Gå til innhold

Vimsevips skribler i vei..


Vimsevips

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:frustrert:

Vi har sagt i fra til nærmeste familie at vi satser på Navnefest 18.2., så fremt Trollet kom til termin eller før. Så i går meldte vi oss på, og i dag viser det seg at 2 ikke kan komme, en skal på besøk til venner den helga :sur: Den andre skal på noe jobbgreier, og det er jo ikke så lett å gjøre noe med :tristbla:

Så nå vurderer vi å flytte Navnefesten til 25. mars, men sikre er vi ikke..

H*n som hadde jobbting den helga skal undersøke muligheten for å rekke sermonien, og ikke minst middagen. Klarer h*n å komme, har vi festen i februar. Har lyst til å ha h*n som vitne, ikke at vi trenger det, men vi synes det er koselig, og så har h*n skrevet under på Viljeserklæring for Vesla, og planen er at h*n også skal gjøre det nå for dem begge :)

I morgen blir det offentliggjort hvem som vant Nyttårsbarn konkurransen på Lokalradioen. 1. januar ble det født 5 barn på SUS, regner med at Trollet var den siste av dem.. Litt spennende er det jo allikevel, for vi vet jo ikke om noen av de andre meldte seg på konkurransen, og om de i så fall har meldt i fra om når de fødte..

Tror som sagt ikke at det er så stor sjanse, men ser jo definitivt at det er en sjanse, ettersom Trollet er født nettopp 1.1.06..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vant ikke. For av oss 5 som fødte den 1. var barn nr 4 og 5 påmeldte i konkurransen. Og Trollet var den 5. den dagen..

Ja, ja så må vi betale bleiene selv dette 1. året, og utstyret har vi jo alt. Så noen stor krise er det ikke akkurat..

Nå skal vi ut å handle

Vesla har ikke vært særli lysten på bhgen siden jeg ble sykmeldt i november. Ho vil bare være sammen med mamma, men i dag gikk det kjempe greit å levere henne i bhgen. Håper nå bare at det vedvarer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rainbow

Vesla har ikke vært særli lysten på bhgen siden jeg ble sykmeldt i november. Ho vil bare være sammen med mamma, men i dag gikk det kjempe greit å levere henne i bhgen. Håper nå bare at det vedvarer..

:sjenert: Vet jeg dessverre alt om.

Minsten har ikke vært i barnehagen siden før jul så når jeg leverte i går, så begynte han å grine :cry:

Jeg HATER å måtte gå fra dem når de står der og tørker seg under øya og prøver å la være å gråte, det gjør så vondt :tristbla::sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sjenert: Vet jeg dessverre alt om.

Minsten har ikke vært i barnehagen siden før jul så når jeg leverte i går, så begynte han å grine :cry:

Jeg HATER å måtte gå fra dem når de står der og tørker seg under øya og prøver å la være å gråte, det gjør så vondt :tristbla:  :sur:

:klem:

I dag var det ikke så greit igjen, men ho som møtte oss i garderoben spør visst Vesla mye om Trollet. Vesla liker Trollet og er mye oppi henne, men synes ikke ho er verdens mest interessante konversasjonstema..

Trollet våkna 4 i natt, ganske så varm.. Så da var det bare å ta av henne til bleia, hadde jo helt glemt at det skulle bli væromslag..

Vi stod opp 06:30, alt for tidlig ettersom jeg har 7 som dag bare av prinsipp..

Så leverte vi Vesla i bhgen til 8, og dro hjem og sov fram til 12.

Etterpå har vi vaska klær og baderomsgolvet, og nå tenkte jeg å få tatt meg en sårt tiltrengt dusj.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En lang dag går mot slutten, og jeg er fortsatt ikke veldig overbegeistra for svigermor :sur:

Skal ikke gå nærmere innpå det nå, er litt for sur kjenner jeg.. Og i morgen skal vi spise komlemiddag sammen med nesten hele svigerfamilien. Kjenner alt at jeg gruer meg, mest fordi det er svigermor som passer søskenbarna, og de har ikke sett Trollet ennå. Av erfaring blir det mye kosing, klemming, holding og Vesla vil selvsagt gjøre mer enn alle andre av akkurat det. Da kan det bli litt vel mye..

Vesla fant ut at Trollet kan stå på hode i dag :overrasket: Ho tok tak i beina hennes og holdt de opp.. Heldigvis gjorde ho det på en "ålreit" måte, så det gikk bra med både nakken og hode hennes. Og Vesla fikk en innføring i hvor gammel man må være for å få lov til å stå på hode ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vesla fant ut at Trollet kan stå på hode i dag :overrasket: Ho tok tak i beina hennes og holdt de opp.. Heldigvis gjorde ho det på en "ålreit" måte, så det gikk bra med både nakken og hode hennes. Og Vesla fikk en innføring i hvor gammel man må være for å få lov til å stå på hode  ;)

:ler: Fint at det gikk bra!! Kunne ikke la være å le litt...

Lykke til i komlemiddag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Fint at det gikk bra!! Kunne ikke la være å le litt...

Lykke til i komlemiddag!

:ler: Vi lo etterpå vi også :ler:

Tusen takk, kjenner jeg trenger litt lykke ønskninger i forhold til den middagen. Har heldigvis fått sove godt i natt, og i dag. Så jeg er i det minste uthvilt ;)

I kveld skal Trollet og jeg ut. Vi skal møte de på jobb, tror det blir kjekt, vi tar bare en kort tur for mamma og pappa kommer også i kveld. Vesla og Ordensmannen skal hente dem på flyplassen,- og Vesla gleder seg ENORMT!

Bestefar og mormor har bare en stjernestatus alle andre bare kan drømme om i forhold til henne.

Så skal det også sies at ho har sett mer til dem enn farmor og farfar som bare bor 20min.

Mormor og bestefar pleier å komme ca hver 2.-3. mnd, og så drar jo vi østover. De kommer gjerne for å sitte barnevakt. De tar Vesla med på tur, museer, teater. Farmor og farfar sitter så mye barnevakt for søskenbarna at det ikke blir så mye tid til å passe Vesla, og når de gjør det, må ho gjerne hentes tidlig neste morgen. Tur går de sjelden på, og andre opplevelser har de ikke tatt henne med på.

Denne gangen gleder Vesla seg til å vise fram Trollet. Også har ho planlagt en tur i parken. Ho skal trille vogna og bestefar skal bære henne når ho blir sliten.

"Eg blir fort sliten, så han kan bæra meg så fort me kjem til parken." :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne gangen gleder Vesla seg til å vise fram Trollet. Også har ho planlagt en tur i parken. Ho skal trille vogna og bestefar skal bære henne når ho blir sliten.

"Eg blir fort sliten, så han kan bæra meg så fort me kjem til parken." :ler:

Å, så herlig!!! :grine2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle hilsener!

Her går livet sin gang.

Trolet har blitt skikkelig forkjøla, så her brukes nesesugeren ofte,- særlig om natta. I tillegg bruker vi nå både morsmelk og altvann i nesa hennes før måltidene. Det gjør det lettere for henne å få i seg maten. Håper forkjølelsen gir seg snart :)

Vi har en skikkelig sur og kald vind for tida, og i natt og i dag snør det i tillegg. Har fått kjøpt meg nytt regntrekk til vogna, men må bytte det,- for trekket som lå inni posen, var ikke det som det var bilde av utenpå :forvirret: Og jeg vil ha Simo sitt trekk, for da blir en liten åpning bare, og regn/snø og kraftig vind kommer ikke så lett inn i vogna ;) (Har lyst til å gå på tur) :sjarmor:

Foreldrene mine var her i helga, og det var kjempe koselig. I dag kommer søster´n, tror det kommer til å bli ordentlig kos. Også er ho gravid med termin i juli

:hoppe:

Så ho har spurt om å få låne litt gravid tøy. Så det skal jeg finne fram i dag. Ho hadde også lyst på litt tips og råd om diverse. Så jeg har skrevet ned noe. Særlig ville ho og forloveden ha våre tanker om barneoppdragelse,- for de synes Vesla sin har vært svært så vellykket,- så langt :)Kan man få bedretilbakemelding enn det?

Og vi har fått Trollet inn på Babysvømming, fra februar alt! Vi er kjempe fornøyde, trodde vi måtte vente til høsten for å få plass til henne, og så fikk ho altså plass alt nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkars Trollet som har blitt forkjøla!

Det er vi her også,det er ikke noe særlig for de små! Håper hun blir bedre kjapt! Og kos dere på babysvømming! Gøy!(Vi har slutta pga øreverken da.) Ellers er jeg enig med deg i regntrekk,Simo sitt er best med liten åpning,bortsett fra at Bompi nå er blitt så stor jente at hun ikke helt godtar å bli "innelås" slik.Stilig å bite i også... ;)

Fortsatt god helg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har været vært nydelig her :)

Så jeg bestemte meg for å å trille tur til Vesla sin barnehage, hente henne, og så gå hjem igjen. Det blir en 3,5-4km hver vei.

Har kjøpt sånn ståbrett, og da gikk det rimelig greit. Vesla gikk det meste av veien, og hoppa av og på brettet ettersom det passet henne, og etterhvert meg.. ;)

Det hele ble en riktig fin tur, som absolutt fristet til gjentagelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag kunne jeg godt tenkt meg å sette en annonse inn i avisa, en som lød omtrent slik:

Noen som har lyst til å ta seg av en trassig jente på 3,5?

Trenger noen til å passe henne, KUN når ho er trassig.

Ellers er hun nemlig verdens herligste jente :)

Interessert? Kontakt.....

Siden det var lørdag, lagde vi gratinerte poteter.. Og for Vesla ble det helt FEIL. Så da hadde vi skrikekonsert i nærmere 1t. Hun ville nemlig ha blodpudding! :overrasket:

Etter 1t var maten ferdig, ho spiste de gratinerte potetene, og kom til at de smakte godt. Så ho forsynte seg flere ganger av de.. Vi hadde tenkt til å ha blodpudding i morgen, men nå drøyer vi det. Ellers har vi den samme skrikinga neste gang ho føler for blodpudding, og det er vi i hvertfall ikke interessert i..

Trollet viser stadig mer av sin personlighet. Ho er glad i å ligge på magen. Sitte i fanget, huske i løse lufta, hoppe og fly er også populære aktiviteter. Og ikke minst vet ho hva ho vil, og får ho det ikke slik ho vil..,- ja da har vi et hyl og skrik her. Ja, det er nesten så det slår den trassige storesøstra :ler:

Endret av Vimsevips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det er nok en ny tilværelse å ha to småtroll,ene trassigere enn det andre...

Men blodpudding da?! Skulle jeg hylt og skreket på en middag så hadde det nok ikke vært blodpudding... Ikke at jeg noen gang har smakt blodpudding... :sjenert:;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det er nok en ny tilværelse å ha to småtroll,ene trassigere enn det andre...

Men blodpudding da?! Skulle jeg hylt og skreket på en middag så hadde det nok ikke vært blodpudding... Ikke at jeg noen gang har smakt blodpudding... :sjenert:;)

Det ville ikke jeg haeller, men min trassige Vesla.. Vel, ho kan hyle på hva som helst, om det er det som passer henne den dagen. Regner med at det blir stas i huset i dag, for i dag skal vi spise blodpudding. Tror vi har drøyd det lenge nok nå ;)

Babysvømming

Trollet var på sin første time med babysvømming på onsdag. Og ho storkoste seg. Lå i armene til Ordensmannen og bare storkoste seg :) Da ho måtte opp derimot ble det et leven uten like,- det passet ikke henne på en plass!

Så det er 2 småfrøkner som vet hvordan de vil ha det, men med to sta foreldre kan man vel ikke vente annet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...