Gå til innhold

Germanwings hadde nybegynner i cockpiten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At en må tisse skjer hele tiden. At en pilot med sykt strenge krav til helse får illebefinnende er svært usannsynlig. At en person med illebefinnende klarer å skru av autopiloten og aktivt låse den andre piloten ute er umulig.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Hvor skrur man forøvrig av denne autopiloten? Om du besvimer og ramler over instrumentpanelet, mulig å aktivere/deaktivere autopilot? Når autopiloten er på, betyr dette at om en er borti stikka så vil den være helt ute av funksjon? ...om piloten som satt ved roret falt over..

Anonymous poster hash: 01688...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan fly småfly og godsfly før man får ansvar for hundrevis av menneker.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Hvordan vet du at han ikke har gjort det? En pilot kan være erfaren, men uerfaren når det gjelder denne konkrete modellen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som stusser på at det ikke ble sendt ut noen nødmelding? Dersom den ene piloten har mistet bevissthet eller whatever så må den andre piloten og besetningen på et tidspunkt oppdaget dette, og dermed kunne sende ut nødsignal. Dette kan vel ikke kun gjøre fra cockpit? Ikke at nødsignal ville hjelpet så mye desverre, men...



Anonymous poster hash: eb17c...a3a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At en må tisse skjer hele tiden. At en pilot med sykt strenge krav til helse får illebefinnende er svært usannsynlig. At en person med illebefinnende klarer å skru av autopiloten og aktivt låse den andre piloten ute er umulig.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Autopilot kobler seg av ved lett berøring av styringen. Flere flyer har krasjet fordi pilotene trodde autopilot var på, mens den faktisk var av. Dessuten så er det litt vanskelig å låse opp døra hvis du har besvimt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som stusser på at det ikke ble sendt ut noen nødmelding? Dersom den ene piloten har mistet bevissthet eller whatever så må den andre piloten og besetningen på et tidspunkt oppdaget dette, og dermed kunne sende ut nødsignal. Dette kan vel ikke kun gjøre fra cockpit? Ikke at nødsignal ville hjelpet så mye desverre, men...

Anonymous poster hash: eb17c...a3a

Og hva med telefon/SMS? Ingen av passasjerene gjorde noe. Det er rart.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som stusser på at det ikke ble sendt ut noen nødmelding? Dersom den ene piloten har mistet bevissthet eller whatever så må den andre piloten og besetningen på et tidspunkt oppdaget dette, og dermed kunne sende ut nødsignal. Dette kan vel ikke kun gjøre fra cockpit? Ikke at nødsignal ville hjelpet så mye desverre, men...

Anonymous poster hash: eb17c...a3a

"dette kan vel ikke kun gjøres fra cockpit" er et godt spørsmål!!

Noen som vet?

Og noen som vet hvordan/hvor kabinpersonalet utenfor cockpit kan kommunisere med dem inni?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Autopilot kobler seg av ved lett berøring av styringen. Flere flyer har krasjet fordi pilotene trodde autopilot var på, mens den faktisk var av. Dessuten så er det litt vanskelig å låse opp døra hvis du har besvimt.

Hva er sjansen for at en mann i topp helse besvimer mens han sitter i en stol på jobb? Dette lukter nok heller av viljestyrt handling.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva med telefon/SMS? Ingen av passasjerene gjorde noe. Det er rart.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Kanskje det ikke var dekning over alpene.

Eller så ville de ikke forstyrre signaler fra flyet.

Også mulig at det kan ha skjedd noe med trykket eller oksygenet slik at de fleste var besvimt, men tror noen forskere sa det ikke hadde skjedd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva med telefon/SMS? Ingen av passasjerene gjorde noe. Det er rart.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Det kan være at det ikke var dekning i området.

Anonymous poster hash: eb17c...a3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da forsvinner jo poenget med låsemekanismen! Poenget med å låse cockpiten er jo at den skal være kapringssikker.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Poenget er vel også at det skal være mulig for piloter å komme seg inn, dersom styrmann er bevisstløs eller ikke har mulighet til å låse opp døra.

Anonymous poster hash: 4fe6b...f49

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er sjansen for at en mann i topp helse besvimer mens han sitter i en stol på jobb? Dette lukter nok heller av viljestyrt handling.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Selv de friskeste kan miste bevisstheten, få hjerteinfarkt eller annet som oppstår plutselig. Har du glemt Dale Oen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autopilot kobler seg av ved lett berøring av styringen. Flere flyer har krasjet fordi pilotene trodde autopilot var på, mens den faktisk var av. Dessuten så er det litt vanskelig å låse opp døra hvis du har besvimt.

Den andre piloten kom seg ikke inn ved å bruke koden, noe som betyr at han som satt i cockpiten har trykket på låseknappen. Når låseknappen er aktivert kan man ikke låse opp fra utsiden, selv om man trykker riktig kode.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som vet hvordan/hvor kabinpersonalet utenfor cockpit kan kommunisere med dem inni?

En intern telefon som henger på veggen.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er sjansen for at en mann i topp helse besvimer mens han sitter i en stol på jobb? Dette lukter nok heller av viljestyrt handling.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Hjertefeil kan alle ha. Bare se på alle tropptrente idrettsutøvere som til tider faller som fluer. Eller friske ungdommer som dør av hjertestans. Det kan også være andre ting i kroppen, som epilepsi (noen får anfall i voksen alder), det kan være sykdom av annet slag, osv. Mange mulige årsaker til at folk mister bevisstheten.

Anonymous poster hash: 4fe6b...f49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også mulig at det kan ha skjedd noe med trykket eller oksygenet slik at de fleste var besvimt, men tror noen forskere sa det ikke hadde skjedd?

Nei, det har ikke skjedd. Da ville det ikke stått folk og hamret på døra.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den andre piloten kom seg ikke inn ved å bruke koden, noe som betyr at han som satt i cockpiten har trykket på låseknappen. Når låseknappen er aktivert kan man ikke låse opp fra utsiden, selv om man trykker riktig kode.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

Hvis dette er sant, da tyder noe på at den som satt inne hadde planlagt det. Tror du pilotenes opprinnelse og religion blir offentliggjort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kanskje fremtiden for kommersiell luftfart, sett i lys av slike merkelige hendelser, ville være å få til et fjernstyrt styringssystem slik man har for militære droner? Om det skulle oppstå problemer. Det burde jo være teknisk mulig. Så har man eliminert en ekstra barriere for menneskelig feil. At folk på bakken kan ta over styringen ved helt spesielle tilfeller.



Anonymous poster hash: 01688...296
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget er vel også at det skal være mulig for piloter å komme seg inn, dersom styrmann er bevisstløs eller ikke har mulighet til å låse opp døra.

Anonymous poster hash: 4fe6b...f49

Og derfor har han pin-kode.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefeil kan alle ha. Bare se på alle tropptrente idrettsutøvere som til tider faller som fluer.

Anonymous poster hash: 4fe6b...f49

Ja, de trener for hardt. Dessuten faller de om på trening, ikke når de sitter i en god stol.

Anonymous poster hash: 85c1a...f15

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertefeil kan alle ha. Bare se på alle tropptrente idrettsutøvere som til tider faller som fluer. Eller friske ungdommer som dør av hjertestans. Det kan også være andre ting i kroppen, som epilepsi (noen får anfall i voksen alder), det kan være sykdom av annet slag, osv. Mange mulige årsaker til at folk mister bevisstheten.

Anonymous poster hash: 4fe6b...f49

Jeg kom til å tenke på en ting. Jeg er topptrent og ville bestått alle fysiske tester. Har også bra karakterer. Hva om jeg bestemte meg for å bli pilot? Kom meg gjennom utdanningen og fikk pilotjobb på passasjerfly. Men så har jeg en hemmelighet. hehe. Jeg tåler ikke synes av blod og kan fint besvime av det. Hva om dette hadde skjedd piloten? De tester vel ikke piloten for "tåler å se blod"-tester? hehe

Anonymous poster hash: 01688...296

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...