anonymous poster hash: f395b...c47
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så?? Det får jo ingen vite, noensinne! Hvorfor skal de spekulere i årsaken; gjør det drapet noe bedre? Får det menneskene tilbake? Nei!

Det de vet, er det de skal forholde seg til. De vet at han styrtet flyet og drepte 150 passasjerer, det er alt man trenger å vite.

Anonymous poster hash: 342cc...3da

Det mener du ja. Men det er mange andre som har lyst å vite. Som også kan gi noen pårørende svaret på hvorfor. At man ikke får mennesker som er døde tilbake er ingen grunn til å legge lokk over det.

Anonymous poster hash: 01688...296

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så?? Det får jo ingen vite, noensinne! Hvorfor skal de spekulere i årsaken; gjør det drapet noe bedre? Får det menneskene tilbake? Nei!

Det de vet, er det de skal forholde seg til. De vet at han styrtet flyet og drepte 150 passasjerer, det er alt man trenger å vite.

Anonymous poster hash: 342cc...3da

For øyeblikket VET vi ikke en dritt.

Vi har gode indikasjoner, og har grunn til å tro basert på det vi foreløpig har av fakta, men vi VET veldig lite. Gitt de fakta vi har, er det vanskelig å komme unna tanken at han har gjordt dette med vilje, på tross at det EGENTLIG er svært lite som stemmer.

På den annen side har vi lite grunnlag for å vurdere alternativ; det er liten sjangse for at en evt videre bevissamling i fjellene vil gi noe mer innsikt. Det de har funnet i hjemmet hans blir nyttig, og hvis man er heldig kan vrakrester kansje gi noen svar.

Men denne kommer til å fortsette å være ett mysterium, og da er kansje faktisk å velge den mest sansynlige teorien den som gir størst fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øyeblikket VET vi ikke en dritt.

Vi har gode indikasjoner, og har grunn til å tro basert på det vi foreløpig har av fakta, men vi VET veldig lite. Gitt de fakta vi har, er det vanskelig å komme unna tanken at han har gjordt dette med vilje, på tross at det EGENTLIG er svært lite som stemmer.

Du har rett i at VI ikke vet - men de som sitter med etterforskningen her VET garantert mye mer enn oss ;)

(Selv om de ikke får snakket med ham og spurt ham direkte kan de vite en hel masse utfra alle andre data de kan lese av fra flyet, kunnskap de har om flyene osv osv

Endret av *Emma*
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg synes det er viktig å få vite årsaken, er ikke fordi jeg har lyst til å grave i andres persolige sorg eller få vite sensasjonelle nyheter, men fordi jo mer man vet, jo mer kan man gjøre for å forhindre at slike ting skjer igjen. Enkeltmennesker kan man ikke forsikre seg mot, men man kan endre rutiner, sette fokus på depresjon kan gjøre med et menneske, osv.

Det er en helt grusom sak i en lang rekke med grusomme hendelser i verden :(

Endret av Harlekin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

depressiv og rett foran påske det er jo grusomt at en person går så langt med seg selv.

egentlig så er flyselskapet desperat med å gå ut med en konklusjon av denne flystyrten for å unngå full panikk blant reisende med fly og det forstår jeg veldig godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg lurer veldig på hvor denne kvinnen er...merkelig at de ikke har klart å "lokalisere henne"...

Skal ha bodd med en kvinne

Naboer skal ha fortalt at Lubitz bodde sammen med en kvinne, men hun skal ikke være lokalisert.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Politiet-mener-Germanwings-piloten-skjulte-sykdom-7962371.html



Anonymous poster hash: 356fc...8a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de funnet ut at han skulle vært sykmeldt, men skjulte det for arbeidsgiveren. Hvis de vil gå ut med hva slags sykdom det var han led av, kan det kanskje forklare noe, selv om en slik handling alltid vil være uforklarlig for de aller fleste av oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det jammen meg mange naive mennesker... "Det er ikke usannsynlig at han besvimte, datt over roret og skrudde av autopilot, datt videre slik at han kom borti lock-knappen som gjør det umulig for kapteinen å komme inn igjen, datt kontrollert over roret slik at nedstigningen virket normal en stund". Haha, dummeste jeg har lest i dag.

Det er åpenbart at denne jævelen gjorde dette med vilje, og jeg blir kvalm av å tenke på alle livene han har ødelagt. Både til de som satt på flyet og til de etterlatte. Skjønner forresten ikke hvorfor kapteinen ikke skulle hamret på døra? Han skjønte jo sikkert hva som skjedde og prøve desperat å forhindre det. Han hadde sikkert ikke noe mer lyst til å dø enn de andre på flyet.. Mine tanker går til de etterlatte, de må ha det helt jævli nå :(

Anonymous poster hash: 30e36...dd2

Helt enig med deg her

Anonymous poster hash: e4a63...821

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har de funnet ut at han skulle vært sykmeldt, men skjulte det for arbeidsgiveren. Hvis de vil gå ut med hva slags sykdom det var han led av, kan det kanskje forklare noe, selv om en slik handling alltid vil være uforklarlig for de aller fleste av oss.

Hvis det stemmer. Og det kanskje er en alvorlig psykisk diagnose så må en også ha tunga beint i munnen før man konkluderer at personen er ond. Han kan rett og slett være syk.

Tror også som pilot så kan det være lett å være i en boble hvor man distanserer seg fra passasjerene og ikke betrakter dem som medmennesker men som et fraktgods, uten at man er direkte ond. Hvis han på jobb sliter med et veldig dødsønske er det fullt mulig han lukker seg i sin egen verden.

Anonymous poster hash: 01688...296

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...