Gå til innhold

Germanwings hadde nybegynner i cockpiten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det står vel at de hørtes skrik fra UTENFOR cockpit. Det var altså passasjerene og eventuelt kapteinen.

Ikke 2.piloten. Han var rolig.

I hvert fall av det jeg har lest og hørt.

Ser det nå ja. Er visst passasjerene som skriker.

Anonymous poster hash: 01688...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Hvorfor?

"VGs gjennomgang fra i fjor viser at selv om en ikke tar med 11. september-angrepet og småfly, har 515 mennesker mistet livet i flyselvmord med passasjerfly de siste tiårene.

Nå kan en plusse på 150 nye ofre i den dystre statistikken."

Huff, tør ikke ta fly lenger.

Endret av Bossa Nova
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor?

Det får man ikke svar på da andrepiloten ikke lever lenger... Høyst sannsynlig tok han selvmord og dro med seg alle andre ombord på flyet. Han er iallfall død nå, og ingen andre enn han kan svare på spørsmålet ditt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det får man ikke svar på da andrepiloten ikke lever lenger... Høyst sannsynlig tok han selvmord og dro med seg alle andre ombord på flyet. Han er iallfall død nå, og ingen andre enn han kan svare på spørsmålet ditt

De vil vel ransake hjemmet hans. Og sjekke all kommunikasjon på mobil og data han har gjort. Så kanskje de finner ut noe der.

Anonymous poster hash: 01688...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Uhumskheter

Er jo plenty av småfly han kunne lånt om det å fly i døden var det han syntes høres best ut. Skal lure på hvordan de har tenkte å finne de omkomne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bossa Nova

Håper det. Vi mennesker har alltid et behov for å vite hvorfor. Det går liksom ikke an å si at fordi han er død nå, så får vi aldri vite noe mer, osv.

Det får man ikke svar på da andrepiloten ikke lever lenger... Høyst sannsynlig tok han selvmord og dro med seg alle andre ombord på flyet. Han er iallfall død nå, og ingen andre enn han kan svare på spørsmålet ditt

Det er nok ikke bare mitt spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dette gjør at man kanskje i framtiden behandler piloter som mennesker. Og ikke driver det rovkjøret som Kjos og Co gjør.



Anonymous poster hash: 36427...70e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke bare mitt spørsmål.

Sant nok. Er nok mange som ønsker at noen kunne besvart det spørsmålet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefeil kan alle ha. Bare se på alle tropptrente idrettsutøvere som til tider faller som fluer. Eller friske ungdommer som dør av hjertestans. Det kan også være andre ting i kroppen, som epilepsi (noen får anfall i voksen alder), det kan være sykdom av annet slag, osv. Mange mulige årsaker til at folk mister bevisstheten.

Anonymous poster hash: 4fe6b...f49

Min lege sa til meg at ingen friske dør av hjertestans om de ikke er gamle, da er det uoppdaget hjertefeil men hjerte er vel noe som blir undersøkt hos en pilot?

Anonymous poster hash: 58863...cd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Styreleder Pekka Henttu i EUs organ for flysikkerhet (EASA) varsler at det kan ventes store endringer i flysikkerheten.

Flytragedien, der andreflygeren av Germanwings-flyet trolig med vilje styrtet maskinen inn i fjellsiden i Frankrike, fører til at bransjen må overveie hvordan lignende hendelser skal kunne forhindres. Framfor alt må man finne nye løsninger for døren til cockpiten, sier Henttu."

I dag har også Norwegian, i lys av denne ulykken, annonsert de fra nå av setter kabinpersonale i cockpit hvis pilot eller copilot må ut.



Anonymous poster hash: 01688...296
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefeil kan alle ha. Bare se på alle tropptrente idrettsutøvere som til tider faller som fluer. Eller friske ungdommer som dør av hjertestans. Det kan også være andre ting i kroppen, som epilepsi (noen får anfall i voksen alder), det kan være sykdom av annet slag, osv. Mange mulige årsaker til at folk mister bevisstheten.

Anonymous poster hash: 4fe6b...f49

En med hjertefeil, epilepsianfall eller lignende klarer ikke å holde den andre piloten ute av cockpiten.

Endret av Meeh
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg lurer på er hvor godt kan man planlegge noe slik? Dvs fra annenspilotens side? Han er jo avhengig av at kapteinen forlater cockpiten, jeg vil tro dette er noe som ikke skjer på hver flygning. Dette var jo en relativt kort tur, så vil tro det ofte er slik at kapteinen er til stede hele tiden.

Så spm er om det er litt impuls, dvs det er flere ting som skal klaffe. Tirsdag hadde hn muligheten og da tok han den... Så er spm om han har gått å ventet på denne muligheten eller om det denne dagen bare ble slik av ulike grunner.

Anonymous poster hash: b1a18...63f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på er hvor godt kan man planlegge noe slik? Dvs fra annenspilotens side? Han er jo avhengig av at kapteinen forlater cockpiten, jeg vil tro dette er noe som ikke skjer på hver flygning. Dette var jo en relativt kort tur, så vil tro det ofte er slik at kapteinen er til stede hele tiden.

Så spm er om det er litt impuls, dvs det er flere ting som skal klaffe. Tirsdag hadde hn muligheten og da tok han den... Så er spm om han har gått å ventet på denne muligheten eller om det denne dagen bare ble slik av ulike grunner.

Anonymous poster hash: b1a18...63f

At piloten går på toalettet er da ikke veldig unormalt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At piloten går på toalettet er da ikke veldig unormalt.

Det skrev hun da heller ikke.

Anonymous poster hash: 20262...3da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det skrev hun da heller ikke.

Jo, piloten gikk på toalettet. Co-piloten slår av autopilot. tvinger gjennom nedstigning og sperrer hovedpiloten bevisst ute av cockpiten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En med hjertefeil, epilepsianfall eller lignende klarer ikke å holde den andre piloten ute av cockpiten.

Selvsagt går det an. Døren kiles fast, fordi låsen svikter. Styrmannen er bevisstløs og kan ikke lukke opp døra fra innsiden.

Anonymous poster hash: 4fe6b...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min lege sa til meg at ingen friske dør av hjertestans om de ikke er gamle, da er det uoppdaget hjertefeil men hjerte er vel noe som blir undersøkt hos en pilot?

Anonymous poster hash: 58863...cd4

Selvsagt. Til tross for det finnes det hjertefeil som ikke oppdages før etter døden (obduksjon).

Anonymous poster hash: 4fe6b...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt går det an. Døren kiles fast, fordi låsen svikter. Styrmannen er bevisstløs og kan ikke lukke opp døra fra innsiden.

Dette er dører som i aller høyeste grad er lagd for å ikke svikte. Opptaket viser uansett at co-piloten puster mens hovedpiloten banker på døra, og uansett, tror du noen med hjertesvikt får koblet ut autopiloten og tvinget gjennom nedstigning?

Endret av Meeh
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...